Witam serdecznie. Potrzebuję pomocy jestem od niedawna posiadaczem Audi a6 C5 Avant 2.7 biturbo ARE i mam problem z wypadającym zapłonem. Usterka występuje na 4,5,6 cylindrze falowanie na wolnych obrotach. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, przepływomierz nowy. Czy ma ktoś może schematy elektryczne i mechaniczne tego silnika.
Audi a6 C5 2.7tt wypadanie zapłnu
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi a6 C5 2.7tt wypadanie zapłnu
Witam,Szati1125 pisze: ↑16 sie 2020, 18:00Witam serdecznie. Potrzebuję pomocy jestem od niedawna posiadaczem Audi a6 C5 Avant 2.7 biturbo ARE i mam problem z wypadającym zapłonem. Usterka występuje na 4,5,6 cylindrze falowanie na wolnych obrotach. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, przepływomierz nowy. Czy ma ktoś może schematy elektryczne i mechaniczne tego silnika.
Jakie świece wkręciłeś ?
Czy zmieniając świece sprawdziłeś ich przerwy ? 0,75-0,80 mm.
Zamień cewki stronami (lewa z prawą stroną)
Czy przepływomierz kupiłeś oryginał ?
Czy układ ssący jest w 100% szczelny ? (spr. kompresorem)
Skasuj błędy, nawet jak ich nie ma, też skasuj (VAG - VCDS) i pojeździj, .
Sprawdź błędy i napisz co wyszło.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2020, 15:43
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Audi a6 C5 2.7tt wypadanie zapłnu
Świece NGK V-line po numerze win kupione ale przerw nie sprawdzałem. Przepływomierz zamiennik. A jak sprawdzić szczelność kompresorem??.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi a6 C5 2.7tt wypadanie zapłnu
Witam,
Świece mają być NGK PFR6Q (6458) sprawdź przerwy (kiedyś kupiłem takie świece a przerwy były 1,10 mm) silnik szarpał pod obciążeniem.
Przepływomierz tylko i wyłącznie oryginał (wiem że trochę kosztuje, ale gwarantuje fabryczny przepływ powietrza na następne lata)
Szczelność:
- odkręcasz korek wlewu oleju i lekko wysuwasz bagnet stanu oleju,
- ściągasz rurę z przepływomierz i ją zaślepiasz (wymyśl dopasuj i zaciśnij opaską)
- demontujesz odme z dolotu i w króciec po odmie w szczelnej gumie wpuszczasz powietrze z kompresora
- szukasz ujścia powietrza, jak są to wymiana wężyków, czy węży i zaś sprawdzasz.
- jak układ szczelny przy 0,7-0,8 bar to OK (możesz słyszeć bulgotanie oleju w misce oleju, ale to normalne)
Po tym zabiegu logi (błędy skasować, nawet jak ich nie ma)
002+020+031
oraz
115+118
Czy masz błąd której z sond ?
p/s
Wszystkie silniki z turbo muszą być szczelne w 100%, każda nieszczelność wpływa na spadek mocy, większe zużycie paliwa itd.
Napisz coś więcej.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2020, 15:43
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Audi a6 C5 2.7tt wypadanie zapłnu
Witam.(sonda) Miałem błąd sody bank 2 przed katalizatorem. Wymieniłem ją skasowałem błędy i dalej to samo. Cewki zamieniłem stronami przejechałem ok. 100km i jest bez zmian. Nie mam błędów tylko pokazuje mi wypadanie zapłonu na 4.5.6. Cylindrze. Dzisiaj podczas jazdy na 2 biegu gdy silnik wkrecal się na obroty około 3500 obr/m na 2 sek. Tak jak by mu mocy brakło poczym wkrecal się normalnie. Na 4 biegu po dłuższej jeździe po puszeniu gazu pomiędzy 2300 obr/m a 3000obr/m delikatnie szarpał. I jeszcze dzisiaj po odpaleni silnika po nocy włączył mi się wentylator wspomagający wiskoze. Nie mam pojęcia dlaczego. Jutro sprawdzę szczelność.
Dzieki za pomoc. A masz może schematy elektryczne i mechaniczne tego silnika.
Pozdrawiam.
Dzieki za pomoc. A masz może schematy elektryczne i mechaniczne tego silnika.
Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi a6 C5 2.7tt wypadanie zapłnu
Witam,Szati1125 pisze: ↑17 sie 2020, 21:33Witam.(sonda) Miałem błąd sody bank 2 przed katalizatorem. Wymieniłem ją skasowałem błędy i dalej to samo. Cewki zamieniłem stronami przejechałem ok. 100km i jest bez zmian. Nie mam błędów tylko pokazuje mi wypadanie zapłonu na 4.5.6. Cylindrze. Dzisiaj podczas jazdy na 2 biegu gdy silnik wkrecal się na obroty około 3500 obr/m na 2 sek. Tak jak by mu mocy brakło po czym wkręcał się normalnie. Na 4 biegu po dłuższej jeździe po puszeniu gazu pomiędzy 2300 obr/m a 3000obr/m delikatnie szarpał. I jeszcze dzisiaj po odpaleni silnika po nocy włączył mi się wentylator wspomagający wiskoze. Nie mam pojęcia dlaczego. Jutro sprawdzę szczelność.
Dzieki za pomoc. A masz może schematy elektryczne i mechaniczne tego silnika.
Pozdrawiam.
Ja, w pierwszej kolejności zmieniłbym przepływomierz na oryginalny "Bosch"
Znam kolegę (nie z tego forum) który po VIN dopasuje Ci tylko i wyłącznie oryginał.
Kiedyś zakupiłem nowy przepływomierz (zamiennik) Audi 8N TT 224KM Quattro, to takie cuda pokazywał, że po samych logach powróciłem do starego. Auto na benzynie jakoś jechało, ale na LPG to tragedia. Szarpało, wypadanie zapłonów itd. Po zakupie oryginalnego i jego wymianie silnik odżył jak nowy. Wszystkie wartości po logach były i są prawidłowe. Także, oryginalny przepływomierz ma tu ogromne znaczenie. Jak masz możliwość to podmień u siebie od znajomego, nie ma dużo roboty. Zawsze przed testem kasuj błędy, nawet jak ich nie ma.
Jeśli po wymianie przepływomierza nadal miałbyś wypadanie zapłonów to zostaje jeszcze zamiana sondy miejscami i sprawdzić czy problem poszedł wraz z sondami. Jeśli problem nadal by występował na wcześniejszej stronie czyli B2 (4-5-6 cylinder), to myślę, że chyba katalizator robi pa pa.
W moim przypadku (zaraz po zakupie 2,7T) miałem błąd sondy B1 S1 więc zakupiłem (dwie używane) sondy i po jej wymianie mam spokój z wypadaniem zapłonów. Sondy B1 S1 i B2 S1 są takie same, więc mam drugą w rezerwie, koszt całkowity około 100zł.
Grupa 030 - wartości logowane
Grupa 031 - napięcia z sond
1. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) ARE
2. 078 906 265 M = sonda-lambda (przed katalizatorem) ARE
3. 1K0 998 262 Q = zestaw naprawczy do sondy lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
4. 030 906 262 L = sonda lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
5. 1K0 998 262 F = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) BAS
6. 06A 906 262 BE = sonda-lambda (przed katalizatorem) BAS
7. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (za katalizatorem) ARE
8. 078 906 265 P = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
9. 078 906 265 N = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
10. 1K0 998 262 = zestaw naprawczy do sondy lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
11. 078 906 265 T = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
12. 078 906 265 AA = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W Twoim logu występują błędy dotyczące sond PRZED katalizatorem.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Logowanie
Grupa 033 - sonda regulacyjna
Grupa 036 - sonda diagnostyczna
Korekta długa to stała dodana (w VAG, VCDS procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
A podejżeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki, wskazania powinny być jak najbliższe zera. A zero to idealnie. Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond.
Norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Nie mam żadnych schematów elektrycznych, czasami podpieram się Etką, a czasami koledzy forum coś doradzą.
Co do szarpania,
Dobrze też adaptację przepustnicy zrobić, na wyłączonym silniku, ale z włączonym zapłonem, wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60, potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali się ADP OK.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2020, 15:43
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Audi a6 C5 2.7tt wypadanie zapłnu
Witam. Tak ciężko znalesc czas na odpowiedzi. Nie wiem od czego zacząć.
Szczelność sprawdzona. Cewki i świece książkowo. Przyczyną wypadania zapłonu była okropnie zanieczyszczona przepustnica i silniczek krokowy.
Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.,
" można tak powiedzieć" z niewiadomych mi przyczyn po odpaleniu auta uruchamia się pomocniczy wentylator wiskozy, i po odpalę po nocy coś zaczęło coś rzezic na zimnym silniku trwa to około 15 min. Puzniej cisza. Jakieś pomysły??
Pozdrawiam.
Szczelność sprawdzona. Cewki i świece książkowo. Przyczyną wypadania zapłonu była okropnie zanieczyszczona przepustnica i silniczek krokowy.
Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.,
" można tak powiedzieć" z niewiadomych mi przyczyn po odpaleniu auta uruchamia się pomocniczy wentylator wiskozy, i po odpalę po nocy coś zaczęło coś rzezic na zimnym silniku trwa to około 15 min. Puzniej cisza. Jakieś pomysły??
Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi a6 C5 2.7tt wypadanie zapłnu
OMG,Szati1125 pisze: ↑21 sie 2020, 01:47Witam. Tak ciężko znalesc czas na odpowiedzi. Nie wiem od czego zacząć.
Szczelność sprawdzona. Cewki i świece książkowo. Przyczyną wypadania zapłonu była okropnie zanieczyszczona przepustnica i silniczek krokowy.
Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.,
" można tak powiedzieć" z niewiadomych mi przyczyn po odpaleniu auta uruchamia się pomocniczy wentylator wiskozy, i po odpalę po nocy coś zaczęło coś rzezic na zimnym silniku trwa to około 15 min. Puzniej cisza. Jakieś pomysły??
Pozdrawiam.
Proszę Cię o poprawienie gramatyki w Twojej odpowiedzi.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga