[ANK 4.2 340 KM] Brak 4 cylindra po zmianie łańcuchów rozrzą
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Moje Logi już lekko rozgrzanego silnika... (jak jest zimny to ok -6~7 ; -1
Statyczne
http://vaglog.pl/log_240447.html
Rozgrzany Dynamiczne
http://vaglog.pl/log_240295.html
jutro mam zamiar wymieniać ślizgi nastawnika z B1 bo znalazłem kawałki w misce olejowej i myślę że też to on może mieć na to wpływ...
Statyczne
http://vaglog.pl/log_240447.html
Rozgrzany Dynamiczne
http://vaglog.pl/log_240295.html
jutro mam zamiar wymieniać ślizgi nastawnika z B1 bo znalazłem kawałki w misce olejowej i myślę że też to on może mieć na to wpływ...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Czy zmiana samych ślizgów coś pomoże? Jeden ze znanych mi mechaników po wymianie nastawnika z powodu rozwalonych ślizgów na pytanie co się stało z częściami odpowiedział mi wpadły do miski olejowej. Ja na to to micha w dół i czyszczeniale . Odp smok i tak nie zaciagnie
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
Po takiej odpowiedzi nie pojechał bym już do niego na żadną usługę i co z tego że nie zaciągnie ale skoro został uszkodzony i leży w misce to trzeba to wyciągnąć Moim zdaniem może pomóc wymiana ślizgu... a jak będzie to okaże się dzisiaj jak części do mnie przyjdą Zaraz idę zrobić logi na zimno a później po zmianie...
Dokładnie tak. Zmień mechanika.
Co do ślizgów to owszem są w stanie pomóc. Wymęczone powodują iż napinacz/nastawnik działa niepoprawnie i wałki moga mieć lekkie opóźnienie powodując przestawienie.
Nie mniej jednak masz taki sam poziom przestawienia jak ja obecnie. I w sumie nie ruszam tego dalej. Przyczyna może być prozaiczna jak np. lekko przestawiony hall względem czytania wałka. Za dużo szukania według mnie :P
Co do ślizgów to owszem są w stanie pomóc. Wymęczone powodują iż napinacz/nastawnik działa niepoprawnie i wałki moga mieć lekkie opóźnienie powodując przestawienie.
Nie mniej jednak masz taki sam poziom przestawienia jak ja obecnie. I w sumie nie ruszam tego dalej. Przyczyna może być prozaiczna jak np. lekko przestawiony hall względem czytania wałka. Za dużo szukania według mnie :P
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Proszę oto logi na zimno ale od razu mówię zrobiłem błąd i nie wykasowałem błędów przed logowaniem przez co została adaptacja w 093 na -5;0 i nie widać tego przestawienia początkowego ~-8;-1 do -4;0 na ciepłymMazdomania pisze:Jeśli będziesz jeszcze w ogóle odpalał silnik przed zmianą ślizgów to daj loga na całkiem zimnym silniku, bezpośrednio po odpaleniu 090+093.
http://vaglog.pl/log_242474.html
Mam już ślizgi nastawnika uszczelki pod niego i klucz... dzisiaj będę to robił...po skończonej pracy wstawię log po złożeniu i pierwszym odpaleniu... zobaczymy co uda się ugrać.
Na głowicy 1-4 nastawnik troszkę słabszy. Nie doczytałem wcześniej ale czy wymieniałeś łańcuszki na wałkach czy tylko same pady? Nie mniej jednak i na zimnym jak i na dynamicznych prawa głowica ma słabsze fazy.
Wykasuj wszystkie błędy. Jeśli masz już wsio poskładane to zrób poprawnie logi dynamiczne 090, 093, 32, 33 oraz 14,15 i 16. Polecam zrobić osobne logi:
1. 090 + 32 + 33
2. 090 + 093 + 002 lub 003 tam gdzie masz MASS FLOW
3. 090 + każdy blok 14, 15 i 16
Sprawdzimy co pokażą korekty i czy będą wypadać zapłony w momencie załączania się drugiej fazy.
Wykasuj wszystkie błędy. Jeśli masz już wsio poskładane to zrób poprawnie logi dynamiczne 090, 093, 32, 33 oraz 14,15 i 16. Polecam zrobić osobne logi:
1. 090 + 32 + 33
2. 090 + 093 + 002 lub 003 tam gdzie masz MASS FLOW
3. 090 + każdy blok 14, 15 i 16
Sprawdzimy co pokażą korekty i czy będą wypadać zapłony w momencie załączania się drugiej fazy.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Ludziska ciekawa rzecz... otworzyłem u siebie Bank 1 (strona pasażera) i o dziwo łańcuchy i ślizgi świeżo po wymianie ale nie zgadza mi się jedna rzecz a mianowicie strona pasażera miała mieć oznaczenia na wałkach w formie znak na dołki a ma wydechowy na dołek a ssący na ząb... myślałem że ktoś może założył wałek z banku 2 na 1 ale nie sprawdziłem numer wałka ssącego i się zgadza czyli jest 077109021GQ więc tak powinno być ssący B1 więc ustawienie wałków nie jest tak jak niektórzy mówią "jak w V6"...
Logi zrobiłem tym razem dobrze w sensie wykasowałem błędy i odpaliłem już złożone do poprzedniego stanu autko...
http://vaglog.pl/log_242576.html
O dziwo waha się od -12;-2 i schodzi do -8;-1 a jak się już rozgrzeje do ~90' do -5~4;0
Czujnik halla sprawdzałem blaszkę na wałku też wszystko na ścisło siedzi, wałki na znakach, napinacz sztywny... a nadal -4 na B1 ...już brak pomysłów... może to rzeczywiście ten hall
Te -4 to jak by koło na wałku wydechowym w którą stronę trzeba przesunąć żeby dać na plus bardziej??Zgodnie ze wskazówkami zegara czy do tyłu?
Logi zrobiłem tym razem dobrze w sensie wykasowałem błędy i odpaliłem już złożone do poprzedniego stanu autko...
http://vaglog.pl/log_242576.html
O dziwo waha się od -12;-2 i schodzi do -8;-1 a jak się już rozgrzeje do ~90' do -5~4;0
Czujnik halla sprawdzałem blaszkę na wałku też wszystko na ścisło siedzi, wałki na znakach, napinacz sztywny... a nadal -4 na B1 ...już brak pomysłów... może to rzeczywiście ten hall
Te -4 to jak by koło na wałku wydechowym w którą stronę trzeba przesunąć żeby dać na plus bardziej??Zgodnie ze wskazówkami zegara czy do tyłu?
Skąd masz takie wałki? Do ANK/AQJ ssący z głowicy 1-4 jest z końcówką FQ a wydechowy DP. 5-8 to odpowiednio FR i DE. Chyba literówkę strzeliłeś :P
Znaki na wałkach wyglądają tak + ilość oczek:
-4 to nie ma tragedii. Ja mam -6 i zostawiam tak jak jest. Nie chce mi się bawić już w ten rozrząd. Tym bardziej, że nie odczujesz spadku mocy bo korekty są w stanie nadrobić tą różnicę.
Znaki na wałkach wyglądają tak + ilość oczek:
-4 to nie ma tragedii. Ja mam -6 i zostawiam tak jak jest. Nie chce mi się bawić już w ten rozrząd. Tym bardziej, że nie odczujesz spadku mocy bo korekty są w stanie nadrobić tą różnicę.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Oj rzeczywiście FQ tak jak mówisz literówka... a co do liczenia wałków to widzę sprawa orientacyjna :D bo ja na przykład policzyłem 16 bo na tym zdjęciu gdzie jest 15.5 policzyłem jako 16 bo policzyłem za ząb który jest znaczony a co do banku 2 to jestem zdziwiony bo wszyscy mówią że ma być 16 rolek a tu wychodzi na to że nie już sam nie wiem
Wkurza mnie to że nie mam tych 0;0 chyba pobawię się w podmiankę halla bo już nie wiem co może być nie tak skoro wałki stoją jak należy na znakach...
Wkurza mnie to że nie mam tych 0;0 chyba pobawię się w podmiankę halla bo już nie wiem co może być nie tak skoro wałki stoją jak należy na znakach...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga