[A6 C5] Czujnik temperatury
[A6 C5] Czujnik temperatury
Witam,
1. Gdzie znajduje sie czujnik temperatury wody.
Pytam dlatego, bo wydaje mi się , że jest uszkodzony, bo po zgaszeniu auta temperatura cały czas pokazuje błyskawicznie 90 stopni (po przekręceniu kluczyka natychmiast skacze na 90, a nie powoli wskazówka rośnie) i tak do ok. 2 godzin, dopiero później zaczyna spadać, ale wskazówka cały czas błyskawicznie wskakuje na dana temperaturę.
Dzisiaj zauważyłem, że kapie mi płyn chłodniczy pod samochodem pod przednim prawym kołem od pasażera (stałem w korkach i było straszliwie gorąco). Ze zbiorniczka ubyło płynu z max. do min. Po ostudzeniu silnika (2 godziny) dolałem płynu i zagrzałem silnik do 90 st. i zaczął kapać płyn, ale nie wiem skąd. Auto zgasiłem i po ~pół godziny zapaliłem i pojechałem w trasę i tu co dziwne woda/płyn utrzymuje się na tej samej wysokości - nic nie kapie. Czy to było chwilowe nadciśnienie i wywaliło gdzieś wodę, czy jest to wina czujnika/termostatu bo wiatrak nie włączył się.
1. Gdzie znajduje sie czujnik temperatury wody.
Pytam dlatego, bo wydaje mi się , że jest uszkodzony, bo po zgaszeniu auta temperatura cały czas pokazuje błyskawicznie 90 stopni (po przekręceniu kluczyka natychmiast skacze na 90, a nie powoli wskazówka rośnie) i tak do ok. 2 godzin, dopiero później zaczyna spadać, ale wskazówka cały czas błyskawicznie wskakuje na dana temperaturę.
Dzisiaj zauważyłem, że kapie mi płyn chłodniczy pod samochodem pod przednim prawym kołem od pasażera (stałem w korkach i było straszliwie gorąco). Ze zbiorniczka ubyło płynu z max. do min. Po ostudzeniu silnika (2 godziny) dolałem płynu i zagrzałem silnik do 90 st. i zaczął kapać płyn, ale nie wiem skąd. Auto zgasiłem i po ~pół godziny zapaliłem i pojechałem w trasę i tu co dziwne woda/płyn utrzymuje się na tej samej wysokości - nic nie kapie. Czy to było chwilowe nadciśnienie i wywaliło gdzieś wodę, czy jest to wina czujnika/termostatu bo wiatrak nie włączył się.
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Dzięki, ten link c5-24-gdzie-jest-czujnik-temperatury-pl ... vt1186.htm wszystko pokazuje.
A czy czujnik temperatury tj. wskaźnik na desce powinien powoli rosnąć do danej temperatury? czy po przekręceniu kluczyka natychmiast skacze np. na 90 stopni?
A czy czujnik temperatury tj. wskaźnik na desce powinien powoli rosnąć do danej temperatury? czy po przekręceniu kluczyka natychmiast skacze np. na 90 stopni?
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
O to ma problemslavi16 pisze:Dokładnie tak! Jeśli przesuwa się bardzo szybko, to wina może leżeć gdzieś po stronie elektrykiPiotr P. pisze:wskaźnik na desce powinien powoli rosnąć do danej temperatury

Czy to jest ten czujnik, który pokazałeś na zdjęciu, on pokazuje na desce/wskaźniku?. Czy ten przy chłodnicy, który włącza wiatrak?
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Dzięki serdeczneAndi 2.5 tdi pisze:opis poszukiwanego przez ciebie czujnika jest wposcie pod zdjeciem ,do ktorego dalem ci linka
chodzi o ten ktory pokazuje na desce tu znalazlem opis silnika gdzie on jest cytuje:
Napewno jest jeszcze drugi czujnik, jeden jest przy chłodnicy i on włacza witraczek, a drugi u mnie w aucie 2,4 benzyna jest z tyłu silnika po lewej stronie na metalowej rurce cięzko jest znaleść bo zgóry zasłaniała u mnie rura o filtra od powietrza.
[ Dodano: 2009-06-10, 20:00 ]
slavi16, wzucil schemat jest to ten z nr 3

Co do kapania, to już powoli dochodzę skąd to leci. Wydawało mi się ,że to z prawej strony, a tu okazuje sie, że to po lewej stronie pod zbiorniczkiem (kabel przenosił płyn, to ten który łączy czujnik przy chłodnicy z ....), ale jeszcze dokładnie nie doszedłem do celu, gdzie jest ten punkt.
[ Dodano: 2009-06-11, 08:51 ]
Jak sprawdzić te dwa czujniki czy są sprawne?.Andi 2.5 tdi pisze:Napewno jest jeszcze drugi czujnik, jeden jest przy chłodnicy i on włacza witraczek, a drugi u mnie w aucie 2,4 benzyna jest z tyłu silnika po lewej stronie na metalowej rurce cięzko jest znaleść bo zgóry zasłaniała u mnie rura o filtra od powietrza.
Pierwszy przy chłodnicy - zauważyłem, że nie włącza wiatraka
Drugi temperatury - wskaźnik na desce po przekręceniu kluczyka skacze natychmiast na daną wartość, ale z tego co widze, jak rano zapalę, to jest na min 60 stopni i dopiero po zagrzaniu silnika stopniowo rośnie. Ale gdy juz rozgrzeje silnik do max. np. 90 stopni i zgaszę auto, a po kilku minutach przekręcę kluczyk to wskaźnik skacze natychmiast na 90 stopni, a nie stopniowo rośnie do tej temperatury.
Czy to ma jakieś ujemne znaczenie na poprawną pracę silnika i czy da się to zdiagnozować np. VAG-em
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 sty 2012, 21:19
- Lokalizacja: kraków
koledzy szukam dubel usunieto
Z góry dziękuję za odpowiedz 1
Z góry dziękuję za odpowiedz 1
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 17:45 przez agnieszka12543, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
mam podobny problem jakJohnny_88, u mnie też wskaźnik żadko pokazuje 90*.często jest tak ze pokazuje nieco więcej niż 60*.ogrzewanie działa,silnik grzeje się szybko.mam załozony gaz.jak auto troche postoi odpalone to wskażnik wejdzie na 90*,jak ruszę to spada na 60-80*,nieraz zgaszę i jak po chwili odpalę to znów pokazuje 90*.
jutro podepnę vaga i sprawdzę jakie wskazania są na vagu.jeśli będa ok to termostat??tylko dziwne by bylo ze tak szybko się nagrzewa.przelączanie na gaz mam ustawione na 30* i po odpaleniu jak zejdzie z "ssania" po kilkunastu sekundach już się przełacza.
jutro podepnę vaga i sprawdzę jakie wskazania są na vagu.jeśli będa ok to termostat??tylko dziwne by bylo ze tak szybko się nagrzewa.przelączanie na gaz mam ustawione na 30* i po odpaleniu jak zejdzie z "ssania" po kilkunastu sekundach już się przełacza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Termostat ma za zadanie otworzyć się przy temperaturze ~ 90°C. Jeżeli jest uszkodzony tak, że otwiera się za wcześnie to wtedy otwiera się np przy tych 60°C i silnik jest niedogrzany. Ale do tych 60 stopni auto działa i rozgrzewa się poprawnie.
Sprawdź VAGiem co idzie do Engine, a co idzie do Instruments... Jak będzie większa różnica niż 5° to walnięty czujnik.
Jak tolerancja w normie to termostat.
Sprawdź VAGiem co idzie do Engine, a co idzie do Instruments... Jak będzie większa różnica niż 5° to walnięty czujnik.
Jak tolerancja w normie to termostat.