Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C5] Wymiana łożyska

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

[A6C5] Wymiana łożyska

Post autor: Kristo » 13 sty 2011, 22:01

Witam. Mam pytanie, mianowicie chodzi o wymianę łożyska w kole, wymainia sie całe łożysko czy z piastą?
A8 D4 4.2TDI 400KM

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 13 sty 2011, 22:11

Z przodu same łożysko z tyłu z piastą.

Awatar użytkownika
maweriq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2009, 23:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: maweriq » 03 kwie 2011, 20:52

Jeśli chodzi o wymiane łożyska w tylnim kole to wymienia się je z całą piastą. Numer producenta OE - 8E0 501 611. Można poszukać tańszego odpowiednika któreś z wybranych firm np. BILSTEIN - 19-019352; BOGE - 27-A08-0; KAGER - 81-1108; SKF - VKDP 93201


W pierwszej kolejności zaraz po ściągnieciu koła należy odkręcić zacisk hamulca.
Następnie zdjąć tarcze i odkręcić 5 śrub piasty.
Wyciągnąć plastikowe zabezpieczenie czujnika ABS i wyciagnać piastę.
Teraz należy wyciagnać czujnik ABS z piasty. Czujnika sie nie przekreca tylko wyciąga używając np. WD 40 (może sie zapiec na gumowym oringu).
Składa się robiąc wszystkie czynności w odwrotnym kierunku.

Dodam też kilka zdjeć, żeby było widać jak to wygląda.

Nowa piasta, komplet z łożyskiem:

Obrazek

Obrazek


Czujnik ABS:

Obrazek

Obrazek


Miejsce montażu czujnika ABS:

Obrazek
Tutaj powinien być jeszcze plastikowy zatrzask trzymajacy czujnik!!!


ÂŻyczę powodzenia przy wymianie piasty. Czas wymiany to ok. 30 min jeśli wszystko idzie dobrze.
AUDI ponad wszystko ;)

Awatar użytkownika
arisek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2008, 13:14
Lokalizacja: Żary

Post autor: arisek » 05 kwie 2011, 09:24

To jest łożysko do FWD a wiesz może jak to wygląda do tyłu do Quattro ?

Awatar użytkownika
maweriq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2009, 23:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: maweriq » 05 kwie 2011, 12:08

arisek
Twoja powinna mieć coś takiego:

Obrazek
To gotowy zestaw do wymiany - producent MEYLE nr kat. 100 407 0092

Lub to:

Obrazek
To samo łożysko gdyby chcialo Ci się bawić w przekładanie. Producent MOOG nr kat. 510019B1


A innych producentów to: KAGER - 83-0121; SKF- VKBA 3535
AUDI ponad wszystko ;)

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 05 kwie 2011, 22:59

Panowie a C4 też z tyłu z piastą się wymienia? Czy samo łożyko można wymienić...

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 06 kwie 2011, 07:27

W C4 z tyłu są 2 stożkowe, małe i duże, własnoręczna wymiana nie powinna być problemem chyba że ktoś ma zacięcie antytechniczne

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 06 kwie 2011, 08:06

Dokładnie 2 stożkowe - wymieniałem jakieś 3 miesiące temu z tyłu. Trochę podłubania jest :).
Czyli rozumiem że nie jest koniecznym przy wymianie łożyska wymiana piasty.
A dlaczego w C5 razem z piastą się wymienia - z czego to wynika? Jaka jest różnica w łożyskach pomiędzy C4 a C5? Pytam z czystej ciekawości :)

Awatar użytkownika
maweriq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2009, 23:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: maweriq » 06 kwie 2011, 10:44

Do C5 sprzedają w komplecie z piastą więc odkrecasz 5 śrub i wymieniasz bez latania i szukania prasy. Możesz to zrobić sam, na podwórku w pół godzinki.
AUDI ponad wszystko ;)

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 06 kwie 2011, 11:33

gembas,

Ja mam przedlifta i wymieniałem z piastą.

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 06 kwie 2011, 13:00

do wszystkich C5 jest kompletna piasta z tyłu, a zrobiono ją dlatego bo kosztuje więcej niż 2 marne łożyska, niestety tak się teraz robi samochody

Awatar użytkownika
arisek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2008, 13:14
Lokalizacja: Żary

Post autor: arisek » 27 kwie 2011, 08:40

Ja dosłałem samo łożysko do tyłu bez piasty dzisiaj sie biorę za wymiane zobaczymy :)




I po bulu teraz to można jeździć dobre 3 godzinki i wymienione z wymianą łożyska w sklepie bo złe mi dali:) tylko zapaliła mi się kontrolka od ABSu mam nadziej że po podpięciu pod kompa zniknie

Kocuru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:50
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kocuru » 19 mar 2015, 09:17

Podepnę się pod temat i nieco odkurzę może.

Wałkowany już temat wielokrotnie lecz ostatnie informacje znajduję z lat 2011-2012 a chciałem dopytać jak się to ma obecnie. Mam piastę po strzale do wymiany i podstawowe pytanie: jakiej firmy?

Wiem, że najlepiej FAG lub SKF które cenowo to min jakieś 3000zł sztuka lecz jest spora rzesza zamienników innych firm w przedziale 100-200zł/szt

Najtańsze z nich nie bardzo do mnie przemawiają, nawet cena im nie pomaga, ale zastanawiam się na tymi w zakresie 180-200zł/szt. Pojawiają się tam takie firmy jak CX, Master Sport, Starmann, itp.

Czy którakolwiek z nich jest warta tego by kupić czy jednak pozostaje wyłącznie niezmienna dwójka kandydatów z górnej półki zamienników?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 19 mar 2015, 10:26

Kocuru pisze:Czy którakolwiek z nich jest warta tego by kupić czy jednak pozostaje wyłącznie niezmienna dwójka kandydatów z górnej półki zamienników?
Nic się nie zmieniło - FAG, SKF i masz pewność za co płacisz.
Pozdrawiam...

nightwish80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
Lokalizacja: Radom

Post autor: nightwish80 » 04 lis 2015, 20:06

Witam... Post jest dosc stary ale mam pytanie odnosnie wygladu samego łożyska.... Mianowicie na piascie na zdjeciu widoczny jest frez....czy taki sam jest w oryginalnej piascie czy jest gladki...?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga