Witam, postanowiłem wyczyścić odme, po zdjęciu węża przy skrzyni korbowej ujrzałem zatkane kolanko do którego wchodzi wąż, jest kompletnie zatkany i nie wiem czym to wyczyścić tak aby cały ten syf nie dostał się do środka.
Jakieś propozycje środków?
2.4 ALF czyszczenie odmy
Ezektor będzie wymieniony, jutro zabieram się za zrzucenie kolektora i przy okazji wyczyszczę przepustnice i sam kolektor. Odma jest tak zawalona że nie ma kompletnie przepływu :O (zrobiłem zdjęcie gdy zdjąłem wąż bo aż nie wierzyłem)
![Obrazek]()
Rozumiem że klapka od odmy jest w miejscu gdzie znajdują się zawory i dysze olejowe. (numer 15)
![Obrazek]()
Mam nadzieje że po zdjęciu nie przerazi mnie widok :D
Ps. Nie zakładając nowego tematu. Nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel dlatego po kupnie może z niewiedzy, może ze stereotypów zalałem go dwa razy 10W40 (zmiana była po 10kkm)
Czytałem że ten silnik powinien być zalewany olejem syntetycznym 5W40. Myślę o zmianie na Valvoline MaxLife 5W40 po ok 6kkm od ostatniej zmiany ale nie wiem jak przesiadkę z półsyntetyka na full syntetyk zniesie mój silnik. Co myślicie o takiej zmianie, bawić się czy dalej lać półsyntetyk?
Rozumiem że klapka od odmy jest w miejscu gdzie znajdują się zawory i dysze olejowe. (numer 15)
Mam nadzieje że po zdjęciu nie przerazi mnie widok :D
Ps. Nie zakładając nowego tematu. Nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel dlatego po kupnie może z niewiedzy, może ze stereotypów zalałem go dwa razy 10W40 (zmiana była po 10kkm)
Czytałem że ten silnik powinien być zalewany olejem syntetycznym 5W40. Myślę o zmianie na Valvoline MaxLife 5W40 po ok 6kkm od ostatniej zmiany ale nie wiem jak przesiadkę z półsyntetyka na full syntetyk zniesie mój silnik. Co myślicie o takiej zmianie, bawić się czy dalej lać półsyntetyk?

- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Lej 5W40, z pewnością nie zaszkodzi a będzie tylko lepiej... i nie pytaj już o olej, bo na forum były i są już elaboraty na ten temat.Pawelo96 pisze:Ps. Nie zakładając nowego tematu. Nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel dlatego po kupnie może z niewiedzy, może ze stereotypów zalałem go dwa razy 10W40 (zmiana była po 10kkm)
Czytałem że ten silnik powinien być zalewany olejem syntetycznym 5W40. Myślę o zmianie na Valvoline MaxLife 5W40 po ok 6kkm od ostatniej zmiany ale nie wiem jak przesiadkę z półsyntetyka na full syntetyk zniesie mój silnik. Co myślicie o takiej zmianie, bawić się czy dalej lać półsyntetyk?
Pozdrawiam...