Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

1,8t awt wysokie korekty przy obciążeniu, regulator? pompa?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
deviltomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
Lokalizacja: knurow

1,8t awt wysokie korekty przy obciążeniu, regulator? pompa?

Post autor: deviltomek » 26 cze 2014, 08:24

Witam! mam problemy z duzymi korektami krótkoterminowymi. Na jałowym potrafia się wachać w normie +- 5% ale czasami na kilka sekund wskoczy na +12% w czasie jazdy juz od 1/5 skoku pedału gazu korekty idą do góry do poziomu 21.....25% i tak stoją. Przepływomierz wymieniony na nowy -bosch podejzewalem ze był winny ale okazało się że na nowym nic się nie zmieniło. Podejrzewam regulator ciśnienia albo pompę. Regulator jest 4bar- Nie umie takiego znaleść na allegro ani po numerze ani po cisnieniu bo w większości AWT jest 3 bar. Podobnie sprawa ma się z pompą- wymieniłem filtr paliwa przy okazji sprawdziłem jej wydajność wsadzając wąż z przed filtra do butelki i przekręcając kluczyk- po 3 takich próbach w butelce LECHa było ok 3cm paliwa byłem sam nie miałem jak sprawdzić czy leciało szybko czy nie. Chciałem kupić w ciemno wkład do pompy i regulator na listwę ale pompy na allegro do A6 1,8T mają tylko 3bar a wklady pompy max 4 bar, wiec nie wiem jak to będzie działać bo wydaje mi sie że te 4 bary są względem atmosferycznego a jak turbina pompuje ok 0,6 bar to pompa musiała by dawać minimum 5 bar żeby regulator był w stanie utrzymać ok 4,6 bar względem atmosferycznego- albo źle rozumuje:) nie wiem gdzie jeszcze szukac problemu. Auto też odpala teraz na drugi raz, za pierwszym mozna kręcic 10 minut a i tak nie chyci. Za drugim na dotyk. Na cieplym tego problemu nie ma. Nie ma żadnych nieszczelnosci w podciśnieniach. Przez kilka sekund po odpaleniu na zimnym silnik przy dodaniu gazu pod obciązeniem nie umi wejsc na obroty a nawet obroty spadają pod jałowe. Co moge jeszcze sprawdzić? Auto ma gaz na gazie jest w miare ok. Korekty skaczą ale głównie w "-" i tylko w pikach po czasie stałego obciążenia wracają do granicy 5%. Przy jezdzie na benzynie nie wyskakuje żaden błąd.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 26 cze 2014, 18:51

Wyglada na pompe, regulator na razie sobie odpuść, pokaż loga dynamicznego 002+033.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

deviltomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
Lokalizacja: knurow

Post autor: deviltomek » 26 cze 2014, 21:11

nie mam narazie mozliwosci zrobic loga, przeplywka jest napewno dobra wiec log duzo by nie wniósł. dzis jeszcze raz rozebrałem pompę- silnika nie da się rozebrac ale nie ma luzów a łopatki są wszystkie i nie widać zużycia, chodzi cicho więc nie wiem. dzis przyjzalem sie jeszcze korektom i czasami na postoju potrafi się wachac -12 +10, podczas jazdy praktycznie stoją na 25, chyba ze sie bardzo delikatnie muska pedał gazu wtedy spadaja do 7.....10%. moze jutro sprubuje zacisnąć przewód za listwą z powrotu jakimś zaciskiem moze w ten sposób wyklucze regulator cisnienia- wtedy max z pompy bedzie szło na listwe i korekty powinny byc ciągle na "-" co o tym myslicie?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 26 cze 2014, 21:55

No spoko, rob jak uwazasz, log daje 90% pewnosci co do sprawnosci pompy 100% daje zmierzenie cisnienia na listwie podczas jazdy.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

deviltomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
Lokalizacja: knurow

Post autor: deviltomek » 26 cze 2014, 22:30

na pompie jest taki numer: 4b0 919 051b
jak sprawdzam spis silników nie ma tam AWT. moze ktos kiedys wsadzil inną pompę?
numer VDO to: 228 233 002 002
znalazłem taką pompę na jednej ze stron z internetowego sklepu : http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-p ... 051B-/3194 chciał bym ją zamówić ale nie wiem czy bedzie pasowac bo w spisie na stronie są same wielkie silniki od 2L do 4,2L

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 27 cze 2014, 10:34

mnie tylko dziwi dlaczego w AWT jest 4 barowy regulator moze on tam miesza , pompa ori pod 4 barowy musi wydolic wiecej mocy a 4 barowe byly np. w AEB <mysli> a te pompy daja z linka i inne 3 bary , jak juz siedzi i byl ori zamontowany regulator 4 bar dawaj pompe z tt i wydola napewno z zapasem

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 27 cze 2014, 12:07

W awt jest 4 barowy regulator, 3 barowe były w a3 i tt.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 27 cze 2014, 12:14

no tak 4 bar <okok>
ANIMAL

deviltomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
Lokalizacja: knurow

Post autor: deviltomek » 28 cze 2014, 21:58

to ja juz nie wiem:) piszecie zeby kupic z TT a pozniej ze z TT ma 3 bar:) Ma moze ktoś numer orginalnej pompy z AWT? Widocznie ktoś u mnie wsadził kiedys inną pompę- korekty wysokie były od początku. Od wczoraj zrobiłem na benzynie 60 km i korekty długoterminowe wskoczyły już na 18 % krótkoterminowe skaczą chwilami teraz do 20...22% ale błędów nie ma. Wydaje mi się że pompa wydala dopuki turbo nie zacznie pompować. Jeszcze nigdy nie miałemem problemu z dostępem czesci do audi:) tu sie okazuje że nie wiadomo nawet jakiego numeru szukać:) z tego co się orientowałem to nawet w AWT montowali 2 rodzaje regulatorów 3 i 4 bar bo szukając z używanych na allegro kiedyś niektóre miały 3 bar niektóre 4. Tych 3 bar jest pełno nowych zamienników tych 4 bar nie ma ani orginału nowego ani zamiennika:) pompę też jaką znajdę to sie okazuje 3 bar:) nie jestem w temacie ale wydaje mi się że musiały być 2 rodzaje wtryskiwaczy i w zależnosci od wtryskiwaczy dawali albo 4 albo 3 bar. gaz ustawiony po korektach chodzi idealnie ale jak ustawie po mapach to przez tą pompę czas wtrysku jest tak dlugi że się zapętla i wywala system to lean. Wiec mimo że auto jezdzi na gazie to głupia pompa z paliwa się liczy:)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 29 cze 2014, 00:55

Kolego za bardzo kombinujesz, pompy sa takie same do 1.6 1.8t czy 2.4 rożnice sa tylko w regulatorach ciśnienia aczkolwiek w awt były tylko regulatory 4 barowe, regulator 3 bar był w a3 i audi tt ale tam wtryski były wydajniejsze. Kup sobie sam wkład pompy nie patrz na opisy na aukcjach i sklepach tu masz wkład sprawdzony przez użytkowników, to to samo co w oryginale: http://e-autoparts.pl/pompa-paliwa-p-34 ... dd_product
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 29 cze 2014, 11:21

deviltomek,
jak chcesz to możemy to sprawdzić ,podepniemy zegar przed i za reduktorem ,ja mam reduktor sprawny <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

deviltomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
Lokalizacja: knurow

Post autor: deviltomek » 29 cze 2014, 20:26

niestety link do pompy którą proponujesz mi nie działa. Szukam samego wkładu:) ale wkład musiał by jako tako pasować do mojego kosza w baku...dzięki mariusz888- jak wymiana pompy nie pomoże chętnie się z Tobą skontaktuję.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 29 cze 2014, 20:47

deviltomek, moim zdaniem nie warto znieniac pompy bez sprawdzenia, dużo roboty z tym jest ,sprawdź wydajność i będzie jasne.
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

deviltomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:25
Lokalizacja: knurow

Post autor: deviltomek » 29 cze 2014, 21:07

http://allegro.pl/pompa-paliwa-audi-a6- ... 36063.html

zamowie tą bo wyglada idealnie jak moja i pisze ze ma 4 bary

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 29 cze 2014, 21:49

deviltomek,

_link <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl