Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 1.8t AEB staukanie zaworów.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

[A6 C5] 1.8t AEB staukanie zaworów.

Post autor: Dżejkob » 06 lip 2010, 09:52

Witam !!!
Audi 1.8t 150km 1998r
Po jeździe autostradowej do 180 km/h stanąłem na parkingu na około 20 min nie wyłanczając silnika ani klimy wszysko chulało. Po tych 20 min zapaliła sie kontrolka oleju i zapiszczała. Wyłonczyłem silnik i ponownie odpaliłem wszystkie wskazania były w normie kontrolka momentalnie zgasła. Stan oleju w normie, bliżej max. Do domu miałem jakies 20 km
Wieczorem gdy chowałem auto zauważyłem ze coś stuka w silniku (wydaje mi sie że zawory) dosyc głośny stuk. Zaciągłem auto do mechanika i ciśnienie oleju na zimnym to 4,5 - 5,3 bara na gorącym silniku powyzej 4 barów
Raz stuka głośniej raz ciszej. Dodam że wcześniej nic nie stukało.
Olej w moim autku to Castrol Magnatek pół syntetyk jest na nim przejechane 3500km.
Mechanik twierdzi ze nagar sie rozpuscił.
Moje pytanie: co to może być? czy moge z tym jeździć?
Ostatnio zmieniony 07 lip 2010, 23:01 przez Dżejkob, łącznie zmieniany 1 raz.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 06 lip 2010, 12:04

tylko i wyłącznie do turbo twojego musi byc full syntetyk a castrol takich nie produkuje tylko ma oleje syntetyczne na bazie firm takich jak liqui moly , koniecznie wymien i sprawa bedzie załatwiona <ok> co do stukania to pewnie szklanki bo w tym silniku zawory są hydrauliczne :-D ( też tak miałem i po zmianie jest git silnik mam ten sam ) :lol: dodam jeszcze ze przed wymiana zrobilem plukanke silnika

Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Dżejkob » 06 lip 2010, 21:37

ok
Dzieki za pomoc.
Jak znajde troche czasu to tak zrobie.

Teraz po przejechaniu ok 60 km sie silniczek uspokoił, delikatnie słychać zawory.
Myśle że bede musiał zrobić te płukanie silnika i bedzie git. Bo mechanik stwierdził że nagar coś przytkał, ale na moje szczęście samo się odetkało. Zalecił mi wymiane oleju co 8000 km. Powiedział jeszcze że to olej który wlałem rospuścił nagar.

Pozdro.

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 06 lip 2010, 22:06

kolego egoonn a te szklanki to droga inwestycja? bo i umnie jakby zawory slychac na wyzszych obrotach

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 06 lip 2010, 22:58

piecka9 pisze:kolego egoonn a te szklanki to droga inwestycja? bo i umnie jakby zawory slychac na wyzszych obrotach
tanio nie jest trzeba zwalac głowice itd...
a pewny jestes że to zaworki? na którym garze lub na których? bo to może co innego? zobacz dokładnie, jaki masz przebieg? :mrgreen:

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 07 lip 2010, 15:10

egoonn pisze:
piecka9 pisze:kolego egoonn a te szklanki to droga inwestycja? bo i umnie jakby zawory slychac na wyzszych obrotach
tanio nie jest trzeba zwalac głowice itd...
a pewny jestes że to zaworki? na którym garze lub na których? bo to może co innego? zobacz dokładnie, jaki masz przebieg? :mrgreen:

oho to nieciekawie :cry: pewny to nie jestem ale odgłos podchodzi pod klekot diesla przbieg niby 160tys wedlog ksiazki narazie tym sie nie przejmuje ale jak zacznie naprawde klepac to juz bedzie trzeba zaczac

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 07 lip 2010, 17:32

piecka9, powiem ci tak jak już pisałem zawory są hydrauliczne a te szklanki jak zalejesz dobry full syntetyk to pod ciśnieniem sie napełnią i może stukanie zniknąc :-D 160 tys. to nie przebieg na wymianę szklanek :lol: pozdro

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 07 lip 2010, 19:35

niedawno wyminilem na mobila 5w40 slyszalem ze to dobry olej to troche jakby ucichlo za pare tys znow wymienie jak sie troche wyplucze moze cos bardziej pomoze zobaczymy pozdro i dzieki za sugestie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja