A6 c5 1.8t (błąd wtórnego powietrza- P0411)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
A6 c5 1.8t (błąd wtórnego powietrza- P0411)
Witam. Mam pytanie odnośnie pompy wtórnego powietrza (Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected). Dość często zdarza się że posiadacze samochodów osobowych wyposażonych w silniki benzynowe i katalizator mają problem z tym urządzeniem, ja również.
Chciałbym sam zdiagnozować gdzie leży problem(y) i je wyeliminować.
Wiem gdzie znajduje się nada pompa i mniej więcej jak idą przewody.
Nie wiem natomiast gdzie jest bezpiecznik od tego urządzenia i przekaźnik, jak wygląda (jaki ma nr. znamionowy) + gdzie jest sterownik, kiedy i na jak długo ma włączać się pompa.
- Tutaj znalazłem trochę info. na temat samej pompy, jak wygląda. Montaż/ demontaż (naprawa)
https://a4-klub.pl/topic/267604-naprawa ... C3%B3rego/
- Tutaj z grubsza schemat jak to mniej więcej działa. Do 1.8t podobno dochodzi jeszcze jeden wąż do gruszki turba
Prosiłbym o schemat elektryczny gdzie są przekaźniki, bezpieczniki, jakieś czujniki jeśli występują i sterownik.
Za pomoc z góry dziękuję.
Chciałbym sam zdiagnozować gdzie leży problem(y) i je wyeliminować.
Wiem gdzie znajduje się nada pompa i mniej więcej jak idą przewody.
Nie wiem natomiast gdzie jest bezpiecznik od tego urządzenia i przekaźnik, jak wygląda (jaki ma nr. znamionowy) + gdzie jest sterownik, kiedy i na jak długo ma włączać się pompa.
- Tutaj znalazłem trochę info. na temat samej pompy, jak wygląda. Montaż/ demontaż (naprawa)
https://a4-klub.pl/topic/267604-naprawa ... C3%B3rego/
- Tutaj z grubsza schemat jak to mniej więcej działa. Do 1.8t podobno dochodzi jeszcze jeden wąż do gruszki turba
Prosiłbym o schemat elektryczny gdzie są przekaźniki, bezpieczniki, jakieś czujniki jeśli występują i sterownik.
Za pomoc z góry dziękuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
bendzji,
Nie włącza mi się pompa podciśnienia. Gdy kasuję kod błędu potrafi być spokój przez długi czas i nagle w czasie jazdy pojawić się gdy silnik ma temperaturę roboczą, lub prawie ją osiągnął.
Dziś próbowałem sprawdzić większość elementów które mogłyby sprawiać problem.
Sprawdziłem Czy mam w ogóle zasilanie do pompy. Przy wyłączonym zasilaniu, przy zapłonie i zapalonym silniku nie mam żadnego prądu na wyjściu wtyczki do pompy. Sprawdziłem czy w ogóle pompa startuje poprzez podłączenie jej centralnie do akumulatora, i tak, startuje. Nie wiem czy dobrze chodzi, czy wytwarza odpowiednie ciśnienie, ale chodzi.
Próbowałem znaleźć bezpiecznik i przekaźnik które są powiązane z pompą, więc otworzyłem skrzynkę w komorze silnika. Były tam 3 bezpieczniki. 2 chyba 15A i jeden.... 40?A Nie pamiętam zbyt dobrze, ale był dość sporej wielkości + 2 przekaźniki.
Mniejszy 373 położony właściwie na środku skrzynki, i większy położony bliżej szyby przedniej- 219.
Sprawdzałem czy któryś z bezpieczników jest uszkodzony/ przepalony. Bez względu czy samochód był wyłączony, był na zapłonie, czy silnik chodził nie miałem żadnego prądu na tych 3 bezpiecznikach. Nie wiem czy to dobrze czy wręcz odwrotnie.
Pomyślałem więc że sprawdzę przekaźnik, lecz nie wiedziałem który jest od pompy. Strzelałem że jest to przekaźnik 373. Sprawdziłem go czy działa, i działał. Na zapalonym silniku i chyba na zapłonie ok. 10 Voltów otrzymałem mierząc między "pinem" 86 a 85. To jest prąd sterujący, prawda? Nie otrzymałem żadnych pomiarów z "pinów" 30 i 87...
Jeśli dobrze myślę, to prąd "główny" powinien iść z pinu 30 do 87 po zainicjowaniu prądu na "port" 86 i 85.
Jeśli nic się nie dzieje, czyli sterownik nie ingeruje w to, to może oznaczać że błąd leży po stronie czujnika.
Ten czujnik, jest to on? Pod kolektorem dolotowym?
https://farm9.staticflickr.com/8710/171 ... f152_k.jpg
Trzeba go zdemontować i w jaki sposób sprawdzić czy działa?
Co może być jeszcze przyczyną?
Druga sonda lambda? Jak ją sprawdzić VCDS lite?
Sprawdzałem też zawór jednokierunkowy z tyłu silnika. Nie zauważyłem żadnej sadzy czy czegoś innego co mogłoby świadczyć o tym że zawór przepuszcza w obie strony, zamiast tylko w jedną.
Wzorowałem się na tym filmiku.
Nie włącza mi się pompa podciśnienia. Gdy kasuję kod błędu potrafi być spokój przez długi czas i nagle w czasie jazdy pojawić się gdy silnik ma temperaturę roboczą, lub prawie ją osiągnął.
Dziś próbowałem sprawdzić większość elementów które mogłyby sprawiać problem.
Sprawdziłem Czy mam w ogóle zasilanie do pompy. Przy wyłączonym zasilaniu, przy zapłonie i zapalonym silniku nie mam żadnego prądu na wyjściu wtyczki do pompy. Sprawdziłem czy w ogóle pompa startuje poprzez podłączenie jej centralnie do akumulatora, i tak, startuje. Nie wiem czy dobrze chodzi, czy wytwarza odpowiednie ciśnienie, ale chodzi.
Próbowałem znaleźć bezpiecznik i przekaźnik które są powiązane z pompą, więc otworzyłem skrzynkę w komorze silnika. Były tam 3 bezpieczniki. 2 chyba 15A i jeden.... 40?A Nie pamiętam zbyt dobrze, ale był dość sporej wielkości + 2 przekaźniki.
Mniejszy 373 położony właściwie na środku skrzynki, i większy położony bliżej szyby przedniej- 219.
Sprawdzałem czy któryś z bezpieczników jest uszkodzony/ przepalony. Bez względu czy samochód był wyłączony, był na zapłonie, czy silnik chodził nie miałem żadnego prądu na tych 3 bezpiecznikach. Nie wiem czy to dobrze czy wręcz odwrotnie.
Pomyślałem więc że sprawdzę przekaźnik, lecz nie wiedziałem który jest od pompy. Strzelałem że jest to przekaźnik 373. Sprawdziłem go czy działa, i działał. Na zapalonym silniku i chyba na zapłonie ok. 10 Voltów otrzymałem mierząc między "pinem" 86 a 85. To jest prąd sterujący, prawda? Nie otrzymałem żadnych pomiarów z "pinów" 30 i 87...
Jeśli dobrze myślę, to prąd "główny" powinien iść z pinu 30 do 87 po zainicjowaniu prądu na "port" 86 i 85.
Jeśli nic się nie dzieje, czyli sterownik nie ingeruje w to, to może oznaczać że błąd leży po stronie czujnika.
Ten czujnik, jest to on? Pod kolektorem dolotowym?
https://farm9.staticflickr.com/8710/171 ... f152_k.jpg
Trzeba go zdemontować i w jaki sposób sprawdzić czy działa?
Co może być jeszcze przyczyną?
Druga sonda lambda? Jak ją sprawdzić VCDS lite?
Sprawdzałem też zawór jednokierunkowy z tyłu silnika. Nie zauważyłem żadnej sadzy czy czegoś innego co mogłoby świadczyć o tym że zawór przepuszcza w obie strony, zamiast tylko w jedną.
Wzorowałem się na tym filmiku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: stargard szcz
witam, ja również mam SAI, ale ominięty czyli nie ma tego elektrozaworku w ogóle nie mam podłączonego, pompe również, wywala mi bład w pamięci ale to nic nie przeszkadza wszystko dział zmiana dolotu itp. może spróbuj ominąc to. niestety ja tego nie robiłem wiec jak to minąć nie pomogę, mam to tak zrobione jak by mój samochód po prostu nie był w to wyposażony, pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
kolczyk21002100,
Witam
Nie wiem czy to prawda, ale gdy posiada się silnik benzynowy wyposażony w katalizator i jest taka pompa podciśnienia, to lepiej aby działała. W przyszłości mogą pojawić się problemy z katalizatorem (?)
Nie wiem co o tym myśleć.
Witam
Nie wiem czy to prawda, ale gdy posiada się silnik benzynowy wyposażony w katalizator i jest taka pompa podciśnienia, to lepiej aby działała. W przyszłości mogą pojawić się problemy z katalizatorem (?)
Nie wiem co o tym myśleć.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
To czy lepiej żeby działała to zależy od tego jak jeździsz, jak robisz dłuższe trasy to w sumie pewnie katalizatorowi obojętne bo i tak się wypali. SAI służy do dopalania wzbogaconej mieszanki na katalizatorze przy zimnym silniku. Przestrzeliłeś bezpieczniki czy dobre? Sprawdź wężyki podciśnienia i sam zawór sterujący.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
to nie pompa podciśnienia tylko ona tłoczy powietrze , to nie czujnik a zawór - staraj się nie kręcić
ten schemat jest zły i nie dotyczy raczej AWT bo ja mam w b5 i z tego zaworu nie ma połącznia z gruszką wastegate tylko i wyłącznie do zaworu z tyłu głowicy
co do przekaźnika to 373 i bezp. 40 A są za SAI odpowiedzialne , dobrze kombinowałeś
tu masz schemat elektryczny silnika jeśli odczytasz i coś pomoże http://docdro.id/GUxYJLy
ten schemat jest zły i nie dotyczy raczej AWT bo ja mam w b5 i z tego zaworu nie ma połącznia z gruszką wastegate tylko i wyłącznie do zaworu z tyłu głowicy
co do przekaźnika to 373 i bezp. 40 A są za SAI odpowiedzialne , dobrze kombinowałeś
tu masz schemat elektryczny silnika jeśli odczytasz i coś pomoże http://docdro.id/GUxYJLy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: stargard szcz
na problemy z katalizatorem jest tylko jeden , wycięcie
,mój jeden sie posypał to znaczy ze sie przepaliła dziurka w środku wielkości 5 zł może wiekszej i dzwonił wiec w miejsce dwóch katalizatorów wstawiłem strumienice które wyglądają jak katy i po problemie i jeszcze troszke sie zarobiło na sprzedaży
