Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Brak 4 cylindra po zmianie łańcuchów rozrzą

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 13 wrz 2015, 22:22

Piotrek_85 pisze:A czy podczas wymiany tych lancuchow zdejmowaliscie walki Ruszaliscie je w ogole ?
A jak inaczej chciałeś je zdjąć? Bez odkręcenia mostków i wyjęcia wałków raczej ciężko będzie je zdemontować. No chyba, że znasz jakiś magiczny sposób ;-)

Po tym co Zagór i Drookash mi napisali wnoszę, że to nie wina napinacza - wałek wydechowy jest na stałe. Fazy są na ssących i jeśli napinacz by źle działał to powinny rypnać ssące. Jutro zostanie zweryfikowane bo zakładam napinacz od Pisiego (używka) i będzie wiadomo.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 14 wrz 2015, 07:59

Ja tylko pytam, bo nie patrzyłem nigdy w Audi jak te łańcuchy tam siedzą :)
Jeśli faza jest tylko na ssących to faktycznie nie powinno mieć to nic wspólnego z sytuacją.
Daj znać, jak już będzie wiadomo co poszło nie tak......bo przyznam szczerze, że na wiosnę chciałem się brać u siebie za wymianę rozrządu i ewentualnie weryfikacja i wymiana łańcuchów.
Po twoim problemie to już nie jestem taki pełen optymizmu.....trochę się obawiam, żeby u mnie nie było podobnych jaj :)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 14 wrz 2015, 09:08

Nie zaglądałbym gdyby nie rozjazd o 10 stopni między głowicami i co jakiś czas błędy miesznaki wywalające checka.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 16 wrz 2015, 16:11

I jak ?? żyje?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 16 wrz 2015, 16:12

Walka trwa. Problem wynikł z dwoma zaworami, które otrzymałem. Musiałem kupić głowicę na części :/ 3 tydz....a auto nie poskładane. Lekka załamka no ale tak to jest jak się pracuje a potem na garaż pomóc.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 18 wrz 2015, 10:45

Zagór pisze:Jeśli byłaby to wina napinacza i złego ustawiania zaworów, to działo by się to prawdopodobnie na wszystkich cylindrach tej głowicy :(
IMO coś się W.. :( - wykręć świecę, włóż endoskop i będzie widać.

[ Dodano: 2015-09-07, 09:39 ]
Objaw opadania i podnoszenia się napinacza wyklucza jego poprawne działanie :( - tam jest blokada, która ma uniemożliwić takie akcje, blokada jest zwalniana ciśnieniem oleju - prawdopodobne więc jest, że w czasie rozruchu szarpnęło napinaczem przestawiło fazę, i się coś zderzyło :(
Lock-piny w napinaczach są...ale akurat w głowicy 1-4 jest na dole napinacza a głowicy 5-8 w górnej części. Gdy w układzie nie ma ciśnienia oleju to napinacz w głowicy 1-4 lekko opada. Natomiast ten w 5-8 stoi sztywno na górze a ugina się jego dolna część. Kręcenie ręczne wałem spowoduje podnoszenie i opadanie, ale wystarczy, że dostanie obrotów z rozrusznika i już ten 1-4 stoi w miejscu wypchnięty.
Trzymam kciuki by mu to poskładali...

[ Dodano: 2015-09-18, 10:45 ]
bloku pisze:Jak założymy czapkę to się okaże. Na tą chwilę są trzy opcje:
- zawieszona szklanka
- wałki źle nałżone na dźwigienki zaworowe
- wcześniejsze ich uszkodzenie ale na sprawnych łańcuchach dopiero wyszło wszystko na jaw.
W tym silniku nie ma opcji "zawieszenia szklanki" :) Większość starych VAGów miała typowe "szklanki" które potrafiły zaciąć się wciśnięte w gniazdo głowicy jak brakowało oliwki. Tutaj w ANK "szklaneczki" są osadzone w dźwigience zaworowej a ta jest wahliwa tzn nie ma współosiowości z wałkiem na którym jest osadzona. Przewidzieli, że gdyby jeden z popychaczy się zatnie to dźwigienka się odegnie (wahnie na ośce) i nadda by nie pokrzywić zaworka... wszystko jest w SSP 217 :)
Raczej stawiam na opcję drugą... jak skręcali wałki to mogli mieć je tak ustawione , że wcisnęły wydechowe na tłoki na 4 garze.
Wyraźnie w Bentleyu napisali by podczas odkręcania wałków silnik ustawić na TDC i nie kręcić ani silnikiem ani wałków nie przestawiać.
Jest też możliwe, że miałeś wcześniej uwalone na 4 garze wydechy i łapał złe składy mieszanki.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 18 wrz 2015, 13:37

drookash pisze:
Jest też możliwe, że miałeś wcześniej uwalone na 4 garze wydechy i łapał złe składy mieszanki.
Jeśli jest to możliwe, w takim razie skąd brak kompresji dopiero po całej akcji??

[ Dodano: 2015-09-18, 13:37 ]
drookash pisze:
Raczej stawiam na opcję drugą... jak skręcali wałki to mogli mieć je tak ustawione , że wcisnęły wydechowe na tłoki na 4 garze.
Wyraźnie w Bentleyu napisali by podczas odkręcania wałków silnik ustawić na TDC i nie kręcić ani silnikiem ani wałków nie przestawiać.
Mi też wydaje się, że coś jednak nie do końca poprawnie zostało złożone po uprzednim rozebraniu. Chociaż, skoro autor napisał, że wszystko zgadzało się ze znakami po dwukrotnym obróceniu wału to niczego nie można być już pewnym <uoee>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 18 wrz 2015, 13:57

Piotrek_85 pisze:Jeśli jest to możliwe, w takim razie skąd brak kompresji dopiero po całej akcji??
Choćby to, że na nowym nomilanym łańcuchu zmienna faza powodowała całkowitą utratę kompresji. Wcześniej mogła być na poziomie 6-7 barów i dlatego szalał mi z mieszanką.

Piotrek_85 pisze:Mi też wydaje się, że coś jednak nie do końca poprawnie zostało złożone po uprzednim rozebraniu. Chociaż, skoro autor napisał, że wszystko zgadzało się ze znakami po dwukrotnym obróceniu wału to niczego nie można być już pewnym
Gdybym przy tym nie był to też bym uważał, że zostało źle nałożone i poustawiane. Jeszcze mam jeden trop - nie dokręcone solidnie koło na wałek choć wątpię aby nam to umknęło.


Czekam na telefon i jadę na odpalanie - jeśli się powtórzy to będzie znaczyło, że siedzi coś głębiej.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 18 wrz 2015, 14:19

bloku pisze:
Piotrek_85 pisze:Jeśli jest to możliwe, w takim razie skąd brak kompresji dopiero po całej akcji??
Choćby to, że na nowym nomilanym łańcuchu zmienna faza powodowała całkowitą utratę kompresji. Wcześniej mogła być na poziomie 6-7 barów i dlatego szalał mi z mieszanką.
Ale gdyby zmienna faza na nowym łańcuchu powodowała utratę kompresji tylko na 4 cylindrze to napewno problem byłby na każdym z cylindrów 1-4...przecież to jest jeden wałek i każde jego nieprawidłowe ustawienie nie pozostaje bez wpływu na kolejne cylindry. Więc jak to możliwe ze gdy wałek przestawiony.....powoduje utratę kompresji na jednym z czterech cylindrów, a pozostałe trzy pracują wzorowo ?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 18 wrz 2015, 14:38

Jeśli podgięte były na 4 a pozostałe nie to dlaczego miałoby to występować na wszystkich?
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 18 wrz 2015, 19:28

Jesli wydechowe bylyby podgiete to nie bardzo rozumiem jaki ma to zwiazek ze zmienna faza, a tym samym z lancuchami od fazy. Przeciez sam napisales ze wydechowe sa na stale, a faza jest tylko na ssacych. Temat mnie chyba przerasta :|

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 18 wrz 2015, 20:24

Pogiecie wydechowych nie ma nic wspolnego fazami. Wydechowe sa napedzane wprost z paska.
Mozliwe ze dokreciliscie za slabo kolko 60Nm na starej srubie ?
Gdyby jednak tak byloto po zgaszeniu przed ponownym rozebraniem nie graly by ustawienia na TDC.
Moze to inaczej wytlumacze...
Przypuszczam ze ustawiono TDC i zdjeto pasek i walki z lancuszkami.
Ktos pokrecil dolem i czwarty tlok poszedl w gore...tu pytanie Czy mieliscie blokade walu przy odkrecaniu?
Po czym przy skladaniu walki dokrecono dociskajac dzwigienki i zawory do tlokow. Jak dobrze pamietam to wlasnie 4 gar ma krzywki w prawie na dole jak znaczki na zebatkach lancuszka sa w okienkach.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 18 wrz 2015, 21:37

Kurde chłopaki źle czytacie.

1. Zawory podgiete wczesniej i minimalny brak kompresji powiedzmy na poziomie 6-7 barów - silnik bedzie pracował na wszystkich ale będzie mieszał w korektach i wywalał błędy Banków oraz sondy - takie miałem.
2. wyciągnięte łańcuchy i sałbo ale działający napinacz nie musiały powodować złego otwarcia ssących
3. po zmianie na nowe łańcuchy, napinacz mógł mieć ciasniej przez co zawieszał się co jakiś cykl. Ssące mogły być ustawione w innej fazie ze względu na spadki napinacza właśnie dla 4 cyl. A każdy na 1-4 chodzi inaczej.


Tomek jak Ci już wspominałem wszystko robiliśmy na blokadach górnych i dolnej. Do teraz siedzi w wale ale nie było jaj. Wierz mi, że dla mnie to jest taka zagwostka....nerwica już jest w dalekim stadium :|

Człowiek chciał dobrze a wyszło jak zawsze.

Do tego dziś wyszło, że głowica wróci do mnie dopiero we wtorek ze wzgledu na niestandardowe prowadnice - surówki mają o 1,1mm za mało i był mus ściągnąć nadmiarowe :/
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 19 wrz 2015, 19:56

Jedna wielka zagadka :(
Niech juz skonczy sie ten koszmar...tego Ci zycze.
Poskladaj bo chce sie przejechac S6 w manualu :) Nawet podjade do Pucka :)
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 19 wrz 2015, 22:22

Tak to kur..a jest . Chcesz dobrze a wychodzi jak zawsze. <zalamka>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga