Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] 2,4 Po godzinie ciężko odpala dugo...

Silniki benzynowe
Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

[ A6 C5+Lpg] 2,4 Po godzinie ciężko odpala dugo...

Post autor: Kaszeszczuk » 17 mar 2011, 20:53

Witam Kolegów forumowiczów.
Przeczytałem już cały internet:)

Problem:
Pojawił się gdy temperatura powietrza zaczęła oscylować ponad 2-3 stopnie.
Po zgaszeniu ciepłego silnika i po odstaniu ok. godziny ( do dwóch godzin) muszę dłużej kręcić aby auto odpaliło. Po 3h odpala na dotyk.

Fakty:
- jak odpali prawidłowo silnik gorący to obroty wskakują na 1100 i spadają od razu na 700 ( prawidłowe zachowanie)
- podczas gdy występuje usterka czyli długie kręcenie auto powoli zaczyna odpalać, jakby każdy cylinder po kolei. Po takim odpaleniu obroty wskakują od razu na 700, nie ma tego bujnięcia w górę.
- w zimę ani jednego problemu. Auto zawsze na dotyk odpalało.

Co sprawdzone:
- świece i przewody mają 10tyś NGK, usterka wystąpiła jeszcze w zeszłe lato nawet na nowiutkim zestawie.
- czujnik temp. płynu chłodniczego na złość działa idealnie. Pokazuje prawidłową temp.
Po godzinnym odstaniu przy temp. 3st. temperatura silnika wynosiła 72stopnie, a na desce było 82stopnie, ale po chwili pracy silnika oba wskazania doszły do 90( może czujnik za wolno się wychładza i na zimniejszym silniku podaje za małą dawkę?)
- czujnik zasysanego powietrza pokazuje ok. 57st. co zdaniem wielu jest prawidłowym wskazaniem na rozgrzanym silniku. Niektórzy twierdzą, że nie ma wpływu na samo odpalanie.
- zrobiłem 80km na pb z dodatkiem do czyszczenia wtrysków. Auto na PB chodzi idealnie, nie przerywa, nie brakuje mu paliwa, na LPG z resztą też.
- z rana auto odpala na dotyk więc problem z gazem chyba nie ( instalka ma 10tys km), problem pojawił się w zeszłe lato więc na całkiem nowej instalce.
- jeździłem z odkręconym bakiem jak również z zaślepionym elektrozaworem EVAP.
- całą zimę auto odpalało pięknie i jeździło również, więc cewka raczej ok, choć po zroszeniu jej wodą widać małe iskierki ( gazownik zalecał zmianę, bo na gazie dosyć telepało na jałowym, ale sam wyregulowałem instalkę i jest całkiem znośnie, trochę buja autem - nie przerywa a buja. Tu ewentualnie podejrzenie, że cewka czasami powoli wzbudza iskrę po kolei na każdy cylinder)

Wyczytane:
Problemy z odpalaniem ciepłego silnika:
- czujnik temp. płynu chłodniczego
- czujnik temp. zasysanego powietrza.
- źle działająca cewka, świece, kable ( na forum |Forda ktoś miał tak na świecach NGK)
- pompa paliwa nie zawsze podaje równe ciśnienie
- EVAP, lub filtr węglowy zapchany
- zapchane katalizatory
- rozrusznik się kończy i za dużo prądu pobiera ( forum toyota, mazda)
- zabrudzone wtryskiwacze PB
- regulator ciśnienia paliwa
- przestawiony rozrząd
- czujniki walów rozrządu, położenia wału korbowego
- wtryski gazu przepuszczają do kolektora ( ale z rana pali na dotyk, w zeszłym roku gazownik sprawdzał i mówił, że elektrozawory są sprawne a dodatkowo wtryskiwacze jeszcze trzymają)

Od czego zacząć? Jakieś wskazówki odnoszące się do mojego problemu?

Dzięki za zainteresowanie.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 08:14 przez Kaszeszczuk, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 mar 2011, 09:05

Pierwsze co, to wykluczyłbym LPG. Zakręcić zawór przy butli, wyjeździć gaz aż się na benę przełączy. Można nawet poluzować węże gazowe, żeby wypuścić resztkę gazu.

Jaki jest komp od LPG? Opcja "Rozgrzewanie wtryskiwaczy" występuje i jest włączona?

P.S. W profilu nie masz LPG.
Pozdrawiam,
Krisker

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 19 mar 2011, 13:29

Komputer to agis, wtryski apis solo, reduktor Magic III.

Funkcja rozgrzewania wtryskiwaczy jest i jest włączona.
Auto aktualnie przełącza się na gaz praktycznie niezauważalnie.

Wiem, że muszę to wykluczyć i przy sprzyjających warunkach tego dokonam.
W moim przypadku musiałby puszczać jeden wtryskiwacz i przez to może telepanie na jałowym występuje.

teraz wpadłem na takie rozwiązanie, że jak audi trudniej odpali. To od razu je zgasze i odpale jeszcze raz. jeżeli odpali na dotyk to wykluczę wszelkie czujniki itd. Bo przecież będą pokazywać te same parametry co przed chwilą.

Pozostanie cewka, pompa, wtryski LPG.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 19 mar 2011, 14:25

krisker ma racje wyklucz 1 kolejności LPG
Jak zakończyłeś jazdę na BP to problem z odpaleniem też występuje?

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 19 mar 2011, 20:48

Tak, po jeździe na PB też wystąpił. Dziś było cieplej a problemu nie było, loteria.

Orientujecie się gdzie idzie przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej, u mnie wchodzi między kolektor i elektrozawory i chyba w dół idzie. Chce go wymienić, ale nie wiem czy dojdę do końca.

Macie rację.
Muszę poczekać aż usterka się będzie powtarzać, bo teraz raz jest raz nie ma.

Na razie dolałem lepszej benzyny i sprawdzam.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 19 mar 2011, 21:44

Znajomy miał podobny problem i wymienił jakiś czujnik który dobiera ilość podanego paliwa do temperatury silnika. Komp w samochodzie podawał za dużo paliwa i go trochę zalewało.

Obstawiałem też wtryskiwacz ,że przepuszcza gaz, ale mówisz ,że problem występuje także jak zgasisz samochód na PB więc LPG raczej odpada
.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 20 mar 2011, 10:44

To chyba tylko czujnik temp. płynu chłodniczego lub zasysanego powietrza. U mnie działają dobrze. Sprawdzałem kilka razy.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 20 mar 2011, 11:16

Może mimo wszystko wyłącz opcję rozgrzewania wtrysków lpg i sprawdź ponownie.
Pozdrawiam,
Krisker

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 20 mar 2011, 13:35

Mogę wyłączyć, a możesz przybliżyć mi swoją teorię?

Krisker masz może skany swoich ustawień LPG?
Wiem, że dla każdego auta bywają inne, ale chętnie bym sobie porównał.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 20 mar 2011, 14:19

Ja mam staga. A co do rozgrzewania wtrysków - w ten sposób schodzi reszta gazu z węży i reduktora. W pewnych okolicznościach może to mieć wpływ na odpalanie. Szanse nie są jakieś wielkie, ale sprawdzić można.
Pozdrawiam,
Krisker

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 20 mar 2011, 14:24

Mogę spróbować, choć rozgrzewanie działa na początku przed przełączeniem, aby lepiej przełączał się na lpg.

Nie szkodzi , że masz staga, ustawienia są podobne. chyba, że nie masz:)
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
Pavlo A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:08
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Pavlo A6 » 20 mar 2011, 17:56

Ja miałem ten sam problem,długo kręciła i okazało się że regulator ciśnienia paliwa padł.D tego regulatora przychodzi cienki wężyk zdejmij go i zobacz czy będzie w nim paliwo,jeśli tak to regulator puszcza i jest zrypany a jeśli nie to OK.U mnie puszczał paliwo i wężykiem szło do przepustnicy a tym samym zalewało ją.Dodam że żaden mechanik nie mógł dojść co jest grane ani żaden komputer nic nie wykazał,po prostu kumpel mi powiedział żebym to sprawdził,sprawdziłem ,wymieniłem i jest OK do tej pory.

Jeżeli to by był któryś czujnik to raczej by komputer go wykazał

Ja u siebie wymieniłem:
-cały zapłon
-przepływomierz
-czujnik spalania stukowego
-sprawdzałem ciśnienie na cylindrach
-wyjmowałem i myłem wtryski
-wyrzuciłem katalizator
-czujnik temp.
-ustawiłem zapłon

a okazało się że to ten regulator ciśnienia paliwa
Było:
VW Golf 2 GTI
Renault Laguna
Jest: OOOO A6 C4 2.0
Będzie:OOOO A6 C5 2.8

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 20 mar 2011, 19:27

Dziękuję za zainteresowanie. Mam drugi regulator więc sobie zamienię.

[ Dodano: 2011-03-25, 15:32 ]
Krisker a u Ciebie silnikiem telepało i na benzynie i na LPG. A czy na lpg wyczuwalnie bardziej telepał niż na PB? Jak mocne było telepanie u Ciebie?
Takie, że każdy wyczuwał czy Ciebie wkurzało?

[ Dodano: 2011-04-08, 23:09 ]
Instalacja LPG sprawdzona i jest szczelna. Reduktor nie puszcza podciśnieniem i wtryski też są szczelne.
Dziś wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia i dokręciłem czujnik wałka rozrządy. Zobaczymy.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 23 lut 2012, 20:51

Pavlo A6 pisze:Ja miałem ten sam problem,długo kręciła i okazało się że regulator ciśnienia paliwa padł.D tego regulatora przychodzi cienki wężyk zdejmij go i zobacz czy będzie w nim paliwo,jeśli tak to regulator puszcza i jest zrypany a jeśli nie to OK.U mnie puszczał paliwo i wężykiem szło do przepustnicy a tym samym zalewało ją.Dodam że żaden mechanik nie mógł dojść co jest grane ani żaden komputer nic nie wykazał,po prostu kumpel mi powiedział żebym to sprawdził,sprawdziłem ,wymieniłem i jest OK do tej pory.

Jeżeli to by był któryś czujnik to raczej by komputer go wykazał

Ja u siebie wymieniłem:
-cały zapłon
-przepływomierz
-czujnik spalania stukowego
-sprawdzałem ciśnienie na cylindrach
-wyjmowałem i myłem wtryski
-wyrzuciłem katalizator
-czujnik temp.
-ustawiłem zapłon

a okazało się że to ten regulator ciśnienia paliwa
kolego z której strony tego regulatora miałes paliwo?
Obrazek

sajmon8526
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: sajmon8526 » 23 lut 2012, 22:03

od strony podcisnienia:) zdejmij wezyk i powachaj czy z regulatora nie smierdzi paliwem i z wezyka. jak nie bedzie to jest ok a jak bedzie to trzeba wymienic:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja