Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ INNY] [AGN] audi1.8 AGN automat 16-18L/100km

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
jarzyniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2011, 23:08
Lokalizacja: Rzeszów

[ INNY] [AGN] audi1.8 AGN automat 16-18L/100km

Post autor: jarzyniak » 27 gru 2011, 23:10

Witam, mam problem ze swoim autem, otóż jego spalanie wynosi około 16-18L przy wolnym trybie jazdy. Silnik to 1.8 AGN z automatyczną skrzynią biegów. W związku z tym problemem zakupiłem interfejs do komputera i sprawdziłem błędy, wyświetliły się takie:

17916 (P150---Nieznany kod Bledow
532-- ------- Battery voltage
Signal to Low SPORADYCZNY
17978 (P1570) Engine Control Module blocked
SPORADYCZNY
16486 (P0102) Mass or Volume air Flow Circuit Low Input
16497 (P0113) Intake Air Temperature Circuit High Input
17924 (P1516)---Nieznany kod Bledow
17936 (P152---Nieznany kod Bledow

po przetłumaczeniu ich usunołem je i po krótkiej jeździe pozostały 16486
16497 (przepływomierz) okazało się że jest odpięty, po włączniu skasowałem ponownie błędy i ponowinie się juz nie pojawiły. Akutalnie komputer nie wyświetla żadnych błędów. Skąd tak wysokie spalanie? jaka jest jego przyczyna? W czym może być problem i jak to sprawdzić proszę o pomoc.


tłumaczenie:
17916 - regulacja wolnych obrotów - górna wartość graniczna brak osprzętu
(Do sprawdzenia przepustnica,mycie oraz adaptacja VAG. Ewentualnie sprawdzic czy nie ciągnie lewego powietrza.)
00532- P1746 Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie
17978 (P1570) Zablokowany komputer sterujacy praca silnika - sporadycznie
- dopasowac komputer J220 (lub J361) sterujacy praca silnika do elektronicznej blokady zaplonu > sprawdzic połaczenia cewki czytajacej immo kluczyka > sprawdzić instalacja do immobilisera.
16486 P0102 Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - niskie wejście A
16497 P0113 Czujnik IAT - Temp. niska - obwód wysoki - G42 A
17924-Zawór N156 wielogardzielowego przełącznika kolektora ssącego - przerwa
17936 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 gru 2011, 00:27

A to spalanie, o którym piszesz, to już sprawdzane po usunięciu błędów? Bo jeżeli jeździłeś bez podpiętej przepływki, to wysokie spalanie nie powinno Cię dziwić ;) Przy spokojnej jeździe to moje 2.7BiT pali sporo mniej i to LPG :)
Co do błędów, to skoro się nie pojawiają ponownie, to prawdopodobnie powstały, bo ktoś coś odpinał i podpinał na włączonym zapłonie i nie pokasował potem błędów z ECU.

ps. i udaj się do "powitalni", bo Cię tu zaraz opie...lą <luzik>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

jarzyniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2011, 23:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jarzyniak » 28 gru 2011, 09:36

ok już się przywitałem, spalanie jest aktualne tzn. z podpiętą przepływką i bez błędów

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 gru 2011, 14:11

Nie pamiętam, w jakich grupach VAG w A3 z 99r. są interesujące nas wartości, ale na początek podejrzałbym temperaturę silnika i zachowanie lambdy oraz tej przepływki. Skoro był błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza, to na nią też warto zerknąć.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

jarzyniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2011, 23:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jarzyniak » 28 gru 2011, 14:25

temp silnika na vagu pokazywało ponad 80C na liczniku niecałe 90C, wiec czujnik temperatury działa? logi z sondy i przepływki:
Lambda statyczne: (pełen zakres obrotów na postoju)
http://vaglog.rtnet.pl/jarzyniak7_66927.html

Lambda dybamiczne: (2 bieg do 6tyś)
http://vaglog.rtnet.pl/jarzyniak7_66929.html

Przepływomierz statycznie:
http://vaglog.rtnet.pl/jarzyniak7_66928.html

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 gru 2011, 14:39

Temperatura za niska. Skoro VAG na silniku i wskaźnik na desce tak pokazują, to prawdopodobnie termostat do wymiany. Do tego dochodzi pewnie długie rozgrzewanie silnika. Zobacz sobie chłodnicę podczas nagrzewania silnika - powinna być zimna.
Lambda pracuje chyba OK, przepływka pracuje - czy dobrze nie wiem, bo nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości dla Twojego silnika. Poza tym chyba nie miałeś cały czas wciśniętego gazu, albo automat zmienił bieg.

Na początek zająłbym się temperaturą silnika ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

jarzyniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2011, 23:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jarzyniak » 28 gru 2011, 15:16

postaram się sprawdzic pracę termostatu, P.S spalanie na trasie wynosi 7L

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 gru 2011, 15:21

jarzyniak pisze:otóż jego spalanie wynosi około 16-18L przy wolnym trybie jazdy
To co w takim razie oznacza ten "wolny tryb jazdy"?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

jarzyniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2011, 23:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jarzyniak » 28 gru 2011, 21:15

Chodzi o to, że pali 16-18l na krótkich odcinkach przy dotykaniu gazu. Termostat jest sprawny.

P.S
Czy tylko jeden czyjnik temperatury jest odpowiedzialny za wskazania zegarów, temperaury silnika oraz załącznie sie wentylatorów chłodzących? , czy jest on sprawny? jak to sprawdzić, VAG i zegary pokazuja podobną temperaturę a wentylatory chłodnicy załączaja się przy ponad 90C. Znalazłem również w internecie czujnik temeperatury kolektora (powietrza) czy może on byc uszkodzony i mieć wpływ na spalanie? jak go sprawdzić ?

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 07 cze 2012, 19:38

Mam problem z dlugim nagrzewaniem sie silnika 1.8T AWT w automacie.
W skrocie im dluzej jade tym dluzej nagrzewa sie.

Pierwsze 30C lapie szybko, troszke wolniej 40C, coraz wolniej 60C, i bardzo dlugo 90C.

Przy temp. zewn. ok 12C po ok 7min mam 90C na zegarach (Obroty w czasie jazdy ponizej 2tysrpm, zmiana biegow przy ok 2tysrpm) , a wg VAGa ok 75C, co jest normalnym zachowaniem sie wskazowki dla grupy VAG.
Paru posiadaczy tego silnika i skrzyni osiaga 90C na zegarach po ok 4-5min.

Jak wskazowka pokazuje 90C, waz idacy do termostatu jest zimny.
Po zagrzaniu sie silnika trzyma mi temperature, w czasie hamowania silnikiem na dluzszej gorce, temp spadnie ale nie ponizej 90C na VAGu (w czasie jazdy mam 94-99C co jest typowe dla 1.8T).

Zmierzam do tego, ze przez to wydluzone nagrzewanie auto pali wiecej niz powinno. Dopiero przy ok 85C spalanie spada do normalnego

Zalozylem wygluszenie maski i oslone skrzyni biegow, ale jakiejs wyraznej poprawy w szybkosci nagrzewania nie widze.

Czujnik temp wody wydaje sie byc sprawny, bo ma porownywalne wskazania z czujnikiem temp reduktora gazu.

Jak mozna oszukac czujnik temp., aby dla ECU pokazywal ze silnik ma te 90C, i jak to moze wplynac na silnik, gdy zimny bedzie dostawal dawke paliwa jak dla cieplego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl