Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Brak 4 cylindra po zmianie łańcuchów rozrzą

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 01 paź 2015, 07:06

Nie ukrywam obserwuje ten temat od początku i jak na to patrze to aż strach się teraz zabierać za grzebanie samemu przy samochodzie. <stres>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 01 paź 2015, 09:42

Tu problem jest złożony bo to reakcja łańcuchowa. Zaczeliśmy od najprostszych rzeczy a okazuje się, że to cała głowica jest punktem zapalnym.

Dziś mają przyjechać wałki i jeśli to nie pomoże to będzie świadczyło, że problem tkwi w samej głowicy a nie jej osprzęcie.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

ernieball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: ernieball » 01 paź 2015, 15:42

Bloku trzymam kciuki <okok>
Strasznie nieprzyjemna sytuacja.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 02 paź 2015, 21:46

Jest jakiś trop. Dziś przyszły używane ale w bardzo dobrym stanie wałki na głowicę 1-4. Pierwsze co zauwazyłem to różnice w sposobie oznaczeń.

Te, które otrzymałem mają oznaczenia na zębatkach i na wałku w typowy sposób dla audi - odlew. Natomiast w tych co są na aucie odlew jest tylko na wałku a na zębatce jest coś w rodzaju graweracji pismem odręcznym - trop jest taki, ze to zamienniki.

Pytanie tylko na ile muszą być słabej jakości, że takie spustoszenie zrobiły w mojej kieszeni... ?!

Oby to był dobry kierunek a nie tylko przypadek.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 02 paź 2015, 22:29

Niech to już będzie to ;) Ile razy można to rozbierać i składać, nie mówie o złotówkach <luzik>

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 02 paź 2015, 23:23

Mechanik sie nie kapnał że wałki nieoryginalne?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 03 paź 2015, 09:28

Ciężko stwierdzić czy są czy nie. Mają nabite numery + tą dzwiną graweracje. Nie było do czego porównać. Choć obok stoi moje byłe S6 ale nie chcieliśmy mu grzebać (podobnie nie chcieliśmy ruszać głowicy 5-8). Trochę w tym lenistwa...
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 03 paź 2015, 16:51

Ale w koncu co bylo przyczyna, ze rozkroilo tak pasek rozrzadu ?? Walki stanely na panewkach?? Zatarly sie?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 05 gru 2015, 00:28

Jeden wałek (wydechowy) się przycierał - oba są prawdopodobnie nie oryginalne. Po rozgrzaniu silnika miał coraz ciężej co powodowało napięcie na pasku rozrządu. Aż w końcu nie wytrzymał i połowa tego paska od zewnętrznej części (zeby całe) się porozrywało. Weszły w dół układu i przy wale się sklinowały stąd silnik stanął. Kolizji nie było. Poprostu przycierający wałek stawiając opór zerwał pasek a on zblokował rozrząd (tak jednym zdaniem).

[ Dodano: 2015-12-05, 00:28 ]
Silnik dziś ożył.

Po kolizji na 3 cylidnrach...obróbce kapitalenj obu głowic dziś zagadał od kopa. Ładnie pracuje aż jestem dumny z roboty chłopaków (ESSA Gdynia Wiczlino). Po adaptacji przepustnicy silnik pracuje na tyle równo że nie odczuwa się jakichkolwiek drgań na budzie.

Rozrząd coprawda jest na -7 i 1 ale wiemy już gdzie jest błąd tego rozjazdu. Czeka mnie wymiana halla głowicy 1-4.

Jutro skłądamy ryj i w przyszłym tygodniu auto pojedzie na hamownie :-)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 gru 2015, 00:30

Całe szczęście, że udało się ogarnąć <okok>
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 05 gru 2015, 00:31

Udało się ale koszt...nowego silnika - a jest takowy dostępny w UK. Nie mniej jednak liczę, że to już koniec problemów i teraz tylko będę się cieszył z tego auta ;-)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 gru 2015, 00:33

Przy tylu razach i wymianach to koszta na pewno ogromne :( Ale miejmy nadzieję, że teraz już będziesz tylko lać paliwo i latać ;)
motostacja - części samochodowe.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 05 gru 2015, 13:01

I jaka cena za ten nowy silnik w uk?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 05 gru 2015, 22:35

Po przeliczeniu wyjdzie jakieś 15k. U mnie tyle nie wyjdzie ale łącznie 5 cyfrowa kwota.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

ernieball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: ernieball » 06 gru 2015, 07:55

W sumie nie tak drogo, mój znajomy pytał w ASO PL o koszt głowicy do ANK to dostał odpowiedź 14.000zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga