[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Instalka lpg jest słabo wystrojona i powyżej 5 tyś brakuje gazu i pewnie dlatego wyłapuje te błedy, napisz co masz za podzespoły w lpg jakie wtryski i reduktor, turbo nadal nie osiąga zadanego cisnienia i poÂźno wstaje auto nie osiąga pełnej mocy, sprawdzenie szczelności dolotu to podstawa potem można szukać dalej, przydał by się log też na pb z 002 i 115 ale najpierw trzeba ogarnąć dlaczego turbo nie ładuje jak powinno.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Co do testu szczelności z użyciem sprężarki, to w chwili obecnej w warunkach "przyblokowych" nie mam za bardzo możlowości technicznych do jego wykonania...
Póki co zanim uzyskam taką możliwość zakupię chyba preparat typu tester szczelności firmy car-tech i spróbuję za jego pomocą coś ustalić...
O ile ten produkt okaże się odpowiedni do tego typu sprawdzeń...
Póki co zanim uzyskam taką możliwość zakupię chyba preparat typu tester szczelności firmy car-tech i spróbuję za jego pomocą coś ustalić...
O ile ten produkt okaże się odpowiedni do tego typu sprawdzeń...

Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
zeby sprawdzić zczelność musisz mieć ciśnienie w układzie a tak to w jaki sposób chcesz ustalić?Jigitt pisze:Co do testu szczelności z użyciem sprężarki, to w chwili obecnej w warunkach "przyblokowych" nie mam za bardzo możlowości technicznych do jego wykonania...
Póki co zanim uzyskam taką możliwość zakupię chyba preparat typu tester szczelności firmy car-tech i spróbuję za jego pomocą coś ustalić...
O ile ten produkt okaże się odpowiedni do tego typu sprawdzeń...
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
hmmm fakt, o tym nie pomyślałem
no cóż, preparat już zamówiony więc i tak się przyda... sprężarkę mam u staruszka mojego, więc jak pojadę na weekend to dorobię "korek" węża i spróbuję zadać ciśnienie w układ, a jak nie, to będę musiał poszukać jakiegoś fachowca...
Może ktoś wie kto na Mazowszu pomógłby mi ustalić przyczynę niedoładowania mojej A6??
[ Dodano: 2013-08-26, 10:09 ]
Ale zanim go wykonam i dojdę do samego testu, chciałbym jeszcze ustalić pewne aspekty, żeby mi potem w razie czego nic nie "wybuchło".
A zatem, do wykonania testu musimy:
- włożyć korek z wejściem do podłączenia sprężarki w rurę od filtra,
- wymontować plastikowy zawór jak jest to pokazane w 1.00 min filmu i co dalej?? Tam ma pozostać dziura?? Czy połączyć przewody na sztywno??
- wykręcić korek wlewowy oleju,
- ciśnienie można zadać max do 3 atmosfer tak??
Co jeszcze powinno się zrobić, lub czego nie, żeby czegoś nie spie...ć??

no cóż, preparat już zamówiony więc i tak się przyda... sprężarkę mam u staruszka mojego, więc jak pojadę na weekend to dorobię "korek" węża i spróbuję zadać ciśnienie w układ, a jak nie, to będę musiał poszukać jakiegoś fachowca...

Może ktoś wie kto na Mazowszu pomógłby mi ustalić przyczynę niedoładowania mojej A6??
[ Dodano: 2013-08-26, 10:09 ]
Koledzy, przygotowuję się do zrobienia takiego testu szczelności jak na filmiku z w/w linku... Właśnie pracuję nad tym specyficznym rodzajem "korka" w rurę od filtra...ÂŁukasz13 pisze:Potrzebny kompresor z regulacja cisnienia i trzeba dorobic taka zatyczkę do ryry za filtrem powietrza jak na filmiku: mozna też szukac nieuzczelności na opaskach czy nie ma mokrych plam od oleju itd.
Ale zanim go wykonam i dojdę do samego testu, chciałbym jeszcze ustalić pewne aspekty, żeby mi potem w razie czego nic nie "wybuchło".
A zatem, do wykonania testu musimy:
- włożyć korek z wejściem do podłączenia sprężarki w rurę od filtra,
- wymontować plastikowy zawór jak jest to pokazane w 1.00 min filmu i co dalej?? Tam ma pozostać dziura?? Czy połączyć przewody na sztywno??
- wykręcić korek wlewowy oleju,
- ciśnienie można zadać max do 3 atmosfer tak??
Co jeszcze powinno się zrobić, lub czego nie, żeby czegoś nie spie...ć??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Czytałem gdzieś na forum, że w celu przeprowadzenia próby ciśnieniowej, bardzo ważnym jest, aby odłączyć przewód powrotny TIP-a, ponieważ gdy układ jest pod ciśnieniem, olej wraca w dół rury do TIP-a ... a więc do turbo .... skończy się z wywaleniem niebieskiego dymu z rury wydechowej...Jigitt pisze: - wymontować plastikowy zawór jak jest to pokazane w 1.00 min filmu i co dalej?? Tam ma pozostać dziura?? Czy połączyć przewody na sztywno??

Gdzieś też widizałem, że gumowy korek butelki od wina pasuje do jego zatkania, trzeba tylko opaską zaciskową zabezpieczyć...

jest: A6 C6 2.0TDI 

- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Znalazłem w necie taki patent:
http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... category=5
tylko nie wydaje mi się, żeby to było mocne, wytrzymałe urządzenie...
Zastanawiam się jeszcze, czy dobrym rozwiązaniem byłoby wspawanie zaworu do pompowania powietrza jaki jest w kole, wtedy zadane ciśnienie można by zmierzyć zwykłą końcówką do pompowania kół z manometrem... Mam rację??
[ Dodano: 2013-09-29, 17:13 ]
Koledzy mam nadzieję, że doszedłem jaki był powód mojego problemu... "Napompowałem" układ i namierzyliśmy nieszczelność...
Poniżej fotki:
http://img199.imageshack.us/img199/3017/pedb.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/5602/4oyw.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/5439/7eyv.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/8726/d73i.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/5469/bvvg.jpg
Nie miałem takiego węża w zanadrzu, więc póki co musiałem sobie poradzić jakimś zastępczym, aby tylko auto było w stanie jeździć, jutro muszę coś znaleźć i zakupić... Najlepszy byłby nowy, ale już patrzyłem na alledrogo, że takich nie ma...
Ponadto zrobiłem ponowne logi dynamiczne na wskazanych grupach, jeśli możecie to rzućcie na nie okiem i powiedzcie czy coś w tych cyferkach się zmieniło, ew. czy coś na lepsze czy na gorsze...
Log (0 - 002)
Log (1 - 115)
Log (2 - 118)
Wydaje mi się, że auto póki co na wężu zastępczym, ale "lżej" ma się zbierać...
http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... category=5
tylko nie wydaje mi się, żeby to było mocne, wytrzymałe urządzenie...

Zastanawiam się jeszcze, czy dobrym rozwiązaniem byłoby wspawanie zaworu do pompowania powietrza jaki jest w kole, wtedy zadane ciśnienie można by zmierzyć zwykłą końcówką do pompowania kół z manometrem... Mam rację??
[ Dodano: 2013-09-29, 17:13 ]
Koledzy mam nadzieję, że doszedłem jaki był powód mojego problemu... "Napompowałem" układ i namierzyliśmy nieszczelność...
Poniżej fotki:
http://img199.imageshack.us/img199/3017/pedb.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/5602/4oyw.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/5439/7eyv.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/8726/d73i.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/5469/bvvg.jpg
Nie miałem takiego węża w zanadrzu, więc póki co musiałem sobie poradzić jakimś zastępczym, aby tylko auto było w stanie jeździć, jutro muszę coś znaleźć i zakupić... Najlepszy byłby nowy, ale już patrzyłem na alledrogo, że takich nie ma...
Ponadto zrobiłem ponowne logi dynamiczne na wskazanych grupach, jeśli możecie to rzućcie na nie okiem i powiedzcie czy coś w tych cyferkach się zmieniło, ew. czy coś na lepsze czy na gorsze...
Log (0 - 002)
Log (1 - 115)
Log (2 - 118)
Wydaje mi się, że auto póki co na wężu zastępczym, ale "lżej" ma się zbierać...

Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Turbo juz wstaje lepiej, log był na lpg tak? Ogólnie ten program troche za ostry jest przy wyższych obrotach turbina juz nie jest w stanie utrzymać cisnienia, zrób jeszcze loga z 020 031 033, ale jesli sprawdziłeś szczelność i tylko ta jedna niesczelnośc była to szykuj sie na wymiane przepływki.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Tak, na LPG, wybieram się w najbliższym czasie do gazownika, bo wciąż wyrzuca mi zapłon na 4 cylindrze, trzeba będzie poprawić sterowanieÂŁukasz13 pisze:Turbo juz wstaje lepiej, log był na lpg tak?
Co zatem zrobić, żeby to ciśnienie utrzymać jak należy??ÂŁukasz13 pisze:Ogólnie ten program troche za ostry jest przy wyższych obrotach turbina juz nie jest w stanie utrzymać cisnienia
Logi zrobię może jeszcze dziś jak wrócę z pracy... a przepływkaÂŁukasz13 pisze:zrób jeszcze loga z 020 031 033, ale jesli sprawdziłeś szczelność i tylko ta jedna niesczelnośc była to szykuj sie na wymiane przepływki.


Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
To znaczy spojrzałem jeszcze raz na te logi i cos się dzieje powyżej 5,5 tys bo ecu tnie doładowanie, czyli sama turbina i reszta może być ok, zrób reszte logów to będzie wiadomo cos więcej, co do przepływki to przy takim daładowaniu jak masz powinno być 15-20 g więcej na przepływce.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
porobiłem dziś logi na wskazanych grupaach, oto one:
Log (0 - 020)
Log (1 - 031)
Log (2 - 033)
ciekaw jestem co z nich wynika...
PS. tego przewodu nie ma w żadnych intercarsach ani autolandach... tylko ASO i to na zamówienie do sprowadzenia z Niemiec... koszt 45zł, w pt ma być do odebrania
Log (0 - 020)
Log (1 - 031)
Log (2 - 033)
ciekaw jestem co z nich wynika...
PS. tego przewodu nie ma w żadnych intercarsach ani autolandach... tylko ASO i to na zamówienie do sprowadzenia z Niemiec... koszt 45zł, w pt ma być do odebrania

Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Log znowu na lpg tak? Troche Âźle Ci powiedziałem bo mogłeś zrobić te kanały z jakims dodatkowym w którym sa obroty silnika np. 002+020, 003+031 byłoby fajnie, ale ok jesli to było na lpg to na wysokich obrotach pewnie koło 5-5,5 tyś brakuje paliwa, przerzucało ci na pb? wtedy też zaczyna cofać zapłon i ecu obniża doładowanie. Dobrze by było gdybys zrobił chociaż jeden log na pb po kasowaniu błędów 002+033 Na pewno instalka lpg jest do wystrojenia, i pewnie reduktor nie wyrabia cisnieniowo i brakuje gazu. JAkie masz tam graty zamontowane?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Tak, logi ponownie na lpg, zastanawiałem się czy nie zrobić na Pb, ale chciałem, żeby było jednakowo, stąd wybór lpg.ÂŁukasz13 pisze:Log znowu na lpg tak?
Też mnie zastanowiło, że w odróżnieniu do poprzednich logów nie było tu nigdzie obrotów, ale nie znam się na tym aż tyle, więc zrobiłem tak jak było...ÂŁukasz13 pisze:Troche źle Ci powiedziałem bo mogłeś zrobić te kanały z jakims dodatkowym w którym sa obroty silnika np. 002+020, 003+031 byłoby fajnie
tak, za każdym razem szarpnął, po czym rozłączał LPG i zaczął dalej ciągnąć na Pb. Każdorazowo pokazuje błędy:ÂŁukasz13 pisze:jesli to było na lpg to na wysokich obrotach pewnie koło 5-5,5 tyś brakuje paliwa, przerzucało ci na pb? wtedy też zaczyna cofać zapłon i ecu obniża doładowanie.

3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 35-00 - -
Co do instalki to jest tam Stag 200-4, reduktor był Zavoli, ale został wymieniony 3 tygodnie temu na nowy, bo stary sie roz...ł i przełączał się na gazolinę dopiero przy 90'C.ÂŁukasz13 pisze:Na pewno instalka lpg jest do wystrojenia, i pewnie reduktor nie wyrabia cisnieniowo i brakuje gazu. JAkie masz tam graty zamontowane?


zrobię w weekend logi i na Pb i na lpg łącząc grupy tak, żeby były obroty.ÂŁukasz13 pisze:Dobrze by było gdybys zrobił chociaż jeden log na pb po kasowaniu błędów 002+033

u mnie po założeniu zastępczego wężyka zamiast tego pękniętego świst już się nie pojawia...Sebi629 pisze:Miałem identyczny problem ze świstem trudnym do zdiagnozowania tyle że w 2.7T. Po próbie ciśnieniowej okazało się że popuszcza DV. Może go sprawdź czy u Ciebie też nie popuszcza dając tak charakterystyczny świst![]()

Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D