Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8t AWT problem z zapłonem

Silniki benzynowe
respol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:43
Lokalizacja: polandia

Post autor: respol » 11 sty 2019, 13:42

mat1324 to co mam podać żeby dobrać odpowiedni model?
bendzji czyli apu odpada. Sai jest i niech zostanie. Chcę jak najmniej przeróbek, najlepiej kupić głowicę , splanować, dotrzeć zawory, nowe gumki i składać tylko np głowic z awt jak na lekarstwo, albo po regeneracji za 1.800zł albo jakieś spawane.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 11 sty 2019, 14:03

Każda głowica z 1.8t od ok 2001 r w góre powinna pasować np. z a4 b6,b7 oznaczenie avj, bfb, bex, z a3: aum, auq itd.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

respol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:43
Lokalizacja: polandia

Post autor: respol » 11 sty 2019, 16:51

Łukasz13 ale czy do tych głowic kolektory podejdą z awt? Bo te awt to na jakiś wąskich kanałach są chybab ciekawe jak kolektory-ssacy/wydechowy czy spasują?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 11 sty 2019, 20:04

Tak we wszystkich tych silnikach są wąskie kolektory tak jak w awt.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 sty 2019, 22:13

A jak jest z ADR? Szeroki kanał i ostrzejsze wałki, chyba podejdzie..

respol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:43
Lokalizacja: polandia

Post autor: respol » 11 sty 2019, 22:28

ok kumam.
Wcześniej nie miałem czasu i jak zobaczyłem zawór upalony to dołu nie ruszałem. Dziś zwaliłem panewki korbowodów-te wyżej na zdjęciu to góra korbowodu, niżej dół.

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Panewki szrot?-a korbowód też zjechany?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 12 sty 2019, 09:43

NIe wiem czy bym nie szukał całego nie otwieranego motoru. Kupić jeżdzącego anglika i przełożyć silnik, reszta gratów na sprzedaż i chyba tak najbardziej sensownie wyjdzie.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 12 sty 2019, 10:35

Tak jak pisali powyżej wszystkie głowice 0d 2000 roku pasują czyli awt, anb, bam, bex, bfb, awc, aum,app, apy, amb, avj.
A co do remontu im głębiej w las tym więcej drzew....mnie wyszło głowica 1400 + 4500 + 1000 regeneracja turbo, remont góry i dołu po znajomości i zniszkach.
Takze przemysł co dalej.

respol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:43
Lokalizacja: polandia

Post autor: respol » 13 sty 2019, 00:42

Ziomek też tak myślę tylko ciężko z tymi anglikami. Zna ktoś jakąś miejscówkę z angolami lub ktoś sprowadza angliki? Najlepszy taki bez prawa rejestracji. Silnik bym zabrał reszta na graty lub złom i po sprawie. Ważne żeby w gazie nie chodził.
Bartas dzięki. U mnie np gość z wymiane gumek i dotarcie zaworów i planowanie krzyknął ok 400zł. Wiadomo taki zabieg tylko wtedy jak gniazda całe a u mnie gniazda wydechowe do wymiany. Koszt przewyższa kupno używanego całego silnika. Dziś z gościem z olx-a gadałem za bex-a chciał 2500 goły słupek- co w tym gołym słupku takiego super jest?-słyszałem że korby lubią w nich bokiem pójść, ale co więcej? No chyba ze ma kute graty w środku.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 13 sty 2019, 10:21

Kute to były chyba tylko te pierwsze.. aeb... a potem to już raczej nie, choć może ktoś kto ma więcej wiedzy to sprostuje.
Spotkałem się z opiniami że BEX uchodzi za "legendę" i dlatego ceny są znacznie zawyżane...

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 sty 2019, 14:33

zwonko, może coś w tym jest, zresztą pewnie zdrowy to też biały kruk. Szukać po szrotach, może jakiś rozbitek nie koniecznie anglik się trafi.

respol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:43
Lokalizacja: polandia

Post autor: respol » 13 sty 2019, 19:12

Znalazlem bfb z uszkodzona misa-czy misa od awt spasuje do bfb? Lub jeżeli nie to czy orginalna misa z bfb wejdzie ładnie i nie bedzie nigdzie o sanki wadzic?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 sty 2019, 20:03

AWT i BFB były w b6 więc BFB powinno siąść na sanki silnika AWT. Od siebie napiszę że nie jestem zwolennikiem otwieranych silników. Czy to planowanie głowicy lub bloku nieumiejętnie zrobione zmienia parametry motoru a nie jestem w stanie uwierzyć że w przypadku turbodoładowanych motorów wszystko mechanikom siądzie tak jak w fabryce.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 sty 2019, 20:16

akurat AWT w B6 nie było ale to szczegół - w pierwszych rocznikach b6 był AMB

respol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:43
Lokalizacja: polandia

Post autor: respol » 13 sty 2019, 22:18

nie no niejaram się silnikiem z uszkodzoną miską-na razie nie mam kontaktu ze sprzedającym i nie wiem co z tym silnikiem tak tylko spytałem. Pewnie po dzwonie bo kto z uszkodzoną miską zmienia silnik.
Siedzę i myślę czy ten korbowód na ostatnim zdjęciu jest ok czy jest do szlifu?-nie umiem tego sam ocenić. Same tłoki i tuleje cylindryczne nie mają rys, progów czy innych uszkodzeń.
Szukam silnika, ale też mam pomysł, żeby zmienić panewki (120zł kpl), pierścienie (300zł kpl), kupić głowicę(800zł) do tego dołu i splanować i dotrzeć zawory(400zł) do tego komplet uszczelek też coś koło 400zł. Sumując i zaokrąglając w 2500zł bym się zmieścił i silnik byłby lalka. No oczywiście robota własna w ramach rozrywki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga