Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8 T Szarpie i przerywa na wysokich obrotach

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 07 lip 2017, 14:31

pany , radość była krótka , dziś znowu szarpie , wypada zapłon na 2 cylindrze , jak wykręciłem świece to wyglądała dziwnie , taka jak by przegrzana coś jak by rdzewiała , czy to nie będzie problem z silnikiem :|
zmniejszyłem przerwę ale nie pomogło , co może powodować wypadanie na konkretnym cylindrze ? ,oprócz świec i cewek bo to już wykluczyłem , czy czujnik położenia wału ma coś do gadania ?
i jak to jest że dzień potrafi być dobrze a następnego takie cyrki o co tu ku....wa chodzi :[
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 lip 2017, 18:41

No jest jeszcze moduł na filtrze. Pojeździj na ori programie.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 07 lip 2017, 18:54

Ziomek pisze:No jest jeszcze moduł na filtrze
nie mam , ja mam cewki zespolone .
Ziomek pisze:Pojeździj na ori programie.
Śmigałem i jest to samo , martwi mnie wygląd tej świecy , może coś się dzieje z zaworami , tylko czemu raz jest dobrze a raz kicha , gdyby coś w silniku to chyba ciągle by sypało błędami , sam już nie wiem .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 lip 2017, 20:52

No tak, ja u siebie mam, awt nie. A próbowałeś przekładać cewki i świece czy przerzuci się na inny cylinder?

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 08 lip 2017, 05:18

Ziomek pisze:A próbowałeś przekładać cewki i świece czy przerzuci się na inny cylinder?
oczywiście , pisałem o tym wyżej , cewek mam dwa komplety , a świece nówki NGK

dlaczego jednego dnia chodzi jak szalona a kolejnego to tylko podpalić ?

załatwiłem przepływkę od TDI i zmienie czujnik położenia wału , jak to nie pomoże to zostaje silnik ,reszte zrobiłem .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 08 lip 2017, 09:55

Siema, napisz czy zujnik cos pomogl, bo mialem podobne cyrki i cos musialo pomoc, bo dziwny nalot na siwczkach tez mialem, wypadanie zaplonu, szarpanie a nawet czasem nie chcial odpalic...
Pokolei wymienilem swiece bosch i cewki beru, pozniej jeszcze okazalo sie ze na wezykach co dochodza do kolektora ssacego lapal lewe powietrze no i wyskakiwal blad czujnika polozenia walu...po wszytkich zabiegach wszytsko dziala☺ w sumie to dzialalo juz po usuniaciu lewego powietrza ale ze komp wykazywal blad czujnika to tez wymienilem...no i zasady tez nie bylo raz jechal dobrze a raz szybciej bym pieszo szedl...

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 08 lip 2017, 10:41

bartas614 pisze:w sumie to dzialalo juz po usuniaciu lewego powietrza
a gdzie miałeś lewie powietrze na którym wężyku ??
bartas614 pisze:napisz czy zujnik cos pomogl
dam znać :)

ja jeszcze załatwiłem przepływkę z 1.9 TDI zobacze czy coś się zmieni <zalamka>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 08 lip 2017, 14:20

Nie znam zadobrze wszytskich czesci,takze sprobuje wytlumaczyc łopatologicznie&#9786;
Stojac przed autem z prawej strony silnika masz kolektor ssacy i do niego tez jest podlaczona przepustnica i jeden wezyk znajduje po lewej stronie kolektora zaraz na poczatku a drugi z tylu za przepustnica po prawej stronie...mialem je stare i luzno siedzialy na kruccach i tu lapaly lewizne...
Wymienilem cale wezyki i chyba to jest 4mm srednicy...po wymianie wezykow szarpanie ustalo.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 08 lip 2017, 16:03

panowie więc tak , dziś zrobiłem pomiar ciśnienia i jest tak 1 cylinder od rozrządu .

1 - 11.8 bar
2 - 9.6
3 - 10
4 - 12

świeca prawie nowa na drugim cylindrze znowu w stanie masakra , ciągle wypadał zapłon na 2 po pomiarze kompresji świece z 2 wsadziłęm do 4 cylindra i wypadało na 4 , więc kupiłem nową świece i wsadziłem , teraz nic nie szarpie i puki co jest ok , doszedłem do wniosku że LPG coś nie tak i na regulacje , ja ostro daje po garach i może AFR jest za wielki , tak czy siak śmigam na razie na PB do momentu regulacji LPG , co myślicie o tym , może się ktoś wypowiedzieć <stres>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 08 lip 2017, 17:50

Może sama regulacja nie wystarczyć trzeba skontrolować czy wtryskiwacz lpg na 2 cyl prawidłowo dawkuje.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 08 lip 2017, 17:54

Łukasz13 pisze:Może sama regulacja nie wystarczyć trzeba skontrolować czy wtryskiwacz lpg na 2 cyl prawidłowo dawkuje.
Łukasz ja to ma gazownik sprawdzić fachowo ? będę stał nad nim jak gromnica .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 10 lip 2017, 20:41

Najprościej to wyłacza się wtryskiwacze LPG w programie i ogląda czasy wtrysku. Tylko że jak mówisz że raz chodzi raz nie to będzie ciężko.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 16 lip 2017, 13:28

panowie jako że czuję się zobowiązany do podzielenia się co było , bo bardzo mnie wkur...ia jak czytam dany temat i na koniec koleś piszę " jak zrobie to dam znać " i znika . <wnerw>

Więc tak , problem z porannym odpalaniem uznałem za zamknięty , według mnie przyczyną była odkręcona " poluzowana znacznie turbina " przy kolektorze wydechowym , po jej dokręceniu i nie robieniu nic innego problem ustał , zapewne wprowadzała lambde w błąd i stąd te cyrki ilość tlenu się nie zgadzała czy coś w sumie mało ważne ,była odkręcona a i tak pompowała :)
Kolejną sprawą było wypadanie zapłonu , tu sprawa staję się zdeka nie jasna , jak pisałem wyżej ,potopiło mi świecę boscha pomijam fakt że były nie takie jak zalecane ,ale potopiło , więc kupiłem nowe NGK i tu kolejne ubicie świecy na drugim cylindrze ,nigdy bym nie pomyślał że świeca która ma 100 km nalatane padła więc poszedłem w stronę cewek ,miałem dwa komplety , zamieniałem cudowałem nic ciągle drugi wypada , robiąc pomiar kompresji zamieniłem świece bo wizualnie mi nie pasowała z drugiego do reszty ,wsadziłem ją na czwarty cylinder ,mając już wiedzę że drugi ma słabą kompresję poddałem temat bijąc się w myślach że silnik szrot :[ dnia następnego komp pod pachę i rura i tu szok :shock: :shock: wypada na czwartym a drugi luxus ;) wiele nie myśląc pojechałem do moto i kupiłem kolejną nówkę , i wszelkie bolączki minęły auto się zbiera i nic nie szarpie , dodatkowo pojechałem na regulację i wymianę filtrów LPG ,na kopie wykazało błąd wtryskiwacza LPG właśnie na drugim , poregulował na trasie bo głupi nie jestem żeby na postoju mi to regulował , w dodatku poprosiłem o strojenie z wpiętym AFR po OBD i ustawienie pod moją nogę , szczerze mówiąc koleś jak zakończył strojenie i wysiadł z audi , to miałem wrażenie że zacznie całować ziemię jak Papierz <rotfl>
no ale trudno za to płacę :) heble się dymiły :]
tak czy siak auto chodzi pięknie ,czyli jak kiedyś ;) idąc drogą że sam chcę mieć podgląd na wszystko zakupiłem kabel do LPG pod moją instalkę i puki co uczę się obsługi STAGa 300 , mam nadzieję że wielu osobą mających 1.8t jak i innych silnikach ten temat coś pomoże bo na tym opiera się idea FORUM tego jak i innego . Pozdrawiam i szerokości :)
Proszę nie zamykać tego tematu , być może ktoś będzie potrzebował pomocy :]
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 lip 2017, 16:55

w AWT strojenie po AFR nie jest aż tak konieczne bo masz sondę szerokopasmową , wystarczy podglad korekt z VAG - mi się udało ogarnąć z strojenie z pomocą kolegi ( korekta długa oscyluje w okolicach 0 , -0,8% )

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

upalanie świecy zapłonowej 1.8t AWT

Post autor: Patryk1981 » 20 sie 2017, 15:50

Witam , panowie temat dziwny , pali mi świece na drugim cylindrze i tylko na tym , na nowej NGK przejadę max 400 km i zaczyna szarpać i wypada zapłon drugi cylinder , zakładałem już chyba 8ą świece i ciągle to samo kupiłem nawet PFR7Q i też ją zabiło .
Robiłem pomiar kompresji i na tym drugim jest najsłabsza , padło podejrzenie że zarzuca ją olejem i stąd te cyrki , macie może jakieś pomysły czy zaczynać szukać silnika .

kompresja
1 - 11.8
2 - 9.3
3 - 10
4 - 12

Może kupić jakąś inną świecę czy coś innego doradzicie bo już zaczynam nie wyrabiać na wymianę tych świec :| :|

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-08-19, 21:52 ]
Skoro to ten sam problem nadal nie rozwiązany to kontynuuj w tym samym temacie.

[ Dodano: 2017-08-20, 15:50 ]
Pany dziś rano jak odpaliłem na zimnym to po około 5 minutach zaczął dymić co to może znaczyć głowica czy pierścienie jak sądzicie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga