Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ASN 3.0 220 KM] Demontaż koła zębatego paska rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mleczny87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 2013, 21:54
Lokalizacja: Częstochowa

[ ASN 3.0 220 KM] Demontaż koła zębatego paska rozrządu

Post autor: mleczny87 » 22 lut 2013, 22:48

Witam,
czy ktoś wie jak przeprowadzić demontaż koła zębatego wału korbowego w silniku ASN?

(zdjęcie nie przedstawia silnika o kodzie ASN lecz koła zębate wału korbowego są porównywalne)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lut 2013, 12:14 przez mleczny87, łącznie zmieniany 2 razy.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 23 lut 2013, 09:54

To nie jest ASN , to jest 2.8/2.4 chba ze uzywasz zdjecia pogladowi,
Z tego co mi sie wydaje to odkrecasz śrobki i potrzebny jest ściagacz , jesli zle mysle to niech mnie ktos poprawi

mleczny87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 2013, 21:54
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: mleczny87 » 23 lut 2013, 12:06

Tak, zdjęcie jest podglądowe i nie przedstawia silnika ASN którego temat dotyczy.
Nadal nie mam żadnych podpowiedzi jak ściągnąć te koło zębate :(

Ale może opiszę bardziej mój problem, otóż przy wymianie tej rolki --> Obrazek

stwierdziłem uszkodzony gwint w pokrywie skrzyni korbowej do którego przykręcana jest rolka którą oznaczyłem strzałką na foto. Dekiel jest wykonany z aluminium, w środku się to trochę utleniło i szlag trafił gwint.
To teraz podpowiedzcie mi jeszcze jak skutecznie zablokować wał korbowy?
Czy śmiało mogę użyć do tego celu trzpienia z kompletu blokad do rozrządu który jest na tym foto-->Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 23 lut 2013, 12:41 przez mleczny87, łącznie zmieniany 1 raz.

vwjacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 06 lut 2013, 21:40
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: vwjacek » 24 lut 2013, 10:10

ja ostatnio odkręcałem kluczem pneumatycznym.bez blokady.innaczej może być ciężko.Po odkręceniu śruby koło zeszło bez większego oporu.
______________________________

A6 Quattro 150ps
VW Corrado 4x4Motion 300
A4 B8 Quattro 313 ps/650nm

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 24 lut 2013, 11:33

Kiedyś słyszałem ,że ktoś aby odkręcić tą śrubę założył klucz oczkowy , zaparł go o ziemię , a następnie delikatnie drgnął rozrusznikiem :) Pomysł może i dobry , ale ja chyba bym się bał w ten sposób.

[ Dodano: 2013-02-24, 11:45 ]
Myślę ,że jak zablokujesz trzpieniem wkręcanym w wał to powinien on wytrzymać. ÂŁapie on przecież ma na dużej średnicy wału .

vwjacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 06 lut 2013, 21:40
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: vwjacek » 24 lut 2013, 14:42

ale pamiętaj że blok jest aluminiowy, a sam trzpień może być miękki-bo przecież nie musi być twardy.on ma tylko za zadanie blokować wał do ustawienia rozrządu.Nie chce myśleć co by było jak by się zgiął lub wyłamał blok.
______________________________

A6 Quattro 150ps
VW Corrado 4x4Motion 300
A4 B8 Quattro 313 ps/650nm

zenq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2013, 01:17
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: zenq » 07 cze 2013, 00:23

odkopię temat, bo jestem w tym samym punkcie, udalo Cie odkrecić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl