Witam,
ostatnio miałem wymieniany rozrząd, auto jeÂździ jak jeÂździło przed wymianą czyli ok ale po około 500km podłączyłem się pod kompa i pokazało błąd:
uszkodzenie mechaniczne - 1120 Przestawianie wałka rozrządu
Czy to onacza ze mechanik zle złożył rozrząd czy po prosto jak ściągnał pasek to ten błąd automatycznie wyskoczył?
Po skasowaniu błędu już ten błąd nie wyskoczył.
Druga sprawa to po odłączeniu akumulatora auto gasło na benzynie przy wysprzęglaniu.
Kolejny problem jest taki, że jak jade np. na 3 biegu ze stałą prędkościa i chce zmienić bieg to obroty rosną: wygląda to tak 3 bieg, wciskam sprzęgło i w momencie wciśkania sprzęgła obroty na chwile sie podnoszą o jakieś 300rpm. Dzieje się to na każdym biegu.
Do tego dodam, że jak chcę gwałtownie skręcić czyli jade np. na 2 wciskam sprzęgło i skręcam kierownicą to obroty spadają na 400-600 rpm...
Co może być grane
[ ALG 2.8 193 KM] 1120 Przestawianie wałka rozrządu 1
Zagór pisze:P1120 O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Open
czyli wynika ,że uwalona grzałka w sondzie na 2 banku lub nie łączy wtyczka.
Bank 2 czyli strona kierowcy.
http://www.audiworld.com/tech/eng101.shtml
Wtyczka od sondy za zbiorniczkiem wyrównawczym na grodzi.
Zmierz oporność miedzy pinami 1 i 2 jak na zdjęciach w linku ( oczywiscie na przewodzie idącym do sondy ).
Odczyt poniżej 20 omów (jak na zdjęciu) oznacza, że czujnik ( grzałka )jest w porządku .Jednak odczyt 20 omów lub więcej (zazwyczaj o wiele więcej lub przerwa) oznacza, że grzałka jest uszkodzona i trzeba wymianić całą sonde.
Psiknij tez jakimś kontaktem we wtyczki.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2013, 11:51 przez tkamicki5, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Numeru kodu nie pamiętam ale było napisane "uszkodzenie mechaniczne - Przestawianie wałka rozrządu ". Po wykasowaniu tego blędu nie wyskoczył póki co i zastanawiam się czy on automatycznie nie wyskoczył przy zdjęciu paska i można z tym jeÂździć czy obawiać się uszkodzenia silnika.
A odnośnie :
Druga sprawa to po odłączeniu akumulatora auto gasło na benzynie przy wysprzęglaniu.
Kolejny problem jest taki, że jak jade np. na 3 biegu ze stałą prędkościa i chce zmienić bieg to obroty rosną: wygląda to tak 3 bieg, wciskam sprzęgło i w momencie wciśkania sprzęgła obroty na chwile sie podnoszą o jakieś 300rpm. Dzieje się to na każdym biegu.
Do tego dodam, że jak chcę gwałtownie skręcić czyli jade np. na 2 wciskam sprzęgło i skręcam kierownicą to obroty spadają na 400-600 rpm...
A odnośnie :
Druga sprawa to po odłączeniu akumulatora auto gasło na benzynie przy wysprzęglaniu.
Kolejny problem jest taki, że jak jade np. na 3 biegu ze stałą prędkościa i chce zmienić bieg to obroty rosną: wygląda to tak 3 bieg, wciskam sprzęgło i w momencie wciśkania sprzęgła obroty na chwile sie podnoszą o jakieś 300rpm. Dzieje się to na każdym biegu.
Do tego dodam, że jak chcę gwałtownie skręcić czyli jade np. na 2 wciskam sprzęgło i skręcam kierownicą to obroty spadają na 400-600 rpm...