[ MANUAL] Wymiana koła dwumasowego
[ MANUAL] Wymiana koła dwumasowego
Witam,
Pisałem w innym temacie że trzęsie mi budą głownie na jałowym i trochę gdy jadę.
Zastanawiam się żeby na ryzyk fizyk rozebrać okolice sprzęgła i wybebeszyć koło dwumasowe.
Pytanie 1
Czy każdy mechanik stwierdzi po rozebraniu sprzęgła i koła czy oba elementy są OK bądz nie?
Pytanie 2
Podejrzewam dwumas (wstępnie) i widzę że na allegro większość to komplet dwumas + sprzęgło jednak są i same dwumasy w sprzedaży. Czy w razie uszkodzonego dwumasu grzechem bedzie tylko jego wymiana i pozostawienie sprzęgła?
Pytanie 3
Ile szacunkowo weÂźmie mechanik za diagnozę organoleptyczną sprzęgła i dwumasa w przypadku gdyby się okazało że obie części są ok i trzeba autko poskładać bez wymiany?
Dzięki
PS: ile jest poduszek pod silnikiem w A6 C5 2.4 BDV 170KM a ile pod skrzynią ?
Pisałem w innym temacie że trzęsie mi budą głownie na jałowym i trochę gdy jadę.
Zastanawiam się żeby na ryzyk fizyk rozebrać okolice sprzęgła i wybebeszyć koło dwumasowe.
Pytanie 1
Czy każdy mechanik stwierdzi po rozebraniu sprzęgła i koła czy oba elementy są OK bądz nie?
Pytanie 2
Podejrzewam dwumas (wstępnie) i widzę że na allegro większość to komplet dwumas + sprzęgło jednak są i same dwumasy w sprzedaży. Czy w razie uszkodzonego dwumasu grzechem bedzie tylko jego wymiana i pozostawienie sprzęgła?
Pytanie 3
Ile szacunkowo weÂźmie mechanik za diagnozę organoleptyczną sprzęgła i dwumasa w przypadku gdyby się okazało że obie części są ok i trzeba autko poskładać bez wymiany?
Dzięki
PS: ile jest poduszek pod silnikiem w A6 C5 2.4 BDV 170KM a ile pod skrzynią ?
- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
Dokładnie, jak mówi kolega wyżej. Lepiej za jednym razem wszystko wymienić, jedna robota a masz wszystko wymienione i święty spokój. Gdybym przez oszczędność miał robić to dwa razy, to bym się chyba okocił. Tak przy okazji, wymieniając sprzęgło pewnie i tak będziesz wyciągał skrzynię a jak masz wszystko na wierzchu to dobrą zasadą jest wymienić też simmeringi na wałku skrzyni i na wale korbowym od strony skrzyni. Oszczędzi Ci to potem wiele nerwów. Pozdrawiam
Przerabiałem ten temat 2 miesiące temu ( choć w golfie IV ). Mechanik za wymianę krzyknął 400 zł. Poświęciłem całe popołudnie ( 13-22 ) i zrobiłem sam. Jeśli bedziesz musiał wymienić dwumas to od razu ze sprzęgłem. Nie warto ryzykować ponownej roboty, aby zaoszczędzić. Dlatego większość części na allegro to przeważnie zestawy. Robisz to raz i zapominasz 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
objawy dwumasy. niedawno wymienialem.ja zrobilem to tak ze podjechalem na warsztat gdzie robią tylko sprzegła i dwumasy, podgadalem typa ile to kosztuje i zeby mi sprawdził czy to na pewno to bym na koszta sie nie naraził. no i mi sprawdzili za darmo:)dla pewnosci w paru zakładach, a zrobilem to gdzie indziej. wiem ze sprawdzają to tak ze ręką wciskają sprzegło i sprawdzają czy są wibracje odczuwalne,poza tym sprzegło za złuzytej dwumasie lub sprzegłe chodzi ciężko.mi po wymienie nie stawia oporu.i ostatnia sprawa to na ręcznym próbują ruszyc na 3 biegu i sprawdzają czy trzęsie.
A co do dwumasy wyciągnietej juz to będą potrafili okreslic bo to nawej juz ja potrafie:)
A co do dwumasy wyciągnietej juz to będą potrafili okreslic bo to nawej juz ja potrafie:)
Zbliżą mi się wymiana sprzęgła i zastanawiam się jak będzie wyglądać moja dwumasa stąd moje pytanie- czy jak sprawdzali ręką to doszukują się wibracji na pedale sprzęgła? mi sprzęgło nie chodzi jakoś ciężko ale po wciśnięciu sprzęgła do oporu czuć delikatnie -ale bardziej mi to wygląda na takie rzężenie łożyska (tym bardziej że pod samochodem również to słychać). Moim problemem jest wysokie branie sprzęgła oraz przy niższych obrotach takie szarpnięcie (jakby się tarcza kleiła) praktycznie zawsze w tej samej pozycji pedału sprzęgła. Czy to raczej kończy się docisk z tarcza czy spodziewać się czegoś gorszego?wandzik83 pisze:. wiem ze sprawdzają to tak ze ręką wciskają sprzegło i sprawdzają czy są wibracje odczuwalne,poza tym sprzegło za złuzytej dwumasie lub sprzegłe chodzi ciężko

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To są symptomy dotyczące elementów sprzęgła. Wymiana docisku, tarczy i łożyska oporowego załatwi sprawę u Ciebie.LuQi pisze:Zbliżą mi się wymiana sprzęgła i zastanawiam się jak będzie wyglądać moja dwumasa stąd moje pytanie- czy jak sprawdzali ręką to doszukują się wibracji na pedale sprzęgła? mi sprzęgło nie chodzi jakoś ciężko ale po wciśnięciu sprzęgła do oporu czuć delikatnie -ale bardziej mi to wygląda na takie rzężenie łożyska (tym bardziej że pod samochodem również to słychać). Moim problemem jest wysokie branie sprzęgła oraz przy niższych obrotach takie szarpnięcie (jakby się tarcza kleiła) praktycznie zawsze w tej samej pozycji pedału sprzęgła. Czy to raczej kończy się docisk z tarcza czy spodziewać się czegoś gorszego?
Jeżeli silnik pracuje bez drgań na jałowym, i nie wyskakuje spod maski przy gaszeniu to koło dwumasowe będzie w dobrym stanie. Gdy mechanik uzyska do niego dostęp oczywiście będzie mógł to zweryfikować i z pewnością potwierdzi

Dołączę się do tematu: mam pytanie: czy dwumas z 2,8 będzie pasował do 2,4 benzyna? Pytam ogólnie: czy ktoś mógłby sprawdzić np w ETCE? Jakie silniki o jakich oznaczeniach mają współzamienne części o ile mają? I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wymieniał w wymienionych silnikach dwumas na sztywne i jaki efekt? Czy są jakieś "niedogodności" w użytkowaniu takiego zestawu?
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przecież masz program ETKA - każdy ma: http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1scaraab pisze:Dołączę się do tematu: mam pytanie: czy dwumas z 2,8 będzie pasował do 2,4 benzyna? Pytam ogólnie: czy ktoś mógłby sprawdzić np w ETCE? Jakie silniki o jakich oznaczeniach mają współzamienne części o ile mają? I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wymieniał w wymienionych silnikach dwumas na sztywne i jaki efekt? Czy są jakieś "niedogodności" w użytkowaniu takiego zestawu?

Klikasz CarProg2, wybierasz język polski, Audi i spośród tego co się pojawi własny model, rocznik (dla np. 1998 bierzesz 1999 - czyli modelowy) i gotowe

Â
tomekkk mógłbyś sprawdzić czy do tych silników fizycznie jest to samo? Pierwszy raz z tego korzystam i na moje oko to samo 2,4 i 2,8 ale mogłem się zgubić... Dzięki za link
Chol..ra nie mogę znaleźć dwumasu... Czy on jest wraz ze sprzęgłem czy osobno? Czy komplety sprzęgło dwumas dla manuala jest taki sam dla ośki i quattro?

Ostatnio zmieniony 26 lis 2013, 18:05 przez scaraab, łącznie zmieniany 3 razy.
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...