Witam, na wstępie powiem ze duzo tematów przewaliłem i dalej na 100% nie wiem gdzie ona jest. Zadnych rurek karbowanych przy silniku niemam itp. Jedyne co znalazłem to ezektor ale ten jest czysty. moze ktoś mi opisac skąd ta odma w tym akurat silniku ma wychodzić i gdzie wchodzić i którą częśc wyczyścić? bo mi lekko korek podskakuje jak go odkręce, i mam olej na świecach.
Mam juz kupioną nową uszczelke ale szkoda ją wymieniać zanim nie naprawie tej odmy bo mi znowu zacznie się olej wlewać. Pozdrawiam!
Ps.
Mój taki znajomy co mi robi czasem jakąś mechanike to mowi ze się czepiam tego podskakującego korka,bo to nic takiego mówi. Jak myślicie , moze mieć racje? ogólnie to on ma pojęcie o samochodach, tyle ze on bardziej w japońcach się specjalizuje.
[A6 C5] 99r. 1.8T 150km gdzie jest odma!??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 426
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Było na forum proszę -a6-c5-18t-turbina-znikajacy-olej-vt925 ... light=odma
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Hejka, wstrzelę się w stary temat.
Jakis dłuższy czas temu wymieniałem odmę samą tą rurkę na kształt takiego pogiętego "S"
Silnik od spodu wygląda strasznie... Gdzieś cieknie na zewnątrz ale to nie zawsze. Na 10tyś ok ucieka mi jakieś 1L - 1,5L oleju ale na zewnątrz (plus coś na 100% przez uszczelniacze.)
Chcę wymienić znowu odmę plus to co znalazłem w sympatycznych pieniażach a jest do okoła odmy, tak profilaktycznie.
Czy samą tą jak by podstawę o numerze : 037103772B mogę wymienić na numer: 048 103 772B ?
z wyglądu takie same, tylko ta druga nie wchodziła w silniki turbo. różnica w cenie 150zł do 35zł.
Macie jakis pomysł jak wyczyścić rurę od osmy tą co jest tak do okoła silnika między trójnikiem od odmy a zaworkiem dv? u mnie to jest jeden metalowy element i z 5 lat temu płakałem jak go wyjmowałem...
Jakis dłuższy czas temu wymieniałem odmę samą tą rurkę na kształt takiego pogiętego "S"
Silnik od spodu wygląda strasznie... Gdzieś cieknie na zewnątrz ale to nie zawsze. Na 10tyś ok ucieka mi jakieś 1L - 1,5L oleju ale na zewnątrz (plus coś na 100% przez uszczelniacze.)
Chcę wymienić znowu odmę plus to co znalazłem w sympatycznych pieniażach a jest do okoła odmy, tak profilaktycznie.
Czy samą tą jak by podstawę o numerze : 037103772B mogę wymienić na numer: 048 103 772B ?
z wyglądu takie same, tylko ta druga nie wchodziła w silniki turbo. różnica w cenie 150zł do 35zł.
Macie jakis pomysł jak wyczyścić rurę od osmy tą co jest tak do okoła silnika między trójnikiem od odmy a zaworkiem dv? u mnie to jest jeden metalowy element i z 5 lat temu płakałem jak go wyjmowałem...
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Na wyczyszczenie tej rurki jak zarosła kitem to nic innego nie wymyślili jak demontaż i moczenie w różnych rozpuszczalnikach. Co do cieknięcia to raczej w 1.8T nie ma jakiś miejsc żeby się strasznie lało. Z moim doświadczeń z 1.8T przez 10lat leje się najczęściej z pod pokrywy zaworów i/lub z napinacza łańcucha. Z odmy się leje jak jest dziurawa na tym esie. A jeśli nie jest, to zatkana odma jest dalej i ciśnienie wypycha uszczelkę z pod pokrywy. Może się też lać z zasilania turbo albo miska brudzi. To raczej nie jest wielki problem bo to widać. Problemem dla tego motoru są krótkie odcinki, szczególnie na LPG dużo wody skrapla się w zaworze na TIP i w zimie jedno przytrzymanie tego zaworu i wzrasta ciśnienie w komorze korbowej i lecą uszczelki-właśnie najczęściej w moim przypadku leciała ta pod pokrywą.
Sprzęgła nie zrzucałem, a uszczelniacz na przodzie wymienił mi mechanik profilaktycznie przy rozrządzie
Uszczelka pod pokrywą to koszt ok 50zł i pewnie z godzinkę roboty. Pod nastawnikiem to już więcej pracy.
Sprzęgła nie zrzucałem, a uszczelniacz na przodzie wymienił mi mechanik profilaktycznie przy rozrządzie
Uszczelka pod pokrywą to koszt ok 50zł i pewnie z godzinkę roboty. Pod nastawnikiem to już więcej pracy.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
górę mam zrobiną, pokrywka, i napinacz, zostały simeringi wałków, samego esa od odmy wymieniałem jakoś kiedyś, teraz może ta podstawa.
Generalnie bardzo nie wiem jak to napisać poci się czujnik ciśnienia oleju, nie ważne jaka firma po kilku tygodniach jest cały w oleju... Miska od spodu mokra po obwodzie ale uszczelniał mi ja mechanik z dwa lata w tył. profilaktycznie oddam mu ponownie na miske jak bedę miał cos do zrobienia
Generalnie bardzo nie wiem jak to napisać poci się czujnik ciśnienia oleju, nie ważne jaka firma po kilku tygodniach jest cały w oleju... Miska od spodu mokra po obwodzie ale uszczelniał mi ja mechanik z dwa lata w tył. profilaktycznie oddam mu ponownie na miske jak bedę miał cos do zrobienia

Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a