Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Czy to lejący wtrysk czy zatkany kat?

Silniki benzynowe
lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

[ INNY] Czy to lejący wtrysk czy zatkany kat?

Post autor: lukamon » 13 sty 2012, 20:03

Mam taki problem:
Miedzy kolektorem wydechowym a rurą wydechu prowadzącą do kata jest uszczelka. Dopiero za łączeniem jest sonda lambda. U mnie z tej okolic uszczelki cieknie i dymi. Ponadto silnik nie pracuje równo.

Czy możliwym jest że:

-Sonda dostaje zafałszowane wartości przez tą nieszczelność i dla tego silnik nie pracuje równo (odpięcie sondy pogorszyło efekt)
-Następuje jakieś zawirowanie w wydechu, którego przyczyną są jakieś zaburzenia w okolicach zaworów (jakieś podmuchy zwrotne)
-Jest zatkany katalizator i wydech znalazł sobie sam otwór wylotu właśnie w uszczelce
-Jest uszkodzony jakiś wtryskiwacz, który leje lub cewka zapłonowa

?

Błędów komp nie wywala żadnych. Efekt jest taki sam na pb i lpg.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 13 sty 2012, 21:15

witam, z fotki widać że z góry leje Ci się na wydech olej i dla tego śmierdzi i dymi, wymień uszczelkę pod pokrywą i obserwuj dalej co się dzieje, a z nie równą pracą to sprawdź świece czy nie są zalane olejem.
toom_ek

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 13 sty 2012, 21:18

Ten olej to pewnie cieknie z góry i płynie po kolektorze na te złącze i pali się, dlatego leci dym zerknij w to miejsce dokładnie z góry .
Zenek116

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 13 sty 2012, 21:28

ÂŚwiece nie są zalane olejem. Z góry rura wygląda na czystą. Czy jakaś nieszczelność na uszczelce silnika może powodować nierówną pracę na jałowym?

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 13 sty 2012, 21:37

na zdjęciu widać plame od oleju na kolektorze pewnie cieknie z pod napinacza.
Zenek116

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 13 sty 2012, 21:41

Jest prawdopodobieństwo że przez ta nieszczelność stało się coś z napinaczem ( zabrakło oleju na smarowanie ) ?

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 13 sty 2012, 21:45

raczej nie powli znajdziesz wyciek i wymienisz uszczelke i będzie cacy pozdrowienia.
Zenek116

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 13 sty 2012, 21:53

No grzebałem ręką i rzeczywiście jest ślisko i tłusto. Czy są jakieś elementy typu uszczelka poniżej? Czy to jest jedyny wariant cieknięcia? No ale jak może nieszczelność polegająca na wycieku oleju powodować nieregularną pracę silnika?

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 13 sty 2012, 22:28

Nierówna praca silnika to nie wina wycieku musisz podłączyć pod kompa i zobaczyć czy będzie jakiś błąd bo za nierówną prace odpowiada wiele elementów temat rzeka.Ja bym zaczął od wyczyszczenia przepustnicy i adaptacji.
Zenek116

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 13 sty 2012, 22:48

Czyszczona. Adaptacja tez. Błędów nie ma żadnych.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 sty 2012, 11:59

lukamon,

w vagu blok silnika grupa 006 pozycja 3, podaj jak zmieniają się wartości podczas nierównej pracy, również ważne są wartości z bloku 007.
bo błędu może jeszcze nie być w sterowniku a silnik może już źle pracować

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 15 sty 2012, 21:27

VCDS nie pokazuje mi niestety żadnych wartości na bloku 006 i 007. Natomiast "polski vag" pokazuje na bloku 006, pozycji 3 temperaturę zasysanego powietrza. Wydaje się być właściwa (27 stopni gdy silnik osiągnie ~90 stopni). Wykresy szkicowane przez program są równe, no tylko widać że są lekkie odchyłki obrotów co jakiś czas.
Dużo większe odchyłki są na lpg niż na pb. Podejrzewam jakieś lewe powietrze, macie jakiś miarodajny sposób? Samostart ponoć nie jest dobrym rozwiązaniem bo jest kaloryczny i łatwopalny.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 sty 2012, 13:06

To znaczy że w vcds wartości te powinny być w bloku 032 i 033.
A samostart jest dobrym preparatem do sprawdzenia czy nie ma lewizny, gdyż dobrze wzbogaca mieszankę i jeśli silnik złapie to zafalują obroty.
Co do czujników temp najlepiej je sprawdzać gdy silnik wystygnie, najlepiej po nocy, sprawdzasz czy pokrywają się z temp zewnętrzną.

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 17 sty 2012, 13:05

Kupiłem samostart i sprawdziłem czy bierze gdzieś lewizne: okolice przepływki, przepustnica, wtryskiwacze, uszczelka kolektora - obroty nie zafalowały, sprawdzałem 2x.

Zaintrygował mnie lekko luźny pasek wielorowkowy. Jakie powinno być prawidłowe jego napięcie? naciskając palcem jestem w stanie 'ugiąć' go o ~1cm.

Chociaż napięcie na akumulatorze podczas pracy jest stałe (~14v), to czy możliwe jest aby było przy za luźnym pasku, lub przy uszkodzonym napinaczu paska wieloklinowego?

Poza powyższym to już skoĂączyły mi się pomysły.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 sty 2012, 17:23

A co pokazuje vcds w bloku 032 i 033 w czasie nierównej pracy, zapewne wtryski lpg leją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja