Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina

Silniki benzynowe
JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 11 gru 2011, 16:56

Panowie a prubował ktoś z was wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego bo to też mmoże być przyczyna
To co u was się dzieje to nie jest normalne że świeci na czerwono ewidętnie go zalewa za dużo paliwa daje na tłoki możecie to też zauważyć po zapachu oleju czy nie pachnie bęzyną Jeszcze sprawdzcie katalizatory można to zrobić w tki sposób a mainowicie popuście śruby łączące kata z turbo tak aby spaliny miały gdzie uciekać i kilka przejazdów następnie luknąć pod maske
Obroty jałowe są takie jak były czy podrosły w górę???

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 11 gru 2011, 18:45

Strona gorąca bardzo często pęka wewnątrz ale nie ma to wpływu na pracę.Moja była popękana a wg był w idealnym stanie.
To że olej robi się czarny krótko po wymianie jest spowodowane wypłukiwaniem starego przypalonego oleju ,więc trzeba go regularnie wymieniać nie rzadziej niż co 10tys. i używać dobrej jakości syntetyk jak i studzić turbo przed wyłączeniem silnika.
Ostatnio padła mi jedna cewka i jechałem jeszcze 5 km po otwarciu maski cały katalizator świecił turbo nie więc zbyt duża dawka paliwa nie ma bezpośredniego związku z jej świeceniem.
To zjawisko jest zupełnie normalne w tych silnikach dla tego po dłuższej jeździe w trasie zawsze czekam parę minut a robiąc postoje najlepiej w ogóle silnika nie gasić.
W mocniejszych TT są dodatkowe elektryczne pompy wody,które pracują jeszcze chwilę po wyłączeniu silnika.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 16 gru 2011, 20:15

I jak panowie rozwiązaliscie swoje problemy jak tak to prosze o opis i odpowiedz dla potomnych
Pozdrawiam

sart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:16
Lokalizacja: G-ce/Zach-Pom

Post autor: sart » 05 sty 2012, 13:36

Takie małe mam pytanko-mam 1.8T 150 KM-mi szarpie(zamula się) lekko przy wolnych obrotach na wyższym biegu(ok 800-1200) i na 3-4-5 biegu (od 2600-3000).Z tego co tutaj wyczytałem,to wystarczy mi wymienić tylko przepływomierz?Wymieniłem filtry i bez zmian.Tak od siebie dodam,iż zatankowałem wcześniej do pełna na Orlenie-objawy pojawiły się po spaleniu ok 40 litrów. <mysli>
To byłem jaaaaa... :-)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 sty 2012, 19:12

Na początek vag i sprawdzenie błędów, później ewentualnie logi.
Bo na twoje problemy mogą mieć wpływ
- MAF (przepływomierz), zaniża wartości lub nie wskazuje zadanych wartości
- nieszczelności w dolocie
- nieszczelności w układzie podciśnienia
- zawór DV
- zawór N75
- świece (wiek, przebieg...)
- cewki zapłonowe (wiek, przebieg...)
- zatkany (!) filtr powietrza
- czujnik temperatury cieczy G62
- Przepustnica (brud, brak sygnału położenia przepustnicy)
- sonda lambda
- pompa paliwa
- filtr paliwa

sart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:16
Lokalizacja: G-ce/Zach-Pom

Post autor: sart » 06 sty 2012, 10:58

Już mam Panowie-niestety świece 1 i 4 pływały w oleju-uszczelki prawie nie ma.Na "hura" tylko na razie mi poczyścili świece i olej ze świec wypompowali,Na dniach(tych roboczych) będe dawal do remontu-świece,podkładki,uszczelka.Potem podam jaki koszt.
Dodam tylk,że po wyczyszczeniu świec i wypompowaniu oleju z komory wóz praktycznie się nie zamula-ale to tylko tak na razie zrobili,bo byłem w czwartek po południu-a teraz "nieszczęsny" długi weekend.W poniedziałek jak się uda(mają full roboty),to mam dać wóz na pół dnia.Ktoś poda może ew.koszt tej naprawy?-chcę się nastawić odowiednio <szok>
aha-cewek juz nie było-spaliło je w 2-óch świecach,ponieważ wcześniej ktos ich nie dokręcił dobrze <brawo>
To byłem jaaaaa... :-)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 06 sty 2012, 13:52

sart pisze:aha-cewek juz nie było-spaliło je w 2-óch świecach,ponieważ wcześniej ktos ich nie dokręcił dobrze
Mi jedna padla w dniu zalozenia gazu. Po jej wyciagnieciu metalowa obudowa byla czarna od oleju, ktory przedsostawal sie przez puszczajaca uszczelke na klawiaturze wlasnie na tym cylindrze.

sart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:16
Lokalizacja: G-ce/Zach-Pom

Post autor: sart » 06 sty 2012, 15:16

jericho24 pisze:
sart pisze:aha-cewek juz nie było-spaliło je w 2-óch świecach,ponieważ wcześniej ktos ich nie dokręcił dobrze
Mi jedna padla w dniu zalozenia gazu. Po jej wyciagnieciu metalowa obudowa byla czarna od oleju, ktory przedsostawal sie przez puszczajaca uszczelke na klawiaturze wlasnie na tym cylindrze.
No tak-tylko,że ja gazu nie mam.Kupiłem wóz 2 lata temu od dziadka z BE-Miał najechane 116 000(udokumentowane).teraz ma 164-więc zdaje mi się,że psuje się to,co ma prawo sie zużyć.A zna ktoś koszty mojego remonciku?(tak pi razy drzwi)
To byłem jaaaaa... :-)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2680
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 06 sty 2012, 16:57

Mam jeszcze w piwnicy 4 cewki 1.8T. (oczywiście nie nowe). Jakby co, zapraszam ;-)
Pamiętajcie o fajce!. Jeśli był olej, woda z cewkami, to niestety koniecznie trzeba kupić/zmienić.

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0

ps.
Jeśli umyjesz, wyczyścisz fajkę to prawie nic Ci nie da. To są oryginalne, specjalne, gumowe fajki.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2012, 00:43 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 06 sty 2012, 19:30

Doc pisze:Mam jeszcze w piwnicy 4 cewki 1.8T. (oczywiście nie nowe). Jakby co, zapraszam
Pamiętajcie o fajce!. Jeśli był olej, wodę z cewkami, to niestety koniecznie trzeba kupić.

http://allegro.pl/listing...category=0&sg=0

ps.
Jeśli umyjesz, wyczyścisz fajkę to prawie nic Ci nie da. To są oryginalne, specjalne, gumowe fajki.
To 1.8T ma fajki?

W moim AWT brak, cewka bezposrednio na swiecy zamontowana.

No faktycznie, do 2001 roku wystepowala ;)

sart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:16
Lokalizacja: G-ce/Zach-Pom

Post autor: sart » 08 sty 2012, 15:13

Wymienione świece i uszczelki-po awarii.Cewki zostały stare(nie są uszkodzone).Nic nie szarpie-jest kop <hura> Tylko oleju trzeba było trochę dolać.
To byłem jaaaaa... :-)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2680
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 sty 2012, 18:48

sart, ile dokładnie kosztowało ? I gdzie?
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

sart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:16
Lokalizacja: G-ce/Zach-Pom

Post autor: sart » 09 sty 2012, 10:56

Doc pisze:sart, ile dokładnie kosztowało ? I gdzie?
Ja robiłem u rodziny w Warzymicach koło Sz-na-dałem 200.Staram sie dawać im nie mniej,jak biorą normalnie,bo oni zawsze za darmo mi chcą robić) Za świece i uszczelkę dałem kolo 150.
PS. Przy wymianie świec zaopatrzcie się w "dłuższy klucz" do nich-standardowy jest za krótki-chociaż z braku laku... ale lepiej dłuższy mieć.
To byłem jaaaaa... :-)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 09 sty 2012, 14:58

sart pisze:Ja robiłem u rodziny w Warzymicach koło Sz-na-dałem 200.Staram sie dawać im nie mniej,jak biorą normalnie,bo oni zawsze za darmo mi chcą robić) Za świece i uszczelkę dałem kolo 150.
4 swiece i uszczelka pod klawiature tylko 150zl?

Za swiece placilem 35zl/szt, a uszczelka kpl. ok 80zl (zamiennik).

sart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 cze 2010, 23:16
Lokalizacja: G-ce/Zach-Pom

Post autor: sart » 09 sty 2012, 16:23

jericho24 pisze:
sart pisze:Ja robiłem u rodziny w Warzymicach koło Sz-na-dałem 200.Staram sie dawać im nie mniej,jak biorą normalnie,bo oni zawsze za darmo mi chcą robić) Za świece i uszczelkę dałem kolo 150.
4 swiece i uszczelka pod klawiature tylko 150zl?

Za swiece placilem 35zl/szt, a uszczelka kpl. ok 80zl (zamiennik).
Mieli tylko zamienniki-na oryginalne do jutra musiałbym czekać,a jutro będe juz w drodze w delegację.Też mnie zdziwiło,że tak tanio.Za 1 świecę dałem jakoś 23PLN-uszczelka jakaś Włoska.Na alle lukałem to ceny świec wahaja się 22-200.Jak cos się będzie psuło,to dam znać-oby nie
To byłem jaaaaa... :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga