Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ INNY] 1.8T AWT 150KM - biało/żółta maź w przewodach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ INNY] 1.8T AWT 150KM - biało/żółta maź w przewodach

Post autor: Jigitt » 22 sty 2012, 22:27

witam. Mam problem tego typu, że zauważyłem np w odmie, w zaworze DV czy też trochę na bagnecie olejowym taką żółtawą maź, konsystencją przypominającą lekko roztopione masło... Niby około 2 tygodnie temu czyściłem przewody, ale dziś zauważyłem że ten osad znów powstał. Co to może być i od czego mogło powstać? Jak się tego na dobre pozbyć, żeby znów się nie pojawiało?
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 23 sty 2012, 00:16

Taka żółta maź to na ogół pojawia się wtedy, jak płyn chłodzący lub woda dostaje się do oleju.

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 23 sty 2012, 07:34

Jiggit,takie mydło to wyglada właśnie na płyn chłodzacy w oleju, uszczelka pod głowicą, albo nawet sama głowica. Nie lekceważ tego natychmiast do mechanika, ryzykujesz śmiercią motoru !
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 23 sty 2012, 11:09

to sa opary oleju i olej ktory idzie z odmy przez metalowa rorke do dolotu , ta maz normalana sprawa , jest tam syfu ze ho ho , rozbieralem tez ostatnio u siebie to i zalozylem OCT i jest juz czysto :>

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 sty 2012, 11:27

egoonn pisze:to sa opary oleju i olej ktory idzie z odmy przez metalowa rorke do dolotu , ta maz normalana sprawa , jest tam syfu ze ho ho , rozbieralem tez ostatnio u siebie to i zalozylem OCT i jest juz czysto :>
tak też mi powiedział mechanior, ale wolałem zapytać na forum... Swoją drogą to uszczelkę pod głowicą i tak zmienię.

Mam tylko teraz dwa pytania, zadam tu,bo nie będę zakładał nowego wątku...

1. Co to jest OCT?? :P
2. Przy wymianie uszczelki głowicy co ponadto warto wymienić skoro już i tak będzie rozebrany silnik?? Nie wiem co i kiedy było tam wymieniane, bo dopiero od niedawna kupiłem te audi a chciałbym być pewnym że jeżdżę dobrym autem...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 23 sty 2012, 17:03

Zanim zaczniesz robic uszczelkę pod głowica, sprawdź dokładnie.
Po pierwsze wymien olej jesli nie był wymieniany, po drugie pogoĂą go z 400km jeśli mazi nie będzie, płynu nie ubywa to normalna sprawa w zimie przy niedogrzanym silniku.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 sty 2012, 20:03

Cin pisze:Zanim zaczniesz robic uszczelkę pod głowica, sprawdź dokładnie.
Po pierwsze wymien olej jesli nie był wymieniany, po drugie pogoĂą go z 400km jeśli mazi nie będzie, płynu nie ubywa to normalna sprawa w zimie przy niedogrzanym silniku.
Olej wymieniałem jakieś 3tyś temu, wcześniej ten jasny osad dość grubo zalegał nawet w rurce bagnetu... jak się okazało przy wymianie oleju ta rurka była tak spękana i dziurawa że dość sporo oleju przez nią gubił...

Ubywało mi też płynu wcześniej, ale okazało się że zbiorniczek był pęknięty, po wymianie stan jest zachowany, wszystko to wymienione 3tyś temu za jednym razem, łącznie z rozrządem.

Teraz zauważam ten osad już tylko w odmie i tym plastikowym łączniku odmy... na bagnecie zostaje zam olej...
Może silnik się jeszcze oczyszcza??

Dziś wyjąłem odmę i ten łącznik i przeczyściłem to dokładnie... fe... jakby ktoś zwrócił <wnerw>
Zobaczę po kilkudziesięciu/kilkuset km czy znów się zapcha :/
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 24 sty 2012, 12:15

Jigitt pisze:1. Co to jest OCT??
OCT czyli oil catch tank , seperator oleju
ta maz tez moze byc po oleju polsyntetyku lub co gozej po mineralu , ostatnio rozbieralem turbine ktora chodzila na 10w40 ale pare ladnych miesiecy , pod korkiem i w smoku i turbo zatkane tym olejem , poszla plukanka silnika , nowy olej , zmiana po 5 tysiach na nowy i ceramizer ( dodalem bo bylo nie rowno cisnienia na cylindrach ) teraz gra
co do uszczelki , jak zrobisz tak jak pisze i nie bedzie objawow o jakich pisal moj przedmowca to bym jej nawet nie dotykal

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl