Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALF 2.4 165 KM] A6 Avant - odma i wyciek oleju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
stingear

[ALF 2.4 165 KM] A6 Avant - odma i wyciek oleju

Post autor: stingear » 19 mar 2018, 17:15

Witam serdecznie,
Ogarnąłem już uszczelki pokrywy zaworów, zaślepki nastawnika oraz prawie całe wężyki podciśnienia, a sam silnik umyłem karcherem oraz specjalnymi środkami do czyszczenia. Problem z przeciekiem oleju oraz smrodem w kabinie niestety nadal występuje.
W tym wypadku została mi odma i ezektor. Ezektor raczej napewno jest niedrożny (test korka wlewu oleju - korek ani drgnie), a sama odma jest w opłakanym stanie - przynajmniej ta widoczna część nad ezektorem, do której mam dostęp. Ponowne łatanie odmy nie ma już sensu, gdyż co załatam pęknięcie, to pęka w innym miejscu - stary zbutwiały plastik. Nowy ezektor i odma już zamówione.
Pozostaje problem części odmy pod ezektorem za silnikiem, do której szczerze mówiąc jest kiepski dostęp. Przypuszczam, że właśnie z tamtego miejsca wywala olej na kolektor i trochę dymi. Dym i zapach pojawił się dopiero po przejechaniu paru kilometrów i mocniejszym przyciśnięciu silnika - zagrzał się i dostał ciśnienia.
Czy np. od spodu się tam dostanę? Czy wystarczy zdemontować te same elementy co do wymiany ezektora.
No i jeszcze jedno pytanie: czy zatkana odma ma wpływ na spalanie?

pgroszek73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Wolin

Post autor: pgroszek73 » 19 mar 2018, 17:35

Zatkana odma może być przyczyną większego spalania paliwa.

stingear

Post autor: stingear » 19 mar 2018, 21:26

Dojdą do tego jeszcze lambdy i mamy smoka.
Lambdy przyszły dzisiaj, reszta mam nadzieję jutro także dotrze i wezmę się za naprawę.
Odma wychodzi od tyłu silnika od strony zbiornika na płyn chłodzący, więc dostęp powinien być w miarę po jego zdemontowaniu.
Użyję endoskopu i postaram się tam zajrzeć. Może coś sensownego wymyślę. Jak się uda, to zarzucę sposób dla potomnych.

brewka83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud

Post autor: brewka83 » 19 mar 2018, 23:16

Żeby zdjąć ten przewód od odmy pod kolektorem to albo musisz mieć super hiper malutkie rączki ewentualnie musisz odkręcić przepustnicę i wtedy dojdziesz bez problemu. Dopiero po wymianie eżektora i odmy ustanie wyciek oleju na kolektory i przestanie śmierdzieć w aucie. Miałem to samo w 2.8
Nie ma z tym dużo roboty tylko potrzebne są chęci :)
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie :)
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane <beczy>
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie <boisie>

stingear

Post autor: stingear » 20 mar 2018, 20:59

Dzięki bardzo, a co do tych przewodów właśnie, to jaki mają numer katalogowy? bo mam już całą górną część odmy i ezektor, teraz tylko kwestia czasu i pogody na wymianę tego.
ręce niestety sporawe, ale coś wymyślę.
Chyba, że po zmianie ezektora i odmy powinno przestać cieknąć i nie będzie potrzeby wymiany, bo może te przewody nie są pęknięte, a chlapie na złączeniach.

brewka83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud

Post autor: brewka83 » 21 mar 2018, 07:15

Całą odmę kupisz w IC za dobre pieniądze. Jest to wyrób firmy topran i jest jak najbardziej ok. Odmę trzeba zrobić Całą inaczej nie ma to sensu. Ten pod kolektorem kawałek jest najważniejszy
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie :)
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane <beczy>
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie <boisie>

stingear

Post autor: stingear » 24 mar 2018, 20:52

Tylko że ja już mam ezektor i górną cześć odmy, a brakuje mi tej dolnej.
Dlatego właśnie potrzebuję kod części, żeby dokupić.
A w żaden sposób nie mogę tego nigdzie znaleźć. Zawsze znajduję tylko ezektor i górną część.

[ Dodano: 2018-03-24, 20:52 ]
Witam,
dziś zabrałem się za wymianę i wymieniłem odmę oraz ezektor.
Wymiana chyba przyniosła pozytywny skutek, bo wprawdzie przez chwile po wymianie nadal było czuć spalony olej z klimy, to po przejechaniu jakiś 15km i ponownym włączeniu klimy zapach już nie występuje.
Nie zauważyłem też dymu pod maską. Podciśnienie działa prawidłowo, bo przy wymianie odmy musiałem odpiąć jeden wężyk i mi zaczęło nim zasysać powietrze. Odma też chyba działa prawidłowo, bo słyszę ezektor - zanim go założyłem to sprawdzałem dmuchając w niego i mi "gwizdał" jak flet. Przewód wchodzący do odmy od dołu po odpięciu starej odmy był prawie całkowicie zatkany - wydłubałem cały syf przed założeniem nowej odmy.
Korek wlewu oleju po odkręceniu na zapalonym silniku jest tak jakby zasysany, trzeba lekko pociągnąć, żeby go wyjąć, a jak się puści to go zasysa. Wydaje mi się, że to prawidłowy odruch, choć widziałem sytuację, że korek po odkręceniu podskakuje i to niby jest oznaka prawidłowo działającej odmy(to był silnik diesel'a, nie wiem czy ma to coś wspólnego). Zobaczę teraz przez jakiś czas, czy dalej cieknie z pod uszczelek pokrywy, czy już nie. Zostały mi jeszcze te nieszczęsne lambdy, ale wszystko po kolei.

brewka83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud

Post autor: brewka83 » 25 mar 2018, 10:22

Czyli wsio jest oki.
Ale niestety musisz wymienić teraz jeszcze uszczelki pod pokrywami plus zaślepki za głowicami bo nadal będzie się tam pocić tylko już teraz nie na taką skalę. Ja tak miałem w 2.8 i dopiero jak zrobiłem wszystko to było ok. Olej kapie spod pokryw na kolektory i dlatego śmierdzi w aucie po 'większym bucie'
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie :)
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane <beczy>
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie <boisie>

stingear

Post autor: stingear » 25 mar 2018, 21:12

Zaślepki nowe, szczelne, ale wyciek znowu spod uszczelki pokrywy zaworów na samych rogach - musiało wydmuchać pomiędzy wymianą uszczelki a zmianą odmy i ezektora. W każdym razie odkręcę, przeczyszczę i zakręcę jeszcze raz i sprawdzę, czy zatrybiło. Może w końcu pozbędę się tego wycieku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja