Czołem!
Audi a6 C5 2.7 bit, tiptronic
Wymiana statyczna oleju - ok 300zł
wymiana dynamiczna - 1200zł
Ostatnio spotkałem się z opinią, że lepiej jest trzy razy wymienić olej metodą statyczną, niż raz dynamiczną. Ponieważ metoda dynamiczna niesie ze sobą ryzyko uszkodzenia pewnych elementów skrzyni przez wysokie ciśnienie. Macie jakieś doświadczenia, opinie?
Wymiana oleju - statyczna czy dynamiczna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana oleju - statyczna czy dynamiczna
Jeśli praca i stan skrzyni bardzo dobry: zrób dynamicznie (ale dynamicznie jest bez wymiany filtra oleju, trochę słabo).
Jeśli stan skrzyni nie jest za ciekawy (poszarpywania przy zmianach, stuki, anomalie na biegach z załączonym lockupem) lub interwały były znaczne lub nieznane: dwa razy statycznie. Pierwszy raz zlej nieznany stary olej, zalej nowy, zakręć, pojeździj 1000km, nowy olej wypłucze brudy wewnątrz, po 1000km wylej stary olej, odkręć miskę, wymień filtr/uszczelki/miskę wedle potrzeb i stanu, oceń stan zabrudzenia na dnie miski, wyczyść miskę/magnesy, pilnuj temperatur oleju przy wymianie, procedury wymiany (przełączanie pozycji pracy, ocena poziomu oleju).
Z rok temu olej do 5HP19 za bańkę 20 litrów (rozlewany przez producenta do takiej pojemności) chodził na Allegro po 500zł, dziś cena (inflacja, koszta działalności w górę) poszła wzwyż ale nadal są proporcje: cena ASO 2-3x cena na wolnym rynku (niech Cię ręka boska trzyma przed wizytą w ASO...).
...bo producent auta mówi, że oleju w skrzyni się nie wymienia, bo starcza na 200k km (Audi zapomniało tylko dodać, że po 200k auto wymienia się na nowsze).
...zaś producent skrzyni uśmiecha się pod nosem i mówi wprost: wymiana oleju co 60k km w typowej eksploatacji (tyle, że pojazd serwisuje ASO producenta pojazdu a nie skrzyni).
Wybierz samemu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 sie 2021, 08:20
- Imię: Michał
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: Wymiana oleju - statyczna czy dynamiczna
No to wymieniłem metodą dynamiczną 
koszt 1305 zł (razem z filtrem) - trójmiasto
Pytałem w innym serwisie niż wymieniałem olej, i mechanik powiedział, że w tym przypadku wymiana statyczna nie ma sensu. W skrzyni mieści się 9 litrów, a statycznie jest w stanie spuścić tylko 3 litry.
Póki co skrzynia pracuje tak jak pracowała...
Dziękuję za uwagę

koszt 1305 zł (razem z filtrem) - trójmiasto
Pytałem w innym serwisie niż wymieniałem olej, i mechanik powiedział, że w tym przypadku wymiana statyczna nie ma sensu. W skrzyni mieści się 9 litrów, a statycznie jest w stanie spuścić tylko 3 litry.
Póki co skrzynia pracuje tak jak pracowała...
Dziękuję za uwagę

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Wymiana oleju - statyczna czy dynamiczna
Do 5hp19 o kodzie EDF [taką mam w moim bicie] wchodzi ok. 6,5L oleju - wiem bo wymieniałem dwa razy dynamicznie, ze ściąganiem misy i wymianą filtra włącznie. Może do skrzyń o innych innych oznaczeniach wchodzi więcej, może mechanik przygarnął nadmiar - nie wnikam?
Olej ori ZF Lifeguard Fluid 5 kupowałem ostatnio rok temu po 43-45zł za litr i z tego co sprawdzałem to ceny się nie zmieniły. 7 litrów z uszczelką i filtrem MAN da rade kupić za 450-500zł. Wymiana Dynamiczna to kilka godzin na spokojnie, kanał i VAG/VCDS do pomiaru temperatury oleju.
Co do wymiany dynamicznej to nie wiem czemu ludzie się tego boją? Wypłucze szlam, za wysokie ciśnienie? Bajka, przecież olej zalewa się grawitacyjnie. Co do statycznej to wg mnie strata czasu bo nie dość że robi się to na 3-4 razy to i tak efekt nie będzie taki jak po dynamicznej, a strata oleju i czasu suma sumarum większa, nie wspominając o braku możliwości wymiany filtra i wyczyszczeniu syfu z misy.
Moje auto z przebiegiem 315tys km przy pierwszej wymianie oleju w tipie miało jeszcze prawdopodobnie ori olej, a już na pewno ori filtr [wybita data '99 i logo] i stwierdzam, że skrzyni nie zaszkodziło, a wręcz pomogło. Na tyle pomogło, że pomijając padnięty lockup to autem jeździ się bardzo przyjemnie, a wymianę na manuala [leży zestaw dqt/cub] odciągam już od ponad roku [przyzwyczajenie do tipa/brak czasu]. Gdyby nie lockup i podbite obroty na 4 i 5 biegu to tip chodzi bardzo płynnie i bez szarpnięć czego nie było przed wymianą oleju bo zdarzało się stuknięcie przy redukcji z 5 na 4 przy hamowaniu silnikiem, czy jakieś pojedyncze szarpnięcia raz na jakiś czas...
Olej ori ZF Lifeguard Fluid 5 kupowałem ostatnio rok temu po 43-45zł za litr i z tego co sprawdzałem to ceny się nie zmieniły. 7 litrów z uszczelką i filtrem MAN da rade kupić za 450-500zł. Wymiana Dynamiczna to kilka godzin na spokojnie, kanał i VAG/VCDS do pomiaru temperatury oleju.
Co do wymiany dynamicznej to nie wiem czemu ludzie się tego boją? Wypłucze szlam, za wysokie ciśnienie? Bajka, przecież olej zalewa się grawitacyjnie. Co do statycznej to wg mnie strata czasu bo nie dość że robi się to na 3-4 razy to i tak efekt nie będzie taki jak po dynamicznej, a strata oleju i czasu suma sumarum większa, nie wspominając o braku możliwości wymiany filtra i wyczyszczeniu syfu z misy.
Moje auto z przebiegiem 315tys km przy pierwszej wymianie oleju w tipie miało jeszcze prawdopodobnie ori olej, a już na pewno ori filtr [wybita data '99 i logo] i stwierdzam, że skrzyni nie zaszkodziło, a wręcz pomogło. Na tyle pomogło, że pomijając padnięty lockup to autem jeździ się bardzo przyjemnie, a wymianę na manuala [leży zestaw dqt/cub] odciągam już od ponad roku [przyzwyczajenie do tipa/brak czasu]. Gdyby nie lockup i podbite obroty na 4 i 5 biegu to tip chodzi bardzo płynnie i bez szarpnięć czego nie było przed wymianą oleju bo zdarzało się stuknięcie przy redukcji z 5 na 4 przy hamowaniu silnikiem, czy jakieś pojedyncze szarpnięcia raz na jakiś czas...