Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 2.4 ALF LPG - dziwne szarpanie do 2000 obr/min

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Revan144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2021, 23:00
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Suwałki

A6 C5 2.4 ALF LPG - dziwne szarpanie do 2000 obr/min

Post autor: Revan144 » 01 gru 2021, 22:45

Witam,

Mam denerwujący problem od kilku dni. Przewaliłem forum, internety i dalej nic nie znalazłem co by mogło rozwiązać ten problem.

Bez różnicy czy na benzynie, czy lpg, przy mocniejszym wdepnięciu pedału gazu szarpie silnikiem do ok 2 tys obrotów, jest to odczuwalne na całej budzie i nie ma tyle mocy co powinien (szarpie jakby koła ślizgały się po asfalcie na załączonym ASR. Ktoś może powiedzieć, że pada śnieg, są oblodzenia i stąd jest problem, ale on już był przed atakiem zimy ;) ).
Tego problemu nie zauważyłem na 1 biegu, na pozostałych występuje. Przy delikatnym wciskaniu pedału gazu nic nie szarpie. Jest to o tyle dziwne, że po przekroczeniu 2 tys obrotów aż do odcięcia idzie jak Szatan, mogę wdepnąć pedał w podłogę i nic nie szarpnie. <mysli> Przy puszczaniu pedału gazu i hamowaniu silnikiem nawet na niskich obrotach nic się nie dzieje.
Bywa, że na biegu jałowym obroty potrafią na chwilę spaść, np. z 780 na 720 czy 740 na 680 i jest to odczuwalne w środku. I nie jest to cykliczne.

Co zrobione:
- świece nowe, wstawiałem irydowe z Boscha jakoś w lipcu br.
- przewody podciśnienia wszystkie nowe, zgodnie z rozmiarami
- eżektor czysty (był zapchany wcześniej przez co m. in. pedał hamulca był twardy)
- odma w całości nowa
- przepustnica wyczyszczona "połowicznie" - bez ściągania i zaadaptowana VAGiem
- nowa sonda od strony kierowcy z Boscha
- czujnik temperatury wody nowy, zmieniony w lato
- czujnik temp. powietrza zasysanego (może w tym jest problem? Kupiłem jakiś tani zamiennik z allegro i zmieniłem z miesiąc temu. Stary mam w zapasie, był cały upaprany syfem, mogę spróbować jeszcze go wyczyścić i podmienić).
- silnik po bolesnym dla kieszeni remoncie dwóch głowic przez poprzedniego właściciela (posypały się szklanki zaworowe z popychaczami i wałkami rozrządu).
- olej Valvoline 5W40 full syntetyk zmieniany w wakacje (przesiadka z 10W40 półsyntetyka)

Co spróbowałem zrobić:
- podmieniłem cewkę zapłonową na nową. Bez różnicy
- po odpięciu przepływki nie widać różnicy
- świece wyglądają jak nówki, kolor i stan elektrod prawidłowy
- kasowałem błędy, mimo że na liście nie było żadnych (oprócz jednego z przepływką, ale to raczej wywołane odłączeniem jej)
- sondy wypinałem, bez skutku
- zmieniłem kable zapłonowe (były NGK i jedna Beru, chyba ori), bez zmian. Jedna kwestia co do tego punktu - przy zmianie kabli zapłonowych zdarzyło mi się pomylić ze sobą dwa cylindry (wychodzi robota wieczorami przy sztucznym świetle na parkingu). Zauważyłem przy odpaleniu jak poszedł strzał z tłumika i obroty szalały na ssaniu. Czy pomieszanie cylindrów mogło spowodować obecny problem?
- nie nie nie... Przegonienie na obrotach >5000 nic nie dało :)

Jedna gumowa uszczelka przepustnicy (ta okrągła z kołnierzem na łączeniu rury dolotu z przepustnicą) jest jak plastelina, także nadaje się do wymiany (obecnie jej szukam). Z drugiej strony by ciągnęło lewe powietrze i mogło wywalać błędy o zbyt bogatej mieszance...

Druga kwestia - na zimnym silniku po nocy, odkąd pojawił się problem, potrafi trochę długo kręcić. Przy lekko rozgrzanym silniku (jak skończy się ssanie) pali od strzała.

Mam już w głowie mętlik od myślenia i przeglądania. Stąd wypiszę swoje rozkminy ;)
- sprzęgło odpada - nie ślizga się, biegi wchodzą normalnie.
- objawy dwumasy?
- może znów eżektor się przytkał lub przepustnica się przycina?
- wtryski raczej odpadają. Problem raczej by był tylko na benzynie lub tylko na gazie. Albo może jakiś elektrozawór na lpg przycina?
- mapa gazu była nieświadomie ustawiona pod sypiącą się sondę lambda. Muszę zatem poprawić mapy. Może to powoduje także rozjechanie się mapy na benzynie?
- jakaś nieszczelność w podciśnieniu?

Nie potrzebuję porad typu "Nie wiesz co masz robić, postaw do mechanika". Przejechałem się na mechanikach i wolę samemu rozwiązywać problemy, jak stawiam to tylko wtedy gdy wiem, że nie podołam zadaniu czy z braku odpowiednich narzędzi/miejsca.

Kończą mi się pomysły, a nie chcę ładować pieniędzy w czujniki czy części, które mogą okazać się że są dobre, a ich wymiana będzie daremna. Jak coś się dzieje z samochodem, to ze mną też i nie jestem sobą :D Także prosiłbym o pomoc, może ktoś miał podobny problem? W razie potrzeby udostępnię logi i/lub listę błędów (o ile jakieś się pojawią).

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 2.4 ALF LPG - dziwne szarpanie do 2000 obr/min

Post autor: sabuk2006 » 02 gru 2021, 05:40

Witam.

W pierwszej kolejności musisz doprowadzić silnik do jazdy na benzynie, aby później zrobić mapy LPG ( to jest warunek)
Sprawdziłbym cały układ ssący pod ciśnieniem sprężarki (tak jak to się robi w silnikach z turbo) może coś znajdziesz z nieszczelnością.
Zakręć butlę LPG i wypal resztki gazu. Pojeździj na benzynie z 10-20km. Pokasuj błędy silnika (nawet jak ich nie ma)
Zrób zaś z 20-30km i sprawdź jakie są błędy. Już na rozgrzanym silniku (zaś skasuj błędy) zrób logi dynamiczne
002+020+031 może coś z nich wyjdzie.
Jeszcze pokusiłbym się sprawdzenia kompresji w cylindrach.

Pozdrawiam.

Revan144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2021, 23:00
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Suwałki

Re: A6 C5 2.4 ALF LPG - dziwne szarpanie do 2000 obr/min

Post autor: Revan144 » 16 gru 2021, 21:07

Narazie daruje test kompresji na cylindrach.

Po długiej przerwie wracam do tematu.
Przepustnica, kable WN, cewka, przepływomierz podmienione na 100% sprawne. Silnik lewego powietrza nie ma, sprawdziłem cały dolot i nic nie syczy, zostawiłem "nowa" używana przepustnice, bo w starej herezje pokazywał miernik i coś było nie tak z potrlencjometrem. Denerwujące szarpanie ustąpiło dość bardzo i występuje już w zasadzie na gazie. Nie jest idealnie, ale jest lepiej. Jak szarpało to miałem wrażenie, ze albo zaraz silnik wyrwie z fundamentów albo korbę wywali bokiem.

Myslalem też nad katami, chyba ze juz ich mi ma bo wypalone.

W między czasie sprawdziłem podciśnienie. Nigdzie nic nie ucieka, zawory na płytce też wydają się być ok...
Przy wymianie przepustnicy zmieniłem wężyk odmy idący pod nią i wstawiłem jeszcze inny ezektor, w którym powietrze przechodzi prawidłowo bez żadnych oporów. W tej chwili przy odkręcaniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku zasysa go dość mocno i pogarsza się nieco praca silnika. Tak samo jest przy wyciąganiu bagneta. Żadnej sensownej odpowiedzi nie znalazłem czy to objaw prawidłowy czy nie. Jedni twierdzą, ze tak ma być, inni ze to problem. Ile ludzi tyle opinii.

Okazało się też, ze zawór N80 nie pyka. Wyczyścilem go, wystukałem delikatnie i pyka, co prawda nie cały czas. Chociaż mam wrażenie, ze jest jakiś problem z odpowietrzaniem baku (przy odpalonym silniku zasysa delikatnie przy odkręcaniu korka). Jak dmucham w wężyk za zaworem idący do filtra węglowego to jakby był przytkany chyba, że źle coś robię i działa tylko w jedną stronę.

Pokusiłbym się raczej o sprawdzenie czujników Halla czy wszystko jest z nimi ok, okresowo odnoszę wrażenie jakby zapłon wypadał.

Jeszcze jedna kwestia. Po tych perypetiach w grupie 094 pokazuje wartości Idle Stabilization -10 i -1... Rozrząd jest stosunkowo nowy i nie chce mi się wierzyć, że ot tak sie przestawił czy wyciągnął.

VAG nie pokazuje zadnych błędów... Możliwe że po prostu się posypało kilka rzeczy na raz. Najgorzej ze teraz przed świętami nie mam zbytnio czasu wszystkiego posprawdzać. Jest takie prawdopodobieństwo, ze silnik czasami pracuje na dwóch paliwach i przez to kuleje. Posprawdzam elektrozawory, a zwłaszcza przy reduktorze.

Co do mocy, to jest jej tyle samo. A zdaje się że nawet lepiej się zbiera po zmianie przepustnicy i odmy. Mniej pali pb czy gazu i mniej bierze oleju. Problem z długim odpalaniem też ustąpił.

Jeszcze jedno... Czasem na biegu jalowym słychać w kabinie jakieś syczenie (nie mogę go zlokalizować), kiedy ono znika to silnikiem zaczyna telepać. Kiedy syczy - jest ok.

Revan144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2021, 23:00
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Suwałki

Re: A6 C5 2.4 ALF LPG - dziwne szarpanie do 2000 obr/min

Post autor: Revan144 » 08 sty 2022, 14:37

Witam w nowym roku :)

Problem rozwiązany.

Na nowych świecach Boscha zaczęło pojawiać się przebicie na porcelanowym izolatorze. Trzy z nich były wręcz osmolone... Wymieniłem na stare Denso K20TT i szarpanie ustąpiło zarówno na benzynie jak i gazie 👏

W między czasie padła sonda lambda B2S1, która też wymieniałem i także z Boscha. Kupiłem z innej firmy, zamontowałem ja, odłączyłem aku, pojeździłem na samej benzynie i jest ok.

+ postanowiłem wymienić czujnik halla na głowicy od strony pasażera. Od tamtej pory silnik pracuje ciszej i bym powiedział miękko. Do tego obroty trzyma silnik bardzo stabilnie. Korek oleju dalej zasysa, ale ponoć tak ma być i nie będę w to wnikał.

Wszelkie pozostałe problemy, które wymieniałem w poprzednich postach ustąpiły. Silnik pali na strzała i pracuje identycznie na PB i LPG. Można zatem ustawić mapy na gazie.

Temat uznaje za zamknięty i dopowiem dla potomnych, że jeśli kiedykolwiek będą mieli problemy takie jak ja miałem, to zawsze w pierwszej kolejności sprawdzić dokładnie świece! 😁 Można dalej się cieszyć jazdą <hura>

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 2.4 ALF LPG - dziwne szarpanie do 2000 obr/min

Post autor: sabuk2006 » 08 sty 2022, 14:51

Witam.
No to wspaniale, że opisałeś o usterce która powodowała szarpanie i już silnik chodzi jak trzeba.
Temat świec będzie dla potomnych a są niektóre osoby, że po usunięciu usterki już nie zaglądają na forum.
Co do świec to bardziej jestem przekonany do NGK (ale to moja sugestia)
Ważne, że sam doszedłeś do tego problemu i gratulacje.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga