Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Dmucha z korka.. ezektor?

Silniki benzynowe
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[A6 C5] Dmucha z korka.. ezektor?

Post autor: misiak78 » 11 sty 2009, 10:15

Niunia znajomego takze dmucha z korka, tak jaby w srodku miala wiatrak, karkaulatuje w przestworza. Silnik ma przejechane 170 tysiecy, nie pali za duzo oliwki i jest cichutki jak mysza a mimo wszytko dmucha z korka.
Czy takze exektor do wymiany??
Pozdro

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 11 sty 2009, 10:53

Temat przerabiany
viewtopic.php?t=4913&start=30#53634
najprawdopodobniej odma,zapchane przewody i ezektor
<ok>

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 11 sty 2009, 12:10

:) Wiem ze temat juz przerabiany, poniewaz kierujac sie zamieszczonymi w nim wskazowakami bede w poniedzialek wymienial ezektor. Chcialem sie tylko upewni czy w silniku 1.8T objawy beda takie same jak w 2.8, czy biorac pod uwage rozne konstrukcje mozna tak samo wnioskowac, zapchane odmy czy ezektor.
Pozdro

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 11 sty 2009, 12:13

To ze nie zjada jeszcze oleju to nie znaczy ze cisnienie w koncu wydmucha uszczelki. Przecyztaj link do tematu podany wczesniej, sporo osob wymienilo i dmuchanie sie skonczylo.

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 12 sty 2009, 17:31

censored pisze:Tu będe strzelał ale czy czasem nie jest obieg zamknięty w komorze silnika i jest to czymś normalnym jak dmucha po otwarciu korka ?
Tak sie sprawdzało w starych silnikach ale w nowej generacji jest tak samo ?
Może ktos obezbaby w temacie cos skrobnie.
Wlasnie dzis gadalem ze znajomym mechanikiem i doszlismy do wniosku ze skoro to uklad zamkniety i ma byc szczelny to jak sie odkreci wlew oleju nadcisnienie bedzie uchodzic wlasnie tam a nie odmami bo porostu korkiem jest najlatwiej i dlatego test z kartka papieru wydaje mi sie niezbyt wiarygodny

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 sty 2009, 19:42

No własnie mi też z korka dmucha. miałem nieszczelny układ do niedawna bo popękane były te rurki plastikowe od odpowietrzenia góry no i wtedy nimi waliło więc logicznie myśląc wydaje mi się że z korka zawsze będzie dymić, przy zapchanym ezektorze będzie to raczej bardziej nasilone, tak mi się wydaje. A z drógiej strony czy zapchany ezektor ma wpływ na pracę silnika, czy może się to objawiać w pracy silnika?

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 12 sty 2009, 19:49

W b4 2.0 jak odkrece korek to na benzynie silnik zgasnie odrazu na gazie chodzi nierowno po zakreceniu korka wszystko jest ok.Wiem ze to calkiem rozne silniki i nie musza sie tak samo zachowywac

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 12 sty 2009, 22:35

dragon36 pisze:
censored pisze:Tu będe strzelał ale czy czasem nie jest obieg zamknięty w komorze silnika i jest to czymś normalnym jak dmucha po otwarciu korka ?
Tak sie sprawdzało w starych silnikach ale w nowej generacji jest tak samo ?
Może ktos obezbaby w temacie cos skrobnie.
Wlasnie dzis gadalem ze znajomym mechanikiem i doszlismy do wniosku ze skoro to uklad zamkniety i ma byc szczelny to jak sie odkreci wlew oleju nadcisnienie bedzie uchodzic wlasnie tam a nie odmami bo porostu korkiem jest najlatwiej i dlatego test z kartka papieru wydaje mi sie niezbyt wiarygodny
ja na tez nie wiezyłem dopóki sam nie wymieniłem ezektora i nie udrożnilłem odm. znajomy tez mówił żeby z kartką próbować ja nie wiżłem dopóki sam sie nie przekonałem. ale to prawda.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 sty 2009, 23:09

boluss pisze:
dragon36 pisze:
censored pisze:Tu będe strzelał ale czy czasem nie jest obieg zamknięty w komorze silnika i jest to czymś normalnym jak dmucha po otwarciu korka ?
Tak sie sprawdzało w starych silnikach ale w nowej generacji jest tak samo ?
Może ktos obezbaby w temacie cos skrobnie.
Wlasnie dzis gadalem ze znajomym mechanikiem i doszlismy do wniosku ze skoro to uklad zamkniety i ma byc szczelny to jak sie odkreci wlew oleju nadcisnienie bedzie uchodzic wlasnie tam a nie odmami bo porostu korkiem jest najlatwiej i dlatego test z kartka papieru wydaje mi sie niezbyt wiarygodny
ja na tez nie wiezyłem dopóki sam nie wymieniłem ezektora i nie udrożnilłem odm. znajomy tez mówił żeby z kartką próbować ja nie wiżłem dopóki sam sie nie przekonałem. ale to prawda.
czyli po przeczyszczeniu wszystkiego kartke zasysa?

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 13 sty 2009, 07:25

nie żeby całkiem zasysało, tylko bedzie się trzymała na otworze sama przy odpalonym silniku.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 13 sty 2009, 17:14

Panowie, ezektorek wymieniony, karka lezy spokojnie przy korku. Jeszcze nie testowalem w czasie jazdy czy wymiana przyniosla wymierne efekty ale juz jestem w drodze do garazu :)
Rurki jak sie tego mozna bylo spodziewac popekaly w dwooch miejscach, ale z pomoca podazyl waz ogrodowy :) no i git :)

volter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2009, 15:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volter » 14 sty 2009, 15:50

ile kosztuje ezektor ?
czy dostępny jest wyłacznie w komplecie z odmą ?
czy są zamienniki ?

Pozdrawiam
Sławas

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 14 sty 2009, 17:39

W Angli ezektor kosztowal mnie w serwisie 18 funa z vatem i jest dostepny jako osobna czesc. W Polsce nie wiem ale pewnie z 60 zeta

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 16 sty 2009, 07:35

u mnie w salonie kosztował 75zł.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 sty 2009, 17:24

boluss pisze:nie żeby całkiem zasysało, tylko bedzie się trzymała na otworze sama przy odpalonym silniku.
Ezektor wymieniony i już z korka nie dmuch. Test z kartką wykonany i jak piszesz kartki jako tako nie zasysa ale leże spokojnie na otworze. Po wymianie popękanych odm i ezektora muszę powiedzieć że auto zachowuje się o wiele spokojniej, nie ma wariacji i falowania obrotów,szczególnie po wymianie popękanych odm. I druga sprawa dotychczas od czasu do czasu pojawiał mi się błąd skrzyni dotyczący sprzęgła (multi). Po wymianie odm błąd juz sie nie pokazuje a zrobiłem już dość sporo kilometrów. Czyli ogólnie jest to naprawde ważne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl