1.8 T Szarpie i przerywa na wysokich obrotach
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
pany , radość była krótka , dziś znowu szarpie , wypada zapłon na 2 cylindrze , jak wykręciłem świece to wyglądała dziwnie , taka jak by przegrzana coś jak by rdzewiała , czy to nie będzie problem z silnikiem
zmniejszyłem przerwę ale nie pomogło , co może powodować wypadanie na konkretnym cylindrze ? ,oprócz świec i cewek bo to już wykluczyłem , czy czujnik położenia wału ma coś do gadania ?
i jak to jest że dzień potrafi być dobrze a następnego takie cyrki o co tu ku....wa chodzi
zmniejszyłem przerwę ale nie pomogło , co może powodować wypadanie na konkretnym cylindrze ? ,oprócz świec i cewek bo to już wykluczyłem , czy czujnik położenia wału ma coś do gadania ?
i jak to jest że dzień potrafi być dobrze a następnego takie cyrki o co tu ku....wa chodzi
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
nie mam , ja mam cewki zespolone .Ziomek pisze:No jest jeszcze moduł na filtrze
Śmigałem i jest to samo , martwi mnie wygląd tej świecy , może coś się dzieje z zaworami , tylko czemu raz jest dobrze a raz kicha , gdyby coś w silniku to chyba ciągle by sypało błędami , sam już nie wiem .Ziomek pisze:Pojeździj na ori programie.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
oczywiście , pisałem o tym wyżej , cewek mam dwa komplety , a świece nówki NGKZiomek pisze:A próbowałeś przekładać cewki i świece czy przerzuci się na inny cylinder?
dlaczego jednego dnia chodzi jak szalona a kolejnego to tylko podpalić ?
załatwiłem przepływkę od TDI i zmienie czujnik położenia wału , jak to nie pomoże to zostaje silnik ,reszte zrobiłem .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Torun
Siema, napisz czy zujnik cos pomogl, bo mialem podobne cyrki i cos musialo pomoc, bo dziwny nalot na siwczkach tez mialem, wypadanie zaplonu, szarpanie a nawet czasem nie chcial odpalic...
Pokolei wymienilem swiece bosch i cewki beru, pozniej jeszcze okazalo sie ze na wezykach co dochodza do kolektora ssacego lapal lewe powietrze no i wyskakiwal blad czujnika polozenia walu...po wszytkich zabiegach wszytsko dziala☺ w sumie to dzialalo juz po usuniaciu lewego powietrza ale ze komp wykazywal blad czujnika to tez wymienilem...no i zasady tez nie bylo raz jechal dobrze a raz szybciej bym pieszo szedl...
Pokolei wymienilem swiece bosch i cewki beru, pozniej jeszcze okazalo sie ze na wezykach co dochodza do kolektora ssacego lapal lewe powietrze no i wyskakiwal blad czujnika polozenia walu...po wszytkich zabiegach wszytsko dziala☺ w sumie to dzialalo juz po usuniaciu lewego powietrza ale ze komp wykazywal blad czujnika to tez wymienilem...no i zasady tez nie bylo raz jechal dobrze a raz szybciej bym pieszo szedl...
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
a gdzie miałeś lewie powietrze na którym wężykubartas614 pisze:w sumie to dzialalo juz po usuniaciu lewego powietrza
dam znaćbartas614 pisze:napisz czy zujnik cos pomogl
ja jeszcze załatwiłem przepływkę z 1.9 TDI zobacze czy coś się zmieni
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Torun
Nie znam zadobrze wszytskich czesci,takze sprobuje wytlumaczyc łopatologicznie☺
Stojac przed autem z prawej strony silnika masz kolektor ssacy i do niego tez jest podlaczona przepustnica i jeden wezyk znajduje po lewej stronie kolektora zaraz na poczatku a drugi z tylu za przepustnica po prawej stronie...mialem je stare i luzno siedzialy na kruccach i tu lapaly lewizne...
Wymienilem cale wezyki i chyba to jest 4mm srednicy...po wymianie wezykow szarpanie ustalo.
Stojac przed autem z prawej strony silnika masz kolektor ssacy i do niego tez jest podlaczona przepustnica i jeden wezyk znajduje po lewej stronie kolektora zaraz na poczatku a drugi z tylu za przepustnica po prawej stronie...mialem je stare i luzno siedzialy na kruccach i tu lapaly lewizne...
Wymienilem cale wezyki i chyba to jest 4mm srednicy...po wymianie wezykow szarpanie ustalo.
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
panowie więc tak , dziś zrobiłem pomiar ciśnienia i jest tak 1 cylinder od rozrządu .
1 - 11.8 bar
2 - 9.6
3 - 10
4 - 12
świeca prawie nowa na drugim cylindrze znowu w stanie masakra , ciągle wypadał zapłon na 2 po pomiarze kompresji świece z 2 wsadziłęm do 4 cylindra i wypadało na 4 , więc kupiłem nową świece i wsadziłem , teraz nic nie szarpie i puki co jest ok , doszedłem do wniosku że LPG coś nie tak i na regulacje , ja ostro daje po garach i może AFR jest za wielki , tak czy siak śmigam na razie na PB do momentu regulacji LPG , co myślicie o tym , może się ktoś wypowiedzieć
1 - 11.8 bar
2 - 9.6
3 - 10
4 - 12
świeca prawie nowa na drugim cylindrze znowu w stanie masakra , ciągle wypadał zapłon na 2 po pomiarze kompresji świece z 2 wsadziłęm do 4 cylindra i wypadało na 4 , więc kupiłem nową świece i wsadziłem , teraz nic nie szarpie i puki co jest ok , doszedłem do wniosku że LPG coś nie tak i na regulacje , ja ostro daje po garach i może AFR jest za wielki , tak czy siak śmigam na razie na PB do momentu regulacji LPG , co myślicie o tym , może się ktoś wypowiedzieć
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
panowie jako że czuję się zobowiązany do podzielenia się co było , bo bardzo mnie wkur...ia jak czytam dany temat i na koniec koleś piszę " jak zrobie to dam znać " i znika .
Więc tak , problem z porannym odpalaniem uznałem za zamknięty , według mnie przyczyną była odkręcona " poluzowana znacznie turbina " przy kolektorze wydechowym , po jej dokręceniu i nie robieniu nic innego problem ustał , zapewne wprowadzała lambde w błąd i stąd te cyrki ilość tlenu się nie zgadzała czy coś w sumie mało ważne ,była odkręcona a i tak pompowała
Kolejną sprawą było wypadanie zapłonu , tu sprawa staję się zdeka nie jasna , jak pisałem wyżej ,potopiło mi świecę boscha pomijam fakt że były nie takie jak zalecane ,ale potopiło , więc kupiłem nowe NGK i tu kolejne ubicie świecy na drugim cylindrze ,nigdy bym nie pomyślał że świeca która ma 100 km nalatane padła więc poszedłem w stronę cewek ,miałem dwa komplety , zamieniałem cudowałem nic ciągle drugi wypada , robiąc pomiar kompresji zamieniłem świece bo wizualnie mi nie pasowała z drugiego do reszty ,wsadziłem ją na czwarty cylinder ,mając już wiedzę że drugi ma słabą kompresję poddałem temat bijąc się w myślach że silnik szrot dnia następnego komp pod pachę i rura i tu szok :shock: :shock: wypada na czwartym a drugi luxus wiele nie myśląc pojechałem do moto i kupiłem kolejną nówkę , i wszelkie bolączki minęły auto się zbiera i nic nie szarpie , dodatkowo pojechałem na regulację i wymianę filtrów LPG ,na kopie wykazało błąd wtryskiwacza LPG właśnie na drugim , poregulował na trasie bo głupi nie jestem żeby na postoju mi to regulował , w dodatku poprosiłem o strojenie z wpiętym AFR po OBD i ustawienie pod moją nogę , szczerze mówiąc koleś jak zakończył strojenie i wysiadł z audi , to miałem wrażenie że zacznie całować ziemię jak Papierz
no ale trudno za to płacę heble się dymiły
tak czy siak auto chodzi pięknie ,czyli jak kiedyś idąc drogą że sam chcę mieć podgląd na wszystko zakupiłem kabel do LPG pod moją instalkę i puki co uczę się obsługi STAGa 300 , mam nadzieję że wielu osobą mających 1.8t jak i innych silnikach ten temat coś pomoże bo na tym opiera się idea FORUM tego jak i innego . Pozdrawiam i szerokości
Proszę nie zamykać tego tematu , być może ktoś będzie potrzebował pomocy
Więc tak , problem z porannym odpalaniem uznałem za zamknięty , według mnie przyczyną była odkręcona " poluzowana znacznie turbina " przy kolektorze wydechowym , po jej dokręceniu i nie robieniu nic innego problem ustał , zapewne wprowadzała lambde w błąd i stąd te cyrki ilość tlenu się nie zgadzała czy coś w sumie mało ważne ,była odkręcona a i tak pompowała
Kolejną sprawą było wypadanie zapłonu , tu sprawa staję się zdeka nie jasna , jak pisałem wyżej ,potopiło mi świecę boscha pomijam fakt że były nie takie jak zalecane ,ale potopiło , więc kupiłem nowe NGK i tu kolejne ubicie świecy na drugim cylindrze ,nigdy bym nie pomyślał że świeca która ma 100 km nalatane padła więc poszedłem w stronę cewek ,miałem dwa komplety , zamieniałem cudowałem nic ciągle drugi wypada , robiąc pomiar kompresji zamieniłem świece bo wizualnie mi nie pasowała z drugiego do reszty ,wsadziłem ją na czwarty cylinder ,mając już wiedzę że drugi ma słabą kompresję poddałem temat bijąc się w myślach że silnik szrot dnia następnego komp pod pachę i rura i tu szok :shock: :shock: wypada na czwartym a drugi luxus wiele nie myśląc pojechałem do moto i kupiłem kolejną nówkę , i wszelkie bolączki minęły auto się zbiera i nic nie szarpie , dodatkowo pojechałem na regulację i wymianę filtrów LPG ,na kopie wykazało błąd wtryskiwacza LPG właśnie na drugim , poregulował na trasie bo głupi nie jestem żeby na postoju mi to regulował , w dodatku poprosiłem o strojenie z wpiętym AFR po OBD i ustawienie pod moją nogę , szczerze mówiąc koleś jak zakończył strojenie i wysiadł z audi , to miałem wrażenie że zacznie całować ziemię jak Papierz
no ale trudno za to płacę heble się dymiły
tak czy siak auto chodzi pięknie ,czyli jak kiedyś idąc drogą że sam chcę mieć podgląd na wszystko zakupiłem kabel do LPG pod moją instalkę i puki co uczę się obsługi STAGa 300 , mam nadzieję że wielu osobą mających 1.8t jak i innych silnikach ten temat coś pomoże bo na tym opiera się idea FORUM tego jak i innego . Pozdrawiam i szerokości
Proszę nie zamykać tego tematu , być może ktoś będzie potrzebował pomocy
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
upalanie świecy zapłonowej 1.8t AWT
Witam , panowie temat dziwny , pali mi świece na drugim cylindrze i tylko na tym , na nowej NGK przejadę max 400 km i zaczyna szarpać i wypada zapłon drugi cylinder , zakładałem już chyba 8ą świece i ciągle to samo kupiłem nawet PFR7Q i też ją zabiło .
Robiłem pomiar kompresji i na tym drugim jest najsłabsza , padło podejrzenie że zarzuca ją olejem i stąd te cyrki , macie może jakieś pomysły czy zaczynać szukać silnika .
kompresja
1 - 11.8
2 - 9.3
3 - 10
4 - 12
Może kupić jakąś inną świecę czy coś innego doradzicie bo już zaczynam nie wyrabiać na wymianę tych świec
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-08-19, 21:52 ]
Skoro to ten sam problem nadal nie rozwiązany to kontynuuj w tym samym temacie.
[ Dodano: 2017-08-20, 15:50 ]
Pany dziś rano jak odpaliłem na zimnym to po około 5 minutach zaczął dymić co to może znaczyć głowica czy pierścienie jak sądzicie.
Robiłem pomiar kompresji i na tym drugim jest najsłabsza , padło podejrzenie że zarzuca ją olejem i stąd te cyrki , macie może jakieś pomysły czy zaczynać szukać silnika .
kompresja
1 - 11.8
2 - 9.3
3 - 10
4 - 12
Może kupić jakąś inną świecę czy coś innego doradzicie bo już zaczynam nie wyrabiać na wymianę tych świec
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-08-19, 21:52 ]
Skoro to ten sam problem nadal nie rozwiązany to kontynuuj w tym samym temacie.
[ Dodano: 2017-08-20, 15:50 ]
Pany dziś rano jak odpaliłem na zimnym to po około 5 minutach zaczął dymić co to może znaczyć głowica czy pierścienie jak sądzicie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga