[2.4 170KM] czyszczenie EGR - falowanie obrotów
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[2.4 170KM] czyszczenie EGR - falowanie obrotów
Czy ktoś bawił się już w czyszczenie zaworu EGR w silniku V benzynowymi i gdzie konkretnie znajduje się ten zawór? Przy zmianach obciążeń na niskich obrotach czasem falują mi obroty a jedyna z rzeczy której nie robiłem to czyszczenie EGR więc może to pomoże?
Czy 11 i 12 to są zawory EGR?
Czy 11 i 12 to są zawory EGR?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 16:43 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
To nie jest EGR. Jeśli nie ma przedmuchów pomiędzy powietrzem doprowadzanym grubymi przewodami do tych zaworów a podciśnieniem, to układ ten nie powinien wpływać na wolne obroty. Oczywiście podciśnienie idące od tych zaworów musi być szczelne na całej długości. Może to będzie jakaś wskazówka: zawór 26 nie powinien puszczać podciśnienia, gdy silnik jest ciepły.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To gdzie znajduje się EGR, ja mam silnik AML z układem recyrkulacji spalin i przeszukałem ETKę i nie umie znaleźć.
Czym wytłumaczyć falowanie obrotów zwłaszcza na rozgrzanym zazwyczaj na postoju lub przy parkowaniu przy nagłych zmianach obciążeń? (zmiana biegów, włączenie klimy lub innego osprzętu), sterownik gazu pokazuje wtedy bogato więc jakby nie dostawał powietrza?
[ Dodano: 2009-11-05, 22:00 ]
Wspomniany zawór 26 to zawór 18 ten po prawej. Kto wie za co odpowiedzialny jest zawór 18 po lewej stronie i ustrojstwo 1 i 2A zamontowane przy kolektorze dolotowym.
Czym wytłumaczyć falowanie obrotów zwłaszcza na rozgrzanym zazwyczaj na postoju lub przy parkowaniu przy nagłych zmianach obciążeń? (zmiana biegów, włączenie klimy lub innego osprzętu), sterownik gazu pokazuje wtedy bogato więc jakby nie dostawał powietrza?
[ Dodano: 2009-11-05, 22:00 ]
Wspomniany zawór 26 to zawór 18 ten po prawej. Kto wie za co odpowiedzialny jest zawór 18 po lewej stronie i ustrojstwo 1 i 2A zamontowane przy kolektorze dolotowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
panowie czyli jak zawor 18 jest walniety to mu brakuje powietrza na wysokich obrotach,bo zle steruje podcisnieniem
,brak mocy.tak po krótce. :idea:
[ Dodano: 2010-07-08, 21:58 ]
a powiedzcie mi w takim razie jak ten zaworek 16 jak poznac ze jest walniety?w obydwie strony ma przepuszcac podcisbnienie czy w jedna? :?:
[ Dodano: 2010-07-08, 22:08 ]
a tak na marginesie mozna jakos sprawdziec te zaworki? :shock:zmierzyc nie wie miernikiem czy co? opór itp :?:

[ Dodano: 2010-07-08, 21:58 ]
a powiedzcie mi w takim razie jak ten zaworek 16 jak poznac ze jest walniety?w obydwie strony ma przepuszcac podcisbnienie czy w jedna? :?:
[ Dodano: 2010-07-08, 22:08 ]
a tak na marginesie mozna jakos sprawdziec te zaworki? :shock:zmierzyc nie wie miernikiem czy co? opór itp :?:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Zawór od skracania łatwo sprawdzić. Sadzasz kogoś za kierą i każesz gazować do 5000 obrotów, obserwując jednocześnie dźwignie z przodu kolektora ssącego (pod cewkami). Przy ok. 4700 obrotach powinny się porządnie ruszyć i przestawić klapy wewnątrz. Po spadnięciu obrotów dźwignie wracają na miejsce. Jeśli nic się nie dzieje, to coś jest uwalone, chociaż niekoniecznie sam zawór (może być nieszczelność).
Gazowanie możesz też zrobić samemu, o ile masz tradycyjną linkę gazu.
Gazowanie możesz też zrobić samemu, o ile masz tradycyjną linkę gazu.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
kriskerku oj nie mam linki,to juz jest uczony samochod.ehheheeh
a tak na marginesie zajrzyj i ocen.miło bedzie usłyszec twoje zdanie
[ Dodano: 2010-07-09, 18:29 ]
wszystko zasuwa jak talala
[ Dodano: 2010-07-09, 18:29 ]
dzwignia gada ze hohoho 4700 i zero usterek
a tak na marginesie zajrzyj i ocen.miło bedzie usłyszec twoje zdanie

[ Dodano: 2010-07-09, 18:29 ]
wszystko zasuwa jak talala

[ Dodano: 2010-07-09, 18:29 ]
dzwignia gada ze hohoho 4700 i zero usterek

"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Zapewne chodzi Ci o zawory SAS. Podciśnienie za pośrednictwem elektrozaworu (26, jak go nazwałeś) otwiera zawory kombinowane, a pompa wtórnego powietrza pompuje przez nie dodatkowe powietrze do katalizatorów po to, żeby się szybciej rozgrzały. Dzieje się tak tylko chwilę po rozruchu na zimnym silniku. Podłącz to z powrotem i zobacz co się dzieje.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker