Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP] Zatarta panewka konwertera

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Amalowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2008, 00:56
Lokalizacja: Zielona Góra

[ TIP] Zatarta panewka konwertera

Post autor: Amalowski » 17 lis 2013, 21:39

Witam Wszystkich.
Wiem, że z opisu objawów usterki ciężko jest jednoznacznie wskazać przyczynę ale wyglądało to tak:
Zawsze przy zimnym silniku było słychać lekki szum na 1 i 2 biegu oraz przeciąganie na obrotach. Kiedy silnik był ciepły było już O.K. płynna praca w całym zakresie tak w górę jak i w dół.
Jednego dnia podczas hamowania silnik zgasł. Po ponownym uruchomieniu było słychać dość głośny szum nawet kiedy samochód się nie poruszał, wystarczyło dźwignię biegów przełączyć w tryb D lub R aby szum był jeszcze głośniejszy. Pojawił się wyciek między silnikiem a
skrzynią. Poziom oleju sprawdzony i następował powolny ubytek oleju w skrzyni. Dodam, że olej był bardzo ciemny. Następnego dnia podczas jazdy cały olej ze skrzyni został wyrzucony. Po wyciągnięciu skrzyni okazało się,że zatarła się panewka na konwerterze.
Przed awarią podłączenie VAG nie wskazywało żadnych błędów w skrzyni. Jedynie jeden w silniku ( za wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym). Jest jeszcze jeden problem. Brak oleju w dyferencjale. Wyciek napewno przez uszczelniacz prawej półosi to nie problem ale jest też spory luz na flanszy. Czy wymiana łożyska załatwi sprawę bo znalazłem post na forum, że to nic nie da :(
Najważniejsze pytanie to czy wymiana konwertera, panewki konwertera oraz jego uszczelniacz ożywi skrzynkę. Naprawą chcę zająć się sam bo z zawodu jestem mechanikiem więc sobie poradzę. zdaję sobie również sprawę, że znajdą się głosy, że skoro skrzynka na wierzchu to wymieniać wszystko i będzie spokój ale koszty jakie wchodzą w grę są wysokie.
Proszę więc o radę czy jakieś sugestie. Pozdrawiam.
Amalowski

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 lis 2013, 09:12

Rozbierzesz, to będziesz widział co i jak, jak skrzynia długo chodziła na niskim stanie oleju, to mogłeś popalić tarczki i będzie trzeba wymieniać - ale to się okaże po demontażu.
Raczej na 100% będziesz musiał zmienić
- konwerter
- nieszczęsną panewkę
Pozostaje kwestia pompy oleju - z tego co wiem, raczej jak wywali olej, to pompa jest na złom - ale....
Pozostaje tylko kwestia Twojego doświadczenia w weryfikacji części - coś co może wydawać Ci się sprawne - może już takie nie być, bądź odwrotnie :(

Ja bym rozebrał i wymienił to co pada w tych skrzyniach, chyba że auto za 1/2 roku do ludzi, to zrobić to co padło i oszczędzać napęd.

adrian05031991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie 2011, 12:46
Lokalizacja: Żarnów

Post autor: adrian05031991 » 03 gru 2013, 11:55

Na sto procent musisz zrobić sprzęgło i wymienić pompę. przydało by sie tez rozebrac reszte w celu wymycia z syfu powstałego w wyniku uszkodzenia skrzyni.

Tekst niezgodny z regulaminem forum, został usunięty (fresh2002)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adrian05031991, łącznie zmieniany 1 raz.

Amalowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2008, 00:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Amalowski » 03 gru 2013, 18:24

Tak jak można było się spodziewać :( konwerter do wymiany, pompa oleju też dostała a suport aluminiowy sam uwaliłem podczas denontażu skrzynki (bardzo cienkie i delikatne alu) no nauka kosztuje <stres> po weryfikacji części koszt wyszedłby znaczny. Udało mi się kupić używaną od VW model skrzyni ten sam choć jedna litera symbolu literowego nie była taka sama. Po zamontowaniu w aucie podłączyłem kompa, komunikacja ze sterownikiem OK, test elementów OK więc nowy filtr i olej i pierwsza jazda....zaskoczenie...tak dobrze nie pracował żaden automat jakie miałem <lol> a obawy były ponieważ używana skrzynka za 1000zł z dobrym konwerterem to wielka loteria. Sprzedaca zapewniał, że chodziła idealnie ale wiecie jak to jest czasami. Miałem szczęście i trafiłem na uczciwego.
Amalowski

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 12 gru 2013, 20:35

Witam.
Nie bede zakladal nowego tematu bo chodzi o to samo.
Zatarta panewka konwertera.
Pacjent to 2.4 ALF 97r. wspolpracujacy z skrzynia DES.Kupilismy juz konwerter i pompe oleju ale mam problem z odkreceniem starego konwertera. Mianowicie sruby ,ktorymi jest przykrecony konwerter to TORX - nr 50 jest za maly - wiekszego nie posiadam - musze kupic
Moje pytanie to: jaki numer torx potrzebuje? - 55 czy 60 ?
Jezeli ktos wie to bede wdzieczny :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl