[A6 C5] 2.8 nie da się przeprowadzić adaptacji przepustnicy
[A6 C5] 2.8 nie da się przeprowadzić adaptacji przepustnicy
Jakiś miesiąc temu wyjąłem przepustnice przeczyściłem a następnie przeprowadziłem adaptację. Po wielu następnych zabiegach przy samochodzie znów chciałem ją zaadaptować. Przepustnica jest na linkę, po wejściu w grupę 098 i próbie adaptacji wyświetla się error.
Czy można to jakoś zaadoptować? Co może być przyczyną?
W vagu wyskakuje czasami sporadyczny błąd 17967 regulator wolnych obrotów.
Auto chodziło normalnie (poza delikatnym drganiem silnika na wolnych obrotach). Dziś dodatkowo pojawił mi się problem z automatem, przy jeździe z równym gazem skrzynia zastanawia się, który bieg wrzucić 4 czy 5 i tak w kółko wrzuca 5 zrzuca ba 4 znów 5 i 4...
Czy może to mieć związek z przepustnicą?
Czy można to jakoś zaadoptować? Co może być przyczyną?
W vagu wyskakuje czasami sporadyczny błąd 17967 regulator wolnych obrotów.
Auto chodziło normalnie (poza delikatnym drganiem silnika na wolnych obrotach). Dziś dodatkowo pojawił mi się problem z automatem, przy jeździe z równym gazem skrzynia zastanawia się, który bieg wrzucić 4 czy 5 i tak w kółko wrzuca 5 zrzuca ba 4 znów 5 i 4...
Czy może to mieć związek z przepustnicą?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 11:59 przez feniulolo, łącznie zmieniany 1 raz.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
NA moje oko padl ci sterownik w przepustnicy. Raczej do wymiany przepustnica bo nikt nie sprzeda ci samego sterownika. Przepustnice kupisz używaną za 200 i będziesz latał. One się nie psują jest to sporadyczny przypadek. Można ją uszkodzić czyszcząc jej elektronikę . Regulator wolnych obrotów znajduje się własnie w panelu elektronicznym przepustnicy.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
NA pracę skrzyni elektronika przepustnicy ma największy wpływ a juz nie zaadaptowana przepustnica to na 1000% 

Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Ten samochód mnie wykończy
psychicznie, fizycznie i finansowo
Wiesz może jaka przepustnica przychodzi do naszego samochodu - chodzi mi o numer podobno takie są numery możliwe.
078 133 063 G
078 133 063 AG
078 133 063 AH
078 133 063 AM
Albo czy one się różnią - jakimś krućcem. Aczkolwiek w mojej ktoś już kiedyś grzebał, zmieniał także moje numery wcale nie muszą odpowiadać tej właściwej, bo z nią coś od początku jest nie halo.
Aha i pozatym, że nie chce przejść adaptacji to niby wszytsko jest dobrze, przy odpuszczeniu gwałtownie gazu spuszcza dobrze obroty i na okolo 1,5 2 tys stabilizuje i dopiero niżej schodzi czyli tak jak ma być.. Tylko teraz te jaja ze skrzynią...


Wiesz może jaka przepustnica przychodzi do naszego samochodu - chodzi mi o numer podobno takie są numery możliwe.
078 133 063 G
078 133 063 AG
078 133 063 AH
078 133 063 AM
Albo czy one się różnią - jakimś krućcem. Aczkolwiek w mojej ktoś już kiedyś grzebał, zmieniał także moje numery wcale nie muszą odpowiadać tej właściwej, bo z nią coś od początku jest nie halo.
Aha i pozatym, że nie chce przejść adaptacji to niby wszytsko jest dobrze, przy odpuszczeniu gwałtownie gazu spuszcza dobrze obroty i na okolo 1,5 2 tys stabilizuje i dopiero niżej schodzi czyli tak jak ma być.. Tylko teraz te jaja ze skrzynią...
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Cos jakos wydaje mi się nie tak z tą skrzynią . Nasza przepustnica ma numer
078 133 063 AG to ale z tego co wiem to podchodzą wszsytkie które wymienieś . najwyzej trzeba jakis króciec zatkać. Ja mam taką z zatkanym króćcem i dziala identycznie jak oryginał ACK 078 133 063 AG. Pasuje nawet chyba od 1.8 T
078 133 063 AG to ale z tego co wiem to podchodzą wszsytkie które wymienieś . najwyzej trzeba jakis króciec zatkać. Ja mam taką z zatkanym króćcem i dziala identycznie jak oryginał ACK 078 133 063 AG. Pasuje nawet chyba od 1.8 T
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. Feniulolo do naszych aut przychodzi przepustnica 078 133 063 G ale osobiście zmieniłem na 078 133 063 AG i śmiga bez problemu łącznie z adaptacją ale zanim zdecydujesz się na wymianę posprawdzaj przewody czy nie są uszkodzone a sama cena używanej nie jest taka straszna ja za swoją zapłaciłem z przesyłką 150 pln .pozdro
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 11:52 przez marek [a6], łącznie zmieniany 1 raz.
tylko quatrro
!

- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Sory
pomieszalem rzeczywiscie z literkami G ale AG tez dziala . Myslalem że masz 98 rocznik.

Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
[A6 C5] 2.8 nie da się przeprowadzić adaptacji przepustnicy
Jeszcze gdzieś wynalazłem, że AH też pasuje. Zamówię używaną z pewnego źródła
Skrzynia musi brać informację z przepustnicy, jeżeli się mylę poprawcie mnie.

Skrzynia musi brać informację z przepustnicy, jeżeli się mylę poprawcie mnie.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Oczywiście, że tak ! Bierze info z przepustnicy skrzynia biegów w Twoim aucie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Zaraz zaraz. poczekaj kolego z tym kupnem.
U mnie tez był identyczny błąd, i też nie mogłem zaadoptować przepustnicy.
Adaptacje robisz na wyłaczonym silniku i włączonym zapłonie??
Jeśli tak, ii dalej nie da się zaadoptowac przepustnicy, to zrób to co ja. Czyli.
Wyjmij przepustnicę, odkręc tą plastikowączarną zaślepkę (jest chyba na 6 torx-ów)
tam są spręzynki, trybiki, itd itp.
Użyk elektro contactu (jakiegoś) spryskaj wszystko co tam jest, i delikatnie spróbój poruszać te trybiki ręcznie, również poruszaj tą klapą w przepustnicy, to też ruszysz najwiekszy tryb.. Odczekaj z pól godzinki, później postaraj się to troszkę oszuszyć. Czyli wylej wszystko, odwrć przepustnicę, ta, aby płyn mógl spokojnie wylecieć. Za jakąś godzinkę wszystko poskręcaj do kupy, i wsadź przepustnicę.
U mnie pomogło, i teraz zdaptacę robię ot tak sobie i jest git. żadnych błędów itd. Obroty stabilne więc jest wszysko OK.
Mozesz spróbować,skoro chcesz od razu kupić nową.
Podrawiam.
U mnie tez był identyczny błąd, i też nie mogłem zaadoptować przepustnicy.
Adaptacje robisz na wyłaczonym silniku i włączonym zapłonie??
Jeśli tak, ii dalej nie da się zaadoptowac przepustnicy, to zrób to co ja. Czyli.
Wyjmij przepustnicę, odkręc tą plastikowączarną zaślepkę (jest chyba na 6 torx-ów)
tam są spręzynki, trybiki, itd itp.
Użyk elektro contactu (jakiegoś) spryskaj wszystko co tam jest, i delikatnie spróbój poruszać te trybiki ręcznie, również poruszaj tą klapą w przepustnicy, to też ruszysz najwiekszy tryb.. Odczekaj z pól godzinki, później postaraj się to troszkę oszuszyć. Czyli wylej wszystko, odwrć przepustnicę, ta, aby płyn mógl spokojnie wylecieć. Za jakąś godzinkę wszystko poskręcaj do kupy, i wsadź przepustnicę.
U mnie pomogło, i teraz zdaptacę robię ot tak sobie i jest git. żadnych błędów itd. Obroty stabilne więc jest wszysko OK.
Mozesz spróbować,skoro chcesz od razu kupić nową.
Podrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
U mnie też był Error. W końcu ją przeprowadziłem zgodnie z wskazówkami w ELSA i adapcja ruszyła bez problemowo:
- Przekręcasz zapłon, nie włączasz silnika!
- liczysz do 10 sekund (ELSA wspomina o 6 sekundach)
- dopiero uruchamiasz kanał 098
Adaptacja powinna ruszyć bez problemu. Będzie pisać ADP runs - jak zwykle
Przez cały okres nic nie dotykaj, chodzi głównie o pedał gazu!
PS. Jaki to mechanizm elektroniczny? :-D
- Przekręcasz zapłon, nie włączasz silnika!
- liczysz do 10 sekund (ELSA wspomina o 6 sekundach)
- dopiero uruchamiasz kanał 098
Adaptacja powinna ruszyć bez problemu. Będzie pisać ADP runs - jak zwykle

Przez cały okres nic nie dotykaj, chodzi głównie o pedał gazu!
PS. Jaki to mechanizm elektroniczny? :-D
Chodziło mi o to, że w srodku (pod pokrywą koloru czarnego) jest elektronika, która steruje przepustnica.Camel- pisze:U mnie też był Error. W końcu ją przeprowadziłem zgodnie z wskazówkami w ELSA i adapcja ruszyła bez problemowo:
- Przekręcasz zapłon, nie włączasz silnika!
- liczysz do 10 sekund (ELSA wspomina o 6 sekundach)
- dopiero uruchamiasz kanał 098
Adaptacja powinna ruszyć bez problemu. Będzie pisać ADP runs - jak zwykle![]()
Przez cały okres nic nie dotykaj, chodzi głównie o pedał gazu!
PS. Jaki to mechanizm elektroniczny? :-D