Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] Auto wpada w rezonans podczas jazdy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eminente
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 26 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Łódź

[ A6 C5+Lpg] Auto wpada w rezonans podczas jazdy

Post autor: eminente » 30 mar 2011, 11:22

Witam
Nowy problem :(

Podczas jazdy zauważylem, że auto wpada w delikatny rezonans, dzieje się to przy wysokim biegu ale malych obrotach tak przy około 50- 70 km/h i najwiecej 95- 110km/h
Koła były dopiero co niedawno wyważane więc nie wydaje mi się że to od tego
Może poradzilibyście mi co to może być na co zwrócić uwagę?
Aha dodam że dzieje się to u mnie jadąc i na gazie i na benzynie <uoee>
Moj mechanior mówi bo jeszcze nie sprawdzał mam dopiero jechać do niego za tydzień, że to może być przegub wewnetrzny, ale może wy coś poradzicie to bym mu podpowiedział co jeszcze ma sprawdzić?
Only Audi..........

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 30 mar 2011, 23:12

Kolego nie chce cie zamartwiac ale chyba skrzynia do roboty. Jak poszukasz na forum moich postow to dowiesz sie ze mam identyczne objawy a wymienilem prawie pol auta w tym przeguby wew/zew i ostatecznie padlo na skrzynie.
U mnie nie bylo zadnych bledow na vagu - dopiero gosc od skrzyn mi to zdiagnozowal

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 mar 2011, 20:25

co znaczy że auto wpada w rezonans, trzęsie się całe? czy jest to objaw tylko przy określonych obrotach silnika czy raczej przy tej prędkości , o której piszesz? bo piszesz i o niskich obrotach i o prędkości. wina może leżeć po stronie zużytych opon, które mają pozrywane siatki i nie widać tego, a wyważenie nic tu nie da. może krzywa felga, której nie zauważył gość, który koła wyważał. a może jakiś luz w zawieszeniu. zanim zabierzesz się za poważniejsze rzeczy sprawdź to co można sprawdzić, żeby nie wydawać niepotrzebnej kaski.

Awatar użytkownika
eminente
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 26 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eminente » 01 kwie 2011, 11:59

Koledzy wiec powiem tak przełożyłem koła tył na przód i od razu wielka różnica zauważyłem też że opona jedna ma pościerane aż naderwane brzegi jest wielka różnica już nie trzęsie a na pewno mniej wydaje mi się że teraz odczuwam delikatne wstrząsy na tyle samochodu więc albo opony albo felgi ale jeszcze poobserwuje trochę auto i napiszę za jakiś czas czy zauważyłem jakieś wibracje.
Only Audi..........

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 01 kwie 2011, 12:32

Może któraś felga jest krzywa. Ja tak myślałem, to zmieniłem koła na letnie. No i dalej mi całą budą wali przy prędkościach powyżej 120-130. Przy 140tu to fotel w S-klasie z masażem nie ma podskoku <mysli>

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 01 kwie 2011, 21:29

Ja tak mialem winne były felgi bo opony nowe mialem . prostowanie nic nie dało wkurzyłem się bo okazało się że to oringi centrujące felgi. Po zmnianie na nowe działały 3 miesiące i po raz kolejny lipa. wkurzyłem się i zmienilem OZ racingi 17 cali na 16 cali audi oryginał mam święty spokój ciszę i płynność. Opony miałem 235/40 a teram mam 215/55. Naprawde potrafi zdenerwować takie telepanie. Radze zajrzeć na oringi. Ale tak jak w moim przypadku sie przekonałem nic nie zastąpi felgi z otworem zgodnym fabryką. Jak macie pierscienie centrujące to moga być przyczyną tego typu problemów.


Dodam że niby jest tak że po zakręceniu kolo nie bije to nie powinno zacząć bić przez pierścień , ja dowiodłem jednak iż pierścienie ulegają delikatnemu ścieraniu w moim przypadku. Także to co mówia "fachowcy od opon" zostawiam dla nich . Warto czasami sie przyjrzeć osobiście problemowi.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 01 kwie 2011, 22:01

ja rowniez myslalem ze to pierscienie - zalozylem nowe i to samo. pozniej sobie przypomnialem ze na zimowkach oryginalnych mialem to samo i teraz mam pierscienie do sprzedazy :)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 01 kwie 2011, 22:44

Jak nie fele to tarcze krzywe i też może byc podobnie ale to i pedał pulsuje przy hamowaniu. a jak nie to i zawiecha może mieć luzy :) no moze byc chyba z milion milionów przyczyn w tym aucie :) wiem bo wiem ile rzeczy sprawdzilem jak u mnei telepalo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja