Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.4 165km za uboga mieszanka?

Silniki benzynowe
czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 01 mar 2011, 18:58

Panowie czy to napewno chodzi o ten czujnik bo z tego co wyczytałem w innych postach to chodzi chyba o ten http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 80973.html no ale mogę się mylić. Może ktoś podpowiedzieć?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 mar 2011, 19:09

musisz sprawdzić na vagu który ewentualnie jest uszkodzony, oba przekazują informacje do ecu, ten który wskazałeś podaje info na zegary(2piny, temp płynu) a drugie dwa piny info do ecu i oba są zamontowane obok przepustnicy.
Miałem przypadek że na zegary podawał ok a do kompa skakała temp między -20 a -5, ale musisz to sam sprawdzić zanim zamówisz

czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 01 mar 2011, 19:26

no właśnie kolego ale jak to sprawdzić u mnie w poskim vagu i każdym innym z loku 7 niemożna nić od czytać poprostu nic nie odczytue ale za to w trzecim bliku czyba mam w dwóch ostatnich tabelkach temperatury za zegarze ostatnio było 90 a vag pokazywał w przed ostatniej tabeli pokazywało 97 stopni a w ostaniej 30stopni i nie wiem czego to się dotyczy. domyslam sie że to może ten czujnik źle pokazuje na komp ale nie wiem tylko domysły. ilość paliwa w zbiorniku nie ma nic do zapalania.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 mar 2011, 20:05

czarek1986
ściągnij sobie vaga stąd http://www.turbo-diesel.pl/download/
a będziesz mógł sobie wszystko posprawdzać

czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 02 mar 2011, 21:55

Witam ponownie! zainstalowałem vaga z linku ale tonic nie dało dalej nie mgę odczytać 7 bloku nic nie wyświetla w okienkach. za to w 4 bloku na rozgrzanym silniku ma 97 stopni a w adruga temperatura w tym ssamym bloku ma 27 stopni wiec pytanie czy to jest temperatura na ecu i czy ona jest prawidłowa?

Odnośnie sąd lambda sprawdzałem na vagu i zmieniają swoją wartość w zakresie od 0.1 do 0.7 czy to dobrze gdzieś czytałem że powinny do 1.0 czy u mnie jest ok?

ktoś na forum napisał że wymienił czujnik na wężu przy chlodniy i pomogło za co on jest dokłdanie opowiedialny?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 mar 2011, 00:06

Sondy dobrze pracują a ta druga temp. to temp. zasysanego powietrza więc wszystko jest ok.
Zostaw blok 007 w porządku i nie przejmuj się nim bo twoje auto nie jest wyposażone w czujnik podciśnienia zasysanego powietrza a w tym bloku miedzy innymi ten pomiar jest podawany, inne z tej grupy możesz zobaczyć w innych blokach więc niczego nie tracisz.
Twoje auto posiada jedynie przepływomierz.

czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 03 mar 2011, 03:37

fassi mamy takie same silniki wiec powiedz mi co byś zrobił na moim miejscu sondy chyba ok czujnik zasysanego powietrza tez chyba ok wiec co mu dolega?

Kurcze nie wiem co jest grane dodam że przed wyminą rozrządu było ok ale samochód dobrze chodzi jak się rozgrzeje tylko rano ciężko pali.

Jeszcze jedno jak rozebrałem rozrząd to myłem silnik myjką bo przy okazji wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów. Może jakiś czujnik się odczepił ale to by chyba wywaliło błąd nie zatkałem wlotu powietrza może tam coś sie dostało? ale czy to ma jakieś znaczenie. Nawt ja by się dostało to kropelki bo uważałem żeby nie naleciało wody.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 mar 2011, 21:46

-=Rafal=- pisze:Od początku.
grzemo, wyskoczyłeś z tym postem jak Filip z konopii.vectra007, napisał że u niego jest ok. A po co ma regulować LPG skoro mi trzepało na zimnym?
czarek1986, teraz do Ciebie. Sondy lambda są odpowiedzialne za dawkowanie paliwa. Jak są niesprawne, to komputer ma zaprogramowane dawki, ale wtedy, albo jest za bogato, albo za ubogo czasem. Czujnik temperatury nie ma nic do tego. On nie ma jakiegoś znaczenia, na zimnym silniku.
Z Twoich skanów widzę, że miałeś za ubogo i komp wzbogacił mieszankę. Wymień sondy to na początek. Potem powinno się w miarę unormować. A zapala za drugim razem, bo jak dla mnie, zalewa silnik. Skoro świece wymieniłeś, to nadal masz problem z wypadaniem zapłonu?
Co do wiatraka od klimy, to dobrze że się tak załącza. Jak tak jest to jest dobrze :) Powinieneś się cieszyć :D
A mieszankę może Ci wyregulować dobry gazownik z kompem. Pojeździ z Tobą z godzinkę i zbierze całkowicie nową mapę i Pb i LPG. Powinno Cię to kosztować +/-100zł. Ale nie rób tego, bez sprawnych sond :)
A co mają sondy lambda do czynienia z porannym paleniem? Przy porannym paleniu silnik pracuje w pętli otwartej więc sondy nie są brane pod uwagę bo i tak są za zimne.
Do czynienia ma właśnie czujnik temp. silnika (płynu chłodzącego) bo w miarę nagrzewania się silnika dawka zostaje zmniejszana.
Trzeba sprawdzić vagiem z rana przed odpaleniem jaką temp. pokazuje vag, powinna być zbliżona do tej na zewnątrz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga