Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Brak 4 cylindra po zmianie łańcuchów rozrzą

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 06 gru 2015, 21:16

Niedrogo ale tylko dlatego, ze koleś kupił ich kilka został mu się jeden ostatni - ANK w dodaku z 2003 roku ;-) Nieodpalany. Nie wiem czy jeszcze jest czy już się sprzedał bo cena była okazyjna.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 07 gru 2015, 00:31

bloku pisze:
Rozrząd coprawda jest na -7 i 1 ale wiemy już gdzie jest błąd tego rozjazdu. Czeka mnie wymiana halla głowicy 1-4.
Myślisz że to on jest powodem tego rozjazdu?? U mnie jak odpalam silnik jest -7,-1 a jak się nagrzeje to -4,0 i się zastanawiam skąd ta zmiana o 3'.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 gru 2015, 08:24

Zbój pisze:U mnie jak odpalam silnik jest -7,-1 a jak się nagrzeje to -4,0 i się zastanawiam skąd ta zmiana o 3'.
Te -7,-1 masz na pewno w 093 na zimnym ?? A nie w 090? ;)
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 07 gru 2015, 09:44

93 zdecydwoanie <rotfl> owszem na zimnym a jak się rozgrzeje to nieco spada. 90 pokazują nastawniki, które działają książkowo.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 08 gru 2015, 23:18

Moje Logi już lekko rozgrzanego silnika... (jak jest zimny to ok -6~7 ; -1
Statyczne
http://vaglog.pl/log_240447.html
Rozgrzany Dynamiczne
http://vaglog.pl/log_240295.html

jutro mam zamiar wymieniać ślizgi nastawnika z B1 bo znalazłem kawałki w misce olejowej i myślę że też to on może mieć na to wpływ...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 gru 2015, 23:21

Jeśli będziesz jeszcze w ogóle odpalał silnik przed zmianą ślizgów to daj loga na całkiem zimnym silniku, bezpośrednio po odpaleniu 090+093.
motostacja - części samochodowe.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 09 gru 2015, 00:09

Czy zmiana samych ślizgów coś pomoże? Jeden ze znanych mi mechaników po wymianie nastawnika z powodu rozwalonych ślizgów na pytanie co się stało z częściami odpowiedział mi wpadły do miski olejowej. Ja na to to micha w dół i czyszczeniale :-). Odp smok i tak nie zaciagnie ;-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 09 gru 2015, 07:36

Po takiej odpowiedzi nie pojechał bym już do niego na żadną usługę :/ i co z tego że nie zaciągnie ale skoro został uszkodzony i leży w misce to trzeba to wyciągnąć :/ Moim zdaniem może pomóc wymiana ślizgu... a jak będzie to okaże się dzisiaj jak części do mnie przyjdą ;) Zaraz idę zrobić logi na zimno a później po zmianie...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 09 gru 2015, 08:47

Dokładnie tak. Zmień mechanika.

Co do ślizgów to owszem są w stanie pomóc. Wymęczone powodują iż napinacz/nastawnik działa niepoprawnie i wałki moga mieć lekkie opóźnienie powodując przestawienie.

Nie mniej jednak masz taki sam poziom przestawienia jak ja obecnie. I w sumie nie ruszam tego dalej. Przyczyna może być prozaiczna jak np. lekko przestawiony hall względem czytania wałka. Za dużo szukania według mnie :P
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 09 gru 2015, 12:09

Mazdomania pisze:Jeśli będziesz jeszcze w ogóle odpalał silnik przed zmianą ślizgów to daj loga na całkiem zimnym silniku, bezpośrednio po odpaleniu 090+093.
Proszę oto logi na zimno ale od razu mówię zrobiłem błąd i nie wykasowałem błędów przed logowaniem przez co została adaptacja w 093 na -5;0 i nie widać tego przestawienia początkowego ~-8;-1 do -4;0 na ciepłym :/

http://vaglog.pl/log_242474.html

Mam już ślizgi nastawnika uszczelki pod niego i klucz... dzisiaj będę to robił...po skończonej pracy wstawię log po złożeniu i pierwszym odpaleniu... zobaczymy co uda się ugrać.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 09 gru 2015, 14:33

Na głowicy 1-4 nastawnik troszkę słabszy. Nie doczytałem wcześniej ale czy wymieniałeś łańcuszki na wałkach czy tylko same pady? Nie mniej jednak i na zimnym jak i na dynamicznych prawa głowica ma słabsze fazy.

Wykasuj wszystkie błędy. Jeśli masz już wsio poskładane to zrób poprawnie logi dynamiczne 090, 093, 32, 33 oraz 14,15 i 16. Polecam zrobić osobne logi:
1. 090 + 32 + 33
2. 090 + 093 + 002 lub 003 tam gdzie masz MASS FLOW
3. 090 + każdy blok 14, 15 i 16


Sprawdzimy co pokażą korekty i czy będą wypadać zapłony w momencie załączania się drugiej fazy.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 09 gru 2015, 21:37

Ludziska ciekawa rzecz... otworzyłem u siebie Bank 1 (strona pasażera) i o dziwo łańcuchy i ślizgi świeżo po wymianie ale nie zgadza mi się jedna rzecz a mianowicie strona pasażera miała mieć oznaczenia na wałkach w formie znak na dołki a ma wydechowy na dołek a ssący na ząb... myślałem że ktoś może założył wałek z banku 2 na 1 ale nie sprawdziłem numer wałka ssącego i się zgadza czyli jest 077109021GQ więc tak powinno być ssący B1 więc ustawienie wałków nie jest tak jak niektórzy mówią "jak w V6"...
Logi zrobiłem tym razem dobrze w sensie wykasowałem błędy i odpaliłem już złożone do poprzedniego stanu autko...

http://vaglog.pl/log_242576.html

O dziwo waha się od -12;-2 i schodzi do -8;-1 a jak się już rozgrzeje do ~90' do -5~4;0
Czujnik halla sprawdzałem blaszkę na wałku też wszystko na ścisło siedzi, wałki na znakach, napinacz sztywny... a nadal -4 na B1 ...już brak pomysłów... może to rzeczywiście ten hall :/

Te -4 to jak by koło na wałku wydechowym w którą stronę trzeba przesunąć żeby dać na plus bardziej??Zgodnie ze wskazówkami zegara czy do tyłu?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 09 gru 2015, 22:12

Skąd masz takie wałki? Do ANK/AQJ ssący z głowicy 1-4 jest z końcówką FQ a wydechowy DP. 5-8 to odpowiednio FR i DE. Chyba literówkę strzeliłeś :P

Znaki na wałkach wyglądają tak + ilość oczek:

Obrazek Obrazek Obrazek

-4 to nie ma tragedii. Ja mam -6 i zostawiam tak jak jest. Nie chce mi się bawić już w ten rozrząd. Tym bardziej, że nie odczujesz spadku mocy bo korekty są w stanie nadrobić tą różnicę.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 09 gru 2015, 22:48

Oj rzeczywiście FQ ;) tak jak mówisz literówka... a co do liczenia wałków to widzę sprawa orientacyjna :D bo ja na przykład policzyłem 16 bo na tym zdjęciu gdzie jest 15.5 policzyłem jako 16 bo policzyłem za ząb który jest znaczony ;) a co do banku 2 to jestem zdziwiony bo wszyscy mówią że ma być 16 rolek a tu wychodzi na to że nie :/ już sam nie wiem :/

Wkurza mnie to że nie mam tych 0;0 :/ chyba pobawię się w podmiankę halla bo już nie wiem co może być nie tak skoro wałki stoją jak należy na znakach...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 10 gru 2015, 09:14

Jak masz 16 to masz o jedno oczko przestawione i stąd może być przekos na tej głowicy.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga