Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.4 tunning

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Piotr Gr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2025, 22:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przywidz

2.4 tunning

Post autor: Piotr Gr » 12 lut 2025, 17:29

Witam, od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem audi rok 1998 z silnikiem 2.4. Chciałbym dowiedzieć się opini odnośnie tego silnika, ponieważ słyszałem tylko coś w stylu 1.8 T są super reszta to bieda. Czy te silniki są bezpieczne jeżeli chodzi o podnoszenie mocy ? Nie chodzi mi tutaj o jakieś kosmiczne osiągi, ale tak żeby te 200KM było;) pozdrawiam

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 2.4 tunning

Post autor: bgroni » 12 lut 2025, 17:41

Silnik wolnossacy nie podnieszesz mocy więcej jak 20KM, jeżeli masz 165 KM do 180 będzie cudem jakiś.

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Zacznij od sprawdzenie stan obecny twojego silnika.

Piotr Gr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2025, 22:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przywidz

Re: 2.4 tunning

Post autor: Piotr Gr » 12 lut 2025, 17:47

jeżeli dodasz turbo, kompresor to oczywiście że się da, można pokombinować przy układzie dolotowym. Kwestia tego czy silnik wytrzyma, czy nie stopi tłoków. Jak na razie silnik wygląda ok nie chodził nigdy ma gazie. Ale jeszcze będę go dokładniej diagnozował

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 2.4 tunning

Post autor: bgroni » 12 lut 2025, 17:54

Piotr Gr pisze:
12 lut 2025, 17:47
jeżeli dodasz turbo, kompresor to oczywiście że się da, można pokombinować przy układzie dolotowym. Kwestia tego czy silnik wytrzyma, czy nie stopi tłoków. Jak na razie silnik wygląda ok nie chodził nigdy ma gazie. Ale jeszcze będę go dokładniej diagnozował
Widzę kolega hardcore podejście, chwali się. Ciekawy jestem jakby to wyszło. Kibicuję.

Zdiagnozuj dokładnie, sprężanie, stan układu smarowania, stan zmiennych faz, szczelność dolotu i ogólna praca aparatu zapłonowego-korekty mieszanki, wypadania zapłonu i tp.

Piotr Gr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2025, 22:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przywidz

Re: 2.4 tunning

Post autor: Piotr Gr » 12 lut 2025, 18:09

Dlatego tez pytam są silniki typu 1.8 T o vw albo 3.0 2jz od Toyoty czy 1.9 tdi. Które mają duże "zapasy" ale są silniki gdzie podniesiesz moc o 20 km i korba wychodzi bokiem. Pozdrawiam

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.4 tunning

Post autor: vredota » 12 lut 2025, 19:11

Piotr Gr pisze:
12 lut 2025, 18:09
Dlatego tez pytam są silniki typu 1.8 T o vw albo 3.0 2jz od Toyoty czy 1.9 tdi. Które mają duże "zapasy" ale są silniki gdzie podniesiesz moc o 20 km i korba wychodzi bokiem. Pozdrawiam
Gra nie warta świeczki, uzysk to +10/+15%, to jest wolnossak, idzie jak należy ale od 1500-1800rpm, do tego czasu po prostu przyspiesza (masa auta). Jeśli silnik w pełni sprawny, idzie jak ogień, ale powyżej 4500rpm to już tylko hałas i wykładnicze zużycie paliwa (70km/h super ekonomia, 90km/h komfort jazdy, 120km/h stosunek prędkość/ekonomia, 140km/h złopie paliwo, 160km/h i więcej: pije jak szalony, przesadnie dużo, A6 C5 to klasa E: limuzyna a nie połykacz kilometrów na przesadne tempa) bez większych efektów (V6 wychodziły ze skrzyniami z długimi biegami 2-3-4), niektóre części w oryginale już nieprodukowane (lata produkcji robią swoje), aby w 100% poprawnie ogarnąć silnik eksploatacyjnie od A do Z należy go wyjąć z komory silnika, jeśli nie masz własnego kanału, robocizna zje ewentualne nakłady części.

Standardowe bolączki to odma (są dwie, krótka ma bardzo kiepskie dojście), uszczelki pokryw, napinacze łańcuszków zmiennych faz (po jednej w każdej głowicy, cena oryginału powala w ASO na kolana, chiński zamiennik 4x tańszy ale żywotność to loteria), poduszki silnika i mnóstwo pierdółek, często z trudnym dostępem obsługowym. Od razu uprzedzam: na widok kobyły V6 w komorze silnika część mechaników na dzień dobry wytrzeszcza oczy i po chwili daje zaporową cenę, zaporowe terminy lub wprost odmawia (w tym czasie wolą zrobić doładowane R4 i mieć daleko jakieś wymysły V6 VAG z przełomu wieków). Aby poprawnie zrobić rozrząd trzeba ściągnąć przód (tzw. pozycja serwisowa) a samo zdjęcie przodu i złożenie na powrót to 6 godzin na spokojnie i dokładnie (przy garażu z kanałem).

Lepiej kupić 2.7BiT (benzyna) lub 2.5TDI (z jego wszystkimi bolączkami: wycierające się wałki, wadliwy układ smarowania podatny na przytarcia wałków) jeśli zależy Ci na podniesieniu mocy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja