Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ MANUAL] Wymiana koła dwumasowego

Układ napędowy i skrzynie biegów
llooll19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 cze 2013, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk

[ MANUAL] Wymiana koła dwumasowego

Post autor: llooll19 » 20 lip 2013, 15:16

Witam,
Pisałem w innym temacie że trzęsie mi budą głownie na jałowym i trochę gdy jadę.

Zastanawiam się żeby na ryzyk fizyk rozebrać okolice sprzęgła i wybebeszyć koło dwumasowe.

Pytanie 1
Czy każdy mechanik stwierdzi po rozebraniu sprzęgła i koła czy oba elementy są OK bądz nie?

Pytanie 2
Podejrzewam dwumas (wstępnie) i widzę że na allegro większość to komplet dwumas + sprzęgło jednak są i same dwumasy w sprzedaży. Czy w razie uszkodzonego dwumasu grzechem bedzie tylko jego wymiana i pozostawienie sprzęgła?

Pytanie 3
Ile szacunkowo weÂźmie mechanik za diagnozę organoleptyczną sprzęgła i dwumasa w przypadku gdyby się okazało że obie części są ok i trzeba autko poskładać bez wymiany?


Dzięki

PS: ile jest poduszek pod silnikiem w A6 C5 2.4 BDV 170KM a ile pod skrzynią ?

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 20 lip 2013, 18:48

poduszki pod skrzynią masz dwie, i pod silnikiem też dwie, co do dwumasa, zdajesz sobie sprawe z kosztów bedzie to plus minus 2 tys zł wiem, bo mnie to tyle kosztowało:)
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

llooll19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 cze 2013, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: llooll19 » 20 lip 2013, 20:43

za ilośc poduszek bardzo dziekuje jednak reszta wypowiedzi niestety zupełnie nic nie wniosła do tematu.

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 20 lip 2013, 20:46

sprzęgło może być jeszcze dobre lecz nie musi to dopiero można stwierdzić jak będzie wyciągnięte
Mati

masud

Post autor: masud » 20 lip 2013, 20:54

robi sie sprzeglo i dwumas za jednym zamachem nie ma co oszczedzac bo za niedlugo i tka bedziesz tam zagladac.tez teraz jade z tym tematem w mojej c6.4k ;robocizna olej i czesci.wie ktos moze czy do wymiany sprzegla i dwumasy trzeba sciagac skrzynie w c6?.pzdr

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 20 lip 2013, 22:52

Dokładnie, jak mówi kolega wyżej. Lepiej za jednym razem wszystko wymienić, jedna robota a masz wszystko wymienione i święty spokój. Gdybym przez oszczędność miał robić to dwa razy, to bym się chyba okocił. Tak przy okazji, wymieniając sprzęgło pewnie i tak będziesz wyciągał skrzynię a jak masz wszystko na wierzchu to dobrą zasadą jest wymienić też simmeringi na wałku skrzyni i na wale korbowym od strony skrzyni. Oszczędzi Ci to potem wiele nerwów. Pozdrawiam

Sta6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 lut 2013, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sta6 » 24 lip 2013, 13:38

Szykuj się na wymianę sprzęgła i koła <lol>

tupti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 cze 2013, 09:36
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: tupti » 28 lip 2013, 21:45

Przerabiałem ten temat 2 miesiące temu ( choć w golfie IV ). Mechanik za wymianę krzyknął 400 zł. Poświęciłem całe popołudnie ( 13-22 ) i zrobiłem sam. Jeśli bedziesz musiał wymienić dwumas to od razu ze sprzęgłem. Nie warto ryzykować ponownej roboty, aby zaoszczędzić. Dlatego większość części na allegro to przeważnie zestawy. Robisz to raz i zapominasz :)

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 29 lip 2013, 10:59

objawy dwumasy. niedawno wymienialem.ja zrobilem to tak ze podjechalem na warsztat gdzie robią tylko sprzegła i dwumasy, podgadalem typa ile to kosztuje i zeby mi sprawdził czy to na pewno to bym na koszta sie nie naraził. no i mi sprawdzili za darmo:)dla pewnosci w paru zakładach, a zrobilem to gdzie indziej. wiem ze sprawdzają to tak ze ręką wciskają sprzegło i sprawdzają czy są wibracje odczuwalne,poza tym sprzegło za złuzytej dwumasie lub sprzegłe chodzi ciężko.mi po wymienie nie stawia oporu.i ostatnia sprawa to na ręcznym próbują ruszyc na 3 biegu i sprawdzają czy trzęsie.
A co do dwumasy wyciągnietej juz to będą potrafili okreslic bo to nawej juz ja potrafie:)

LuQi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2011, 23:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: LuQi » 03 sie 2013, 18:53

wandzik83 pisze:. wiem ze sprawdzają to tak ze ręką wciskają sprzegło i sprawdzają czy są wibracje odczuwalne,poza tym sprzegło za złuzytej dwumasie lub sprzegłe chodzi ciężko
Zbliżą mi się wymiana sprzęgła i zastanawiam się jak będzie wyglądać moja dwumasa stąd moje pytanie- czy jak sprawdzali ręką to doszukują się wibracji na pedale sprzęgła? mi sprzęgło nie chodzi jakoś ciężko ale po wciśnięciu sprzęgła do oporu czuć delikatnie -ale bardziej mi to wygląda na takie rzężenie łożyska (tym bardziej że pod samochodem również to słychać). Moim problemem jest wysokie branie sprzęgła oraz przy niższych obrotach takie szarpnięcie (jakby się tarcza kleiła) praktycznie zawsze w tej samej pozycji pedału sprzęgła. Czy to raczej kończy się docisk z tarcza czy spodziewać się czegoś gorszego? :(

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 03 sie 2013, 22:34

LuQi pisze:Zbliżą mi się wymiana sprzęgła i zastanawiam się jak będzie wyglądać moja dwumasa stąd moje pytanie- czy jak sprawdzali ręką to doszukują się wibracji na pedale sprzęgła? mi sprzęgło nie chodzi jakoś ciężko ale po wciśnięciu sprzęgła do oporu czuć delikatnie -ale bardziej mi to wygląda na takie rzężenie łożyska (tym bardziej że pod samochodem również to słychać). Moim problemem jest wysokie branie sprzęgła oraz przy niższych obrotach takie szarpnięcie (jakby się tarcza kleiła) praktycznie zawsze w tej samej pozycji pedału sprzęgła. Czy to raczej kończy się docisk z tarcza czy spodziewać się czegoś gorszego? :(
To są symptomy dotyczące elementów sprzęgła. Wymiana docisku, tarczy i łożyska oporowego załatwi sprawę u Ciebie.
Jeżeli silnik pracuje bez drgań na jałowym, i nie wyskakuje spod maski przy gaszeniu to koło dwumasowe będzie w dobrym stanie. Gdy mechanik uzyska do niego dostęp oczywiście będzie mógł to zweryfikować i z pewnością potwierdzi <okok>

LuQi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2011, 23:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: LuQi » 04 sie 2013, 09:52

Dzięki wielkie za pomoc. Mam nadzieje że wymiana sprzęgła i będzie można się cieszyć komfortem jazdy :)

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 26 lis 2013, 14:11

Dołączę się do tematu: mam pytanie: czy dwumas z 2,8 będzie pasował do 2,4 benzyna? Pytam ogólnie: czy ktoś mógłby sprawdzić np w ETCE? Jakie silniki o jakich oznaczeniach mają współzamienne części o ile mają? I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wymieniał w wymienionych silnikach dwumas na sztywne i jaki efekt? Czy są jakieś "niedogodności" w użytkowaniu takiego zestawu?
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 26 lis 2013, 16:29

scaraab pisze:Dołączę się do tematu: mam pytanie: czy dwumas z 2,8 będzie pasował do 2,4 benzyna? Pytam ogólnie: czy ktoś mógłby sprawdzić np w ETCE? Jakie silniki o jakich oznaczeniach mają współzamienne części o ile mają? I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wymieniał w wymienionych silnikach dwumas na sztywne i jaki efekt? Czy są jakieś "niedogodności" w użytkowaniu takiego zestawu?
Przecież masz program ETKA - każdy ma: http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 <okok>
Klikasz CarProg2, wybierasz język polski, Audi i spośród tego co się pojawi własny model, rocznik (dla np. 1998 bierzesz 1999 - czyli modelowy) i gotowe <okok>

 

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 26 lis 2013, 16:47

tomekkk mógłbyś sprawdzić czy do tych silników fizycznie jest to samo? Pierwszy raz z tego korzystam i na moje oko to samo 2,4 i 2,8 ale mogłem się zgubić... Dzięki za link :) Chol..ra nie mogę znaleźć dwumasu... Czy on jest wraz ze sprzęgłem czy osobno? Czy komplety sprzęgło dwumas dla manuala jest taki sam dla ośki i quattro?
Ostatnio zmieniony 26 lis 2013, 18:05 przez scaraab, łącznie zmieniany 3 razy.
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl