1.8T AJL - problem z doborem napinacza łańcucha rozrządu
- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
1.8T AJL - problem z doborem napinacza łańcucha rozrządu
Witam Kolegów.
Mam pytanie odnośnie napinacza łańcucha rozrządu, w 1.8T AJL jest zamontowany napinacz o numerze 058 109 217B, szukając na allegro znalazłem napinacze o takim numerze ale bez literki B na końcu lub z literką D. Moje pytanie, czy 058109217B, 058109217D i 058109217 są faktycznie zamienne, czy może to fantazja sprzedawców z allegro. Nie chcę uszkodzić sobie silnika. No i jakich firm polecacie? FEBI, SWAG, czy może tylko i wyłącznie VW/AUDI.
Mam pytanie odnośnie napinacza łańcucha rozrządu, w 1.8T AJL jest zamontowany napinacz o numerze 058 109 217B, szukając na allegro znalazłem napinacze o takim numerze ale bez literki B na końcu lub z literką D. Moje pytanie, czy 058109217B, 058109217D i 058109217 są faktycznie zamienne, czy może to fantazja sprzedawców z allegro. Nie chcę uszkodzić sobie silnika. No i jakich firm polecacie? FEBI, SWAG, czy może tylko i wyłącznie VW/AUDI.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2013, 19:42 przez marek_gnd, łącznie zmieniany 1 raz.
- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
Typowe dla napinacza, tak mi się zdaje. Potrafi zaświecić się kontrolka smarowania silnika i słychać wtedy "cykanie zaworów". Potwierdza to znajomy mechanik. Zresztą to bez różnicy - i tak wyciągam silnik i będę go remontował. Mam nową pompę oleju komplet uszczelnień, panewki pierścienie, zawory itp. chcę zrobić szlif głowicy to nie zostawię starego napinacza. A właśnie z jego doborem mam problem.
- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Napinaczy masz dwa rodzaje, jeden z gniazdem na wtyczkę (zamienne fazy) drugi bez - patrzysz jaki jest w AJL i zamawiasz taki sam.
Diagnozy napinacza dokonuje sie naocznie- ściągasz dekiel --> odkręcasz i wyciągasz lewy wałek(ten od strony kierowcy)-->odkręcasz i wyjmujesz napinacz.
Oglądasz płozy czy są bardzo zjechane potem go obracasz i od spodu masz małe sitko które lubi też sie przypchać (ponieważ masz problem z ciśnieniem oleju to wysoce prawdopodobne, że winne jest to sitko skoro pomp oleju jest sprawna) na końcu badasz skok ale do tego potrzebne są albo drugi nowy napinacz albo dane dotyczące prawidłowego skoku.
Razem z napinaczem zalecana jest wymiana łańcuszka który prawdopodobnie sie już dość naciągnął.
Diagnozy napinacza dokonuje sie naocznie- ściągasz dekiel --> odkręcasz i wyciągasz lewy wałek(ten od strony kierowcy)-->odkręcasz i wyjmujesz napinacz.
Oglądasz płozy czy są bardzo zjechane potem go obracasz i od spodu masz małe sitko które lubi też sie przypchać (ponieważ masz problem z ciśnieniem oleju to wysoce prawdopodobne, że winne jest to sitko skoro pomp oleju jest sprawna) na końcu badasz skok ale do tego potrzebne są albo drugi nowy napinacz albo dane dotyczące prawidłowego skoku.
Razem z napinaczem zalecana jest wymiana łańcuszka który prawdopodobnie sie już dość naciągnął.
AEB + Q + 280 NM - Milutko 

- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
mario6 dzięki bardzo za radę, ale ja się pytam o co innego. I jak by wszyscy doczytali dokładnie mój pierwszy post, to by się skapnęli, że ja się pytam o rodzaje napinacza o numerze 058109217 z końcówkami B lub D lub bez tych literek. I tak 058109217B jest w silniku AJL i jest to napinacz bez cewki.Bo właśnie nie wiem czy te literki B lub D lub ich brak mają jakieś znaczenie. Czy ktoś kompetentny mi może to wytłumaczyć?
W AJL jest napinacz o numerze 058109217B a na allegro są napinacze o numerze 058109217D - niby oryginalne w opakowaniu VW/AUDI z łańcuszkami i kompletem uszczelek. Jeden i drugi nie posiada tej "wtyczki". Mam PIE****lca na punkcie utrzymania auta w nienagannym stanie i na oryginalnych częściach i dlatego moje pytanie. Czy one się czymś różnią czy to tak naprawdę jest to samo??
W AJL jest napinacz o numerze 058109217B a na allegro są napinacze o numerze 058109217D - niby oryginalne w opakowaniu VW/AUDI z łańcuszkami i kompletem uszczelek. Jeden i drugi nie posiada tej "wtyczki". Mam PIE****lca na punkcie utrzymania auta w nienagannym stanie i na oryginalnych częściach i dlatego moje pytanie. Czy one się czymś różnią czy to tak naprawdę jest to samo??
marek_gnd pisze:mario6 dzięki bardzo za radę, ale ja się pytam o co innego. I jak by wszyscy doczytali dokładnie mój pierwszy post, to by się skapnęli, że ja się pytam o rodzaje napinacza o numerze 058109217 z końcówkami B lub D lub bez tych literek. I tak 058109217B jest w silniku AJL i jest to napinacz bez cewki.Bo właśnie nie wiem czy te literki B lub D lub ich brak mają jakieś znaczenie. Czy ktoś kompetentny mi może to wytłumaczyć?
W AJL jest napinacz o numerze 058109217B a na allegro są napinacze o numerze 058109217D - niby oryginalne w opakowaniu VW/AUDI z łańcuszkami i kompletem uszczelek. Jeden i drugi nie posiada tej "wtyczki". Mam PIE****lca na punkcie utrzymania auta w nienagannym stanie i na oryginalnych częściach i dlatego moje pytanie. Czy one się czymś różnią czy to tak naprawdę jest to samo??
Skoro masz "PIE****lca na punkcie utrzymania auta w nienagannym stanie i na oryginalnych częściach" to kombinuj i napisz do sprzedającego oryginał czy na napinaczu jest wybite logo audi i jak ma wybite to będzie ori a wtedy można montować a jak nie ma to
zamów 058109217B FEBI bądź SWAG (oba godne polecenia).
i nie zawracaj sobie głowy literkami D czy B tylko patrz jak wygląda napinacz bo jest tak jak napisałem w poprzednim poście czyli dwa rodzaje.
AEB + Q + 280 NM - Milutko 

- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
mario6 nie spinaj się tak mocno bo Ci żyłka pęknie a nie o to tu chodzi. Tak, na tych z allegro jest wybite logo audi, a kosztuje połowę ceny co w sklepie. A jak każdy przepłacać nie lubię , tym bardziej,że na raz robię całe zawieszenie przód i tył i sprzęgło z dwumasą poza silnikiem to troszkę to ciągnie.
Temat wątku jest "problem z doborem napinacza łańcucha rozrządu", a wy mi tu objawy opisujecie. Zupełnie co innego niż ja się pytam. To się spieniłem. Ale nie ważne. Dziękuję za pomoc. Po prostu myślałem, że te literki jednak mają znaczenie jak np w tłumikach końcowych do Q, początki maja takie same i 2.8 i np.1.9 TDI a końcówką numerów się różnią. Skoro napisałeś, że są tylko dwa rodzaje to OK. Wystarczy mi to. Jeszcze raz dzięki.

pytamy o objawy po to aby pomoc Tobie zaoszczedzic wydawanie kasy na to na co nie potrzeba, co jak co ale dla mnie dziwne jest to ze blad wywala dop na nagrzanym oleju, co ma napinacz do zimnego/goracego oleju?. No ale dasz znac czy po wymianie wszystko ok.
http://forum.vw-passat.pl/threads/13826 ... a-rozrzadu - jedenz pierwszych wynikow w google poczytac zawsze mozna.
http://forum.vw-passat.pl/threads/13826 ... a-rozrzadu - jedenz pierwszych wynikow w google poczytac zawsze mozna.
1.8T MrcZk'a hybryda itd