Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[BDV 2.4 170 KM] czy sonda lambda jest do wymiany?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

[BDV 2.4 170 KM] czy sonda lambda jest do wymiany?

Post autor: cober » 09 lis 2014, 21:38

Cześć Wszystkim


Mam do was ogromną prośbę o zinterpretowanie poniższych błędów:

16521.P0137 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1-napięcie za niskie
16523.P0139 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1-opóźniony okres reakcji
17548.P1140 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 2-rezystancja grzewcza za wysoka
17530.P1122 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 2-przerwany obwód prądowy w elemencie grzejnym
16815.P0431 Warm up catalyst bank 2:efficiency below theshold

Takie błędy ostatnio spowodowały u mnie zaświecenie się magicznej kontrolki Check engine <wnerw>


Dodam tylko że mam problemy z ładowaniem na wolnych obrotach więc po odpaleniu nie mam odpowiedniego napięcia, ale tak juz miałem wcześniej i się nie zapalała

Czy to oznacza że któraś z sond się już kończy?
a jeśli tak to która?
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lis 2014, 22:20

Pierwsze co bym zrobił to porządek z tym ładowaniem , może powodować różne błędy albo uszkodzenia sterowników itd.

na razie olałbym te:

Kod: Zaznacz cały

16521.P0137 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1-napięcie za niskie
16523.P0139 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1-opóźniony okres reakcji
16815.P0431 Warm up catalyst bank 2&#58;efficiency below theshold
Te dwa pierwsze mogą być spowodowane za małym prądem , ten trzeci wynika pewno z tych:

Kod: Zaznacz cały

17548.P1140 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 2-rezystancja grzewcza za wysoka
17530.P1122 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 2-przerwany obwód prądowy w elemencie grzejnym 
Sprawdź opór miernikiem we wtyczce sondy , jest do sonda od strony kierowcy za katalizatorami ( albo przed drugim katalizatorem tak chyba jest w BDV ) , wtyczki powinny być na ścianie grodziowej pod zbiornikiem płynu chłodniczego.

kowalek32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 cze 2013, 00:00
Lokalizacja: kielce

Post autor: kowalek32 » 09 lis 2014, 22:51

wtyczki od sondy sa po lewej stronie masz 2 wtyczki zielona i czarna w okolicy filtra powietrza na scianie grodziowej. Wiem bo sam mam uszkodzona ta z zielona wtyczka. Bład jest w vag ale chek engine jeszcze nie wyskakuje.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lis 2014, 23:50

kowalek32 pisze:wtyczki od sondy sa po lewej stronie masz 2 wtyczki zielona i czarna w okolicy filtra powietrza na scianie grodziowej. Wiem bo sam mam uszkodzona ta z zielona wtyczka. Bład jest w vag ale chek engine jeszcze nie wyskakuje.
Wszystko okej co piszesz ale ty mówisz o sondach z banku 1 czarna i zielona wtyczka. Wtyczki sond banku 2 są tam gdzie pisałem wcześniej - czarna wtyczka ( Sonda 1 Bank 2 - S1B2) oraz brązowa ( Sonda 2 Bank 2 - S2B2 )

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 10 lis 2014, 20:37

okej Panowie


dzięki za podpowiedzi

Bendzji powiedz jaki ma być opór lub napiecie w gniazdach tych sond ?

Mam nadzieje że jest do nich łatwy dostęp i nie trzeba za wiele demontować


Jeszcze jedno pytanko

sonda lambda 2 to są te ostatnie czy te w kolektorze?
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2014, 20:56

Lambdy 2 to te ostatnie :)

Dostęp dobry po odkręceniu i odłożeniu na bok zbiorniczka wyrównawczego - piny 1 i 2 to grzałka sondy powinna pokazać opór około 10-15kOhm ( dla ułatwienia pin 4 to ten oddzielny ) , sprawdź na włączonym zapłonie czy między pinem 1 i 2 jest 12 V

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 10 lis 2014, 21:04

super, dzięki za info

pożyczę miernik i posprawdzam

czy jeśli odczyty będą złe tzn. że moje problemy z ładowaniem są winowajcą całego zamieszania ?

krótko mówiąc kiedy na 100% wiadomo że to jednak sonda zdechła?

<zalamka>
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2014, 21:26

Kiedy będzie przerwany obwód grzałki lub pokaże więcej niż 30 kOhm albo np sonda zablokuje się na jednym napięciu ( ja tak miałem )

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 11 lis 2014, 21:32

czy to są wtyczki od sond lambda?

jeśli tak to od których?




Obrazek


w piątek sprawdzę wartości dla sond i dam znać co wyszło
Ostatnio zmieniony 11 lis 2014, 21:38 przez cober, łącznie zmieniany 1 raz.
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 21:37

udostepnij bo nie można zobaczyć albo wrzuć na postimage lub jako załącznik


To są od sond z Banku 1 - czarna B1 S1 , zielona B2 S2

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 11 lis 2014, 21:48

bendzji

czy to już są wszystkie gniazda od sond czy są jeszcze jakieś ?
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 22:12

Cober a co pisałem wcześniej i w dwóch postach się powtórzyłem? Wtyczki Banku 2 są za głowicą od strony kierowcy - na ścianie grodziowej

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 29 sty 2015, 19:45

oki będę szukał wytrwale <okok>

[ Dodano: 2015-01-29, 19:45 ]
wracam do tematu

elektromechanik potwierdził padnięte sondy i kat na wykończeniu

Obrazek



postanowiłem nie babrać się i wyłączyć je " systemowo"

czy możecie polecić jakiś sprawdzony warsztat chip tuningowy który to ogarnie ?

pozdrawiam
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl