Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

1.8T AWT dziwny dźwięk silnika podczas pracy.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

1.8T AWT dziwny dźwięk silnika podczas pracy.

Post autor: Grzego » 15 kwie 2018, 00:31

Witam. Mam pewien problem z silnikiem. Przed zimą, lub już w trakcie (nie było dużych mrozów, nie poniżej -10C) robię dłuższe trasy a jednak na bagnecie zbiera mi się tzw. żółta maź, na korku wlewu oleju tego nie mam, korek jest bez żadnych zabrudzeń. Ile razy tej mazi się pozbywam z bagnetu, to na nowo się pojawia. Nie ważne czy jest rano zimno (-2 do +4) robi się to samo. Nawet teraz gdy jest cieplej że bez kurtki można chodzić, to ustrojstwo nadal się pojawia. Ta maź to zmieszany olej z wodą, tak? Tylko skąd ta woda...

(Silnik miał zdejmowaną misę olejową aby zobaczyć w jakim stanie jest pompa olejowa jak i smok. Może coś tutaj sknocili...)

Oleju ubywa mi, lecz z tego co zauważyłem nie ubywa go jednostajnie. Czasem 2 tyg. jest poziom w normie, a czasem zaraz po kilku dniach spada. Mam mokro pod pokrywą zaworów na cały obwód silnika, z tyłu też.

Na wiosnę tamtego roku gdy samochód był na wymianie rozrządu (nie jestem pewien) "kazałem" sprawdzić w jakim stanie jest łańcuszek i napinacz wałków rozrządu. Teraz nie wiem czy to zrobili i użyli starą uszczelkę, czy źle to zmontowali, bądź uszczelka jakaś najtańsza, czy... jest jakiś problem z odpowietrzaniem silnika- Odmą.

Zauważyłem że mam olej w elastycznej rurze przed przepustnicą, i przed turbo (dolot). Olej jakby się "lał" z odmy z tego elementu- https://i.imged.pl/odma-audi-a4-vw-pass ... 420704.jpg

To jest tzw. separator oleju, zgadza się? Jak to ma w ogóle działać, bo ostatnio gdy go zdejmowałem właśnie by dobrać się do turba (rozwinięcie poniżej będzie) wylała się woda przy zdejmowaniu separatora z górnego węża, a jakiś czas temu czyściłem ten zaworek jak i rury aż do trójnika. Gdy czyściłem separator to w środku jest coś co przypomina rurkę ze sprężyną spiralną, a w tej rurce od boku jest dziura. Tak to ma być?

Nie wiem skąd ta woda.... przecież silnik dostaje temp. roboczą. Cieczy chłodzącej nie ubywa.

Co do turba. Od strony dolotu nie widziałem na łopatkach oleju, więc może aż tak bardzo się nie "leje", jednak wirnik ma luz. Od jakiegoś czasu mam wrażenie jakbym nie miał tych 150 KM, chociaż mam automat, to mam wrażenie że gdy kupowałem samochód to inaczej pracował i miał większego kopa...

Sprawdzałem szczelność zakładając na turbo od strony dolotu próbnik ciśnieniowy. Zapodałem ciśnienie (Nie pamiętam wartości, ale coś koło standardowej skali). Słyszę coś w rodzaju powolnego kapania, lecz nie widzę aby gdzieś kapało, odgłos wychodził jakby z samego silnika. Po odkręceniu korka wlewu dźwięk przypominał jakby ktoś przepompowywał olej, i było czuć ulatniające się powietrze, to samo przy bagnecie, lecz bagnet nie został wywalony, ani korek. Ciśnienie spada, nie trzema się.

Tak ma być?? Chyba raczej nie...

Praca silnika mnie trochę niepokoi. Silnik chodzi tak.... Coś w rodzaju gwizdu, ale nie z turbiny, można to porównać do odkurzacza, choć to i tak nie jest to samo. Ciężko to określić precyzyjnie, odgłos wzrasta razem z obrotami, nie wiem czy znika w wyższych obrotach, bo silnik zaczyna chodzić na tyle głośno że uniemożliwia słuchanie. Myślałem że to może zawór kombinowany od SAI (pompa powietrza wtórnego). Pompa chodzi, ale chyba już się kończy bo chodzi głośno (nie tak jak normalny odkurzacz) gdy odepnie się rurę (chyba że tak ma być). Sprawdzałem rury i węże do zaworu kombinowanego i były suche bez żadnej sadzy czy czegoś co mogło by świadczyć o tym że zawór przepuszcza spaliny do obiegu pompy, ALE rurka stalowa tuż przed zaworem była mocno skorodowana wewnątrz i tylko przy zaworku, za nim na drugim krańcu była w dobrym stanie. Co to może znaczyć?
Zaworek też nie wyglądał aby przepuszczał spaliny, czysty.

Mam filmiki które uchwyciły ten "dziwny dźwięk". Wrzucę filmiki jak tylko będę mógł.

Sprawdzałem zaworek ezektor/ eżektor. Chyba jest sprawny, lecz gdy próbowałem dmuchać pistoletem pneumatycznym, jak i ustami w tą cienką rurkę to zero efektu (było myte), to samo dzieje się gdy powietrze idzie z dwóch grubszych końców, nie wychodzi tą mniejszą rurką.
Jak ten ezektor ma działać?


PS. Gdy samochód był na wymianie rozrządu mechanicy zauważyli że trójnik od odmy z tyłu silnika jest cały "spróchniały" Wymienili go. Przed jak i po nie zauważyłem jakiś zauważalnych zmian w zachowaniu się silnika. Na bagnecie przed i po nie widziałem aby zbierała się ta maź żółta.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 15 kwie 2018, 09:31

To nie jest separator oleju. Separator jest przykręcony do bloku pod kolektorem ssącym. Odgłos gwizdania może być spowodowany przytkaną odmą(możliwe że grzybek na dolocie nie domyka się i przez to silnik zasysa olej przez odmę?), do przeczyszczenia od samego bloku do zaworka przy TIPie, zresztą sam zaworek ze zdjęcia jak i trójnik pod kolektorem z zaworkiem też można założyć nowe- nie są drogie. Jakie długie trasy robisz? Może trzeba przegonić auto?

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 21 maja 2018, 22:25

Ziomek,
Witam i dzięki za odpowiedź.

Robię na dzień w jedną stronę ok 30 Km.

Czy możesz mi pokazać jak wygląda ten separator oleju? Bo gdy wpisuję w wyszukiwarkę "Separator oleju 1.8t" wyskakuje mi właśnie ten element który podałem powyżej.

[ Dodano: 2018-05-21, 22:25 ]
Materiał pomocniczy dla innych

1. Sprawa "Masła" na bagnecie jak na dzień dzisiejszy raczej rozwiązana. Musiałem zdjąć resztę odmy od trójnika u góry do skrzyni korbowej (Ciężko wyczaić gdzie to jest, bo ciasno jest, kolektor i reszta przewodów stoi na drodze dla "laika") Podczas demontażu plastikowej rury od podłączenia do skrzyni korbowej ułamałem końcówki podłączeń (Jeśli część jest oryginalna polecam kupić nową, nie koniecznie z ASO. Ja w ASO za granicą zapłaciłem.... sporo, za dużo... Ale nie miałem wyboru).
Mówiąc do rzeczy: Zatkana odma od strony skrzyni korbowej, rura plastikowa/ plastik pokruszył się, trójnik pod kolektorem ssącym zrobiony z gumy zaczął rozciągać się nienaturalnie, i ezektor nie przepuszczał jednym kanałem anie w jedną ani w drugą (ma 3 wejścia/ wyjścia)
Nowe części: Ezektor, trójnik gumowy, zawór jednokierunkowy (profilaktycznie, nie kosztuje majątku), oczywiście nowa rura pod skrzynię korbową + mały bonus który znalazłem na forum, chyba nawet tym (strony nie pamiętam).
Kolega z forum miał problem z zapchanym ezektorem (i ja miałem jedną "bramę" zatkaną, mycie nie pomogło), po montażu nowego ezektora aby zabezpieczyć się na przyszłość kolega założył filtr wstępny paliwowy przed ezektorem, a za zaworem jednokierunkowym z trójnika pod kolektorem ssącym (tak jak idzie oryginalnie przewód, tylko pomiędzy jest założony filtr).

Ja jeszcze do tego wszystkiego dodałem "odstojnik" na olej z odmy. Narazie testuję, więc zobaczymy czy zda to egzamin.
Wpiąłem się za trójnikiem u góry a przed takim grzybkiem (to podobno jakiś zawór wyrównujący ciśnienie, czy jakoś tak. Gdy wpisywałem w wyszukiwarkę "separator oleju 1.8t" to właśnie ten grzybek mi wyskakiwał i myślałem że to jest separator.


2.
Witam. Miałem pewne problemy by dodać filmy, więc inaczej to zrobimy.

Tutaj są linki do 3 filmów które nagrywałem by ukazać ten "dźwięk". To tylko nagranie, więc proszę się dobrze wsłuchać. Nie ma to jak nasze własne uszy ;)

Silnik był zimny. Czy zimny, czy ciepły to nie zmienia tonu dźwięku. Wiem jak brzmi pompa SAI, i wiem jak brzmi łańcuszek rozrządu, lecz to nie jest to. Może jest to powiązane, lecz to nie będzie dźwięk stamtąd.


1.-

2.-

3.-

Na ostatnim filmiku podczas gazowania słychać ten dźwięk bardziej. Nic nie poradzę na głośność, w rzeczywistości głośniej chodzi.

Proszę o pomoc ponieważ nie mam pojęcia co to jest, i mam wrażenie że gdzieś mi się "schowały" kilka/ kilkadziesiąt koni. Co prawda gdy sprawdzałem szczelność dolotu zdjąłem rurę dolotu (od filtra) od turbiny i sprawdziłem w jakim stanie są łopatki, łopatki na dolocie miały luz...

Nie mogę sobie przypomnieć jak samochód chodził na początku gdy go kupiłem... Miałem zmieniany rozrząd, i inne rzeczy. Przy silniku był wymieniany trójnik odmy na pokrywie zaworów i chyba też patrzyli na łańcuszek rozrządu, lecz nie mogę dać 100% słowa.

Jak dla mnie albo rozrząd źle poskładali, albo łańcuszek ma się już ku końcowi. Hałasuje, wcześniej tylko parę sekund po uruchomieniu i potem cichł, teraz jakoś inaczej...
Albo jest wyciek powietrza doładowania, lub sterującego (?)

PS.

Powinienem zastosować płukankę silnika przy następnej wymianie oleju silnikowgo? Są przeróżne opinie.
Taką płukankę zalewa się tuż przed wymianą, na najlepiej ciepły silnik, potem motor ma chodzić razem z tą płukanką i starym olejem jakieś 15 min. i zlewamy. Tak?

Może jakiś "glut" przytkał jakiś kanalik i olej nie dochodzi.... Czort wie...
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 22:57 przez Grzego, łącznie zmieniany 1 raz.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 22 maja 2018, 20:01

Może jakaś rolka, łożysko na osprzęcie?

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 23 maja 2018, 18:50

łancuszek i napinacz zobacz bo sie konczy juz
ANIMAL

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 23 maja 2018, 21:43

Nie... Łańcuszek w a4 jak mi się tłukł to musiałem radio podgłaszać, zresztą to inny dźwięk.

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 23 maja 2018, 23:06

Ziomek,

Gdy zdejmowałem rurę dolotu od puszki filtra do turbo i sprawdzałem w jakim stanie jest turbo i czy zawór sterujący podcićnieniem jest sprawny (raczej jest, reaguje na prąd), to zrobiłem profilaktycznie test szczelności dolotu. Podpiąłem się taką "czapeczką" ze szybkozłączem na wąż pneumatyczny z regulatorem ciśnienia na dolot na turbinie. Nie pamiętam jakie ciśnienie zapodałem. Coś co się normalnie stosuje. To sprzęt do takie roboty.

Ten regulator ciśnienia trochę hałasował, więc jeśli było jakieś minimalny wyciek, nie mogłem go zlokalizować, ale wyciek ewidentnie był. Ciśnienie spadało gdy zamknąłem dopływ powietrza, słyszałem tylko coś w rodzaju powolnego kapania <mysli> i tak jakby pompowało coś olej (na warsztatach gdy pompa olejowa pompuje nowy olej z beczek/ cysterny wydaje specyficzny dźwięk, mogę ten dźwięk z tym porównać, tylko wolniejszy i cichy)

Czy to normalne?? Może to może mieć jakieś powiązanie z tym dziwnym "buczeniem" podczas pracy silnika.


Robiłem kiedyś podobny test w Sprinterze III, i tam trzymało ciśnienie.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 24 maja 2018, 06:38

Grzego pisze: i czy zawór sterujący podcićnieniem jest sprawny (raczej jest, reaguje na prąd)
Jeśli chodzi Ci o n75 to tak sprawdzisz czy działa cewka w nim, można jeszcze sprawdzić czy się zamyka ale wiem że podczas pracy potrafi się wieszać więc jego sprawdzenie to też logi dynamiczne.
Grzego pisze:Podpiąłem się taką "czapeczką" ze szybkozłączem na wąż pneumatyczny..
Jak robiłeś test szczelności to zatkałeś dojście od odmy?

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 24 maja 2018, 16:26

Jeżeli jakoś mogę pomóc to dodam, że dzwięk uszkodzonego sprzęgła zrywnego sprężarki lkimy brzmi tak:

pozdro

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 25 maja 2018, 15:01

Ziomek,
W jakich kanałach sprawdza się logi dynamiczne? Za cholery nie mogę się przyzwyczaić do interfejsu diagnostycznego VW. M-B jest w ogóle inaczej interfejs zrobiony, jest bardziej łatwiejszy.

Chodzi ci o całkowite zamknięcie odmy? Chyba raczej nie. O ile zdjąłem rurę z puszki filtra aż do turba (razem z odmą), to drugiej strony odmy od góry (tej która dochodzi do dolotu) już nie zatkałem).

Robiłem taki test sam, właściwie drugi raz i nikt nie wytłumaczył jak i co. Do wszystkiego właściwie sam muszę dochodzić.

Flex 78,
Dzięki za to.
Mój dźwięk jest zupełnie inny, ale to na pewno przyda się innym użytkownikom ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 maja 2018, 20:42

02+33, 115+118, 03+20.
Co do sprawdzenia dolotu to jest wiele instrukcji na sieci, zdjąłeś wąż z kolektora ssącego, odpiąłeś odmę? Może tam ucieka powietrze w olej i bulgocze.

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 03 cze 2018, 22:41

Witam.
Znów sprawdziłem szczelność dolotu. Tym razem nie zdejmowałem rury od filtra do turba. Odłączyłem tylko odmę, aby mieć klarowne wyniki.

Test 1.
Odpiąłem rurę dolotu od puszki filtra i zatkałem odmę dochodzącą do niego. Puściłem od 200 mBar. Zakręciłem dojście powietrza, odrazu ciśnienie spadło momentalnie. Bulgotanie oleju i ciśnienie wydostające się przez rurę od bagnetu olejowego.

Test 2.
To samo tylko z połączoną odmą, aby zobaczyć czy będą jakieś zmiany. Nic, dzieje się to samo. To samo co przy pierwszym teście kiedyś. Pierwszy post w tym temacie, lecz bez bulgotania oleju (chyba)

Test 3.
Odma odłączona, dolot przy kolektorze ssącym odłączony. Zapodaje ciśnienie ok. 200-300 mBAR. Ciśnienie ucieka, ale.... ucieka przez kolektor ssący/ dolotowy gdy giętka rura od dolotu jest zdjęta i zaślepiona.... Co to kurw... może znaczyć??? Raczej tak nie powinno być...
Turbina się skoczyła i zaczyna przepuszczać ciśnienie przez kanały smarujące turbinę, ciśnienie idzie przez kanały do miski olejowej....
Rozrząd się przestawił....
To może być coś poważnego...

PS. Jaka jest normalna temp. oleju przy normalnej jeździe w temp. powietrza środowiska od 15- do 22 stopni C??

Gdy przejadę ok. 30 Km, dojeżdżam na miejsce docelowe, to wentylator el. chodzi na wyższych obrotach. Gdy dotykam węże wodne i kolektor dolotowy, to są gorące. Nie wrzące, ale nie tak jak na jesień, chociaż temp. wody stoi na 90 Stopniach...

Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak powinna działaś wiskoza? Moim zdaniem chyba nie działa. Wymieniałem ją gdy wymieniałem wentylator elektryczny. Stary przestał działać, ale gdy go ostatnio próbowałem uruchomić, wyczyściłem do jak tylko mogłem, jakiś pył wydobył się, sporo, ale po tym zaczął działać.... Coś za dużo tego pyłu jak na pył ze szczotek...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl