Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[V6 2,4 AGA] Ciśnienie oleju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

[V6 2,4 AGA] Ciśnienie oleju

Post autor: qwerty01 » 07 mar 2018, 15:11

Witam.
Czy ktoś orientuje się jakie powinno być ciśnienie oleju na biegu jałowym i 2000 obr/min (oczywiście przy rozgrzanym oleju).
Ostatnio zmieniony 25 lut 2020, 18:21 przez qwerty01, łącznie zmieniany 1 raz.

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 11 mar 2018, 11:01

Nie chce mi zadziałać ELSA aby dokładnie Ci odpowiedzieć ale żebyś chociaż miał minimalny pogląd jakie musisz mieć ciśnienie.

Na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju, minimum 80 stopni - 1,2 bara
Przy 2 tys. obr. przy rozgrzanym oleju, minimum do 80 stopni - 2,4 bara

Musisz pamiętać też że przy wyższej temperaturze oleju (lato głownie) oscylującej około 100-110 stopni będziesz miał ciśnienie jeszcze niższe niż przy 80 stopniach - też musisz wziąć to pod uwagę.

Musisz wiedzieć też że: czujnik ciśnienia oleju w naszych audi jest ustawiony 1,3-1,6 bara ale inżynierowie Audi zrobili to w ten sposób że inspekcja ciśnienia oleju odbywa się tylko i wyłącznie przy 1800 obr. i jeżeli przy tych obrotach Twoje ciśnienie będzie wynosić ok 1,3 bara to dopiero dostaniesz czerwoną kontrolkę o braku smarowania. Jeżeli chodzi o wolne obroty to możesz nawet nie mieć smarowania bo komputer Audi ignoruje wskazania czujnika ciśnienia na wolnych obrotach :)

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 12 mar 2018, 07:49

To ja mam na jałowym 0,5 bar, przy 2 tys obr/min mam 1,9-2,0 bar. Kontrolka zapala się przy temp. oleju >85 stopni. Zostały sprawdzone panewki (wyglądają ok), zaworek działa, pompa jak nowa (słowa mechanika), smok lekko brudny to wyczyszczony, miska uwalona to wyczyszczona. W filtrze i oleju brak jakichkolwiek opiłków. Został zmieniony olej i kontrolka od razu się zapala (na zimnym silniku). :[

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 12 mar 2018, 19:30

qwerty01 pisze: jałowym 0,5 bar,
qwerty01 pisze: pompa jak nowa (słowa mechanika),
trzeba do niej zajrzeć

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 12 mar 2018, 19:38

Odebrałem dziś samochód. Po czyszczeniu tego smoka, misy, zaworu na jałowym mam już 2 bary, ale kontrolka dalej się zapala. Czujnik sprawdzony (podobno), wiązka też. Jutro dzwonię do elektryka samochodowego.

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 19 mar 2018, 00:13

Mocno skoczyło Ci ciśnienie po czyszczeniu pompy - aż mi się wierzyć nie chce że taka różnica ale miejmy nadzieje że faktycznie tak jest.

Jeżeli ciśnienie poprawiło i można wierzyć że czujnik sprawdzony - ciekawe jak? oraz że wiązka sprawdzona - mało jakiemu mechanikowi chce się wertować schematy (bo najczęściej ich nie mają) i sprawdzać przejście na kablach.... to z tego co wiem to będziesz miał licznik uwalony...

Jak się nie mylę to w Audi licznik odpowiada za kontrolę ciśnienia oleju a nie komputer silnika jak wielu twierdzi. Niestety wracam do pkt wyjścia że elsa nie działa i nie mam jak sprawdzić schematu dla Ciebie ale rzucę przykładem mojego brata i bardzo ciekawą historią:

Ma on Audi A3 1,6 benzyna 2000r. Przekłamywał mu licznik z temperaturą wody i poz. benzyny ale to już się ciągnęło kilka lat. W ostatnim czasie pojawiła mu się kontrolka ciśnienia oleju, najpierw sporadycznie potem coraz częściej. Kontrolka zapalała mu się na wolnych obrotach. Brat drapał się po głowie co zrobić, dzwonił do mechaników to wszyscy że najpierw czujnik wymienić a potem zobaczymy - mówię bracie, masz pizdy nie mechaników, skoro mechanik na dzień dobry mówi żeby wymieniać czujnik a nie chce podłączać manometru to ja omijałbym takich szerokim łukiem. Udało mi się wziąć go do kumpla, podłączyliśmy manometr, na wolnych przy rozgrzanym oleju 1 bar, przy 2 tys. 2,5 bara. Szału nie było ale nie było aż tak niskie aby naszym zdaniem była bezpośrednia przyczyna zapalania się kontrolki. Ponieważ wiedziałem w jaki sposób odbywa się inspekcja oleju w A6 C5 to podejrzewałem że w A3 może być podobnie tylko u niego na wolnych obrotach pokazywało kontrolkę ciśnienia oleju. My z kumplem obstawiliśmy na 99% licznik. Brat znowu dzwonił do swoich mechaników i po elektromechanikach i wszyscy jak jeden mąż mówili że to nie licznik, że to coś innego, że to kłopot z wiązką i czujnikiem, że remont silnika by trza zrobić bo ciśnienie BARDZO niskie ale co sie ich zapytał to mało kto chciał się podjąć naprawy bo wiedzieli że ślizgi temat ale remont slinika powinien rozwiązać problem ciśnienia. Poprosiłem kumpla aby mu to zrobił, wymienił panewki na wale, ciśnienie na wolnych wzrosło do 1,5 bar a przy 2 tys do 3,5 bar a kontrolka ciśnienia zapalała się dalej w najlepsze :) Suma sumarum winny był licznik, wymiana licznika rozwiązała problem ale niestety skończyło się to średnio potrzebnym remontem silnika i wydaniem kasy ponieważ brat bardziej dał wiarę mechanikom i elektromechanikom.

Dlatego powątpiewam w większość teorii mechaników bo nie mają oni czasu aby zapoznać się ze specyfiką samochodu, spojrzeć w schematy (których najczęściej nie mają) i sprawdzić coś dokładnie i porządnie biorąc przy tym nawet większa kasę bo ludzie nie lubią płacić "ale przecież pan nic nie zrobił a pięćset chce wziąć" - ludzie nie rozumieją że diagnoza tez kosztuje a nikt nie lubi pracować przez pół dnia czy cały dzień za darmo.

Ja powiem tylko że bardzo wątpię w sprawdzenie przez tego mechanika wiązki - zapytaj się jak sprawdzał i gdzie idzie sygnał od czujnika oleju :)

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 19 mar 2018, 20:06

Wiesz, jak wcześniej zapalał się błąd po rozgrzaniu oleju, a teraz od razu na zimnym (po dodaniu gazu) to przypuszczam, że czujnik został uszkodzony (pewnie podczas czyszczenia). Wiem, że mechanicy to chałturnicy. Nawet w ASO sprzedali mi zły czujnik. :|

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 mar 2018, 20:09

Wiesz dlaczego w ASO sprzedali CI zły czujnik? A to dlatego, że w A6 dopiero od roku modelowego 2002 ETKA filtruje części na podstawie rozkodowanego VINu. Przy starszych autach nie ma tak prosto :).

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 19 mar 2018, 20:17

Nie wiedziałem, ale Ty wiesz i Ci w ASO powinni wiedzieć.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 mar 2018, 20:29

Kolesiowi, który siedzi na dziale części nie chce się szukać po kodach wyposażenia czy typie silnika.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 22 mar 2018, 19:19

Kilka dni temu odebrałem samochód z nowym czujnikiem. Nie ma kontrolki. :)

Bonoedge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 gru 2019, 14:03
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Bonoedge » 17 lut 2020, 22:05

[quote="qwerty01"]Kilka dni temu odebrałem samochód z nowym czujnikiem. Nie ma kontrolki. :)[/quote]


kolego, gdzie ten czujnik się znajduje? trzeba sciagac przod do wymiany?
Regulamin A6Klub.PL: (...) 8. Koniecznie musisz pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek. Jeżeli zobaczysz błędy po opublikowaniu wiadomości na forum, użyj opcji "edytuj", aby je poprawić. Nagminne łamanie zasad ortografii będzie karane ostrzeżeniem.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 17 lut 2020, 22:40


szulerH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wabrzych

Post autor: szulerH » 19 lut 2020, 22:11

Ciężko jest dopasować tej czujnik bo nawet katalogi po Vienie pokazują chyba 3 rożne jak się nie mylę.
Miałem to samo i powiem tak tylko i wyłącznie oryginał. Miałem zamienniki z wyższej półki i szybko padały podobno wystarczy trochę syfu na nich i już świrują założyłem oryginał i cisza zero kontrolki i pikania

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 962
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lut 2020, 16:04

qwerty01, popraw temat by było wiadomo o jakim silniku mowa! Po to jest tag.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl