Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[INNY] AWT 1.8T Brak połączenia ze sterownikiem silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

[INNY] AWT 1.8T Brak połączenia ze sterownikiem silnika

Post autor: eldozet » 16 wrz 2013, 00:27

Witam to znowu ja :)

Panowie mam problem z połączeniem ze sterownikiem silnika przez VAG com 409. ÂŁącze się z klimą i kilkoma innymi ale jak wiadomo ENGINE najważniejszy :)

Mam podłączony GAZ z AutoGaz Centrum z obsługą OBD2. Czy podłączenie gazu z OBD może uniemożliwiać połączenie się ze sterownikiem silnika?

Dodam że mój mechnik swoim sprzętem za 4 klocki daje rade się połączyć ale też za 2 czy 3 razem. Jego interface to jakis bezprzewodowy po Polskiemu :)

KABEL to KKL OBD2 z motodiagnostyka.pl
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 16 wrz 2013, 00:32

eldozet, gdy miałem C5 miałem swój sposób - bo VAG nigdy z ECU nie chciał się łączyć. W momencie kiedy wybierałem [Engine] w VAG i program zaczynał łączyć się ze sterownikiem wyłączałem zapłon i natychmiast włączałem z powrotem na poz. II - i wtedy zaskakiwał bez problemu <okok>

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 16 wrz 2013, 12:54

niestety Twoja metoda nie działa :( może kabel mam zbyt słaby... chociaż z innymi modulami się łączy tylko silnik nie chce wejsc.
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 16 wrz 2013, 13:29

Kolego popróbuj pozmieniać:

- wartości satrt baud w samym VAGu z 0 na 4800 lub 9600
- zmniejszyć szybkość transmisji w opcjach sterownika - liczba bitów na sekundę na np 4800
- zmniejszyćyć latency time w opcjach sterownika (czas opóźnienia) na 8,4 lub 2

Czasami trzeba pokombinować, ale ja np. u mojego kolegi mimo zmiany tych wszystkich parametrów nie mogę się połączyć z silnikiem i zegarami.

Widziałem też, że czasem pomaga odłączenie akumulatora na parę minut, lub też wyciągnięcie bezpieczników od innych modułów (Airbag, ABS itp) bo mogą zakłócać.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 16 wrz 2013, 19:36

Jesli sterownik gazowy jest podłączony do linii K to może zakłócać połączenie vaga, spróbuj na czas podłaczenia wyjąc bezpiecznik od instalacji lpg.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 16 wrz 2013, 22:30

Sprwdzałem niestety nic z tego nie działa. Panowie czy jest jakiś kabel w rozsądnej cenie który na bank się połączy? Mój mechanik podłacza sie jakims interfejsem przez BT i nie ma problemów
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 wrz 2013, 13:13


krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 17 wrz 2013, 13:26

A radio masz oryginalne? Czasami po zmianie radia na nie oryginalne dzieją się takie akcje :/
340KM i 500NM :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 17 wrz 2013, 16:34

A próbowałeś jakiegoś innego programu np. vag 3.11 ? To jest dziwne bo taki zwykły kabelek za 30 zł powinien sie łaczyć ze sterownikiem, no chyba że coś jest namieszane z linia K jakiś dodatkowe podłaczenia typu instalka lpg czy jakies dodatkowe zabezpieczenia antykradzieżowe.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 17 wrz 2013, 20:56

próbowałem innych programów to samo. Dzisiaj znajomy podlaczyl sie VAG COM i polaczylo jedyna roznica jaka zauważyłem to to że jego kabel leciutko idealnie pasował do złącza a mój wchodził strasznie. Teraz moje pytanie czy ten POLSKI kabel od Viakena za 79zł to jest ten idealnie pasujący do złącza? Macie koledzy ten kabel? KKL OBD2
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 17 wrz 2013, 21:33

To może spróbuj rozebrac ten swój kabel i powkładaj same piny do gniazda będzie pewność że stykają.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 17 wrz 2013, 21:36

a możliwe jest to że inne moduły łącza sie innym pinem/pinami niż np instruments?
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 18 wrz 2013, 20:36

No w sumie racja licznik tez łaczy się po lini K.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 22 wrz 2013, 00:24

Kupilem ten kabale od Viakena i laczy sie wszystko dziekuje koledzy za pomoc! Szerokości!
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 wrz 2013, 00:39

eldozet, <okok>
Ten to Ci posłuży, że hoho <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl