Cześć,
Mam takie pytanie.
Podczas jazdy nawet tej do 200 km za raz temp nie przekracza 90 stopni na desce, nic się nie gotuje, itp.
Klimatyzacja chodzi na pół gwizdka, tzn, działa, ale nie schładza mocno, tylko tak odczuwalnie minimalnie. Gdy włącze ECON czuje ciepłe powietrze, gdy załącze klimę, już schładza ale minimalnie zimnym powietrzem (w innej audi jest mega zimno już). Klimatyzacja, sprężarka działa.
Mechanik stwierdził, że mam uszkodzoną wiskoze, wiatrak gdy odpalę klimatyzację włącza się na 2 bieg i słychać jak samochód na postoju wydobywa z siebie dźwięki niczym ze śmigłowca.
Wiem, że musze to zrobić, ale w ten weekend mam wyjazd pilny i musze mieć samochód na pokonanie 400 km. Pytanie brzmi czy mogę? Nic się nie stanie gdy klimę calkowicie wyłącze i będę tak jechał ciągiem 200km? Jak wspomniałem wcześniej, temperatura w normie zawsze, klima chodzi na pół gwizdka tylko, ale na 200% jest sprawna, problem jest z wentylatorem chłodnicy, wiskozą. Chodzi naprawdę ostro podczas włączonej klimy na postoju.
PS. ten jeden wentylator z obserwacji to kręci się raz lekko, raz w ogóle, raz kręci normalnie. Nie wiem o co chodzi, ale wczoraj jak sprawdzałem kręcił ledwo ledwo.
Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
Wiskoza, duży wiatrak na chłodnicy, nie ma nic wspólnego z klimatyzacją.
Wiskoza nie ma "biegów", wszystko zależy jak mocno olej złapie w sprzęgle wiskotycznym.
Mówisz o małym wentylatorze, od klimy, który wspomaga dużą wiskozę gdy trzeba.
Jak nie to skąd wiesz że czynnik nie uciekł?
Wiskoza nie ma "biegów", wszystko zależy jak mocno olej złapie w sprzęgle wiskotycznym.
Mówisz o małym wentylatorze, od klimy, który wspomaga dużą wiskozę gdy trzeba.
A nabijałeś ją ostatnio?lpokarse pisze: ale na 200% jest sprawna,
Jak nie to skąd wiesz że czynnik nie uciekł?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Ostatnio nabijalem kilka dni temu, chlodzi ale lekko.
Dokladnie ten wentylator wchodzi na 2 bieg i kreci jak w śmigłowcu. Ten duzy nie kreci lub lekko kreci wentylator. Temp nigdy nie przekracza 90 stopni. Czy mogę podjechac w trase bez włączonej klimy? Czy jakies ryzyko jest, ze cos pojdzie? Czy ryzyko bedzie jak ciągle klima bedzie chodzila?
Dokladnie ten wentylator wchodzi na 2 bieg i kreci jak w śmigłowcu. Ten duzy nie kreci lub lekko kreci wentylator. Temp nigdy nie przekracza 90 stopni. Czy mogę podjechac w trase bez włączonej klimy? Czy jakies ryzyko jest, ze cos pojdzie? Czy ryzyko bedzie jak ciągle klima bedzie chodzila?
lpokarse, powiem tak, znawcą nie jestem, ale coś tam powiedzieć mogę.
Mówisz że duży nie kręci lub kręci, to pasuje.
Sprawdź motyw-mały wentylator, symuluje helikopter(chodzi na 2 biegu).
Jeżeli wtedy duży nie kręci się/kręci się powoli/jesteś w stanie zatrzymać go, to masz wiskozę do wymiany.
Jednakże, nawet jak masz wyłączoną klimę, a komputer wykryje że masz za wysoką temperaturę, uruchomi wentylator elektryczny.
Mówisz że duży nie kręci lub kręci, to pasuje.
Sprawdź motyw-mały wentylator, symuluje helikopter(chodzi na 2 biegu).
Jeżeli wtedy duży nie kręci się/kręci się powoli/jesteś w stanie zatrzymać go, to masz wiskozę do wymiany.
W tym wypadku, wyłączenie klimy wpłynie tylko na zmniejszenie obciążenia silnika, co za tym idzie będzie się mniej grzać.lpokarse pisze:Czy mogę podjechac w trase bez włączonej klimy? Czy jakies ryzyko jest, ze cos pojdzie? Czy ryzyko bedzie jak ciągle klima bedzie chodzila?
Jednakże, nawet jak masz wyłączoną klimę, a komputer wykryje że masz za wysoką temperaturę, uruchomi wentylator elektryczny.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
mówiąc w dużym skrócie i odpowiadając na twoje pytanie
na trasie nie będzie żadnego problemu bez względu na to czy klime włączysz czy nie
gdybyś się musiał zatrzymywać , stać w korku wtedy trzeba już obserwować temperaturę
gdybyś już nic nie mógł zrobić żeby ją zbić (dotyczy tylko stania w korku bo w czasie jazdy pęd powietrza będzie zastępował wentylatory ) to ja kiedy miałem problemy z wiatrakami włączałem ogrzewanie na max i działało

na trasie nie będzie żadnego problemu bez względu na to czy klime włączysz czy nie
gdybyś się musiał zatrzymywać , stać w korku wtedy trzeba już obserwować temperaturę
gdybyś już nic nie mógł zrobić żeby ją zbić (dotyczy tylko stania w korku bo w czasie jazdy pęd powietrza będzie zastępował wentylatory ) to ja kiedy miałem problemy z wiatrakami włączałem ogrzewanie na max i działało
