[ INNY] Czy to lejący wtrysk czy zatkany kat?
[ INNY] Czy to lejący wtrysk czy zatkany kat?
Mam taki problem:
Miedzy kolektorem wydechowym a rurą wydechu prowadzącą do kata jest uszczelka. Dopiero za łączeniem jest sonda lambda. U mnie z tej okolic uszczelki cieknie i dymi. Ponadto silnik nie pracuje równo.
Czy możliwym jest że:
-Sonda dostaje zafałszowane wartości przez tą nieszczelność i dla tego silnik nie pracuje równo (odpięcie sondy pogorszyło efekt)
-Następuje jakieś zawirowanie w wydechu, którego przyczyną są jakieś zaburzenia w okolicach zaworów (jakieś podmuchy zwrotne)
-Jest zatkany katalizator i wydech znalazł sobie sam otwór wylotu właśnie w uszczelce
-Jest uszkodzony jakiś wtryskiwacz, który leje lub cewka zapłonowa
?
Błędów komp nie wywala żadnych. Efekt jest taki sam na pb i lpg.
Miedzy kolektorem wydechowym a rurą wydechu prowadzącą do kata jest uszczelka. Dopiero za łączeniem jest sonda lambda. U mnie z tej okolic uszczelki cieknie i dymi. Ponadto silnik nie pracuje równo.
Czy możliwym jest że:
-Sonda dostaje zafałszowane wartości przez tą nieszczelność i dla tego silnik nie pracuje równo (odpięcie sondy pogorszyło efekt)
-Następuje jakieś zawirowanie w wydechu, którego przyczyną są jakieś zaburzenia w okolicach zaworów (jakieś podmuchy zwrotne)
-Jest zatkany katalizator i wydech znalazł sobie sam otwór wylotu właśnie w uszczelce
-Jest uszkodzony jakiś wtryskiwacz, który leje lub cewka zapłonowa
?
Błędów komp nie wywala żadnych. Efekt jest taki sam na pb i lpg.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
VCDS nie pokazuje mi niestety żadnych wartości na bloku 006 i 007. Natomiast "polski vag" pokazuje na bloku 006, pozycji 3 temperaturę zasysanego powietrza. Wydaje się być właściwa (27 stopni gdy silnik osiągnie ~90 stopni). Wykresy szkicowane przez program są równe, no tylko widać że są lekkie odchyłki obrotów co jakiś czas.
Dużo większe odchyłki są na lpg niż na pb. Podejrzewam jakieś lewe powietrze, macie jakiś miarodajny sposób? Samostart ponoć nie jest dobrym rozwiązaniem bo jest kaloryczny i łatwopalny.
Dużo większe odchyłki są na lpg niż na pb. Podejrzewam jakieś lewe powietrze, macie jakiś miarodajny sposób? Samostart ponoć nie jest dobrym rozwiązaniem bo jest kaloryczny i łatwopalny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
To znaczy że w vcds wartości te powinny być w bloku 032 i 033.
A samostart jest dobrym preparatem do sprawdzenia czy nie ma lewizny, gdyż dobrze wzbogaca mieszankę i jeśli silnik złapie to zafalują obroty.
Co do czujników temp najlepiej je sprawdzać gdy silnik wystygnie, najlepiej po nocy, sprawdzasz czy pokrywają się z temp zewnętrzną.
A samostart jest dobrym preparatem do sprawdzenia czy nie ma lewizny, gdyż dobrze wzbogaca mieszankę i jeśli silnik złapie to zafalują obroty.
Co do czujników temp najlepiej je sprawdzać gdy silnik wystygnie, najlepiej po nocy, sprawdzasz czy pokrywają się z temp zewnętrzną.
Kupiłem samostart i sprawdziłem czy bierze gdzieś lewizne: okolice przepływki, przepustnica, wtryskiwacze, uszczelka kolektora - obroty nie zafalowały, sprawdzałem 2x.
Zaintrygował mnie lekko luźny pasek wielorowkowy. Jakie powinno być prawidłowe jego napięcie? naciskając palcem jestem w stanie 'ugiąć' go o ~1cm.
Chociaż napięcie na akumulatorze podczas pracy jest stałe (~14v), to czy możliwe jest aby było przy za luźnym pasku, lub przy uszkodzonym napinaczu paska wieloklinowego?
Poza powyższym to już skoĂączyły mi się pomysły.
Zaintrygował mnie lekko luźny pasek wielorowkowy. Jakie powinno być prawidłowe jego napięcie? naciskając palcem jestem w stanie 'ugiąć' go o ~1cm.
Chociaż napięcie na akumulatorze podczas pracy jest stałe (~14v), to czy możliwe jest aby było przy za luźnym pasku, lub przy uszkodzonym napinaczu paska wieloklinowego?
Poza powyższym to już skoĂączyły mi się pomysły.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze