Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARS 4.2 299 KM] Czy to wina przepływomierza? Duże spalanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

[ ARS 4.2 299 KM] Czy to wina przepływomierza? Duże spalanie

Post autor: zajac109 » 22 lis 2011, 15:34

Witam

Mam pytanie odnosnie prawidłowych wskazań wartości dla przepływomierza.

Zastanawiam się nad tym ze względu na spalanie mojego auta.

W trasie przy spokojnej jeździe pali 18-19 litrów w mieście 23-25 mowa o LPG. Benzyny pali trochę mniej.

Jak kupiłem auto miało uszkodzony przepływomierz (wyskakiwał błąd w VAGu - niewłaściwe wskazanie wartości przepływu powietrza) , auto paliło wtedy 12 litrów benzyny i 15 litrów gazu w trasie , w mieście 16-17 litrów benzyny i 19-20 litrów gazu.
Wymieniłem na regenerowanego Boscha i auto zaczęło więcej palić.

Czy może to być wina przepływomierza?

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 23 lis 2011, 13:23

Zdaje się, że przepływki się nie regeneruje.. Można ją co najwyżej przeczyścić ale to marny efekt jest zazwyczaj na chwilę.. Kup nową a problem zniknie
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 23 lis 2011, 20:40

Petroniusz566, koledze chyba oto chodzi,że jak kupił nawą przepływke to starą oddał.Ja tak miałem jak brałem nową w aso. Oddając starą,nową dostałem sporo taniej.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 23 lis 2011, 21:14

no stara oddalem

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 23 lis 2011, 22:45

Po wymianie takiej padniętej przepływki to ja bym pojeździł trochę na benzynie i pozwolił ECU zaadoptować nowe korekty lub co najmniej sprawdzić jak się zachowują korekty a potem do gazownika.
Przepływka na max przyspieszeniu z obrotomierzem w czerwonym polu ma pokazywać około 80% mocy czyli jeśli moc wynosi 300KM to max zasysane powietrze powinno wynosić 240g/s.
Za wysokie spalanie mogą być też odpowiedzialne umierające sondy.

zajac109
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zajac109 » 24 lis 2011, 14:34

fassi1, na postoju chodzi od 7 g/s na wolnych do 227 g/s na czerwonym polu

po czym poznać , że sondy się kończą? moje wskazują skoki napięcia od 0,1 do 0.9

mowa o pierwszych sondach, bo tylne są zablokowane w ecu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja