[1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
[1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam wszystkich po długiej przerwie.
Mam prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki - po dłuższym postoju trzeba długo (i z czasem coraz dłużej) kręcić aby silnik uruchomić, oprócz tego auto jeździ normalnie.
Co zrobiłem?
1. Zakręciłem gaz w butli i wypaliłem go aby wykluczyć przeciek gazu wtryskiwaczem bądź reduktorem do kolektora - silnik dalej trzeba długo uruchamiać - nic to nie dało
2. Sprawdziłem błędy:
____________________________________________________
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
____________________________________________________
3. Ze względu na wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2 zamieniłem cewki - nic to nie dało
4. Wymieniłem regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej na używany - nic to nie dało
5. Wymieniłem wtryskiwacz nr 2 na używany - wydaje mi się, ze rozruch trwa jeszcze trochę dłużej po krótszym czasie postoju
6. Na wyjętej listwie, odpiętych przewodach od wtryskiwaczy i odpiętym wężyku reg. ciśnienia, załączyłem zapłon a potem rozruch - szukałem nieszczelności - wszystko szczelne
6. W końcu zrobiłem logi (poniżej). Robiłem je po raz pierwszy. Proszę o pomoc
Dynamiczny:
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_q4oYpAo.html
Grupy 033, 118: http://vaglogi.pl/log-033_118_m2pnqmr.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_8xpVRC.html
Grupy 002, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_6BjH50a.html
Statyczny:
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_sgMvqQ.html
Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_Fxt4V0.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_W6GuhG5.html
Mam prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki - po dłuższym postoju trzeba długo (i z czasem coraz dłużej) kręcić aby silnik uruchomić, oprócz tego auto jeździ normalnie.
Co zrobiłem?
1. Zakręciłem gaz w butli i wypaliłem go aby wykluczyć przeciek gazu wtryskiwaczem bądź reduktorem do kolektora - silnik dalej trzeba długo uruchamiać - nic to nie dało
2. Sprawdziłem błędy:
____________________________________________________
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
____________________________________________________
3. Ze względu na wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2 zamieniłem cewki - nic to nie dało
4. Wymieniłem regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej na używany - nic to nie dało
5. Wymieniłem wtryskiwacz nr 2 na używany - wydaje mi się, ze rozruch trwa jeszcze trochę dłużej po krótszym czasie postoju
6. Na wyjętej listwie, odpiętych przewodach od wtryskiwaczy i odpiętym wężyku reg. ciśnienia, załączyłem zapłon a potem rozruch - szukałem nieszczelności - wszystko szczelne
6. W końcu zrobiłem logi (poniżej). Robiłem je po raz pierwszy. Proszę o pomoc
Dynamiczny:
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_q4oYpAo.html
Grupy 033, 118: http://vaglogi.pl/log-033_118_m2pnqmr.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_8xpVRC.html
Grupy 002, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_6BjH50a.html
Statyczny:
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_sgMvqQ.html
Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_Fxt4V0.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_W6GuhG5.html
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam,
Logi robimy do 6600-6800 obr/sec czyli do odcinki. Przed logami kasujemy błędy silnika, kasujemy nawet jak ich nie ma - powrót do fabrycznych nastawień.
Silnik masz po programie i masz duże ładowanie turbiny. Dla Twojego silnika powinno być około 0,65-0,75 bar a Ty masz dużo więcej.
Kiedy były wymieniane świece iskrowe ? (sprawdź przerwy 0,75-0,80 mm)
Być może pompa paliwa do wymiany. Przed odpaleniem spróbuj z 3-4 razy włączyć zapłon na 2-4 sec i dopiero zacznij kręcić rozrusznikiem.
Sonda uszkodzona lub masz katalizator zapchany, trze to dobrze sprawdzić.
Pozdrawiam.
Logi robimy do 6600-6800 obr/sec czyli do odcinki. Przed logami kasujemy błędy silnika, kasujemy nawet jak ich nie ma - powrót do fabrycznych nastawień.
Silnik masz po programie i masz duże ładowanie turbiny. Dla Twojego silnika powinno być około 0,65-0,75 bar a Ty masz dużo więcej.
Kiedy były wymieniane świece iskrowe ? (sprawdź przerwy 0,75-0,80 mm)
Być może pompa paliwa do wymiany. Przed odpaleniem spróbuj z 3-4 razy włączyć zapłon na 2-4 sec i dopiero zacznij kręcić rozrusznikiem.
Sonda uszkodzona lub masz katalizator zapchany, trze to dobrze sprawdzić.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Dzięki za zainteresowanie.
Zapomniałem dodać, że auto musi zużywać benzynę podczas jazdy na LPG bo wskazówka idzie w dół ze 3, 4 razy szybciej niż normalnie, stąd również moje kroki w kierunku diagnostyki układu wtryskowego. Ponadto silnik faktycznie ma program do 177KM.
Wydaje mi się że przepompowanie paliwa tak jak mi doradzałeś nieznacznie skróciło czas rozruchu. Jest to jednak ocena na podstawie 1 rozruchu. Rano więc było też chłodniej.
Przebieg po wymianie świec 20kkm. Świece będę mógł sprawdzić najwcześniej jutro rano. (zimny silnik)
Czy zrobić logi jeszcze raz? (błędy były kasowane) Czy ewentualnie dologować jakieś grupy?
Jak diagnozować sondę i katalizator?
Pozdrawiam
Zapomniałem dodać, że auto musi zużywać benzynę podczas jazdy na LPG bo wskazówka idzie w dół ze 3, 4 razy szybciej niż normalnie, stąd również moje kroki w kierunku diagnostyki układu wtryskowego. Ponadto silnik faktycznie ma program do 177KM.
Wydaje mi się że przepompowanie paliwa tak jak mi doradzałeś nieznacznie skróciło czas rozruchu. Jest to jednak ocena na podstawie 1 rozruchu. Rano więc było też chłodniej.
Przebieg po wymianie świec 20kkm. Świece będę mógł sprawdzić najwcześniej jutro rano. (zimny silnik)
Czy zrobić logi jeszcze raz? (błędy były kasowane) Czy ewentualnie dologować jakieś grupy?
Jak diagnozować sondę i katalizator?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Świece sprawdzone. Mają ceglasty kolor i prawidłowe odstępy elektrod.
Co robić dalej?
Co robić dalej?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam,
Domyślam się, że instalację LPG masz sekwencyjną to jak to możliwe, że silnik już pracujący na LPG zużywa dodatkowo benzynę ?
Coś tu jest nie tak.
Być może masz uszkodzony zaworek zwrotny między zbiornikiem a silnikiem (nie wiem gdzie się znajduje) i po nocy paliwo wraca do zbiornika (stąd długie kręcenie rozrusznikiem) ale może też być słaba wydajność pompy benzynowej a może też trzeba wymienić filtr paliwa.
Zmieniłbym świece na nowe, bo 20 tyś z LPG to tak już na wymianę no i wszystkie filtry (powietrza + LPG)
W pierwszej kolejności trzeba auto doprowadzić na benzynie w 100% a dopiero zająć się regulacją LPG (zakręcić gaz na butli, skasować błędy i pojeździć trochę na benzynie, sprawdzić czy są jakieś błędy i jeśli są to trzeba je usunąć) a nie tylko kasować.
Pozdrawiam.
Domyślam się, że instalację LPG masz sekwencyjną to jak to możliwe, że silnik już pracujący na LPG zużywa dodatkowo benzynę ?
Coś tu jest nie tak.
Być może masz uszkodzony zaworek zwrotny między zbiornikiem a silnikiem (nie wiem gdzie się znajduje) i po nocy paliwo wraca do zbiornika (stąd długie kręcenie rozrusznikiem) ale może też być słaba wydajność pompy benzynowej a może też trzeba wymienić filtr paliwa.
Zmieniłbym świece na nowe, bo 20 tyś z LPG to tak już na wymianę no i wszystkie filtry (powietrza + LPG)
W pierwszej kolejności trzeba auto doprowadzić na benzynie w 100% a dopiero zająć się regulacją LPG (zakręcić gaz na butli, skasować błędy i pojeździć trochę na benzynie, sprawdzić czy są jakieś błędy i jeśli są to trzeba je usunąć) a nie tylko kasować.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Instalacja stag 4 qbox
Z tym zużyciem benzyny to także dla mnie jest dziwne zwłaszcza że sprawdzałem szczelność wtryskiwaczy i regulatora ciśnienia. Ponadto w ustawieniach LPG nie mam włączonego dotrysku pb. Po nocy wskazówka nie "wstaje" więc spodziewam się że paliwa jest mniej. Chyba że pada pływak lub "rezystor" paliwomierza.
Filtry wymieniane jakieś 2kkm temu (komplet oprócz benzynowego)
Dziś spróbuję podmienić pompę paliwa a dalej filtr paliwa i zobaczymy. Sprawdzę przy okazji paliwomierz.
Jeśli chodzi o Świece to na poprzednim komplecie zrobiłem ok 100kkm i było wszystko ok.
Mam świadomość że muszę auto najpierw doprowadzić do normalnej pracy na pb.
Spróbuję pojeździć także tylko na pb.
Z tym zużyciem benzyny to także dla mnie jest dziwne zwłaszcza że sprawdzałem szczelność wtryskiwaczy i regulatora ciśnienia. Ponadto w ustawieniach LPG nie mam włączonego dotrysku pb. Po nocy wskazówka nie "wstaje" więc spodziewam się że paliwa jest mniej. Chyba że pada pływak lub "rezystor" paliwomierza.
Filtry wymieniane jakieś 2kkm temu (komplet oprócz benzynowego)
Dziś spróbuję podmienić pompę paliwa a dalej filtr paliwa i zobaczymy. Sprawdzę przy okazji paliwomierz.
Jeśli chodzi o Świece to na poprzednim komplecie zrobiłem ok 100kkm i było wszystko ok.
Mam świadomość że muszę auto najpierw doprowadzić do normalnej pracy na pb.
Spróbuję pojeździć także tylko na pb.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
A więc:
Pojeździłem wczoraj na samej pb tak z 80km instalację gazową zakręciłem przy kole i silnik odpala normalnie (być może trzeba dłuższego czasu do wypalenia gazu niż do przerzuceni się tylko na benzynę.
Zaczęły się jednak pojawiać błędy :
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Wymieniłem świecę w cyl 2 zamieniłem jeszcze raz cewki w jeszcze innej konfiguracji ale to nic nie daje. Wypadanie zapłonów na cyl nr 2 trzyma się jak zaczarowane. tych wypadnięć zapłonów to jest tak ze 140 na minutę. Jak się da gazu to zwalnia ich występowanie. Widać jednak, że silnik poszarpuje na biegu jałowym.
Myślę, że pompy na razie nie ma co wymieniać i chwilę się z tym wstrzymuję.
Pojeździłem wczoraj na samej pb tak z 80km instalację gazową zakręciłem przy kole i silnik odpala normalnie (być może trzeba dłuższego czasu do wypalenia gazu niż do przerzuceni się tylko na benzynę.
Zaczęły się jednak pojawiać błędy :
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Wymieniłem świecę w cyl 2 zamieniłem jeszcze raz cewki w jeszcze innej konfiguracji ale to nic nie daje. Wypadanie zapłonów na cyl nr 2 trzyma się jak zaczarowane. tych wypadnięć zapłonów to jest tak ze 140 na minutę. Jak się da gazu to zwalnia ich występowanie. Widać jednak, że silnik poszarpuje na biegu jałowym.
Myślę, że pompy na razie nie ma co wymieniać i chwilę się z tym wstrzymuję.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam.
Piszesz, że po zakręceniu LPG silnik odpala normalnie, no to już masz sukces, a więc z wymianą pompy się wstrzymaj.
Z instalacją LPG zajmij się w drugiej kolejności.
Co do wypadania zapłonu....?
Zamieniałeś miejscami świece i cewki a problem nadal występuje na drugim cylindrze, czyli świece i cewki są OK.
Osobiście poszedłbym dalej czyli, jak jest taka możliwość zamień wtryskiwacz benzynowy z innego cylindra, może tu tkwi problem (wąskie gardło, zacina się, zatarty itd.) i jeśli wypadanie się przeniesie to masz w 100% winowajcę.
Jeśli wypadanie nadal będzie na drugim cylindrze, to trzeba byłoby sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach.
Oczywiście daj znać, czy coś się zmieniło.
Martwi mnie jeszcze program, czy jest poprawnie zrobiony, oraz przepływomierz.
Dobrze byłoby zrobić ale do odcinki logi dynamiczne 002+020+031 oraz 115+118
Pozdrawiam.
Piszesz, że po zakręceniu LPG silnik odpala normalnie, no to już masz sukces, a więc z wymianą pompy się wstrzymaj.
Z instalacją LPG zajmij się w drugiej kolejności.
Co do wypadania zapłonu....?
Zamieniałeś miejscami świece i cewki a problem nadal występuje na drugim cylindrze, czyli świece i cewki są OK.
Osobiście poszedłbym dalej czyli, jak jest taka możliwość zamień wtryskiwacz benzynowy z innego cylindra, może tu tkwi problem (wąskie gardło, zacina się, zatarty itd.) i jeśli wypadanie się przeniesie to masz w 100% winowajcę.
Jeśli wypadanie nadal będzie na drugim cylindrze, to trzeba byłoby sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach.
Oczywiście daj znać, czy coś się zmieniło.
Martwi mnie jeszcze program, czy jest poprawnie zrobiony, oraz przepływomierz.
Dobrze byłoby zrobić ale do odcinki logi dynamiczne 002+020+031 oraz 115+118
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Zamieniłem wtryskiwacze i dalej bez skutku. Spodziewałem się zresztą tego bo wtryskiwacz nr 2 wymieniłem wcześniej.
Zauważyłem, że najwięcej wypadań zapłonu jest podczas nagrzewania silnika. Log poniżej
Statyczny:
Grupy 001, 015, 016: http://vaglogi.pl/log-015_016_001_Gxa10j.html
Jeżeli chodzi o program to był robiony u znanego i polecanego w okolicy kolesia. 3 lata (12kkm) bezawaryjnej jazdy na pusto i z dużymi obciążeniami. Spalanie na poziomie 10.5-11,5 l LPG po trasie.
Co do logów dynamicznych postaram się zrobić je wieczorem. Jak najprościej sprawdzić przepływomierz. Chociaż w tym wypadku gdyby to był przepływomierz to kulały by wszystkie garki. Tak mi się wydaje. Co do pomiaru ciśnienia to muszę się chwilę wstrzymać bo mam gorączkę i nie chcę do nikogo jeździć i zarażać.
Zauważyłem, że najwięcej wypadań zapłonu jest podczas nagrzewania silnika. Log poniżej
Statyczny:
Grupy 001, 015, 016: http://vaglogi.pl/log-015_016_001_Gxa10j.html
Jeżeli chodzi o program to był robiony u znanego i polecanego w okolicy kolesia. 3 lata (12kkm) bezawaryjnej jazdy na pusto i z dużymi obciążeniami. Spalanie na poziomie 10.5-11,5 l LPG po trasie.
Co do logów dynamicznych postaram się zrobić je wieczorem. Jak najprościej sprawdzić przepływomierz. Chociaż w tym wypadku gdyby to był przepływomierz to kulały by wszystkie garki. Tak mi się wydaje. Co do pomiaru ciśnienia to muszę się chwilę wstrzymać bo mam gorączkę i nie chcę do nikogo jeździć i zarażać.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam,
Jeśli chodzi o logi statyczne, tu nic nie podpowiem.
Co do wtryskiwacza, to bym jeszcze raz zamienił ale z innym.
Jak gorączka opadnie to się odezwij.
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o logi statyczne, tu nic nie podpowiem.
Co do wtryskiwacza, to bym jeszcze raz zamienił ale z innym.
Jak gorączka opadnie to się odezwij.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Hej
Wtryskiwacza nie podmieniłem bo w sumie podmieniany był już 3 razy.
Załączam nowe logi;
Statyczny:
Grupy 001, 015, 016: http://vaglogi.pl/log-001_015_016_rVBs5.html (Nagrzewanie silnika)
Dynamiczny:
Grupy 002, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_D21cC2w.html
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_9L7hL7X.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_mE2vX.html
Statyczny:
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_7wo0UF.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_IRsL841.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_Q1ApTC.html
Co robić?
Dodano po 2 godzinach 10 minutach 45 sekundach:
Tak teraz na spokojnie myślę, że te logi to do kitu. Zapomniałem po każdym przejeździe skasować błędów.
Oczywiście po całej akcji z logami błędy:
3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -
Wtryskiwacza nie podmieniłem bo w sumie podmieniany był już 3 razy.
Załączam nowe logi;
Statyczny:
Grupy 001, 015, 016: http://vaglogi.pl/log-001_015_016_rVBs5.html (Nagrzewanie silnika)
Dynamiczny:
Grupy 002, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_D21cC2w.html
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_9L7hL7X.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_mE2vX.html
Statyczny:
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_7wo0UF.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_IRsL841.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_Q1ApTC.html
Co robić?
Dodano po 2 godzinach 10 minutach 45 sekundach:
Tak teraz na spokojnie myślę, że te logi to do kitu. Zapomniałem po każdym przejeździe skasować błędów.
Oczywiście po całej akcji z logami błędy:
3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Zrobiłem w końcu pomiary ciśnienia sprężania silnika. Oto wyniki:
Ciśnienie sprężania [bar]
Cylinder: 1 2 3 4
Silnik zimny: 9 4 7,5 9,5
Silnik nagrzany: 9,5 7,75 8,75 9,5
Czy możecie skomentować te wyniki? No i co robić dalej?
Ciśnienie sprężania [bar]
Cylinder: 1 2 3 4
Silnik zimny: 9 4 7,5 9,5
Silnik nagrzany: 9,5 7,75 8,75 9,5
Czy możecie skomentować te wyniki? No i co robić dalej?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam,
Sam widzisz różnicę (patrząc po ciśnieniu jakie podałeś) że na II cylindrze to bardzo słabo - tylko 4 bary (ile razy sprawdzałeś ciśnienie na tym cylindrze ?)
Teraz nasuwa się pytanie, czy pierścienie na tłoku, czy (tańsza wersja) nieszczelność zaworów w głowicy ? (zwłaszcza, że masz LPG ?)
Trudno jest napisać, jaka jest przyczyna bez ściągania głowicy czy też rozbierania silnika.
Wnioskując z ciśnienia cylindrów, już wiesz czemu wyskakują błędy i duże korekty na tym cylindrze.
Jeszcze raz sprawdź ciśnienie na wszystkich cylindrach, aby mieć pewność w 100% a w tedy trzeba podjąć jakąś decyzję bo to będzie coraz gorzej.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Hej
Podane pomiary wykonane były przez mechanika w nie wiem do końca jakich warunkach.
Zmierzyłem jednak ponownie sam. Oto wyniki:
Ciśnienie sprężania [bar]
Cylinder: 1 2 3 4
Silnik zimny: 8,5 3,5 7,25 8,25
Silnik zimny + 20ml oleju w każdym cylindrze: 14 8,75 13 14,25
Dzisiaj na wieczór zapuściłem po ok. 40 ml nafty do każdego cylindra. Zamierzam tak robić ze trzy dni a potem zrobię płukankę no i zobaczymy. Czy macie jakieś dodatkowe sugestie?
Podane pomiary wykonane były przez mechanika w nie wiem do końca jakich warunkach.
Zmierzyłem jednak ponownie sam. Oto wyniki:
Ciśnienie sprężania [bar]
Cylinder: 1 2 3 4
Silnik zimny: 8,5 3,5 7,25 8,25
Silnik zimny + 20ml oleju w każdym cylindrze: 14 8,75 13 14,25
Dzisiaj na wieczór zapuściłem po ok. 40 ml nafty do każdego cylindra. Zamierzam tak robić ze trzy dni a potem zrobię płukankę no i zobaczymy. Czy macie jakieś dodatkowe sugestie?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam.jkr80 pisze: ↑15 lip 2021, 22:09Hej
Podane pomiary wykonane były przez mechanika w nie wiem do końca jakich warunkach.
Zmierzyłem jednak ponownie sam. Oto wyniki:
Ciśnienie sprężania [bar]
Cylinder: 1 2 3 4
Silnik zimny: 8,5 3,5 7,25 8,25
Silnik zimny + 20ml oleju w każdym cylindrze: 14 8,75 13 14,25
Dzisiaj na wieczór zapuściłem po ok. 40 ml nafty do każdego cylindra. Zamierzam tak robić ze trzy dni a potem zrobię płukankę no i zobaczymy. Czy macie jakieś dodatkowe sugestie?
Myślę, że nie ma co się bawić w zalewanie naftą.
Po dolaniu oleju sam widzisz, że ciśnienie skoczyło proporcjonalnie i na II cylindrze nadal jest mało.
Napisz ile bierze oleju bo jeśli mało, to tak na 90% głowica lub zawory z dotarciem do roboty.
Jeśli oleju bierze dużo, to tłok, pierścienie, gładź cylindra czyli góra silnika do remontu.
Jeszcze sprawdź ciśnienie mechanicznie (manometr) na panewkach (gorący silnik) żeby nie było tak, że zrobisz górę a dół pokaże czerwoną oliwiarkę na liczniku.
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga