[V6 2,4 AGA] Ciśnienie oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
[V6 2,4 AGA] Ciśnienie oleju
Witam.
Czy ktoś orientuje się jakie powinno być ciśnienie oleju na biegu jałowym i 2000 obr/min (oczywiście przy rozgrzanym oleju).
Czy ktoś orientuje się jakie powinno być ciśnienie oleju na biegu jałowym i 2000 obr/min (oczywiście przy rozgrzanym oleju).
Ostatnio zmieniony 25 lut 2020, 18:21 przez qwerty01, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie chce mi zadziałać ELSA aby dokładnie Ci odpowiedzieć ale żebyś chociaż miał minimalny pogląd jakie musisz mieć ciśnienie.
Na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju, minimum 80 stopni - 1,2 bara
Przy 2 tys. obr. przy rozgrzanym oleju, minimum do 80 stopni - 2,4 bara
Musisz pamiętać też że przy wyższej temperaturze oleju (lato głownie) oscylującej około 100-110 stopni będziesz miał ciśnienie jeszcze niższe niż przy 80 stopniach - też musisz wziąć to pod uwagę.
Musisz wiedzieć też że: czujnik ciśnienia oleju w naszych audi jest ustawiony 1,3-1,6 bara ale inżynierowie Audi zrobili to w ten sposób że inspekcja ciśnienia oleju odbywa się tylko i wyłącznie przy 1800 obr. i jeżeli przy tych obrotach Twoje ciśnienie będzie wynosić ok 1,3 bara to dopiero dostaniesz czerwoną kontrolkę o braku smarowania. Jeżeli chodzi o wolne obroty to możesz nawet nie mieć smarowania bo komputer Audi ignoruje wskazania czujnika ciśnienia na wolnych obrotach
Na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju, minimum 80 stopni - 1,2 bara
Przy 2 tys. obr. przy rozgrzanym oleju, minimum do 80 stopni - 2,4 bara
Musisz pamiętać też że przy wyższej temperaturze oleju (lato głownie) oscylującej około 100-110 stopni będziesz miał ciśnienie jeszcze niższe niż przy 80 stopniach - też musisz wziąć to pod uwagę.
Musisz wiedzieć też że: czujnik ciśnienia oleju w naszych audi jest ustawiony 1,3-1,6 bara ale inżynierowie Audi zrobili to w ten sposób że inspekcja ciśnienia oleju odbywa się tylko i wyłącznie przy 1800 obr. i jeżeli przy tych obrotach Twoje ciśnienie będzie wynosić ok 1,3 bara to dopiero dostaniesz czerwoną kontrolkę o braku smarowania. Jeżeli chodzi o wolne obroty to możesz nawet nie mieć smarowania bo komputer Audi ignoruje wskazania czujnika ciśnienia na wolnych obrotach

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
To ja mam na jałowym 0,5 bar, przy 2 tys obr/min mam 1,9-2,0 bar. Kontrolka zapala się przy temp. oleju >85 stopni. Zostały sprawdzone panewki (wyglądają ok), zaworek działa, pompa jak nowa (słowa mechanika), smok lekko brudny to wyczyszczony, miska uwalona to wyczyszczona. W filtrze i oleju brak jakichkolwiek opiłków. Został zmieniony olej i kontrolka od razu się zapala (na zimnym silniku). 

Mocno skoczyło Ci ciśnienie po czyszczeniu pompy - aż mi się wierzyć nie chce że taka różnica ale miejmy nadzieje że faktycznie tak jest.
Jeżeli ciśnienie poprawiło i można wierzyć że czujnik sprawdzony - ciekawe jak? oraz że wiązka sprawdzona - mało jakiemu mechanikowi chce się wertować schematy (bo najczęściej ich nie mają) i sprawdzać przejście na kablach.... to z tego co wiem to będziesz miał licznik uwalony...
Jak się nie mylę to w Audi licznik odpowiada za kontrolę ciśnienia oleju a nie komputer silnika jak wielu twierdzi. Niestety wracam do pkt wyjścia że elsa nie działa i nie mam jak sprawdzić schematu dla Ciebie ale rzucę przykładem mojego brata i bardzo ciekawą historią:
Ma on Audi A3 1,6 benzyna 2000r. Przekłamywał mu licznik z temperaturą wody i poz. benzyny ale to już się ciągnęło kilka lat. W ostatnim czasie pojawiła mu się kontrolka ciśnienia oleju, najpierw sporadycznie potem coraz częściej. Kontrolka zapalała mu się na wolnych obrotach. Brat drapał się po głowie co zrobić, dzwonił do mechaników to wszyscy że najpierw czujnik wymienić a potem zobaczymy - mówię bracie, masz pizdy nie mechaników, skoro mechanik na dzień dobry mówi żeby wymieniać czujnik a nie chce podłączać manometru to ja omijałbym takich szerokim łukiem. Udało mi się wziąć go do kumpla, podłączyliśmy manometr, na wolnych przy rozgrzanym oleju 1 bar, przy 2 tys. 2,5 bara. Szału nie było ale nie było aż tak niskie aby naszym zdaniem była bezpośrednia przyczyna zapalania się kontrolki. Ponieważ wiedziałem w jaki sposób odbywa się inspekcja oleju w A6 C5 to podejrzewałem że w A3 może być podobnie tylko u niego na wolnych obrotach pokazywało kontrolkę ciśnienia oleju. My z kumplem obstawiliśmy na 99% licznik. Brat znowu dzwonił do swoich mechaników i po elektromechanikach i wszyscy jak jeden mąż mówili że to nie licznik, że to coś innego, że to kłopot z wiązką i czujnikiem, że remont silnika by trza zrobić bo ciśnienie BARDZO niskie ale co sie ich zapytał to mało kto chciał się podjąć naprawy bo wiedzieli że ślizgi temat ale remont slinika powinien rozwiązać problem ciśnienia. Poprosiłem kumpla aby mu to zrobił, wymienił panewki na wale, ciśnienie na wolnych wzrosło do 1,5 bar a przy 2 tys do 3,5 bar a kontrolka ciśnienia zapalała się dalej w najlepsze
Suma sumarum winny był licznik, wymiana licznika rozwiązała problem ale niestety skończyło się to średnio potrzebnym remontem silnika i wydaniem kasy ponieważ brat bardziej dał wiarę mechanikom i elektromechanikom.
Dlatego powątpiewam w większość teorii mechaników bo nie mają oni czasu aby zapoznać się ze specyfiką samochodu, spojrzeć w schematy (których najczęściej nie mają) i sprawdzić coś dokładnie i porządnie biorąc przy tym nawet większa kasę bo ludzie nie lubią płacić "ale przecież pan nic nie zrobił a pięćset chce wziąć" - ludzie nie rozumieją że diagnoza tez kosztuje a nikt nie lubi pracować przez pół dnia czy cały dzień za darmo.
Ja powiem tylko że bardzo wątpię w sprawdzenie przez tego mechanika wiązki - zapytaj się jak sprawdzał i gdzie idzie sygnał od czujnika oleju
Jeżeli ciśnienie poprawiło i można wierzyć że czujnik sprawdzony - ciekawe jak? oraz że wiązka sprawdzona - mało jakiemu mechanikowi chce się wertować schematy (bo najczęściej ich nie mają) i sprawdzać przejście na kablach.... to z tego co wiem to będziesz miał licznik uwalony...
Jak się nie mylę to w Audi licznik odpowiada za kontrolę ciśnienia oleju a nie komputer silnika jak wielu twierdzi. Niestety wracam do pkt wyjścia że elsa nie działa i nie mam jak sprawdzić schematu dla Ciebie ale rzucę przykładem mojego brata i bardzo ciekawą historią:
Ma on Audi A3 1,6 benzyna 2000r. Przekłamywał mu licznik z temperaturą wody i poz. benzyny ale to już się ciągnęło kilka lat. W ostatnim czasie pojawiła mu się kontrolka ciśnienia oleju, najpierw sporadycznie potem coraz częściej. Kontrolka zapalała mu się na wolnych obrotach. Brat drapał się po głowie co zrobić, dzwonił do mechaników to wszyscy że najpierw czujnik wymienić a potem zobaczymy - mówię bracie, masz pizdy nie mechaników, skoro mechanik na dzień dobry mówi żeby wymieniać czujnik a nie chce podłączać manometru to ja omijałbym takich szerokim łukiem. Udało mi się wziąć go do kumpla, podłączyliśmy manometr, na wolnych przy rozgrzanym oleju 1 bar, przy 2 tys. 2,5 bara. Szału nie było ale nie było aż tak niskie aby naszym zdaniem była bezpośrednia przyczyna zapalania się kontrolki. Ponieważ wiedziałem w jaki sposób odbywa się inspekcja oleju w A6 C5 to podejrzewałem że w A3 może być podobnie tylko u niego na wolnych obrotach pokazywało kontrolkę ciśnienia oleju. My z kumplem obstawiliśmy na 99% licznik. Brat znowu dzwonił do swoich mechaników i po elektromechanikach i wszyscy jak jeden mąż mówili że to nie licznik, że to coś innego, że to kłopot z wiązką i czujnikiem, że remont silnika by trza zrobić bo ciśnienie BARDZO niskie ale co sie ich zapytał to mało kto chciał się podjąć naprawy bo wiedzieli że ślizgi temat ale remont slinika powinien rozwiązać problem ciśnienia. Poprosiłem kumpla aby mu to zrobił, wymienił panewki na wale, ciśnienie na wolnych wzrosło do 1,5 bar a przy 2 tys do 3,5 bar a kontrolka ciśnienia zapalała się dalej w najlepsze

Dlatego powątpiewam w większość teorii mechaników bo nie mają oni czasu aby zapoznać się ze specyfiką samochodu, spojrzeć w schematy (których najczęściej nie mają) i sprawdzić coś dokładnie i porządnie biorąc przy tym nawet większa kasę bo ludzie nie lubią płacić "ale przecież pan nic nie zrobił a pięćset chce wziąć" - ludzie nie rozumieją że diagnoza tez kosztuje a nikt nie lubi pracować przez pół dnia czy cały dzień za darmo.
Ja powiem tylko że bardzo wątpię w sprawdzenie przez tego mechanika wiązki - zapytaj się jak sprawdzał i gdzie idzie sygnał od czujnika oleju

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 gru 2019, 14:03
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
[quote="qwerty01"]Kilka dni temu odebrałem samochód z nowym czujnikiem. Nie ma kontrolki.
[/quote]
kolego, gdzie ten czujnik się znajduje? trzeba sciagac przod do wymiany?

kolego, gdzie ten czujnik się znajduje? trzeba sciagac przod do wymiany?
Regulamin A6Klub.PL: (...) 8. Koniecznie musisz pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek. Jeżeli zobaczysz błędy po opublikowaniu wiadomości na forum, użyj opcji "edytuj", aby je poprawić. Nagminne łamanie zasad ortografii będzie karane ostrzeżeniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
- Imię: Michał
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wabrzych
Ciężko jest dopasować tej czujnik bo nawet katalogi po Vienie pokazują chyba 3 rożne jak się nie mylę.
Miałem to samo i powiem tak tylko i wyłącznie oryginał. Miałem zamienniki z wyższej półki i szybko padały podobno wystarczy trochę syfu na nich i już świrują założyłem oryginał i cisza zero kontrolki i pikania
Miałem to samo i powiem tak tylko i wyłącznie oryginał. Miałem zamienniki z wyższej półki i szybko padały podobno wystarczy trochę syfu na nich i już świrują założyłem oryginał i cisza zero kontrolki i pikania
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
qwerty01, popraw temat by było wiadomo o jakim silniku mowa! Po to jest tag.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!