Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.4 170KM] czyszczenie EGR - falowanie obrotów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[2.4 170KM] czyszczenie EGR - falowanie obrotów

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 lis 2009, 22:56

Czy ktoś bawił się już w czyszczenie zaworu EGR w silniku V benzynowymi i gdzie konkretnie znajduje się ten zawór? Przy zmianach obciążeń na niskich obrotach czasem falują mi obroty a jedyna z rzeczy której nie robiłem to czyszczenie EGR więc może to pomoże?

Czy 11 i 12 to są zawory EGR?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 16:43 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 2 razy.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 03 lis 2009, 14:59

To nie jest EGR. Jeśli nie ma przedmuchów pomiędzy powietrzem doprowadzanym grubymi przewodami do tych zaworów a podciśnieniem, to układ ten nie powinien wpływać na wolne obroty. Oczywiście podciśnienie idące od tych zaworów musi być szczelne na całej długości. Może to będzie jakaś wskazówka: zawór 26 nie powinien puszczać podciśnienia, gdy silnik jest ciepły.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 lis 2009, 20:30

To gdzie znajduje się EGR, ja mam silnik AML z układem recyrkulacji spalin i przeszukałem ETKę i nie umie znaleźć.
Czym wytłumaczyć falowanie obrotów zwłaszcza na rozgrzanym zazwyczaj na postoju lub przy parkowaniu przy nagłych zmianach obciążeń? (zmiana biegów, włączenie klimy lub innego osprzętu), sterownik gazu pokazuje wtedy bogato więc jakby nie dostawał powietrza?

[ Dodano: 2009-11-05, 22:00 ]
Wspomniany zawór 26 to zawór 18 ten po prawej. Kto wie za co odpowiedzialny jest zawór 18 po lewej stronie i ustrojstwo 1 i 2A zamontowane przy kolektorze dolotowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 lis 2009, 11:56

1 i 2A to układ regulacji długości dolotu (tzw. skracanie). Zawór 18 steruje tym skracaniem. Skracanie powinno załączać się przy ok. 4700 obr.

P.S. Czemu sądzisz, że masz EGR w swoim silniku?
Pozdrawiam,
Krisker

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 13 lis 2009, 15:05

Witaj, a odmy i ezektor masz dobre - chodzi o ezektor nr 52 ze zdjęcia. U mnie po jego wymianie i wyczyszczeniu odm jak ręką odjął, a też mi falowały

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 lis 2009, 19:25

Już wiem. W benzynach recyrkulacja spalin najprawdopodobniej pojawiła się od 2002r więc i zawór EGR też. Odmy i ezektor niecałoroczne.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 08 lip 2010, 21:55

panowie czyli jak zawor 18 jest walniety to mu brakuje powietrza na wysokich obrotach,bo zle steruje podcisnieniem <piwo> ,brak mocy.tak po krótce. :idea:

[ Dodano: 2010-07-08, 21:58 ]
a powiedzcie mi w takim razie jak ten zaworek 16 jak poznac ze jest walniety?w obydwie strony ma przepuszcac podcisbnienie czy w jedna? :?:

[ Dodano: 2010-07-08, 22:08 ]
a tak na marginesie mozna jakos sprawdziec te zaworki? :shock:zmierzyc nie wie miernikiem czy co? opór itp :?:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 lip 2010, 10:55

Zawór od skracania łatwo sprawdzić. Sadzasz kogoś za kierą i każesz gazować do 5000 obrotów, obserwując jednocześnie dźwignie z przodu kolektora ssącego (pod cewkami). Przy ok. 4700 obrotach powinny się porządnie ruszyć i przestawić klapy wewnątrz. Po spadnięciu obrotów dźwignie wracają na miejsce. Jeśli nic się nie dzieje, to coś jest uwalone, chociaż niekoniecznie sam zawór (może być nieszczelność).

Gazowanie możesz też zrobić samemu, o ile masz tradycyjną linkę gazu.
Pozdrawiam,
Krisker

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 09 lip 2010, 16:35

kriskerku oj nie mam linki,to juz jest uczony samochod.ehheheeh
a tak na marginesie zajrzyj i ocen.miło bedzie usłyszec twoje zdanie <piwo>

[ Dodano: 2010-07-09, 18:29 ]
wszystko zasuwa jak talala <piwo>

[ Dodano: 2010-07-09, 18:29 ]
dzwignia gada ze hohoho 4700 i zero usterek <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

pawex7x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 08 kwie 2013, 19:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: pawex7x » 08 paź 2013, 21:33

W mojej A6 C5 2.4 BDV mam odłaczony cienki przewód podcisnienia idący od zaworu kombinowanego 11 i 12 do zaworu 26. Najwyrazniej mam uszkodzony któryś zawór może mi ktoś wyjaśnic do czego słuzą te zawory będę bardzo wdzięczny

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 paź 2013, 07:36

Zapewne chodzi Ci o zawory SAS. Podciśnienie za pośrednictwem elektrozaworu (26, jak go nazwałeś) otwiera zawory kombinowane, a pompa wtórnego powietrza pompuje przez nie dodatkowe powietrze do katalizatorów po to, żeby się szybciej rozgrzały. Dzieje się tak tylko chwilę po rozruchu na zimnym silniku. Podłącz to z powrotem i zobacz co się dzieje.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja