Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[INNY] 1.8T AWT 150KM dziwne objawy

Silniki benzynowe
eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

[INNY] 1.8T AWT 150KM dziwne objawy

Post autor: eldozet » 10 wrz 2013, 23:33

Witam koledzy!

Od kilku dni mam dziwne objawy związane z pracą silnika. Auto po odpaleniu na benzynie chodzi normalnie w momencie przełączenia na gaz zaczyna szarpać i tak szarpie jakbym zalał bardzo marny gaz( od początku wystąpienia objawów zrobiłem juz 500km i tankowalem ze 3. razy). Audi marnie przyspiesza dławi się zarówno na gazie jak i na benzynie. Na gazie zaczyna mrygać CHECK, ale jak już zacznie mrygać auto jakby dostawało nowego życia tylko że zaczyna spadać temperatura do 80 i nie ważne czy stoje czy jade dalej jest taka sama. Przełączam na benzyne gaśnie CHECK auto jedzie tak jak powinno temperatura wstaje do 90 przełączam na gaz i do momentu zgaszenia silnika już jest wszystko OK!

Spędziłem dzisiaj sporo czasu u mechanika na Vagu zero błędów, zero uszkodzeń widocznych z zewnątrz, świece platynwe oryginał audi/vw - wyczyszczone bo podobno w dobrym stanie są. Termostat i cewki wymienione 3 miesiace temu na BERU nowe. Wywalony katalizator sonda lambda euro3 na emulatorze. Czuć czasami jakby go zalewało zapach benzyny lub nie przepalonego gazu. Czasami jest przy wydechu dzwięk typu puf-puf-puf charakterystyczny przy rzucaniu i dlawieniu sie.


Proszę o pomoc! Mechanicy rozkladają ręce!
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 11 wrz 2013, 08:36

jak masz jakiegoś kolegę z tym lub innym 1.8T to podmień sobie na chwilkę przepływomierz i sprawdź jak zareaguje Twoje auto. Bywa bowiem, że VAG w badaniu statycznym nie pokaże wadliwego działania przepływki i będzie oszukiwał. Ja walczyłem prawie miesiąc czasu mając podobne objawy i w końcu kupiłem przepływkę. Wszystko wróciło do normy.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 11 wrz 2013, 09:35

Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy. Podczas jazdy na gazie służy do podgrzewania parownika. Może stąd spadek temperatury płynu w silniku gdy jest go mało. Szarpanie wtedy też może występować gdy parownik jest słabo ogrzewany bo gaz się słabo rozpręża.

Jeszcze ważna rzecz...masz zwykły gaz czy sekwencję ?

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 11 wrz 2013, 11:11

Sekwencja z OBD2
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 11 wrz 2013, 15:28

Jesli masz vaga skasuj błędy i nie właczając lpg zrób logi dynamiczne na benzynie z grup 002 020 115, bo narazie to nie wiadomo czy problem wynika z instalacji lpg czy problem jest z jakąs usterką silnika.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 11 wrz 2013, 15:59

Z tego co zrozumiałem z opisu kolegi to na benzynie jeździ tak jak powinno. Więc to chyba jest problem z gazem. Coś mi się wydaje że jakiś elektryczny. Może coś ze sterownikiem od gazu ? Posprawdzać kabelki,kostki łączenia czy nic się nie przetarło z czasem. A może któryś z wtrysków od gazu padł ? Jakiej firmy masz listwę wtryskową od gazu ? To by mogło odpowiadać za szarpanie. Zmienia to szarpanie się z obrotami ? Jest bardziej stałe w czasie czy jak los przyniesie ?

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 11 wrz 2013, 20:58

wymieniony czujnik temperatury cieczy na nowy i dalej to samo. Trzesie i na benzynie i na gazie. Po odlaczeniu przepływki nie ma rekacji ani na plus ani na minus nie dzieje sie nic dalej rzuca. Jest jeszczej eden dziwny objaw. po sciagnieciu rury gumowej z przepustnicy do intercoolera i odpaleniu silnika auto samo wchodzi w obroty od 1500 - 3000 bez ingerencji czlowieka. Tak jakby sam sobie sterowal dodawaniem gazu.
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 11 wrz 2013, 22:29

Sama temp. cieczy to chyba tylko powinna wpływać pośrednio na spalanie. Ewentualnie że auto by było mułowate non stop. Ale szarpanie to cięższa sprawa...a na wyższych obrotach też rzuca silnikiem ?

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 11 wrz 2013, 22:32

na wyższych obrotach ze stałą prędkością rzuca przy przyspieszaniu nie rzuca

[ Dodano: 2013-09-11, 22:33 ]
PS. najgorsze jest to że nikt nie wie co z tym zrobić ani gazownik ani mechanik ani elektryk.

[ Dodano: 2013-09-11, 22:34 ]
Przy szarpaniu na kompie pokazuje ciągłe wypadanie zapłonu _ wieksze szarpniecie - komunikat o wypadnieciu
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 12 wrz 2013, 08:18

jak już wspominałem...podmień przepływkę, po co się męczysz

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 wrz 2013, 08:55

A kupisz od niego, jak to nie będzie wina MAF, a mi to tak wygląda - bo odpięcie MAF nic nie zmienia :(
Dziwny objaw z tymi obrotami?? - przepustnica w AWT jest EPC?? - mycie i adaptacja wykonane?

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 12 wrz 2013, 10:10

Wczoraj został zdjęty wąż z przepustnicy - podobno jest czysta a na zapalonym silniku otwiera się i zamyka sama tak jakby ktoś siedzial w aucie i bawił sie pedałem gazu. Czy w tym wypadku tez wymaga czyszczenia i adaptacji?
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 12 wrz 2013, 11:29

Zrób jak radzą, to nic nie kosztuje(przecież to sam zrobisz), a koledzy po prostu chcą po kolei wszystko wykluczyć. Przepustnica może zacinać. Jak przeczyścisz będziesz miał pewność. Pozdro.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 12 wrz 2013, 14:22

Zagór pisze:A kupisz od niego, jak to nie będzie wina MAF, a mi to tak wygląda - bo odpięcie MAF nic nie zmienia :(
Dziwny objaw z tymi obrotami?? - przepustnica w AWT jest EPC?? - mycie i adaptacja wykonane?

zanim się zaczniesz sadzić to poczytaj uważniej...radziłem koledze PODMIANę z innego auta na chwilę a nie zakup. Sam tak zrobiłem i diagnoza stałą się w moim przypadku oczywista. Dlaczego nie spróbować? Nie twierdzę, że to to ale szukać należy

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 12 wrz 2013, 14:47

Weź chłopie kup se vaga za 30zł zrób sam te logi bo więcej wydajesz na mechaników elektryków i gazowników a oni widac nie maja zielonego pojęcia o tym co robią. możesz też na początek odpiac na chwile akumulator i potem nie właczaj wogóle lpg, sprawdz jak zachowuje sie na samej benzynie czy wtedy też występuje ten problem bo narazie to błądzimy po omacku.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja