[AEB 1.8 150 KM] 1.8T AEB SZARPIE PODCZAS PRZYSPIESZANIA
[AEB 1.8 150 KM] 1.8T AEB SZARPIE PODCZAS PRZYSPIESZANIA
Witam drogich kolegów i koleżanki.
Zwracam się do Was z pomocą bo jesteście chyba moją ostatnią nadzieją i deską ratunku na ożywienie nowego powozu żony:)
Samochód chodzi wzorowo prócz tego że szarpie podczas buta w podłogę w przedziale 2000-3000 obrotów jest to najbardziej odczuwalne.Na benzynie odczucie jest takie jakby ktoś dodawał i lekko odejmował gazu w przedziale tych obrotów oraz szarpnięcia są delikatne a na gazie wiadomo...jak to na gazie...łeb chce urwać:)
Pacjent:
VW Passat B5 1.8T 150KM Benzyna
Oznaczenie silnika AEB
1998r.
Samochód osobiście sprowadziłem z niemcowni dwa tygodnie temu, oczarował mnie jego stan, wyposażenie oraz ori lakier.Po przyjeździe do polski i podłączeniu auta pod VAG'a był jeden błąd:
1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75
przerwa na wyjściu
Jako że w miarę ogarnięty jestem to szybko doszedłem że jest uszkodzony kabel a konkretnie wyrwany z wtyczki zawodu N75, szybka wymiana wtyczki, kasowanie błędu i jest OK...VAG nic nie wypluł!
Mówię sobie naprawiłem:) Jazda próbna zweryfikowała jak zwykle moją radość!!!
Błędów nie ma ale jak szarpał tak szarpie.Jako że byłem umówiony w miedzy czasie problemów na zgazowanie szatana nie odpuściłem ustalonego terminu i gaz jest założony(proszę nie wiązać problemów z gazem bo auto zakupiłem na czystej PB i problem jak był tak jest)
Może napiszę czego dokonałem lub do czego doszedłem małymi kroczami:
- wymiana oleju + filtr (standardowa procedura po zakupie)
- filtr powierza nowy
- świece nowe dedykowany oryginał NGK
- nowe oryginalne cewki BERU (bolało)
- sprawdzony zawór N75 poprzez podanie 12V (cyka)
- wycięty katalizator
- sprawdzony zawór DV poprzez wciśnięcie tłoczka (trzyma ciśnienie-podciśnienie)
- rozrząd na pasku ustawiony prawidłowo...na wałkach również
- sprawdzona szczelność dolotu
- mierzone ciśnienie na garach 12,5 na każdym
- przepływka wymieniona
- przepływomierz na wolnych ok.3mg/s, przy bucie 125mg/s (książkowo)...ale...po odłączeniu przepływki nie szarpie...chyba z racji tego że wchodzi w tryb awaryjny (tak gdzieś wyczytałem) i może to być błedna diagnoza!
Pasek mnie wyszedł już na dzień dzisiejszy sporo kasy po wydatkach na w/w części raczej ostrożnie podchodzę do zakupów:)
Proszę Was koledzy o pomoc w opanowaniu tego dupowozu i z góry przepraszam że temat zamieszczam na forum Audi której oczywiście jestem też posiadaczem.
Na forum passata nie ma opcji się przebić jako świeżak no i nie można przede wszystkim założyć tematu.
Suma sumarum to wszystko VAGI.
Może ma ktoś cudo w okolicach Bydgoszczy z takim silnikiem i zachciałby poświęcić kilka minut i podmienić parę gratów w celu diagnozy...
Za wszelkie cenne info z góry bardzo dziękuje oraz pozdrawiam wszystkich serdecznie.
DYNAMICZNE:
Grupa 002, 025: http://vaglog.pl/log_280074.html
Grupa 002, 013: http://vaglog.pl/log_280073.html
Grupa 002, 007: http://vaglog.pl/log_280072.html
Zwracam się do Was z pomocą bo jesteście chyba moją ostatnią nadzieją i deską ratunku na ożywienie nowego powozu żony:)
Samochód chodzi wzorowo prócz tego że szarpie podczas buta w podłogę w przedziale 2000-3000 obrotów jest to najbardziej odczuwalne.Na benzynie odczucie jest takie jakby ktoś dodawał i lekko odejmował gazu w przedziale tych obrotów oraz szarpnięcia są delikatne a na gazie wiadomo...jak to na gazie...łeb chce urwać:)
Pacjent:
VW Passat B5 1.8T 150KM Benzyna
Oznaczenie silnika AEB
1998r.
Samochód osobiście sprowadziłem z niemcowni dwa tygodnie temu, oczarował mnie jego stan, wyposażenie oraz ori lakier.Po przyjeździe do polski i podłączeniu auta pod VAG'a był jeden błąd:
1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75
przerwa na wyjściu
Jako że w miarę ogarnięty jestem to szybko doszedłem że jest uszkodzony kabel a konkretnie wyrwany z wtyczki zawodu N75, szybka wymiana wtyczki, kasowanie błędu i jest OK...VAG nic nie wypluł!
Mówię sobie naprawiłem:) Jazda próbna zweryfikowała jak zwykle moją radość!!!
Błędów nie ma ale jak szarpał tak szarpie.Jako że byłem umówiony w miedzy czasie problemów na zgazowanie szatana nie odpuściłem ustalonego terminu i gaz jest założony(proszę nie wiązać problemów z gazem bo auto zakupiłem na czystej PB i problem jak był tak jest)
Może napiszę czego dokonałem lub do czego doszedłem małymi kroczami:
- wymiana oleju + filtr (standardowa procedura po zakupie)
- filtr powierza nowy
- świece nowe dedykowany oryginał NGK
- nowe oryginalne cewki BERU (bolało)
- sprawdzony zawór N75 poprzez podanie 12V (cyka)
- wycięty katalizator
- sprawdzony zawór DV poprzez wciśnięcie tłoczka (trzyma ciśnienie-podciśnienie)
- rozrząd na pasku ustawiony prawidłowo...na wałkach również
- sprawdzona szczelność dolotu
- mierzone ciśnienie na garach 12,5 na każdym
- przepływka wymieniona
- przepływomierz na wolnych ok.3mg/s, przy bucie 125mg/s (książkowo)...ale...po odłączeniu przepływki nie szarpie...chyba z racji tego że wchodzi w tryb awaryjny (tak gdzieś wyczytałem) i może to być błedna diagnoza!
Pasek mnie wyszedł już na dzień dzisiejszy sporo kasy po wydatkach na w/w części raczej ostrożnie podchodzę do zakupów:)
Proszę Was koledzy o pomoc w opanowaniu tego dupowozu i z góry przepraszam że temat zamieszczam na forum Audi której oczywiście jestem też posiadaczem.
Na forum passata nie ma opcji się przebić jako świeżak no i nie można przede wszystkim założyć tematu.
Suma sumarum to wszystko VAGI.
Może ma ktoś cudo w okolicach Bydgoszczy z takim silnikiem i zachciałby poświęcić kilka minut i podmienić parę gratów w celu diagnozy...
Za wszelkie cenne info z góry bardzo dziękuje oraz pozdrawiam wszystkich serdecznie.
DYNAMICZNE:
Grupa 002, 025: http://vaglog.pl/log_280074.html
Grupa 002, 013: http://vaglog.pl/log_280073.html
Grupa 002, 007: http://vaglog.pl/log_280072.html
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 22:28 przez NYGA_VIP, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja też się nie znam na logach stąd moja prośba do ludzi ogarniętych w temacie:)
Auto sprowadzone z Reichu na gołej PB przepływka raczej dobra ale na wszelki wypadek zakupiłem z Angola który również śmigał na PB i zero zmian.Co do N75 to raczej był już wymieniany bo jest o nowych numerach 06A906283E, podałem napięcie z akumulatora i tłoczek chodzi jak powinien (zmienia przepływy powietrza)
Auto sprowadzone z Reichu na gołej PB przepływka raczej dobra ale na wszelki wypadek zakupiłem z Angola który również śmigał na PB i zero zmian.Co do N75 to raczej był już wymieniany bo jest o nowych numerach 06A906283E, podałem napięcie z akumulatora i tłoczek chodzi jak powinien (zmienia przepływy powietrza)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Kolego ten objaw to jest typowe szarpanie czy bardziej falowanie doładowania? czyli raz przyspiesza mocniej a za chwile słabiej i tak w kólko? W aucie masz program i to dośc mocny on prawdopodobnie robi Ci takie psikusy, musisz podmienić kompa na takiego z seryjnym programem i dopiero wtedy zrobić logi i diagnozować czy to wina programu czy jeszcze jakiś problem w aucie...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Objaw ten na PB jest taki że kiedy dostanie w pizze z dołu to w okolicach dmuchnięcia turbo zaczyna przyspieszać tak jak bym dodawał i odpuszczał gazu do połowy i znów do dechy śmiało można to nazwać "falowaniem doładowania"Natomiast na gazie auto szarpie i muli w zakresie tych obrotów.Swoją drogą to Twoje stwierdzenie że auto jest po programie jest bardzo ciekawe...bo nie wyglądał:)Czy jesteś tego pewny że auto było grzebane pod tym kątem???
Jaki jest koszt oraz jakie procedury aby auto przywrócić do fabrycznego stanu???
Jaki jest koszt oraz jakie procedury aby auto przywrócić do fabrycznego stanu???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
MrcZk, to stare 1.8T co sterownik nie mierzy ciśnienia doładowania(no bo z czego jak brak mapsensora?) i nie te bloki pomiarowe. Nie wiem czemu Łukasz twierdzi że auto po chipie, jakby tak było to przepływka pokazywała by więcej jak 120g/s, a skoro wymieniona i falują wartości podczas logów dynamicznych to albo przepływka wymieniona na używkę lub nie taką jak trzeba albo układ nie trzyma doładowania(dv popuszcza, n75?)