Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

1.8 T AWT problem błąd 17536 mieszanka za uboga

Silniki benzynowe
m_ajor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:52
Lokalizacja: Kielno

1.8 T AWT problem błąd 17536 mieszanka za uboga

Post autor: m_ajor91 » 30 lip 2016, 08:20

Witam. Panowie jestem nowy na forum. Widziałem że temat był przerabiany kilkanascie razy lecz żaden nie opisuje identycznie mojego problemu.

A więc : W mojej Audi w przeciągu ostatnich 3 miesięcy wymieniłem :

- Świece 4szt. NGK
- Cewki 4szt. NGK
- Filtr paliwa , oleju , powietrza , kabiny
- Olej Liqui Molly
- Zawór zwrotny powietrza wtórnego PIERBURG
- Sondę Lambda przed katem BOSCH
oraz najważniejesze w tej kwesti : przepływkę dokładnie sam wkład ori PIERBURG
nr.kat 7.22684.15.0

Samochód po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywala na licznik CHECK-ENGINE
przerywa i szarpie , na wolnych obrotach faluje i kopci z tłumika na czarno ( jak stary DIESEL ) , po skasowaniu błedu 17536 o mnożącej adaptacji paliwa jest ok na około 20-30 km potem znowu to samo. :(

Co najważniejsze jak odepnę kostkę od nowej przepływki samochód chodzi tak jak powinien równo i spokojnie , nie kopci ma pełną moc.

Sondy posprawdzane przed katem jest nowa i chodzi bez zarzutu a za katem jest jeszcze orginał i również chodzi w swoich przedziałach.

Jeżdzę od mechanika do elektomechanika i już nie wiem gdzie szukać usterki. Dolot powietrza i wszelakie podejzenia o zasysaniu lewego powietrza został sprawdzony pod względem nie szczelności ( opaski , obejmy , rury , weże ) i nie widać nieszczelności.

Gdzie można szukać dalej problemu ??? Może ktoś podpowie. Z góry dziekuje za odpowiedzi i sugestie dotyczące problemu. Pozdrawiam Patryk
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2016, 17:31 przez m_ajor91, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarna Audi w AvanCie ;)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 30 lip 2016, 08:26

Myśle że problem tak jak piszesz może powodować wkład przepływomierza pierburg, 1.8t nie lubi żadnych zamienników przepływki i najlepiej spisuje się org bosch dobierany po numerach.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

m_ajor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:52
Lokalizacja: Kielno

Post autor: m_ajor91 » 30 lip 2016, 08:33

No właśnie chciałem w sklepie sam wkład BOSCHA lecz nie dostałem. Mówili że PIEBURG to originał i że wszytko będzie latać jak należy.
Czarna Audi w AvanCie ;)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 30 lip 2016, 08:39

Pierburg to nie org. i nie będzie to latać dobrze, jeśli możesz to zamień ten przepływomierz na boscha bodajzę u Cb. wchodzi 06A 906 461 L, dobrze by potem było też zrobić logi.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

m_ajor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:52
Lokalizacja: Kielno

Post autor: m_ajor91 » 02 sie 2016, 20:44

Witajcie. Zakupiłem orginał BOSCHA i własnie godzinkę temu został założony. Błedy zostały wykasowane. Mam nadzieję że w końcu ( mnożąca adaptacja paliwa ) poszła w zapomnienie ;)

Lecz ciekawi mnie jedna rzecz : Pytanie do posiadaczy 1.8 T

Czy temperatura wyświetlana na liczniku powinna stać cały czas na 90C ? Czy może iść trochę dalej - jedną kreskę za 90C. Ponieważ dzieję mi się tak jak stoję w korkach.

[ Dodano: 2016-08-02, 20:44 ]
Niestety błąd nie zniknął ponownie zapala się - CHECK ENGINE :(

Kopci na benzynie na czarno , ewidentnie widać że go zalewa paliwem , obroty falują jakby chciał zgasnąć.

A co najciekawsze po odpięciu przepływomierza wszystko jest ok.

Już normalnie rozkładam ręce gdzie szukać przyczyny tych objawów , może ktoś zna jakiego porządnego fachowca z VAG-iem z trójmiasta i okolic , który by to w końcu zdiagnozował.
Czarna Audi w AvanCie ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 sie 2016, 21:03

m_ajor91 pisze: Pytanie do posiadaczy 1.8 T

Czy temperatura wyświetlana na liczniku powinna stać cały czas na 90C ? Czy może iść trochę dalej - jedną kreskę za 90C. Ponieważ dzieję mi się tak jak stoję w korkach.
Nigdy mi się nie zdarzyło, w Krk byłem, stałem z godzinę i na FISie 35' a wskazówka od cieczy na 90. Kup kabel, nie majątek a oszczędzisz sobie czasu i pieniędzy. No i jw. zrób logi.

m_ajor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:52
Lokalizacja: Kielno

Post autor: m_ajor91 » 02 sie 2016, 21:18

No własnie logi. A może ktoś od nas z pomorza mi pomorze i poleci jakiś warsztat który zdiagnozuje te usterkę. Mój mechanik posiada tylko oprogramowanie DELHI a VAGA nie i cieżko cokolwiek ustalić.
Czarna Audi w AvanCie ;)

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 02 sie 2016, 22:48

ja jak mam klime włączoną i stoję w korku to tem. idzie w okolice 100 stopni,a normalnie jak jest to mam tyći tyći ponad 90 .

nie czytałem tematu całego ale tak pobieżnie , zerknij na vaga czy przypadkiem czujnik temperatury ten 4 pinowy nie jest strzelony temp. na vagu powinna się pokrywać z tą na zegarach .

ps. Lukasz13 , widzę że coś urosło pod maską <rotfl> nowy sofcik ?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

m_ajor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:52
Lokalizacja: Kielno

Post autor: m_ajor91 » 22 wrz 2016, 17:21

Powracam do tego samego tematu.

Czujnik temp. był uszkodzony, został wymieniony lecz problem z wywalajcym CHECK-iem cały czas powraca. Byłem na diagnostyce , i panowie skasowali 300zł , usuneli błedy i nie mogą znaleść przyczyny. Problem z falowniem obrotow i kopceniem na czarno cały czas powraca. Po skasowaniu błędu po przejechani 10 km już czuć że silnik faluje , normalnie go zalewa paliwem. Na gazie jest w porządku , chodzi równo.
Czarna Audi w AvanCie ;)

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 22 wrz 2016, 18:49

wtryski paliwa sprawdz i ciś. paliwa wraz z regulatorem ciś. paliwa

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 22 wrz 2016, 19:59

Logi dynamiczne może by coś podpowiedziały.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

m_ajor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:52
Lokalizacja: Kielno

Post autor: m_ajor91 » 05 paź 2016, 21:25

Ciśnienie pompy paliwa pokazuje 3 bary na biegu jałowym. Nie wiem czy jest to dobrze , ponieważ wyczytałem na forum że jedne 1.8T mają pompy o wydajności 4 barów a inne 3 barów. Więc nie wiem co może być przyczyną. Paliwo z baku to normalnie wir jak tornado. Ginie w oczach. :(
Czarna Audi w AvanCie ;)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 07 paź 2016, 06:03

Z tego co pamietam awt jest 4 barowy
Sprawdzales czy nie masz gdzies nieszczelnosci?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 07 paź 2016, 15:30

Kolego kup kabel i zrób logi, ciśnienie paliwa na jałowym powino być ok 3,5 bar a pod obciązeniem ok 4,5 bar.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 07 paź 2016, 17:23

Posłuchaj
Musisz zrobić dwie rzeczy i będzie dobrze, zanim jednak to zrobisz, popatrz w komputerze jak pracuje ten nowy przepływomierz bo mi się już darzyło zmienić w 1.8 t kijowy na nowy rozje...ny i to Boscha - oczywiście podróba jak się okazało.
Miałem kiedyś identyczne objawy. Jak na LPG śmiga to rozjechały ci się mapy w ECU.
Odepnij klemy na 30 minut, potem zalej auto benzyną i pojeździj kilka dni na paliwie, zrób z 200km w różnym zakresie obrotów - normalna jazda. Powinno być dobrze
Poza tym SPRAWDŹ koniecznie ten nowy przepływomierz bo nowe nie oznacza SPRAWNE! ( niestety )
ECU się pozbiera do kupy po resecie i będzie okejo. Przy okazji jak już sobie grzebiesz przy aucie - sprawdź czujnik regulacji ciśnienia paliwa przy listwie, taka mała gruszka gdyby nie pomogły powyższe zabiegi, myśle jednak że będzie ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl