Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJK 2.7 230 KM] brak mocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 21 wrz 2012, 13:17

no w sumie moze macie racje tylko dziwi mnie to ze np wczoraj w nocy na 6 biegu nie mogłem przekroczyć tych magicznych 180km/h odpuściłem gaz poczułem szarpniecie i auto poszło dalej, a dzisiaj rano normalnie na 6 biegu ponad 200 i to mnie własnie niepokoi ze raz jest ok, a raz kijowo. <mysli>

metyoo nie wiem jaki moment i przyspieszenie bo mam auto od kilku miesiecy a rzadko w PL jestem teraz ale obiecałem sobie ze nastepnym razem jak bede w PL to jade na hamownie zeby miec wszystko na papierze <radocha> bo teraz juz nie zdąze bo jutro wylatuje niestety :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 21 wrz 2012, 13:21

pytanie o moc i moment było do sebastiana ;)
przyspieszenie można policzyć mniej więcej na oko. ale skoro masz program to pewnie będzie szybciej niż katalogowe 7 sekund...

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 21 wrz 2012, 13:35

metyoo, można określić po logach z przepływki,
wartość pokazywana przez przepływkę dzieli się przez 0.8 i wychodzi moc auta w przybliżeniu, co do momentu to nie da się go określić z logów.
Jest to wartość szacunkowa i na hamowni może być mniej lub więcej o kilka procent, ale mniej więcej tyle wychodzi :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 21 wrz 2012, 13:39

no! kolejna wartościowa informacja! dzięki wielkie! <okok>

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 07 lis 2012, 00:55

witam ponownie w temacie.
korzystając z okazji wstąpiłem na hamownie i okazało sie ze jest lipa <zalamka>
Obrazek

wstaje super, ale to co sie dzieje potem to masakra :(

wymieniłem w nim dzisiaj świece na ori NGK i hmm, wydaje się ze jedzie lepiej, ale to może sie tylko wydaje, mam zamiar zmienić jeszcze cewki ale jest to juz nie mały wydatek wiec chciałbym żeby fachowcy wyrazili swoje zdanie na temat.

bo juz sam nie wiem co mam brac pod uwagę, może to wina układu zapłonowego, może wina paliwa, może program jest kiepski <mysli>

w najbliższym czasie wymienię jeszcze filtr paliwa chociaż obecny ma przejechane ok 4tys km ale to Filtron a ja za bardzo nie ufam tej firmie.

Prosze o pomoc, od czego zacząć.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 11:49

Skoro wstaje dobrze, to ja bym się przyjrzał DV i N75.

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 07 lis 2012, 12:01

Jak dokładnie sprawdzić ta moc ? Ciekawa rzecz nie słyszałem nigdy.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 07 lis 2012, 12:23

DV-ki były wymieniane na nowe z ASO razem z trójnikiem przpustnicy w listopadzie 2011, ale z N75 nic nie kombinowałem, a można jakoś sprawdzić ten zwór za pomaca Vaga?

[ Dodano: 2012-11-07, 12:26 ]
luke_A6 robiac logi przepływki najwyzszą wartość w kolumnie Mass Flow mnożysz razy 0.8 i podobno to jest przybliżona moc samochodu

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 12:35

zumak pisze:DV-ki były wymieniane na nowe z ASO razem z trójnikiem przpustnicy w listopadzie 2011, ale z N75 nic nie kombinowałem, a można jakoś sprawdzić ten zwór za pomaca Vaga?
Musisz zlogować chyba 115 (ew. chłopcy od 2.7 mnie poprawią) dynamicznie, będzie widać jak steruje ciśnieniem doładowania.
Bo albo ECU tnie wartość doładowania i turbiny się słuchają, albo coś nie domaga w sterowaniu, bez logowania się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 07 lis 2012, 12:54

logi grupy 115 robiłem ostatnio, sa na pierwszej stronie tematu http://vaglog.rtnet.pl/arek.kow6_98111.html
i jeśli chodzi o ciśnienie zadane przez ECU i aktualne to jest ok, tzn jak to ująłeś turbiny słuchają sie ECU, tylko trochę późno wstają bo na. ok 2700rpm

zastanawia mnie jeszcze jedno, jak tak przeglądam te logi to widze ze na wartościach z przepływki czasem jest taki dziwny spadek na pierwszym logu przy 6240rpm a na drugim przy 4160rpm. Czy takie spadki są normalne?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 13:01

zumak pisze:logi grupy 115 robiłem ostatnio, sa na pierwszej stronie tematu http://vaglog.rtnet.pl/arek.kow6_98111.html
i jeśli chodzi o ciśnienie zadane przez ECU i aktualne to jest ok, tzn jak to ująłeś turbiny słuchają sie ECU, tylko trochę późno wstają bo na. ok 2700rpm

zastanawia mnie jeszcze jedno, jak tak przeglądam te logi to widze ze na wartościach z przepływki czasem jest taki dziwny spadek na pierwszym logu przy 6240rpm a na drugim przy 4160rpm. Czy takie spadki są normalne?
Raczej nie :(
Auto po programie? Jeśli tak, a na to wskazuje pomiar MAF, to wrzuć serię i trzeba na serii spojrzeć, może soft do dupy :(
W tych momentach coś złego się dzieje, pada na pysk obciążenie, kąt zapłonu itd...

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 07 lis 2012, 13:06

z tego co mi wiadomo to auto jest po programie, ale ja nie mam na to żadnych papierów, auto już takie zjechało ze Szwajcari, a na Ecu są podobno plomby ABT,

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 13:47

Jeśli to ABT, to tu bym nie szukał.

Ciekawy jest ten spadek, masa silnika OK, alternator? Może coś z układem elektrycznym?
W końcu 0-12V to jest punkt odniesienia dla wszystkich czujników w aucie, jak coś się dzieje z masą, bądź +12V, to mogą być takie dziwne sytuacje.
Nie tłumaczy to jednak wykresu, po jeśli w czasie pomiarów był tylko taki mały zanik masy powietrza, to auto powinno mieć normalną krzywą, a nie takie góry i doły :(

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 07 lis 2012, 14:16

z elektryką wszystko ok, na wskaźniku pokazuje jakies 14V po zapaleniu silnika, nie mam przy sobie miernika żeby dokładnie sprawdzić ale postaram sie wykombinowac.

No własnie ten wykres mnie bardzo zmartwił.
Wydaje mi sie ze po zmianie swiec jest lepiej ale nie miałem wczoraj możliwości zabardzo pojechania szybciej bo jeszcze mam letnie koła a aura niedopisywana na zakopiance wieczorem:)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 07 lis 2012, 15:21

Strasznie dziwny przypadek,
Ja bym sprawdził w pierwszej kolejności N75,
może działać ale w tym przypadku wystarczy że delikatnie się przytrze i reakcja będzie opóźniona i już będą się działy dziwne rzeczy.
Najlepiej podmień sobie od kogoś jak masz możliwość ,albo kup nowy,
250zł kosztuje, to nie jest jakiś mega koszt, a może wszystko wyjaśnić.

Próbowałeś odłaczyc sterowanie DV-kami?
Może N249 przepuszcza i uchyla DV-ki za wcześnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl