Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] 2.7 T czy bezpiecznie stosowac wkladke k&n

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 27 lut 2011, 08:35

gembas pisze:czy przy silniczku 2.7T bezpiecznie jest stosowac wkladke filtra powietrza K&N?
Nie

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 27 lut 2011, 10:05

z tego co mi wiadomo nie ma żadnych przeciwwskazań do stosowania takich wkładek w silnikach doładowanych, tym bardziej jeśli jest to wkładka dedykowana do konkretnego modelu i renomowanego producenta. chodzi o lepszy przepływ powietrza zasysanego przez turbinę i taka wkładka może tylko w tym pomóc bo zwykłe filtry są produkowane z innych materiałów i mają ograniczone możliwości. oczywiście są na rynku dostępne różne pseudosportowe wkładki które mogą tylko pogorszyć efekty, ale jeśli będzie to k&n to raczej ok.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 27 lut 2011, 10:50

gembas, dokładnie gdzieś czytałem że K&Ny przepuszczają jakieś drobiny pyłu/kurzu co szczególnie źle wpływa na turbiny...
Nie jest to w 100% potwierdzone info, ale warto to brać pod uwagę. Może to kwestia stopnia naoliwienia wkładki?

Nie stosowałem dotąd K&Nów, ale IMO do jazdy "ulicznej" (w przeciwieństwie do "torowej") K&N raczej tylko poprawia humor :p
Oprócz tego, w rachunku ekonomicznym K&N jest b.dorgą alternatywą: gdy przychodzi czas "prania" filtra K&N, taniej wychodzi zakup nowego BOSCH, czy MANN i jest spokój + wygoda.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 19:28 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 27 lut 2011, 11:07

u mnie też ciasnota... chyba jak wymieniałem to byłem w stanie zapiąć 3 z 4 zapinek <lol>

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 27 lut 2011, 17:09

gembas, Kolega jeździ w swoim s4 z wkładką już kilka lat i nic złego mu sie nie działo :)
Co do mocy to jak założyłem do siebie to nie odczułem różnicy.
Jeśli jakaś była to drobna i nieodczuwalna ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja