2.8 V6 temperatura silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
2.8 V6 temperatura silnika
Potrzebuję informacji na temat jaka jest temperatura silnika 2.8 V6 w momencie gdy na zegarach jest 90 stopni. Chodzi o to czy na vagu nie pokazuje więcej. Przy jakiej temperaturze ma się załączyć visco? Czy po zgaszeniu auta w bardzo gorące dni wskazówka np po 5 minutach podnosi się powyżej 90 stopni?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
Na zegarach 90 to tak naprawdę temp. W zakresie 82-102 albo 105 stopni ( już nie pamiętam )
Wisko stopniowo zaczyna łapać. Zdarzyło mi się tak ze dwa razy jak miałem 2.4 że po zgaszeniu i paru mintach temp. Była wyższa
Wisko stopniowo zaczyna łapać. Zdarzyło mi się tak ze dwa razy jak miałem 2.4 że po zgaszeniu i paru mintach temp. Była wyższa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
2.4 V6 AJG: płyn wymieniany 1.5 roku temu, w aktualne upały temperatura pracy wg VCDS w zakresie od 91 (jazda miejska) do 96 stopni (postój w słońcu), po zgaszeniu, minutę później, 105 stopni (brak obiegu wody przez chłodnicę), 2.8 to powiększona wersja 2.4, bardzo podobne konstrukcje. Zegary pokazują 90 w zakresie, jak napisał bendzji, żeby nie denerwować kierowcy lekkimi wahaniami.
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
U mnie w 2.4 przy upałach, gdy klima chodzi na postoju potrafi zagrzać się do 100 ale potem spada i trzyma na zegarze 90. A temperaturę sprawdź na postoju.
Po zgaszeniu i po odczekaniu chwili wskazówka wędruje dalej ale potem spada /
Visco jest zależne od temp . Im wyższe obroty przy wysokiej temperaturze kręci się szybciej i głośniej automatycznie
Po zgaszeniu i po odczekaniu chwili wskazówka wędruje dalej ale potem spada /
Visco jest zależne od temp . Im wyższe obroty przy wysokiej temperaturze kręci się szybciej i głośniej automatycznie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
No to mam tak samo. Tzn w trakcie jazdy zawsze trzyma na zegarze 90. Vag pokazuje około 92-96 stopni. Tylko zawsze w upały denerwuje mnie że po zgaszeniu temperatura rośnie powyżej 90 stopni. Jak odpalę np przy 100 stopniach to zaraz znowu spada na 90. Myślałem że coś nie tak, bo mam różne silniki w audi a tylko ten 2.8 tak dziwnie się zachowuje w upalne dni
Dodano po 5 minutach 20 sekundach:
Aha a jak temperatura oleju bo u mnie jak jest gorąco to temperatura rośnie do 125-130 stopni. Mówię tu o jeździe na autostradzie z prędkością około 150 km/h w temperaturze otoczenia około 35 stopni
Dodano po 5 minutach 20 sekundach:
Aha a jak temperatura oleju bo u mnie jak jest gorąco to temperatura rośnie do 125-130 stopni. Mówię tu o jeździe na autostradzie z prędkością około 150 km/h w temperaturze otoczenia około 35 stopni
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
Witam,
Nie wiem jak w Waszych silnikach ale ja mam cały czas równe 90 stopni, czy to upał z klimą, czy jest zimno (czy jadę wolno, czy szybko)
Po zgaszeniu silnika nie rośnie temperatura, bo jest pompka elektryczna która tłoczy płyn już po zgaszeniu przez parę minut.
Sprawdzić trzeba tą pompkę (jak macie) czy działa.
Jeśli takiej pompki nie ma, to normalną rzeczą jest, że po zgaszeniu silnika temperatura będzie rosła tak jak w Waszym przypadku.
Oczywiście mam termostat oryginalny.
Pozdrawiam.
Nie wiem jak w Waszych silnikach ale ja mam cały czas równe 90 stopni, czy to upał z klimą, czy jest zimno (czy jadę wolno, czy szybko)
Po zgaszeniu silnika nie rośnie temperatura, bo jest pompka elektryczna która tłoczy płyn już po zgaszeniu przez parę minut.
Sprawdzić trzeba tą pompkę (jak macie) czy działa.
Jeśli takiej pompki nie ma, to normalną rzeczą jest, że po zgaszeniu silnika temperatura będzie rosła tak jak w Waszym przypadku.
Oczywiście mam termostat oryginalny.
Pozdrawiam.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
Pompka w 2.4/2.8 jest tylko w niektórych - kwestia kraju na który auto szło
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
No ja pompki nie mam a co do temp. oleju to mam nowy czujnik oleju Hella to w upały raz na obwodnicy lublina złapałem jadąc z przyczepką lekko ponad 120st. A tak przy normalnej jeździe to dojdzie max 110. Nie wiem czy jakiś czujnik nie uszkodzony ale sam się czasami zastanawiam. Ale kupiony z pewnego źródła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
u mnie też fabrycznie pompki obiegowej nie ma.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
temp. oleju dochodząca do 120 stopni pod obciążeniem w upały raczej jest normalna , miałem tak samo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
ok czyli jestem spokojny że wszystko jest ok, dzięki wszystkim za info
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
Panowie aktualizacja odnośnie temperatury. Wczoraj jechałem do Chorwacji. W trakcie jazdy temperatura na blacie cały czas 90 stopni. Ale jak zjechałem na parking auto stało na wolnych obrotach to temperatura podniosła się prawie do 1 wskazówki za 90 stopni. Wag wówczas pokazuje około 106 stopni. Wiskoza chodziła. Jak zacząłem jechać po 2 km znowu spadło na blacie na 90 stopni. Temperatura otoczenia około 37 stopni. Czy jak vag pokazuje 106 stopni to czy wskazówka na blacie ma stać na 90 czy być wyżej, bo jak wiadomo wskazanie na blacie 90 stopni odpowiada faktycznej temperaturze w jakimś zakresie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
Wszystko w porządku. Licznik pokazuje temperaturę umowną 90 stopni, bo po co mówić kierowcy, że depniesz i jest 102 stopnie a pół minuty później spadło do 92 stopni? Co by Ci to dało? Pęd powietrza ładnie chłodzi płyn przez chłodnicę, czujnik wskazał 37 stopni ale 20cm nad jezdnią i czujnikiem w cieniu (spójrz od przodu, z góry, na dół przed chłodnicą klimatyzacji, widać czujnik jak na dłoni), w słońcu jest wtedy 50-55 stopni, zatrzymałeś się, zabrakło pędu powietrza przeciskającego się przez lamele chłodnicy i temperatura skoczyła. Sama fizyka, ile byś wentylatorów nie wrzucił. Zobacz komputerem ile wynosi temperatura w dolocie (czujnik jest koło grodzi, niedaleko przed przepustnicą) i przestaniesz się dziwić, że jest taka różnica między jazdą a postojem.
A6 C5 mają dodatkowo zabezpieczenie, że przy dużym obciążeniu (czujnik MAP silnika) lub zbyt dużej temperaturze płynu, sprawny klimatronik samoczynnie przerywa pracę kompresora, żeby wentylator elektryczny chłodnicy klimatyzacji (prawa strona chłodnicy w komorze silnika, u góry) wspomagał przepływ powietrza przez chłodnicę płynu i obniżał temperaturę do właściwych widełek wartości. Po spadku temperatury, klimatronik wraca z powrotem do swojej pracy (w instrukcji jest mowa tylko o chwilowym odłączaniu kompresora przy dużych obciążeniach silnika).
V6 to nie jest czterocylindrowa pierdziawka: to zajmuje kupę miejsca w komorze silnika, ciasno, napchane osprzętu, poszukaj ogłoszeń z 1.9TDI i zobacz ile tam miejsca na ręce do grzebania w komorze silnika.
A6 C5 mają dodatkowo zabezpieczenie, że przy dużym obciążeniu (czujnik MAP silnika) lub zbyt dużej temperaturze płynu, sprawny klimatronik samoczynnie przerywa pracę kompresora, żeby wentylator elektryczny chłodnicy klimatyzacji (prawa strona chłodnicy w komorze silnika, u góry) wspomagał przepływ powietrza przez chłodnicę płynu i obniżał temperaturę do właściwych widełek wartości. Po spadku temperatury, klimatronik wraca z powrotem do swojej pracy (w instrukcji jest mowa tylko o chwilowym odłączaniu kompresora przy dużych obciążeniach silnika).
V6 to nie jest czterocylindrowa pierdziawka: to zajmuje kupę miejsca w komorze silnika, ciasno, napchane osprzętu, poszukaj ogłoszeń z 1.9TDI i zobacz ile tam miejsca na ręce do grzebania w komorze silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
No właśnie o to chodzi że mam 4 różne silniki w autach audi i tylko w tym jest taki cyrk . Mam 2.5 tdi V6, 3.7 V8 i 1.9 Tdi i tam nigdy temperatura nie wskoczyła powyżej 90 stopni bez względu czy jadę czy stoję i bez względu na temperaturę zewnętrzna powietrza , dlatego szukam przyczyny bo nie bardzo mi to pasuje że jest to norma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.8 V6 temperatura silnika
W SSP 208 (działanie klimatronika), na stronie 40 jest taka grafika, z której wynika, kiedy wisko będzie załączać wentylator chłodnicy i kiedy będzie się wspomagać wentylatorem chłodnicy klimatyzacji, obroty wentylatora wisko zależą od obrotów silnika, w mojej V6 2.4 nie miałem nigdy skoków temperatury płynu, nie wytrzymałem i dla świętego spokoju podniosłem wolne do 780 obrotów (więcej sterownik nie przyjmuje), wcześniej potrafił w krótkotrwałym korku (<5min.) lekko wychylić wskazówkę w prawo (albo jestem przewrażliwiony).
Mechaniczne wisko to pewna bezwładność systemu względem rozwiązań elektrycznych wentylatorów.
Mechaniczne wisko to pewna bezwładność systemu względem rozwiązań elektrycznych wentylatorów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.