Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJK 2.7 230 KM] Czy blok silnika z 2.7 bit ARE pasuje do 2.

Silniki benzynowe
NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

[AJK 2.7 230 KM] Czy blok silnika z 2.7 bit ARE pasuje do 2.

Post autor: NPT » 08 kwie 2014, 21:53

Tak jak w temacie, padl mi blok silnika... Chce go wymienic czy jesli kupie blok z Are to podejdzie pod AJK?

Czy sa takie same?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 08 kwie 2014, 22:35

NPT, jaki w końcu masz silnik w samochodzie, bo w profilu masz wpisany ASN,a już któryś z kolei temat zakładasz dot. 2.7T?
Wg. ETKI numery bloków są takie same, więc powinien pasować. Co się stało z twoim?

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 09 kwie 2014, 14:49

Mam trzy a6. 2.7 2000r 2.8 1999r i 3.0 2003.

a6 2.7 kupiłem z uszkodzonym silnikiem, kupiłem kpl silnik z turbinami kompem i wiazka, włozylem go, na jałowym pracował pięknie, ale kiedy zlozylem juz całe auto powymienialem rozrzady oleje filtry to od 3 tys obrotów podszarpywało nim, po dlugim szukaniu usterki najbardziej prawdopodobne było, ze to sonda. Kupilem sonde, mechanik wymienił zadzwonił i powiedział ze wg nie go jest OK. Przyjechalem odebrac auto, odpalilem zeby sie troche rozgrzało przed jazda i na jałowym przed jakimkolwiek wcisnieciem pedalu gazu silnik zapukal i wylecial nagle cały olej. Okazało sie ze korba poszla i blok do wymiany.. A ten silnik zrobił ok 300km tylko....

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 kwie 2014, 15:05

Aż mi się wierzyć nie chce, że wypluł korbę. Coś musiało być ewidentnie pokopane, bo pod tym względem te silniki są pancerne. W końcu to te same graty co w RS4, 150KM więcej. Z resztą pełno projektów na seryjnym słupku na 400KM+ i zero problemów.
Jak wyżej pisałem, wg ETKI bloki są takie same.

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 09 kwie 2014, 15:49

No przeciez nie klame :D
Ale tak jak napisalem kupilem z uszkodzonym blokiem auto wiec takie sytuacje sie jednak zdarzaja. Z tym ze przez te 300 km co zrobiłem nic nie pukalo, komp nie wykazywał zadnych istotnych bledow, na luzie pracowal ladnie, nie dawalem tez aucie po garach bo balem sie tego trzesienia, dziwne jest tylko to ze poszedl na postoju, pod zadnym obciazeniem
Dobra juz nie bede kombinowal, kupie znow kompletny slupek AJK i tyle...

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 kwie 2014, 19:11

http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=4903 - nie orientuję się w cenach, ale ta chyba jest dobra :)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 kwie 2014, 19:29

Cena masakra!
Gdybym nie miał innych wydatków, kupiłbym to...

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 09 kwie 2014, 19:38

Poprzedni silnik kupilem jeszcze kompletniejszy niewiele drozej od Pisiego :)

Z tym gosciem tez dzis gadalem, ale nie chce mi puscic taniej bez turbin :) Turbiny mam juz 4 po co mi 6 :D

A jak jest ze swapem? Wiazka ang rpozni sie od europejskiej? Jesli tak to podejdzie komp z Are pod wiazke z AJK?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 kwie 2014, 20:03

metyoo pisze:Cena masakra!
Gdybym nie miał innych wydatków, kupiłbym to...
Gdybym nie miał już jednego na zapas, to też bym wziął :>
NPT pisze:A jak jest ze swapem? Wiazka ang rpozni sie od europejskiej? Jesli tak to podejdzie komp z Are pod wiazke z AJK?
Wiązka "wyspiarska" jest dłuższa od kontynentalnej o szerokość komory silnika <okok>

Prędzej podejdzie ECU od AJK do silnika ARE niż odwrotnie. ECU ARE potrzebuje 4 sond i systemu SAI, którego nie masz, więc ECU ARE będzie pluło błędami.
Wystaw swoje "nadmiarowe" turbiny na sprzedaż - często przeglądam działy "sprzedam/kupię" i jak ktoś wystawia K03 w dobrym stanie, to szybko schodzą.
NPT pisze:Poprzedni silnik kupilem jeszcze kompletniejszy niewiele drozej od Pisiego :)
Odezwij się do niego - nie wiem, jaką mieliście umowę, ale jeżeli silnik rozpadł się tak jak piszesz, to powinien co najmniej partycypować w kosztach zakupu drugiego.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 kwie 2014, 20:15

Oj tam, wiesz dobrze, że można szybko wykastrować ECU z SAI i sond diagnostycznych :D
Ten drugi silnik został ci z rozbitka?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 kwie 2014, 20:27

metyoo pisze:Oj tam, wiesz dobrze, że można szybko wykastrować ECU z SAI i sond diagnostycznych :D
Teorię znam, nawet dość dokładnie, ale praktyki i narzędzi jeszcze nie zgromadziłem - mówiłem, że się odezwę w odpowiednim czasie <luzik>
metyoo pisze:Ten drugi silnik został ci z rozbitka?
Dokładnie. Generalnie to sporo części pasujących do olka mi zostało :) , a póki co to tylko ECU z programem, hamulce tył i LPG z rozbitka przeszczepione.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 09 kwie 2014, 21:02

Wiesz o co chodzi? - metyoo
Jade jutro po slupek AJK do Wawy... kumple sie smieja do mnie " Mam nadzieje ze ten silnik chociaz 500 km przejedzie " ...........

[ Dodano: 2014-04-09, 21:02 ]
Po 1 kupilem go od nie go w tamtym roku wiec troche czasu minelo a ja jeszcze robilem hamulce blacharke zakladalem gaz wiec sie zeszlo, bo czasu tez mam nie wiele, po drugie poznalem go osobiscie i nie sprzedalby majac swiadomosc ze jest w rozsypce. Poza tym na wolnych pracowal prawidlowo a pewnie autem ktore rozbieral nie jezdzil wiec jesli chodzi o to nie mam tutaj zadnych pretensji. To nie byl nowy silnik, po prostu pech....
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2014, 20:55 przez NPT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 09 kwie 2014, 21:32

NPT pisze: po prostu pech....
I to ogromny :| <uoee>
Aż się wierzyć nie chce <shock>

Tak jak koledzy piszą, bloki są identyczne.

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 09 kwie 2014, 22:05

A dostał w ciagu tych 300 km nowy olej w skrzyni rozrzad filtry oleje hamulce przod od Porsche, tyl nowe tarcze zwykle i klocki, kola wypiaskowalem i pomalowalem, nowe lampy przednie, pol nowego gazu i kicha... Z tych powodow rowniez musze ponownie wymienic ten silnik i jakos to przetrwac :D

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 kwie 2014, 22:08

A silnik jak "stał i czekał na lepsze czasy" to był zalany olejem, czy tak na sucho ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja