[ MANUAL] Wymiana dwumasy na jednomas, z czego pasuje do 1.8
[ MANUAL] Wymiana dwumasy na jednomas, z czego pasuje do 1.8
Witam, tak jak w temacie powoli zaczynam slyszec konczaca sie juz dwumase, mam silnik 1.8T AWT 2002 rok i zamierzam wstawić sprzęgło sztywne, wiem że są zestawy ale koszt allegro to 1400zł, zastanawiam sie nad kupnem nowego sprzęgła i dokupienie używki koła zamachowego sztywnego- nie jest to cześć ktora sie szybko zuzywa, jedynie trzeba patrzec na stan zebow, orientujecie sie od jakiego auta mogloby pasować takie koło? pozdrawiam
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
na biegu jałowym słychac takie cykanie, jak wcisne sprzegło cichnie, po kilku nacisnieciach sprzegla potrafi ucichnac, gdy jest na wolnych obrotach to z zewnatrz slychac pukanie, pozatym jadac na ktoryms z biegów puszczajac-dodajac gwaltownie gazu czuc jest szarpanie autem... jak odpalam auto lub gasze nie mam zadnych stuków, trzesienia budą...

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam tak ze jak jade przykladowo 70km/h na 5 biegu zwalniajac i pozniej chce przyspieszyc to musze bardzo delikatnie manewrowac pedalem gazu zeby plynnie przyspieszyl bo inaczej szarpnie, tak samo przy zmianie biegów musze delikatnie puszczac sprzeglo bo szarpnie... dodatkowo te cykanie wydawalo mi sie na luzy juz na dwumasie... jednak wsyzstko okazaloby sie po zdjeciu skrzyni.... denerwuje mnie to ale ze nie jest to az tak nasilone moge z tym jezdzic bo po zdjeciu skrzyni koszta z 300zł moga wzrosnac kilkukrotnie jak okaze sie ze to dwumasa, jezeli by sie tak stalo raczej przychylnybylbym wlozyc juz jednomas tym bardziej ze zamierzam w przyszlosci zrobic program wiec i NM podskocza i wiadomo jak to przenosi sie na dwumase... 

Jeden z charakterystycznych objawów zużytego dwumasu to właśnie cisza po wciśniętym pedale sprzęgła.
Więcej objawów znajdziesz tu:
Objawy zużycia dwumasu
Więcej objawów znajdziesz tu:
Objawy zużycia dwumasu
Wiem czym objawia sie konczaca sie dwumasa ale nie o tym jest ten temat, wiadomo ze tak naprawde w 100% po zdjeciu skrzyni wszystko bedzie wiadomo ale predzej czy pozniej po chipie i tak bede zastanawial sie nad sztywnym kolem, dlatego pytanie czy ktos wie od czego pasowaloby sztywne kolo zamachowe? czy procz koła zamachowego sztywnego-dwumasowego reszta zestawy sie czyms rozni?(docisk-tarcza sprzeglowa-wysprzeglik) czy tarcza sprzeglowa nie jest przypadkiem z tymi skrezynkami amortyzujacymi?