Dzisiaj rano sprawdzałem ciśnienie (po nocy z zapuszczoną naftą) ciśnienia bez zmian.
Ogólnie silnik praktycznie nie brał oleju a po zalaniu lotosem poziom na bagnecie stoi w miejscu jak zaczarowany.
Czy mógłbyś opisać mi procedurę pomiaru ciśnienia na panewkach?
[1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam,
Wybacz, ale nie wiem jakie masz zdolności i narzędzia.
Robi się tak, wykręcasz czujnik ciśnienia oleju i w jego miejsce wkręcasz elastyczny przewód ciśnieniowy z manometrem mechanicznym z drugiej strony. Na rozgrzanym już silniku patrzysz jakie jest ciśnienie na wolnych obrotach, jeśli dodasz gazu będzie również rosło ciśnienie, ale do pewnych granic, bo puszcza zawór nadciśnieniowy (aby nie wypłukać panewek)
Nie powiem Ci jakie powinno być ciśnienie bo dokładnie nie wiem, ale powinno być ponad 1 bar (bardzo rozgrzany silnik i wolne obroty) dodasz gazu to i skoczy na 4 - 4,5 bar. Pamiętaj, że na zimnym silniku będzie wyższe ciśnienia, bo olej jest jeszcze gęsty.
P/S
Te silniki są bardzo udaną konstrukcją i ciężko je zajechać, podobnie jak 2,7BiT ale trzeba dbać, czyli nie katować zimnego silnika i nie gasić zaraz po pałowaniu (chodzi o turbinę - turbiny) a podstawą to systematyczna wymiana filtrów i olejów (ja robię to co 10 tyś.)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Dzięki za opis sprawdzenia ciśnienia na panewkach. Jutro będę robił płukankę silnika w nadziei że może coś to pomoże. Jeżeli chodzi o olej i filtry to wymieniam regularnie co 15kkm średnio 2 razy w roku. Jestem również świadomy o nagrzaniu i wystudzeniu turbiny. Chociaż czasem jak się do pracy rano spieszę to i depnie się.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Cześć
No więc płukanka nic nie pomogła i stan ciśnień sprężania jest taki sam.
Pozostaje więc pytanie czy w niezbyt dobry blacharsko egzemplarz warto załadować remont silnika, parownik klimy, wtryskiwacze gazowe, przegub. Ewentualnie o zakupie jakiego auta myśleć.
Priorytet to jak najniższy koszt przejechania 100km (dojazdy do pracy 125km/dzień) przy podobnej do C5 masie i budżet do 20kpln za całość.
No więc płukanka nic nie pomogła i stan ciśnień sprężania jest taki sam.
Pozostaje więc pytanie czy w niezbyt dobry blacharsko egzemplarz warto załadować remont silnika, parownik klimy, wtryskiwacze gazowe, przegub. Ewentualnie o zakupie jakiego auta myśleć.
Priorytet to jak najniższy koszt przejechania 100km (dojazdy do pracy 125km/dzień) przy podobnej do C5 masie i budżet do 20kpln za całość.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam,jkr80 pisze: ↑19 lip 2021, 10:18Cześć
No więc płukanka nic nie pomogła i stan ciśnień sprężania jest taki sam.
Pozostaje więc pytanie czy w niezbyt dobry blacharsko egzemplarz warto załadować remont silnika, parownik klimy, wtryskiwacze gazowe, przegub. Ewentualnie o zakupie jakiego auta myśleć.
Priorytet to jak najniższy koszt przejechania 100km (dojazdy do pracy 125km/dzień) przy podobnej do C5 masie i budżet do 20kpln za całość.
Osobiście "ja" ściągnąłbym głowicę i zobaczyłbym co tam się dzieje (podejrzewam zawory na II cylindrze, choć mogę się mylić) Kosz głowicy oraz uszczelki pod nią to najniższa cena takiego małego remonciku, a jeśli zrobisz to osobiście (bo tu trzeba przy składaniu później rozrząd ustawić) to koszta są najmniejsze. Dając zaś mechanikowi to już zaczynają koszta rosnąć.
Decyzja należy do Ciebie.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [1.8T AWT] Długie uruchamianie silnika po postoju
Witam
A więc:
1. głowica została zregenerowana - przeszlifowana i wymienione zostały wszystkie zawory - (mechanik stwierdził, że są pozapadane gniazda zaworowe a jeden z zaworów w ogóle przelatywał przez gniazdo - właśnie na drugim cylindrze)
2. koszt 1860PLN za wszystko;
3. Usterki wyeliminowane, żadnych błędów w komputerze - przejechałem już z 1kkm;
4. Ciśnień ponownie nie mierzyłem (brak czasu);
5. O dziwo, na dynamice jazdy różnicy nie wyczułem
Pozdrawiam
J
A więc:
1. głowica została zregenerowana - przeszlifowana i wymienione zostały wszystkie zawory - (mechanik stwierdził, że są pozapadane gniazda zaworowe a jeden z zaworów w ogóle przelatywał przez gniazdo - właśnie na drugim cylindrze)
2. koszt 1860PLN za wszystko;
3. Usterki wyeliminowane, żadnych błędów w komputerze - przejechałem już z 1kkm;
4. Ciśnień ponownie nie mierzyłem (brak czasu);
5. O dziwo, na dynamice jazdy różnicy nie wyczułem
Pozdrawiam
J
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga