[INNY] 1.8T AWT 150KM dziwne objawy
[INNY] 1.8T AWT 150KM dziwne objawy
Witam koledzy!
Od kilku dni mam dziwne objawy związane z pracą silnika. Auto po odpaleniu na benzynie chodzi normalnie w momencie przełączenia na gaz zaczyna szarpać i tak szarpie jakbym zalał bardzo marny gaz( od początku wystąpienia objawów zrobiłem juz 500km i tankowalem ze 3. razy). Audi marnie przyspiesza dławi się zarówno na gazie jak i na benzynie. Na gazie zaczyna mrygać CHECK, ale jak już zacznie mrygać auto jakby dostawało nowego życia tylko że zaczyna spadać temperatura do 80 i nie ważne czy stoje czy jade dalej jest taka sama. Przełączam na benzyne gaśnie CHECK auto jedzie tak jak powinno temperatura wstaje do 90 przełączam na gaz i do momentu zgaszenia silnika już jest wszystko OK!
Spędziłem dzisiaj sporo czasu u mechanika na Vagu zero błędów, zero uszkodzeń widocznych z zewnątrz, świece platynwe oryginał audi/vw - wyczyszczone bo podobno w dobrym stanie są. Termostat i cewki wymienione 3 miesiace temu na BERU nowe. Wywalony katalizator sonda lambda euro3 na emulatorze. Czuć czasami jakby go zalewało zapach benzyny lub nie przepalonego gazu. Czasami jest przy wydechu dzwięk typu puf-puf-puf charakterystyczny przy rzucaniu i dlawieniu sie.
Proszę o pomoc! Mechanicy rozkladają ręce!
Od kilku dni mam dziwne objawy związane z pracą silnika. Auto po odpaleniu na benzynie chodzi normalnie w momencie przełączenia na gaz zaczyna szarpać i tak szarpie jakbym zalał bardzo marny gaz( od początku wystąpienia objawów zrobiłem juz 500km i tankowalem ze 3. razy). Audi marnie przyspiesza dławi się zarówno na gazie jak i na benzynie. Na gazie zaczyna mrygać CHECK, ale jak już zacznie mrygać auto jakby dostawało nowego życia tylko że zaczyna spadać temperatura do 80 i nie ważne czy stoje czy jade dalej jest taka sama. Przełączam na benzyne gaśnie CHECK auto jedzie tak jak powinno temperatura wstaje do 90 przełączam na gaz i do momentu zgaszenia silnika już jest wszystko OK!
Spędziłem dzisiaj sporo czasu u mechanika na Vagu zero błędów, zero uszkodzeń widocznych z zewnątrz, świece platynwe oryginał audi/vw - wyczyszczone bo podobno w dobrym stanie są. Termostat i cewki wymienione 3 miesiace temu na BERU nowe. Wywalony katalizator sonda lambda euro3 na emulatorze. Czuć czasami jakby go zalewało zapach benzyny lub nie przepalonego gazu. Czasami jest przy wydechu dzwięk typu puf-puf-puf charakterystyczny przy rzucaniu i dlawieniu sie.
Proszę o pomoc! Mechanicy rozkladają ręce!
Trochę się znam, a trochę nie znam 

jak masz jakiegoś kolegę z tym lub innym 1.8T to podmień sobie na chwilkę przepływomierz i sprawdź jak zareaguje Twoje auto. Bywa bowiem, że VAG w badaniu statycznym nie pokaże wadliwego działania przepływki i będzie oszukiwał. Ja walczyłem prawie miesiąc czasu mając podobne objawy i w końcu kupiłem przepływkę. Wszystko wróciło do normy.
Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy. Podczas jazdy na gazie służy do podgrzewania parownika. Może stąd spadek temperatury płynu w silniku gdy jest go mało. Szarpanie wtedy też może występować gdy parownik jest słabo ogrzewany bo gaz się słabo rozpręża.
Jeszcze ważna rzecz...masz zwykły gaz czy sekwencję ?
Jeszcze ważna rzecz...masz zwykły gaz czy sekwencję ?
Z tego co zrozumiałem z opisu kolegi to na benzynie jeździ tak jak powinno. Więc to chyba jest problem z gazem. Coś mi się wydaje że jakiś elektryczny. Może coś ze sterownikiem od gazu ? Posprawdzać kabelki,kostki łączenia czy nic się nie przetarło z czasem. A może któryś z wtrysków od gazu padł ? Jakiej firmy masz listwę wtryskową od gazu ? To by mogło odpowiadać za szarpanie. Zmienia to szarpanie się z obrotami ? Jest bardziej stałe w czasie czy jak los przyniesie ?
wymieniony czujnik temperatury cieczy na nowy i dalej to samo. Trzesie i na benzynie i na gazie. Po odlaczeniu przepływki nie ma rekacji ani na plus ani na minus nie dzieje sie nic dalej rzuca. Jest jeszczej eden dziwny objaw. po sciagnieciu rury gumowej z przepustnicy do intercoolera i odpaleniu silnika auto samo wchodzi w obroty od 1500 - 3000 bez ingerencji czlowieka. Tak jakby sam sobie sterowal dodawaniem gazu.
Trochę się znam, a trochę nie znam 

na wyższych obrotach ze stałą prędkością rzuca przy przyspieszaniu nie rzuca
[ Dodano: 2013-09-11, 22:33 ]
PS. najgorsze jest to że nikt nie wie co z tym zrobić ani gazownik ani mechanik ani elektryk.
[ Dodano: 2013-09-11, 22:34 ]
Przy szarpaniu na kompie pokazuje ciągłe wypadanie zapłonu _ wieksze szarpniecie - komunikat o wypadnieciu
[ Dodano: 2013-09-11, 22:33 ]
PS. najgorsze jest to że nikt nie wie co z tym zrobić ani gazownik ani mechanik ani elektryk.
[ Dodano: 2013-09-11, 22:34 ]
Przy szarpaniu na kompie pokazuje ciągłe wypadanie zapłonu _ wieksze szarpniecie - komunikat o wypadnieciu
Trochę się znam, a trochę nie znam 

Zagór pisze:A kupisz od niego, jak to nie będzie wina MAF, a mi to tak wygląda - bo odpięcie MAF nic nie zmienia
Dziwny objaw z tymi obrotami?? - przepustnica w AWT jest EPC?? - mycie i adaptacja wykonane?
zanim się zaczniesz sadzić to poczytaj uważniej...radziłem koledze PODMIANę z innego auta na chwilę a nie zakup. Sam tak zrobiłem i diagnoza stałą się w moim przypadku oczywista. Dlaczego nie spróbować? Nie twierdzę, że to to ale szukać należy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Weź chłopie kup se vaga za 30zł zrób sam te logi bo więcej wydajesz na mechaników elektryków i gazowników a oni widac nie maja zielonego pojęcia o tym co robią. możesz też na początek odpiac na chwile akumulator i potem nie właczaj wogóle lpg, sprawdz jak zachowuje sie na samej benzynie czy wtedy też występuje ten problem bo narazie to błądzimy po omacku.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit