Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AEB 1.8 150 KM] 1.8T AEB SZARPIE PODCZAS PRZYSPIESZANIA

Silniki benzynowe
NYGA_VIP

[AEB 1.8 150 KM] 1.8T AEB SZARPIE PODCZAS PRZYSPIESZANIA

Post autor: NYGA_VIP » 29 wrz 2016, 19:10

Witam drogich kolegów i koleżanki.
Zwracam się do Was z pomocą bo jesteście chyba moją ostatnią nadzieją i deską ratunku na ożywienie nowego powozu żony:)
Samochód chodzi wzorowo prócz tego że szarpie podczas buta w podłogę w przedziale 2000-3000 obrotów jest to najbardziej odczuwalne.Na benzynie odczucie jest takie jakby ktoś dodawał i lekko odejmował gazu w przedziale tych obrotów oraz szarpnięcia są delikatne a na gazie wiadomo...jak to na gazie...łeb chce urwać:)
Pacjent:
VW Passat B5 1.8T 150KM Benzyna
Oznaczenie silnika AEB
1998r.
Samochód osobiście sprowadziłem z niemcowni dwa tygodnie temu, oczarował mnie jego stan, wyposażenie oraz ori lakier.Po przyjeździe do polski i podłączeniu auta pod VAG'a był jeden błąd:
1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75
przerwa na wyjściu
Jako że w miarę ogarnięty jestem to szybko doszedłem że jest uszkodzony kabel a konkretnie wyrwany z wtyczki zawodu N75, szybka wymiana wtyczki, kasowanie błędu i jest OK...VAG nic nie wypluł!
Mówię sobie naprawiłem:) Jazda próbna zweryfikowała jak zwykle moją radość!!!
Błędów nie ma ale jak szarpał tak szarpie.Jako że byłem umówiony w miedzy czasie problemów na zgazowanie szatana nie odpuściłem ustalonego terminu i gaz jest założony(proszę nie wiązać problemów z gazem bo auto zakupiłem na czystej PB i problem jak był tak jest)
Może napiszę czego dokonałem lub do czego doszedłem małymi kroczami:
- wymiana oleju + filtr (standardowa procedura po zakupie)
- filtr powierza nowy
- świece nowe dedykowany oryginał NGK
- nowe oryginalne cewki BERU (bolało)
- sprawdzony zawór N75 poprzez podanie 12V (cyka)
- wycięty katalizator
- sprawdzony zawór DV poprzez wciśnięcie tłoczka (trzyma ciśnienie-podciśnienie)
- rozrząd na pasku ustawiony prawidłowo...na wałkach również
- sprawdzona szczelność dolotu
- mierzone ciśnienie na garach 12,5 na każdym
- przepływka wymieniona
- przepływomierz na wolnych ok.3mg/s, przy bucie 125mg/s (książkowo)...ale...po odłączeniu przepływki nie szarpie...chyba z racji tego że wchodzi w tryb awaryjny (tak gdzieś wyczytałem) i może to być błedna diagnoza!
Pasek mnie wyszedł już na dzień dzisiejszy sporo kasy po wydatkach na w/w części raczej ostrożnie podchodzę do zakupów:)
Proszę Was koledzy o pomoc w opanowaniu tego dupowozu i z góry przepraszam że temat zamieszczam na forum Audi której oczywiście jestem też posiadaczem.
Na forum passata nie ma opcji się przebić jako świeżak no i nie można przede wszystkim założyć tematu.
Suma sumarum to wszystko VAGI.
Może ma ktoś cudo w okolicach Bydgoszczy z takim silnikiem i zachciałby poświęcić kilka minut i podmienić parę gratów w celu diagnozy...
Za wszelkie cenne info z góry bardzo dziękuje oraz pozdrawiam wszystkich serdecznie.

DYNAMICZNE:
Grupa 002, 025: http://vaglog.pl/log_280074.html
Grupa 002, 013: http://vaglog.pl/log_280073.html
Grupa 002, 007: http://vaglog.pl/log_280072.html
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 22:28 przez NYGA_VIP, łącznie zmieniany 1 raz.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 wrz 2016, 21:27

NYGA_VIP pisze:przepływomierz na wolnych ok.3mg/s, przy bucie 125mg/s (książkowo)
Nie znam się ale zobacz jak przepływka mierzy nie tylko na początku i końcu ale jak jest budowany przez nią wykres w zależności od obrotów. To że zawór n75 cyka to nie znaczy że jest sprawny.

NYGA_VIP

Post autor: NYGA_VIP » 29 wrz 2016, 21:45

Ja też się nie znam na logach stąd moja prośba do ludzi ogarniętych w temacie:)
Auto sprowadzone z Reichu na gołej PB przepływka raczej dobra ale na wszelki wypadek zakupiłem z Angola który również śmigał na PB i zero zmian.Co do N75 to raczej był już wymieniany bo jest o nowych numerach 06A906283E, podałem napięcie z akumulatora i tłoczek chodzi jak powinien (zmienia przepływy powietrza)

audi1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sie 2016, 08:43
Imię: Sławek
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: audi1911 » 29 wrz 2016, 22:02

Kolego sprawdź jakie masz napięcie na czujniku wału korbowego,

Jeśli masz w granicach 8V to jest super.
A jak z paleniem rannym po długim postoju samochodu?

NYGA_VIP

Post autor: NYGA_VIP » 29 wrz 2016, 22:23

audi1911 pisze:Kolego sprawdź jakie masz napięcie na czujniku wału korbowego,

Jeśli masz w granicach 8V to jest super.
A jak z paleniem rannym po długim postoju samochodu?
Jutro sprawdzę, samochód zawsze pali na dotyk czy ciepły czy zimny...gdyby nie to szarpanieee...ideał.

audi1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sie 2016, 08:43
Imię: Sławek
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: audi1911 » 29 wrz 2016, 22:28

no to jeśli tak to winna może być przepustnica. ona daje takie same obiawy. ostatnio to w swoim samochodzie przerabiałem <okok>

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 30 wrz 2016, 09:41

Kolego ten objaw to jest typowe szarpanie czy bardziej falowanie doładowania? czyli raz przyspiesza mocniej a za chwile słabiej i tak w kólko? W aucie masz program i to dośc mocny on prawdopodobnie robi Ci takie psikusy, musisz podmienić kompa na takiego z seryjnym programem i dopiero wtedy zrobić logi i diagnozować czy to wina programu czy jeszcze jakiś problem w aucie...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

NYGA_VIP

Post autor: NYGA_VIP » 30 wrz 2016, 11:35

Objaw ten na PB jest taki że kiedy dostanie w pizze z dołu to w okolicach dmuchnięcia turbo zaczyna przyspieszać tak jak bym dodawał i odpuszczał gazu do połowy i znów do dechy śmiało można to nazwać "falowaniem doładowania"Natomiast na gazie auto szarpie i muli w zakresie tych obrotów.Swoją drogą to Twoje stwierdzenie że auto jest po programie jest bardzo ciekawe...bo nie wyglądał:)Czy jesteś tego pewny że auto było grzebane pod tym kątem???
Jaki jest koszt oraz jakie procedury aby auto przywrócić do fabrycznego stanu???

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 30 wrz 2016, 11:51

Jestem pewien, na pb faluje doładowaniem i to widać w logach, na lpg nie ma co rozpatrywać bo to pewnie kwestia ustawienia lpg. Koszt to podmiana na seryjny sterownik i adaptacja vagiem, sterownik na allegro czy na szrocie.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

NYGA_VIP

Post autor: NYGA_VIP » 30 wrz 2016, 12:26

Sterownik mam już nagrany jadę go odebrać ok. godz. 18:00 vaga posiadam w pełnej wersji 311.2-N czy możesz kolego opisać procedurę adaptacji...nie wiem czy dam radę???

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 30 wrz 2016, 12:36

A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

NYGA_VIP

Post autor: NYGA_VIP » 30 wrz 2016, 12:52

Dziękuje Ci bardzo kolego za pomoc...tak swoją drogą na którym logu widać że auto modzone...tak z czystej ciekawości:)Czy prócz tego widzisz w jakiej kondycji jest turbo, silnik???

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 30 wrz 2016, 16:59

NYGA_VIP, wrzuc jeszcze 002+115+118
Łukasz13, po czym stwierdzasz ze mocny program?(po czym dokladnie w logach?)
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 30 wrz 2016, 17:12

MrcZk, to stare 1.8T co sterownik nie mierzy ciśnienia doładowania(no bo z czego jak brak mapsensora?) i nie te bloki pomiarowe. Nie wiem czemu Łukasz twierdzi że auto po chipie, jakby tak było to przepływka pokazywała by więcej jak 120g/s, a skoro wymieniona i falują wartości podczas logów dynamicznych to albo przepływka wymieniona na używkę lub nie taką jak trzeba albo układ nie trzyma doładowania(dv popuszcza, n75?)

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 30 wrz 2016, 17:34

Ziomek, faktycznie. otworzylem logi nie widzialem grup doladowania i napisalem:p
swoja droga sprawdzilbym jeszcze raz swiece, zapewne jak wcisnie pedal na 80% to nic nie szarpie.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl