Witam.
Otóż 2 dni temu silnik zaczął klekotać prawie jak diesel.
Po wymianie oleju i filtra dalej to samo.
Dodam, że jak naleliśmy olej ( 10w40 mineralny Mobile One ) bezpośrednio na klawiaturę to ucichł i chodził jak gdyby nigdy nic.
Wychodzi na to, że jest problem chyba ze smarowaniem głowicy.
Olej nowy, filtr też, ciśnienie oleju wysokie...
Co to może być ? Niedrożne kanały smarujące ?
Słyszałem też o jakichś zaworkach od smarowania oleju..
Pomóżcie bo nie mamy pojęcia za co się zabierać...
ÂŚciągnięty rozrząd, misa olejowa i pokrywa zaworów, oraz caly przedni panel wraz z chłodnicami itd.
Dodam, że przebieg auta to 235.000km I kompresja w cylindrach była mierzona i była perfekcyjna.
Poprzednio - Audi 100 C4 1993r. 2.0E 16v 140km
Obecnie - Audi A6 C5 1998r. 1.8 20v 125km
W Planach - Audi A6 C6 xxxx r. 2.0TFSI 16v 170KM
grzemo, jaką płukankę masz na myśli ? jakiś środek do oleju ? mario6, bardzo podobnie ale to raczej nie łańcuszek napinacza, bo sucho w klawiaturze jest...
Czekam na dalsze pomocne wypowiedzi
Poprzednio - Audi 100 C4 1993r. 2.0E 16v 140km
Obecnie - Audi A6 C5 1998r. 1.8 20v 125km
W Planach - Audi A6 C6 xxxx r. 2.0TFSI 16v 170KM
10W 40 to chyba półsyntetyk jest patrząc po oznaczeniu. Olej półsyntetyczny albo syntetyczny powinien lepiej smarować silnik od samego początku wiec nie wiem czy mineralny bd lepszy z drugiej strony "przepłukują" one silniki i cały nagar idzie w niepamięć w starych jednostkach możne to powodować przedmuchy.
krisker, szukałem właśnie na ten temat czegoś, ale nic nie znalazłem. Będzie trzeba poszukać w poniedziałek osobiście. grzemo, właśnie rozważamy taką opcje, bo to może faktycznie pomóc. thedadmen, no raczej ten mineralny był dobrym pomysłem moim zdaniem w celu przepłukania silnika ale nie poprawiło się po przejechaniu kilkunastu kilometrów, więc teraz auto stoi uziemione w garażu. Wymieni się łożyska rolek niektórych, łożyska w alternatorze, może szczotki w rozruszniku, a co do smarowania narazie szukam opcji a potem będzie się wszystko sprawdzać jak uporamy się z łożyskami itd. bo jak już cały przód ściągnięty to żal niepowymieniać podstawowych rzeczy eksploatacyjnych :D
Poprzednio - Audi 100 C4 1993r. 2.0E 16v 140km
Obecnie - Audi A6 C5 1998r. 1.8 20v 125km
W Planach - Audi A6 C6 xxxx r. 2.0TFSI 16v 170KM
Mi się jeszcze wspomniało, że w moim już dawnym golf IV silnik klekotał w chwil kiedy odma się zatkała (taka przypadłość silnika 1.4 16V) wywalało mi olej bagnetem i wtedy nie miałem smarowania i bodajże zawory klekotały jak diesel, ale kolega na pewno spr czy poziom oleju jest w porządku, więc to chyba powinniśmy odrzucić jak przyczynę.
Panowie no miejmy nadzieję, że przyczyna znaleziona :D
Wyjęliśmy alternator, kolektory z przepustnicą itd...
I wiecie jak jest Filtr oleju i chłodnica oleju na filtrze ? ta dodatkowa z obiegiem płynu chłodzącego ?
To to jest skręcone dużą śrubą na klucz 27... i ta chłodniczka oleju była TAK LUÂŻNA, że mogło spieprzać bardzo dużo oleju... można ją było poprostu obracać...
w poprzedniej Audi 100 C4 mieliśmy przypadek, że ta sama uszczelka skurczyła się i było 1cm miejsca wogóle bez usszczelki i przez ten jeden centymetr na odcinku 400m wypompowało cały olej, na szczęście się nie zatarł silnik a głowica wtedy była świeżo po remoncie dlatego nie zdziwię się jak tutaj wystarczył ten MEGA luz aby spieprzało ciśnienie i nie pompowało oleju n a klawiature...
Niedługo będzie składanko :D Części nakupione za 600zł ale w zasadzie takie najpotrzebniejsze rzeczy jak już tak przód rozkopany... norma
EDIT:
Dzisiaj ustawiony rozrząd, pozakładane wszystkie rolki, osłony. Zostało tylko wymienić łożyska w alternatorze, przeczyścić przepustnicę i składać wszystko do kupy.
Zanim założymy zderzak, to odpalimy go, zobaczymy jak pochodzi... jak bedzie dalej brak smarowania ( w co wątpimy ) to wlejemy dodatkowo czyściciela układu smarowania. Jak już by to nie pomogło to ostatecznie ściąganie głowicy, ale myślę, że to już koniec problemu
EDIT
Wszystko złożone do kupy, silniczek chodzi jak zegarek.
Przepustnica wyczyszczona, zregenerowany alternator, zregenerowany rozrusznik, połowa rolek rozrządu nowa, nowa pompa wody, rozrząd, siłowniczek od drgań paska rozrządu nowy, kolektory od środka wymyte jak i od zewnątrz, w kolektorze jest rolka, która steruje dopływ powietrza i tym sposobem zwiększa mieszankę, zerwany były w niej 2 bolce przez co się wogóle nie ruszała i była zacięta na 30% otwarcia. Dlatego przy wyprzedzaniu nic się nie działo... Teraz przybyło baardzo dużo mocy.
Szczęście, że problem smarowania rozwiązany
Poprzednio - Audi 100 C4 1993r. 2.0E 16v 140km
Obecnie - Audi A6 C5 1998r. 1.8 20v 125km
W Planach - Audi A6 C6 xxxx r. 2.0TFSI 16v 170KM